Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
infiintare societate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 10

Salt la continut


- - - - -

infiintare societate

aprobari acte necesare taxe autorizatie infiintare salarii
334 replies to this topic

#181 brenda_sv_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 249 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Suceava
  • Interests:sa invat cat mai multe

Postat 10 December 2008 - 12:03 AM

Lukiano, ca sa nu te ia nimeni pe sus si sa iti confiste marfa, nu e neaparat nevoie sa iti faci firma. Poti face un PFA (persoana fizica autorizata), sau AF (asociatie familiara) in cazul in care crezi ca vor lucra la taraba si membrii din familie. E mai simplu de tinut evidenta, nu iti trebuie contabil, si nu sunt asa de multe controale, situatia o faci o data pe an pentru finante, registre sunt putine: doar de incasari si plati si registrul inventar.
Daca te bate gandul la o firma, sa stii ca presupune mult mai multe si s-a putea sa fie si costisitor, iti va trebui un contabil, declaratii de depus trimestrial sau chiar in fiecare luna. Daca si angajezi pe firma, vei plati lunar sau trimestrial contributii la stat. Sunt multe de zis.
Oricum, optez pentru AF.
sunt un mic invatacel, dar o sa cresc si eu mare ca voi



#182 Anca_Bica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 January 2009 - 09:41 PM

Eu sunt contabil, dar am infiintat si firme si te pot ajuta cu mai multe sfaturi, eventual iti pot trimite chiar model pt toate actele necesare.
Imi poti scrie pe mail daca consideri ca te pot ajuta. Numai bine
[/quote]


Buna Madalina, numele meu este Anca Bica si sunt pe punctul de a infiinta o societate comerciala. Am inceput insa sa ma lovesc de toti pasii si sumedenia de hartzogarii, drepturi, legislatie....ideea e ca m-am cam pierdut putin. Ai scris mai sus ca te putem contacta pe mail pentru mai multe intrebari insa..o fi tarziu si sunt obosita de cand stau cu ochii-n monitor...dar nu am gasit nicaieri cum anume as putea sa-ti scriu pe mail de aceea am inceput sa scriu aici. DAca poti si vrei sa-mi lasi o adresa unde sa te pot contacta iti raman recunoscatoare. Mai spuneai ca esti contabil si pe langa asta ai mai infiintat firme. Ei bine...m-ai putea ajuta foarte mult! Eu vreau sa imi infiintez o firma...dar vreau sa ma ocup si de contabilitate...Inca sunt la inceput si mi-ar prinde bine cateva sfaturi. Pun acum prima intrebare care mi-e mie mai urgenta: Pot sa fiu asociat la firma mea si tot eu sa-i tin si contabilitatea? Impreuna cu sotul meu vroiam sa intocmim acum actul constituiv dar tot stateam pe ganduri care ar fi cea mai buna solutie? El asociat unic si administrator si eu contabila? DAr am mai gasit in alte locuri ca daca esti asociat unic nu te poti angaja la firma ta? Amandoi asociati, el administrator si eu contabila?...Care spui tu ca ar fi solutia cea mai buna? Si legala? Multumesc anticipat! Si astept o adresa de contact!

Cu stima , Anca Bica.




#183 Anca_Bica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 January 2009 - 11:13 PM

Buna ziua!
Sunt noua pe acest forum. Am ajuns aici din dorinta de a afla mai multe informatii despre ceea ce inseamna sa fii contabil!
Deschid acest topic pentru ca la momentul actual ma intereseaza infiintarea unui SRL. Stiu ca poate dupa parerea administratorilor nu este corect pentru ca sunt mai multe topicuri deschise cu aceasta tema..intr-adevar..am gasit multe discutii...insa toate dispersate...si in nici un topic ceva concret..ceva de la A la Z.
De aceea propun, pentru a-i ajuta pe cei incepatori(ca mine) sa introducem in acest topic toate datele necesare atat pentru infiintarea unui SRL cat si primii pasi din viata "nou-nascutului". Pana acum, ce am citit pe aici s-a cam transformat intr-un mic ghiveci.. :thumbup: mie imi plac lucrurile ordonate si clare...daca se poate si gasesc buna-vointa la cei specialisti sa intocmim aici un fel de Ghid al incepatorului, o lista cu toate informatiile necesare, incepand de la: Actele si pasii necesari pentru intocmirea unui SRL, alegerea acelor optiuni si ce inseamna fiecare(platitor sau neplatitor de TVA, platitor de impozit pe profit sau pe venit) astfel incat fiecare sa stie care ii convine si pe care vrea sa o aleaga, apoi acele formulare catre trebuiesc depuse pentru alegerea vectorului fiscal, cate ceva din toate astea am prins din cateva ceasuri de citit pe aici...si totusi nu sunt lamurita deloc. Pentru acest ajutor va multumesc anticipat!

O alta intrebare care ma framanta pe mine si la care nu am gasit nici un raspuns nicaieri este urmatoarea: Eu si sotul meu dorim infiintarea unui SRL, insa nu reusim sa ne decidem(si din lipsa de informatii) care ar fi solutia cea mai buna. Din cate am inteles eu nu pot sa fiu administrator si in acelasi timp contabil la firma mea...Si totusi poti sa fii asociat si sa numesti un administrator care nu este asociat..in concluzie...putem sa fim amandoi asociati: el sa fie administrator si eu contabila? sau el sa fie asociat unic si administrator si eu sa fiu angajata ca si contabila? Si totusi ca si asociat unic nu te poti angaja la firma ta...si atunci care va fi statutul lui? Care ar fi solutia buna astfel incat sa ne putem intemeia firma noastra, el sa se poata angaja cu functia pentru care este calificat, iar eu sa pot sa ma ocup de contabilitate?
Va multumesc anticipat!
Cu stima, Anca!



#184 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 12 January 2009 - 09:19 AM

Ar fi ceva ideal sa existe un forum ordonat, pe teme si subteme, tratate exhaustiv, corect si clar. Dar nu e posibil. Atat administratorii cat si, mai ales, memrii forumului sunt si ei oameni. Din ce am observat eu as aprecia ca circa 50% din oameni sunt dezordonati sau zapaciti, 10% sunt ordonati, meticulosi si 40% sunt medii. Claritatea si oportunitatea mesajelor lor lor reflecta aceasta structura. Chiar si un administrator bun si bine intentionat (si sunt majoritatea dintre ei) nu poate face fata reordonarii mesajelor nepotrivite sau a celor potrivite puse in locuri nepotrivite. Mai trebuie si un talent pentru asta.
Topicurile trebuie sa aibe un nume concret (nu "Intrebare" sau "Ajutor" sau "problema urgenta") si sa aiba o acoperire nici prea mica nici prea mare. Astfel se evita miile de topicuri cu un singur raspuns si topicurile de zeci de pagini. Si legislatia ambigua induce o lungire a discutiilor si o nelamurire a celor interesati, in ciuda discutiilor lungi si frecvente pe aceeasi tema. Schimbarea frecventa a legislatiei face chiar periculoasa consultarea unor mesaje mai vechi ale forumului, putand sa ne informeze asupra unor acte normative deja depasite sau schimbate intre timp.
Chiar titlul acestui topic ("Societati Comerciale de la A la Z") este nepotrivit, fiind prea cuprinzator. El ar presupune dezbaterea a cateva sute de legi, iar topicul ar ajunge la la mii de pagini, greu de consultat. Numele unui topic nu ar trebui sa se refere la mai mult de 3 legi medii, pe aceeasi tema. Daca citim textul mesajului as deduce ca doriti dezbaterea a 2 teme care ar putea suna cam astfel:
1) Crearea unui SRL.
2) Conducerea contabilitatii intr-un SRL.
S-au mai dezbatut aceste 2 teme, iar aceste intrebari pot fi puse in continuare in acele topicuri.
Sa tinem cont totusi ca legislatia privind cele 2 teme a suferit modificari in cursul anului 2008, asa ca trebuie studiate legile respective actualizate.
Pentru prima tema recomand, printre altele, studiul actelor:
- Legea 359 din 2004 privind inregistrarea la Registrul Comertului (actualizata la 25.04.2008);
- HG 991 din 2004 privind modelul cererii de inreg.la RC;
- Legea 26 din 1990 privind Registrul comertului (act.30.04.2008).
Pentru a doua tema recomand:
- Legea 82 din 1991 a contabilitatii (republicata in 18.06.2008).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#185 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2009 - 10:29 AM

Anca, observ ca una spui si alta faci...pai daca iti place ''ordine si disciplina'', de ce mai postezi si in alt topic un mesaj asemanator?!

Asa cum ai punctat si tu exista deja muuulte topicuri legate de acest subiect (sau subiecte, cum bine a punctat Nopris) deci nu vad de ce l-ai mai deschis pe acesta. Asa cum spune si Nopris, daca tu doresti sa tratam o firma de la ''A la Z'' cred ca in final am putea scrie o carte cu cate informatii sunt necesare.

Sfatul meu: Cauta legislatia indicata de Nopris, scrie neclaritatile in topicurile deja existente.
Decizia mea: inchid acest topic.

Numai bine.
Madalina



#186 ioanaisfetcu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 12 January 2009 - 12:15 PM

Vezi postareaAnca_Bica, la Jan 11 2009, 09:41 PM, a spus:

Buna Madalina, numele meu este Anca Bica si sunt pe punctul de a infiinta o societate comerciala. Am inceput insa sa ma lovesc de toti pasii si sumedenia de hartzogarii, drepturi, legislatie....ideea e ca m-am cam pierdut putin. Ai scris mai sus ca te putem contacta pe mail pentru mai multe intrebari insa..o fi tarziu si sunt obosita de cand stau cu ochii-n monitor...dar nu am gasit nicaieri cum anume as putea sa-ti scriu pe mail de aceea am inceput sa scriu aici. DAca poti si vrei sa-mi lasi o adresa unde sa te pot contacta iti raman recunoscatoare. Mai spuneai ca esti contabil si pe langa asta ai mai infiintat firme. Ei bine...m-ai putea ajuta foarte mult! Eu vreau sa imi infiintez o firma...dar vreau sa ma ocup si de contabilitate...Inca sunt la inceput si mi-ar prinde bine cateva sfaturi. Pun acum prima intrebare care mi-e mie mai urgenta: Pot sa fiu asociat la firma mea si tot eu sa-i tin si contabilitatea? Impreuna cu sotul meu vroiam sa intocmim acum actul constituiv dar tot stateam pe ganduri care ar fi cea mai buna solutie? El asociat unic si administrator si eu contabila? DAr am mai gasit in alte locuri ca daca esti asociat unic nu te poti angaja la firma ta? Amandoi asociati, el administrator si eu contabila?...Care spui tu ca ar fi solutia cea mai buna? Si legala? Multumesc anticipat! Si astept o adresa de contact!

Cu stima , Anca Bica.

Exista o procedura mult mai simpla. Sa preiei o firma gata existenta, care nu are probleme, fara datorii, fara angajati, cu administrator unic si cu toate situatiile fsicale si actele contabile la zi. Avantajul principal este ca te doare capul mai putin cu o groaza de mici probleme hartogaresti. Cunosc pe cineva care ar ceda o astfel de firma gratuit. Ideea este ca daca ar dizolva-o ar dura cam mult, ceva umbalatura si costuri suplimentare. Da-mi un semnal aici, pe forum, daca te intereseaza. Adresa mea de email: ioanaisfetcu@gmail.com

Aceasta postare a fost editata de ioanaisfetcu: 12 January 2009 - 12:18 PM




#187 yna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 15 January 2009 - 04:25 PM

va rog frumos daca puteti sa ma ajutati in urmatoarea speta
O firma straina din europa doreste sa investeasca in Romania respectiv sa reabiliteze, modernizeze, construiasca cladiri
Va rog sa-mi spuneti ce obligatii fiscale are aceasta fata de statul roman respectiv daca trebuie sa se inregistreze ca si platitor de TVA , punct de lucru etc
multumesc



#188 catalinandrei

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 15 January 2009 - 06:32 PM

TITLUL II: Impozitul pe profit
CAPITOLUL I: Dispozitii generale
Art. 13: Contribuabili
Sunt obligate la plata impozitului pe profit, conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite în continuare contribuabili.
a)persoanele juridice române;
b)persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent în România;
c)persoanele juridice straine si persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitate în România într-o asociere fara personalitate juridica;
d)persoanele juridice straine care realizeaza venituri din/sau în legatura cu proprietati imobiliare situate în România sau din vânzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica româna;
e)persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât si în strainatate din asocieri fara personalitate juridica; în acest caz, impozitul datorat de persoana fizica se calculeaza, se retine si se varsa de catre persoana juridica româna.
asta referitor la impozitul pe profit
CAPITOLUL III: Aspecte fiscale internationale
Art. 29: Veniturile unui sediu permanent
(1)Persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent în România au obligatia de a plati impozitul pe profit pentru profitul impozabil care este atribuibil sediului permanent
(2)Profitul impozabil se determina în conformitate cu regulile stabilite în cap. II al prezentului titlu, în urmatoarele conditii:
a)numai veniturile ce sunt atribuibile sediului permanent se includ în veniturile impozabile;
b)numai cheltuielile efectuate în scopul obtinerii acestor venituri se includ în cheltuielile deductibile.
asta in cazul in care deschideti sediu permanent



#189 angel_cri

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 16 January 2009 - 03:32 PM

Buna ziua

As dori sa deschid o vulcanizare, am strans ceva banuti dar nu prea stiu cum sa procedez....

tinand cont de activitatea firmei, cum ar trebui sa declar: platitoare sau neplatitoare de TVA, impozit pe profit sau pe venit?? La ce perioada sa depun declaratiile - lunar , trimestrial? La inceput o sa ma coste ceva echipamentele, utilajele, etc.
De asemenea o sa deschid afacerea cu sotia mea - 2 asociati - cum putem fi tinand cont ca ea are un alt serviciu la care nu vrea sa renunte, eu pot fi asociat - administrator - angajat si ea doar asociat ?? sau eu pot fi doar administrator dar nu si angajat ???
nu prea inteleg detaliile astea si de aceea dupa ce o sa termin cu actele si constructia o sa caut un contabil ....

de asemenea daca stie cineva ce autorizatii trebuiesc pentru a porni o asemenea afacere si codurile CAEN??


va multumesc anticipat! :thumbup:



#190 Nicoleta Mihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 25 January 2009 - 06:10 PM

Buna ziua,

Ma poate cineva consilia va rog in legatura cu infiintarea unei firme (srl)? Situatia este urmatoarea : doresc sa infiintez o firma de cinstrucii impreuna cu un asociat. am idei despre procedura ,insa am si nelamuriri...ohooo :sad: .............Iata cateva....as dori sa stiu daca sediul social al firmei trebuie sa fie obligatoriu proprietatea unuia dintre asociati ?;Sa fim platitor sau neplatitor de TVA? De unde ar trebiu sa incep?...........si altele

Va multumesc anticipat..si chiar am nevoie de ajutor :frusty:



#191 lili_ana1234

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 25 January 2009 - 07:46 PM

nu este obligatoriu ca sediul unei firme sa functioneze la unul dintre asociati. poate functiona in orice spatiu, apartament, locuinta cu conditia ca intre firma si proprietarul spatiului sa se intocmesca un contract de inchiriere sau comodat. daca optezi pt ca sediul sa functioneze intr-un apartament la bloc iti mai trebuie si acordul vecinilor de apartament (cam 4 vecini), dupa care se aproba de asociatie. contractul de inchiriere treb inregistrat la circa financiara si cu origilalul te duci la registrul comertului. o varianta mai simpla este contractul de comodat incheiat intre proprietarul spatiului si administratorul firmei, atat, iar referitor la incadrarea fiscala a fimei, eu iti recomand sa fi platitor de tva. o contabila iti poate da fff multe informatii despre ce inseamna sa fi platior sau nu de tva.
la societatile cu o cifra de afaceri sub 35 mii euro se poate opta pt ca firma sa nu fie platitoare de tva, dar s-ar putea sa intampini dificultati cu furnizorii....eu personal cred ca mai bine optezi pt plata tva-ului. daca la infiintare optezi sa fi neplatitor de tva in functie de cum iti merg treburile poti merge la finante si in urma unei cereri + certIf. de inregistrare (original si copie) , devi platitor de tva incepand cu 1 a lunii urmatoare, dar invers nu se poate.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 April 2009 - 06:42 PM




#192 Nicoleta Mihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 27 January 2009 - 07:37 AM

Salutare si mersi mult pentru informatii!
Daca se poate as dori sa te mai intreb daca este posibil sa imi fac sediu social la o adresa ( apartament la bloc proprietatea cumnatului meu) unde isi mai are sediul o alta societate a unui "prieten"( stii tu...facere de bine :sad: ) :frusty:
Multam tare !!!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 April 2009 - 09:23 AM




#193 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 27 January 2009 - 11:13 AM

daca are mai multe camere. si atunci la registru mergi cu schita apartamentului si indicat si numerotat camera in care va fi sediul firmei.



#194 gabosdenes

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 January 2009 - 04:06 PM

Si eu sunt intr-o situatie asemanatoare lui AlexSavin. Firma mea este platitoare de impozit pe profit, intrebarea mea este ce trebuie sa fac in cazul in care nu ma angajez, dar vreau sa am asigurare medicala? Doar functia de administrator nu cred ca acopera asta :)

Multumesc,
Deni



#195 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 28 January 2009 - 04:54 PM

daca esti administrator la firma ta si nu esti angajat si vrei sa fii asigurat medical mergi la casa de sanatate faci un contract de asigurare pt administrator asociat unic si platesti. nu stiu detalii dar stiu ca poti sa te asiguri medical pe baza de contract si poti si sa platesti la pensii.



#196 kyotox

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 10 February 2009 - 01:51 AM

Salut

Numele meu este Dragos. In mai anul acesta voi face 16 ani, care am inteles ca este varsta minima pentru infiintarea unei societati.
Ma ocup de mai bine de un an jumatate de vanzarea unor accesorii console (initial psp, apoi si altele). Treaba merge destul de bine, nu ma plang, produsele le aduc din china, de la dealer. Deci socieatea se va ocupa de import si distributie, daca ma exprim corect.
Am si un site , magazin online unde vand marfa. O solutie ar fi sa ma asociez cu cineva, dar stiti cu totii ca in afaceri e mai complicat cand sunt mai multi.

Vreau din partea voastra si eu un sfat, sau niste trimiteri catre documente oficiale care imi pot explica.
Am contactat cativa avocati (din cei care se lauda pe net ca ei fac, ei dreg... le stiu pe toate si au cele mai bune preturi) si raspunsurile au fost 50% 50%... unii cu veniti la noi ca va putem ajuta, altii NU, nu se poate. :frusty:

Multumesc
Adaugat in Feb 11 2009, 01:58 AM
nimeni
Adaugat in Feb 15 2009, 10:32 AM
chiar nu stie nimeni nimic?
Adaugat in Feb 16 2009, 09:04 AM
pana in mai la ziua mea poate primesc vre un sfat

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 February 2009 - 05:23 PM




#197 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 16 February 2009 - 12:10 PM

Depinde ce te intereseaza. Poti sa-ti infiintezi o firma, o intreprindere individuala, o intreprindere familiala sau sa te constitui singur ca "persoana fizica autorizata" (PFA). Problema e ca pentru firme trebuie o contabilitate in partida dubla (mai complicata si costisitoare), iar pentru celelalte merge o contabilitate in partida simpla, pe care o poti invata singur.
La firme poti fi microintreprindere (sa platesti 3% din venituri) sau platitor de impozit pe profit (impozitul e 16% din profit).
Poti fi platitor de TVA, recomandabil daca lucrezi cu firme, sau nu, recomandabil daca lucrezi cu persoane fizice sau firme neplatitoare de TVA.
PFA poate plati un impozit fix pe an (pe norma de venit, doar pentru anumite activitati), sau unul calculat in sistem real, functie de profit.
Pentru constituire firme vezi:
- Legea 31 din 1990 ® privind societatile comerciale (act.23.11.2008);
- Legea 359 din 2004 privind inregistrarea la Registrul Comertului (act.25.04.2008).
Pentru constituire PFA sau intr.individ. sau famil., vezi:
- OUG 44 din 16.04.2008 privind activitatea PFA, II si IF.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#198 kyotox

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 16 February 2009 - 11:41 PM

multumesc de informatii, dar... tot sunt nelamurit. Daca ai putea sa imi dai o trimitere catre niste informatii despre ce reprezinta tipurile de intreprinderi. Ma uit acum in legile la care ai facut referire. multumesc inca odata

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 February 2009 - 05:23 PM




#199 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2009 - 05:39 PM

Dragos - kyotox, am inteles ca ti-ai dorit sa te ajute cineva, postand, in zile diferite, 4 mesaje consecutive desi Regulamentul nu permite astfel de actiuni. Si tot Regulamentul este cel care nu permite citarea mesajului anterior daca nu este cazul, ceea ce ai facut in mesajul anterior.
Te rog sa fii mai atent la postarea mesajelor pentru a nu primi sanctiuni de la moderatori. Daca este necesar reciteste Regulamentul forumului.

Multumesc pt. intelegere.
Numai bine.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 February 2009 - 05:41 PM

Madalina



#200 ella3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 February 2009 - 05:03 PM

Dragos, problema care se pune in cazul tau nu este in primul rand sub ce forma iti vei exercita activitatea (persoana fizica autorizata, intreprindere individuala sau societate comerciala), ci faptul ca, fiind minor, ai capacitate de exercitiu restransa. Adica nu poti incheia decat anumite acte civile (contract de munca, de exemplu) fara incuviintarea parintilor/tutorilor. In rest, ai nevoie de incuviintarea prealabila a parintilor sau de numirea unui reprezentant legal care sa incheie acte in numele tau.

Daca ai citit legea privind activitatea PFA, indicata de nopris, stii deja ca pentru a activa ca persoana fizica autorizata sau intreprindere individuala este necesar sa ai 18 ani, adica sa ai capacitate de exercitiu deplina. La varsta de 16 ani poti activa in cadrul unei asociatii familiale, dar fondatorul acesteia trebuie, de asemenea, sa fie major.

In cazul unei societati comerciale, desi poti fi asociat (unic sau nu), in mod cert nu poti fi si administrator, neavand capacitate deplina de a contracta. Nu am idee cum se procedeaza in acest caz; presupun doar ca vei numi un administrator, cu aprobarea parintilor, administrator ce te va reprezenta in relatiile cu tertii.

Deci, ca solutie iti ramane sa activezi ca societate comerciala, dar trebuie sa stabilesti clar cu un avocat cum trebuie sa operezi avand in vedere capacitatea ta restransa de exercitiu.

Asa privesc eu lucrurile prin prisma experientei mele de pana acum. E posibil sa existe si alte solutii si aspecte pe care eu nu le sesizez si colegii mai experimentati vor confirma, infirma sau completa cele de mai sus.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 08:31 PM
citare mesaj anterior







Similar Topics Collapse

8 useri citesc topicul

0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL