Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


Contabilitate PFA

rambursare imprumut pfa
260 replies to this topic

#221 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 January 2014 - 12:03 PM

1. Nu. Treceti din extras toate operatiunile de incasare, la data respectivei operatiuni.
2. Doar la control si trebuie sa-l completati macar lunar.



#222 mariamagdalena

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 31 January 2014 - 06:26 PM

Buna seara!
Va rog frumos sa-mi spuneti contributia fixa si cea variabila sunt deductibile limitat? Care este in limita a 5 % din venitul brut si care cu 2% din baza de calcul?
Daca se poate sa-mi explicati pe exemplul: venituri 2880, cheltuieli total 1115.4- din care contributie fixa 400 si variabila 35.
Care este suma chelt deductibile?






Va rog sa-mi spuneti daca s-a efectuat o expertiza topografica in suma de 800, 10% impozit retinut de Min. Justitiei, deci venit 720. Se inregistreaza ca venit in Reg. de incasari si plati suma de 720 sau (800 si adeverinta data de Min. Justitiei cu impozitul de 80 lei- ca o cheltuiala)?
Cheltuielile au fost in suma de 232 lei.
Cat mai trebuie sa impoziteze Fiscul? Care este suma pe care o impoziteaza si cu ce procent?
In Decl.200: la randul 1.1 - venit brut- s-a trecut suma de 720 ( a considerat suma efectiv incasata conf.facturii si
extrasului de cont)
la randul 1.2- Cheltuieli deductibile - s-a trecut suma de 232 ( cheltuieli efectuate in cursul anului anterior)
la randul 1.3 - venit net anual- s-a trecut suma de 488
mai trebuia trecut ceva la randul 1.3.1 -venit net aferent activitatilor cu regim la sursa a impozitului ?



Va multumesc!




#223 PFA_SEO

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 02 March 2014 - 10:01 PM

Buna seara,
am o intrebare, va rog, legata de inregistrarea rambursarii unui imprumut:

Odata cu acordarea imprumutului am inregistrat o incasare pe suma respectiva ca venit neimpozabil, acum voi inregistra rambursarea imprumutului ca si cheltuiala nedeductibila sau ca venit nedeductibil pe minus?

Imprumutul a fost facut acum cateva luni de catre titularului pfa-ului catre pfa pentru plata unor facturi si comisioane bancare.

Va multumesc!



#224 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 03 March 2014 - 07:59 AM

da, rambursarea este cheltuiala nedeductibila
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#225 doinamanuela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 March 2014 - 04:25 PM

Un pfa cu CAEN Inchirieri si leasing cu masini si utilaje agricole , platitor de tva , ce cheltuieli sunt deductibile? In afara combustibiului consumat de masini si utilaje pe perioada inchirieri ce alte cheltuieli sunt deductibile? Din contributiile CAS, CASS, etc. care sunt deductibile



#226 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 03 March 2014 - 06:16 PM

Pentru cheltuielile deductibile total sau limitat la pfa, cititi art. 48 din codul fiscal si normele de aplicare.



#227 cristinutz83

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 12 April 2014 - 11:17 AM

Buna ziua , sunt pfa neplatitor de tva sistem real vanzator ambulant in targuri si piete si vreau sa stiu la sfarsitul anului se duc actele si casa de marcat la control in ce perioada si unde? Vreau sa cumpar de la tarani si sa vand mai departe am inteles ca se poate cu borderoul de achizitii dupa ce completez acest borderou mai trebuie sa inscriu intrarea de marfa in alt registru?



#228 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2014 - 12:26 PM

@cristinutz83 : ai postat acest mesaj legat de registre in 3 locuri diferite, incalcand regulamentul priv. postarea ! :angry2:

ai avertisment public ! la urmatoarea abatere iti suspend dreptul de a posta !

citeste regulamentul si respecta-l, este obligatoriu pt a putea activa pe conta.ro !



#229 cristinutz83

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 12 April 2014 - 01:24 PM

Imi cer scuze... promit ca nu se mai intampla!!!




#230 czuky

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 13 April 2014 - 02:58 PM

Buna ziua
Am nevoie de un mic ajutor si nelamuriri (cum de alfel majoritatea de pe forum :) )
De curand am infiintat un pfa de vanzare imitatiilor de bijuterii si accesorii. Eu lucrez de fapt bijuterii in diferite tehnici cu diefrite materiale si un pic de broderie cu margele, unicate. Problema mea nr 1 este contabilitatea. Am fost la o contabila sa ma lamureasca si m-a ametit de tot. Oare eu ca si pfa, trebuie sa tin o contabilitate ca la un srl? Toate materialele le scriu in fise diferite, sa fac receptii si apoi la vanzare din nou hartii peste hartii? Nu exista o varianta mai simpla. Multe din materiale se pierd, se arunca. Cumpar margele la gramaj si folosesc din ele cateva, nu am cum sa lae cantaresc. Si inca multe materiale de genu reciclabile (bucaitile de piele) snururi, ate ,ace etc. Preturiile au accent pe manopera nu pe material. Cum as ptea sa imi fac singura contabilitatea fara sa fiu cu nasu printre hartii si sa ma ocup de fapt de ce fac eu. O mini productie ca nu produc in serie cum ar face srl.
Este neaparat casa de marcat daca nu vand in piete ci de la sediu, am inteles ca prin internet este ok cu factura, dar la persoane fizice se poate cu chitanta sau tot cu factura?
Multumesc frumos.



#231 roro_1476

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 21 May 2014 - 10:06 AM

Buna ziua,
va rog sa ma ajutati! Sunt PFA, servicii de consultanta pe inginerie, in sistem real. Stiu ca intr-o firma (SRL) exista posibilitatea de a inregistra in contabilitate- imprumut patron, sau credit patron- sume deductibile. Care este varianta pentru PFA ? Bineinteles suma imprumutata revine in conta ca si restituire imprumut ...
Va multumesc !



#232 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 21 May 2014 - 10:54 AM

Nu se inregistreaza in contabilitate.
Din codul fiscal: art. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă
(1) Venitul net din activităţi independente se determină ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă, cu excepţia prevederilor art. 49 şi 50.
........
(3) Nu sunt considerate venituri brute:
a) aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;

Aceasta postare a fost editata de GEORGE NEAGU: 21 May 2014 - 10:55 AM




#233 roro_1476

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 21 May 2014 - 12:37 PM

Buna, raspunsul acesta este la intrebarea de mai sus?
Daca da, cred ca trb sa revin cu lamuriri.
In cazul unui SRL, se pot lua bani din firma cu titlu de credit patron, urmand ca apoi sa se restituie creditul in firma si se inregistreaza o incasare. Se poate face acelasi lucru si la un PFA?
Adica scot bani din incasarii sunb forma unui "imprumut " , se scade din venitul realizat, urmand apoi la restituire sa se inregistreze ca si un venit (ceea ce este de fapt) si se va impozita...



#234 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 21 May 2014 - 04:59 PM

Am inteles in ce sens ati folosit "imprumut patron". Nu se aplica acelasi principiu de la societatile comerciale si la pfa-uri. Puteti sa folositi din incasari pentru nevoile personale in timpul anului pentru ca oricum pentru ei veti plati impozit pe venit. Acele nevoi personale nu se vor regasi ca si cheltuieli in pfa. Iar daca nu va veti plati datoria in contul impozitului pe venit, va vor executa din patrimoniul personal al persoanei fizice.



#235 rox1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 25 June 2014 - 11:39 AM

Buna ziua,

Am si eu o dilema. Sunt un PFA cu sediu in Bucuresti si cu buletin de Constanta. Unde trebuie sa-mi platesc taxele?

Multumesc,
O zi buna!



#236 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2014 - 02:50 PM

* pt PFA - in localitatea unde este sediul social sau sediul fiscal (daca sediul fiscal este decl. separat, in alta parte), respectiv Bucuresti
* pt PF (pers. fizica obisnuita) - unde aveti domiciliul (adresa din buletin / CI), respectiv Constanta

o zi buna, de asemenea ! :smile:



#237 marc15

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 06 July 2014 - 07:32 PM

sunt pfa neplatitor de tva.La finele anului pentru a nu inregistra pierderi nu am trecut in reg Inc._Plati cheltuielile cu salarii si trei facturi(chitante) pt. utilitati. Este in regula ? Ce consecinte in caz de un control ? Cu stima !



#238 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 06 July 2014 - 09:15 PM

Trebuie sa treceti toate valorile din documentele de plata emise pe pfa in registrul jurnal de incasari si plati si apoi depuneti D200 rectificativa pentru anul 2013.



#239 marc15

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 09 July 2014 - 02:22 PM

situatia e din 2009,revenind voi trece pe pierderi din 2oo9 pina in prezent.,anual la profitul realizat am platit impozit. Mai da fiscul banii inapoi ? ! Vreau sa inteleg de ce ar fi pagubit statul in aceasta situatie, cind la un control fiscul constata ca o cheltuiala de pe o factura emisa nu este deductibila si o anuleaza , recalculeaza profitul, imputa si penalizeaza .



#240 mikaelaa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 28 September 2014 - 04:36 PM

buna ziua
va rog sa ma ajutati cu urmatoarele nelamuriri
am infiintat pt fiica mea un pfa cu cod caen 5911 as vrea sa tin eu cont acestui pfa
are neaparat nevoie de un cont bancar strict al acestui pfa/
ce cheltuiele se pot deduce si care este modalitatea acestora/
avand ctr de comodat facut de mine in cal de propr si pfa ul ei intra parte din cheltuieli spre a fi deduse/
care sunt acestea?
fiecare factura emisa si insotita de chitanta catre un tert trtebuie sa aiba anexat si un ctr de prestari serv/
binurile de dif feluri trebuie sa aiba codul de inreg fiscala al pfa dupa o anumita valoare/
va multumesc
pot tine undeva un curs de contab in partida simpla/ma puteti ajuta/






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL