Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 10

Salt la continut


Contabilitate PFA

rambursare imprumut pfa
260 replies to this topic

#181 iliviu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 September 2009 - 09:32 AM

Multumesc pentru raspunsul prompt,
Da, am verificat si pentru CAENurile pe care le-am ales intru in categoria "Servicii informatice".
Am mai citit putin azi-noapte si am vazut ca nu trebuie sa emit neaparat factura (clientii mei nu imi cer asta), dar am vazut ca desi nu trebuie sa tin o evidenta contabila, deoarece sunt la norma de venit, trebuie sa tin o evidenta fiscala, prin intermediul unor registre de vanzari si cumparari, aceste registre fiind dovada ca nu am depasit suma de 35000 E. Acum am o a doua intrebare. Eu banii ii primesc in contul bancar, cum scriu efectiv in acel registru daca eu nu emit factura? Ignor acele campuri? (am vazut un model si acolo erau trecute campuri legate de factura). Si binenteles am aceeasi problema a beneficiarului.



#182 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 07 September 2009 - 08:29 PM

Acele registre vanzari/cumparari, sunteti obligat sa le tineti doar daca sunteti platitor de TVA. Deveniti platitor de TVA, fie la debutul activitatii daca va exprimati aceasta optiune, fie pe parcurs, daca facturati mai mult de 35000E. in rest va complicati cu tinerea acestora si necompletarea tuturor campurilor. Presupunand ca intr-un an nu emiteti facturi mai mult de 35000, mai ales ca nu toti clientii v-o cer ! atunci nici nu o sa treceti la TVA. A nu fi platitor de TVA poate fi un usor dezavantaj, in sensul ca anumiti clientii pot sa va "ocoleasca" deoarece doresc sa primeasca o factura din care isi pot deduce tva_ul. Facturile emise urmeaza regim de arhivare
Nu este rau sa mergeti la inspectorul fiscal din cadrul Admin Fiscale, arondat zonei dvs si sa discutati si alte detalii, intrucat aceasta zona a serviciilor informatice se poate confunda usor cu comertul electronic pentru care este alocat un alt cod, mai ales ca faceati vorbire de "coduri CAEN pe care le-am ales"
PS ...uneori norma de venit are si ea avantajul ei !




#183 iliviu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 September 2009 - 08:50 PM

da, am vazut ca mai toata lumea spune ca nu trebuie tinute, insa am citit intr-un articol cum ca trebuiau tinute acele registre si am vrut sa fiu sigur.
Nu voi intra la comert electronic, deoarece eu doar prestez servicii (soft la comanda).



#184 domnica_sb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 08 September 2009 - 07:06 PM

Servus!
Daca am un Cabinet individual si am sediu la mine acasa, adica intr-o garsoniera (punctul de lucru efectiv fiind intru-un centru medical), as putea sa imi deduc o parte din rata pe care o platesc la banca pentru garsoniera? Ca si cum Cabinetul individual, adica PFA-ul ar plati o chirie pentru simplu fapt ca are sediul social in locuinta mea, fie ea si o garsoniera? Multumesc pentru timpul acordat.



#185 bubuvict

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 11 September 2009 - 08:40 AM

Vezi postareabubuvict, la Aug 20 2009, 01:45 PM, a spus:

buna ziua!

cheltuielile cu niste cursuri de specializare sunt deductibile?

multumesc!

ma poate ajuta cineva cu un raspuns?

va multumesc!



#186 catalin66

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 11 September 2009 - 10:10 AM

Pentru PFA nou infiintat cand trebuie sa platesc prima data impozit?



#187 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 11 September 2009 - 02:38 PM

Stati linistita, cei d ela Admin. Financiara va vor trimite imediat acasa, oricat de nou infiintata ati fi, decizia de impunere in care sunt trecute si termenele de plata.
Termenele acestea sunt data de 15 ale lunilor martei,iunie, septembrie si decembrie. Pentru fractiuni de trim, prima data de 15 a trim urmator Ex: infiintare in 25 august, veti plati prima transa in 15 sept



#188 carmenomota

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 21 September 2009 - 07:15 PM

Va solicit ajutorul in calitate de medic care activez ca si PFA.

Sunt din Pitesti si as fi vrut sa intru in contact cu un contabil care sa ma ajute sa imi tin evidenta contabila.Pe cine am intrebat mi-a raspuns ca ...e prea simplu si nu se incurca.

Asadar apelez la bunavointa d-voastra.Sunt inregistrata la Finante,am platit impozit trimestrial,mi-am luat regristruu de casa insa nu stiu ce anume sa trec in el.

E vorba de : -incasari sub forma de facturi pe baza carora imi incasez salariul de la clinica pt care lucrez?

-cheltuieli:aici sunt intr-o mare dilema,nu stiu ce anume pot deduce(bonuri fiscale OBLIGATORIU stampilate?).Pot lua in calcul bonuri de taxi,medicamente,cosmetice,bijuterii,haine,cursuri,taxe de participare la cursuri etc

O alta problema:e necesar sa imi platesc cotizatia pt pensie? asigurari de sanatate?

Va multumesc f mult.



#189 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 21 September 2009 - 09:02 PM

1. cartea de capatai pentru contabilitatea in partida simpla, este OMFP 1040/2004( atsat mai jos) si Codul Fiscal bineinteles
2. dupa ce il consultati, puteti hotara daca va angajati dvs. sa tineti aceasta contabilitate, sau daca mai insistati sa va gasiti totusi un contabil, ca doar nu or fi disparut cu totii...
3 trebuie sa va procurati in mod obligatoriu 3 registre:
a) Registrul Jurnal de Incasari si Plati (cod 14-1-1/b) Nu trebuie sa utilizati Registrul de Casa asa cum ati mentionat ca v-ati achizitionat deja, acesta se foloseste la societatile comerciale
b) Registrul Inventar (cod 14-1-2/b)
c) Registrul Unic de Control
Doar in primele 2 faceti dvs. completari in cel de al 3-lea o fa organele de control
In Registrul Jurnal de Incasari si Plati (RJIP) trebuie consemnata orice operatiune economico financiara in ordine cronologica, dealtfel rubricile formularului sunt destul de sugestive
In privinta banilor pe care ii incasati eset destul de usor de consemnat, avand grija ca la rubrica "documentul felul,nr.." sa treceti numai chitante, bonuri fiscale, ordine de plata...niciodata factura, chiar daca ea exista
In privinta cheltuielilor, trebuie stiut asa ca principiu general, ca nu pot fi trecute decat acele cheltuieli care au legatura cu activitatea autorizata a PFA_ului, adica acele cheltuieli aferente generarii de venituri impozabile. Asupra acestor cheltuieli studiati in profunzime prevederile OMFP 1040 art 43 si urmatoarele sau mai intebati pe forum
4. la sanatate sunteti obligata 5,5% din venit , la pensie, facultativ
5 din insiruirea cheltuielilor pe care ati vrea sa le deduceti sunt admise doar taxele pentru cursurile de perfectionare, nici gand de bijuterii, haine, taxi etc
6. puteti deduce insa contrib la sanatate,(CASS) pensie (CAS), aparatura medicala specifica activiatii dvs, mobilierul, intretinerea spatiului sau chiria dar mai ales puteti face amortizare fiscala pentru mijloacele fixe adica acele bunuri care au o valoare mai mare de 1800 RON, ceea ce este in avantajul dvs.
Despre toate acestea pe care le-am prezentat "in fuga" este bine sa discutati macar cu un contabil, sau cu o cunostinta care activeaza in acelasi domeniu si care are mai multa experienta.
va doresc Succes !

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de corpus: 21 September 2009 - 09:03 PM




#190 carmenomota

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 23 September 2009 - 08:22 PM

Va multumesc mult pt amabilitatea de a ma pune ca de cat in tema cu ce am de facut.O sa apelez pt inceput la un contabil pt ca sa fiu sigura ca fac lucrurile ca la carte:)

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 24 September 2009 - 02:21 PM




#191 taxi ninja

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 23 October 2009 - 11:25 AM

Am gasit eu o firma cu care poti lucra pentru a fi sigura ca faci lucrurile asa cum trebuie. Este o firma in care poti sa gasesti un <ahref="http://www.reclama.ro" cu usurinta, eu am lucrat cu ei si sunt foarte multumita de ei.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 23 October 2009 - 02:06 PM




#192 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2009 - 02:01 PM

Vad o reclama aici, rog un moderator sa aplice regulamentul si sa editeze sau sa stearga postarea.



#193 mirona craciun

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 11 November 2012 - 11:39 PM

Buan seara!
Sper ca postez unde trebuie.
Prietenul meu si-a deschis un PFA. Pentru ca am terminat Facultatea de contabilitate m-a rugat sa-l ajut. Dar el tine contabilitatea in partida simpla. Nu stiu de unde sa incep. De exemplu cum pot inregistra cheltuielile in partida simpla?!
Daca ma poate ajuta cineva?!
Multumesc!



#194 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 12 November 2012 - 12:39 PM

Completati la zi registrul jurnal de incasari si plati. Registrul se procura de la administratia financiara, contra cost. Acolo treceti incasarile si platile, cu documentele justificative, atat cele in numerar dar si cele prin contul bancar al pfa-ului. Daca pfa-ul e inregistrat ca platitor de tva, in registrul , sumele incasate si platite se trec fara tva.
Daca pfa-ul e inregistrat ca platitor de tva mai aveti de completat doua registre cu facturile de la vanzari si de la cumparari.



#195 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2012 - 05:09 PM

Vezi postareamirona craciun, la 11 November 2012 - 11:39 PM, a spus:

Buan seara!
Sper ca postez unde trebuie.
Prietenul meu si-a deschis un PFA. .............
n-ai postat unde trebuie fiindca avem un capitol special pt PFA, acolo gasesti multe informatii despre contabilitatea PFA !

topic mutat !



#196 mirona craciun

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 13 November 2012 - 09:36 PM

Imi cer scuze!

Multumesc pentru raspuns.
Pfa este neplatitor de tva. Asta inseamna ca in registru de incasari si plati trec cu tva?!



#197 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2012 - 12:15 AM

Da, treci sumele cu tot cu TVA.

Dan

PS. Cu tot respectul, din intrebarile puse am impresia ca ai absolvit facultatea dar nu prea te-ai omorat cu invatatul. Sfatul meu e sa-ti procuri o carte de contabilitate ptr. PFA si eventual un soft specializat in acest sens (Saga PS este super).
Altfel nu ajungi prea departe, si mai risti si amenzi grase (ma rog, prietenul tau, saracul!)

Succes!
Dan



#198 mirona craciun

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 16 November 2012 - 11:08 PM

Multumesc Dan!
Asa-i am facut facultatea de contabilitate; asa-i, nu am rupt cartile cu invatatul dar mai e si problema ca in facultate nu ni s-a zis nimic de partida simpla. Doar ca exista. Te rog, poti sa imi recomanzi o carte buna privind contabilitatea la PFA-Partida simpla.
As vrea sa te mai intreb, daca imi poti raspunde...(in ceea ce priveste partida simpla, cunostintele mele sunt inexistente; incerc sa aplic ce stiu de la partida dubla combinand cu legislatia pentru partida simpla)
1.Fac "Fisa operatiuni diverse 14-6-22b" pt cheltuieli si venituri. Fisele le fac pe tipuri de cheltuieli si venituri, exact?!(gruparea lor se face ca la partida dubla?)
2. Cheltuielile de infiintare sunt nedeductibile(asa-i?), dar le trec in Registru de incasari si plati(asa-i?)?
3. Se face bilant la sfarsitul anului sau nu?!
Sa stii ca am cautat in librarie carti pt PFA- Partida simpla, dar nu am gasit.
O seara buna! Multumesc pentru timpul acordat.



#199 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 18 November 2012 - 08:25 PM

Citeste cu atentie pe forum si ai sa gasesti cam toate informatiile.
Partida simpla inseamna completarea registrelor.
Nu are plan de conturi, nu are bilant!
Mai sus ai primit un sfat cu un program. Te va duce "de mana".
Succes!



#200 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2012 - 11:10 PM

Vezi postareamirona craciun, la 16 November 2012 - 11:08 PM, a spus:

1.Fac "Fisa operatiuni diverse 14-6-22b" pt cheltuieli si venituri. Fisele le fac pe tipuri de cheltuieli si venituri, exact?!(gruparea lor se face ca la partida dubla?)
2. Cheltuielile de infiintare sunt nedeductibile(asa-i?), dar le trec in Registru de incasari si plati(asa-i?)?

Sa stii ca am cautat in librarie carti pt PFA- Partida simpla, dar nu am gasit.

1. Nu prea vad rostul fisei ptr. operatiuni diverse... dar e de studiat o monografie de contabilitate ptr. PFA.

Da si tu o cautare pe google, imposibil sa nu gasesti vreo zece site-uri cu informatii detaliate... Cuvinte cheie:
- contabilitate in partida simpla
- contablitatea pentru PFA

Mergi la adiministratia financiara si in zona vei gasi cartile cautate. Sau du-te pe la ASE, la vanzatorii cu chioscuri de carti. Ia una cat mai recenta, legislatia e volatila.

2. Cheltuielile de infiintare sunt deductibile. In limitele bunului simt :-)
Dan






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL