Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deducere personala - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


deducere personala

156 replies to this topic

#101 dianaionescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj

Postat 07 February 2009 - 06:09 AM

multumesc frumos

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2009 - 02:20 PM
citare mesaj anterior

familia asta minunata este cea mai mare si importanta realizare personala



#102 rona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:bacau

Postat 23 February 2009 - 03:05 PM

La un salar brut de 1200 lei care este deducerea personala de baza fara nici un copil in intretinere?
Dati-mi , va rog, legislatia daca s-a mai raspuns la aceasta intrebare. va multumesc frumos




#103 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 February 2009 - 03:44 PM

pentru 1200 lei, pentru contribuabilii care nu au persoane in intretinere, deducerea personala lunara este 230 lei.



#104 rona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:bacau

Postat 24 February 2009 - 08:59 AM

Multumesc mult



#105 alina24

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 12 March 2009 - 09:30 AM

Buna ziua!
Am si eu o intrebare: unde gasesc grila pentru deduceri , legea care reglementeaza aceste deduceri?
( daca s-a raspuns, poate imi trimite si mie cineva link-ul unde gasesc raspunsul, caci abia am gasi acest forum).
Multumesc!



#106 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 12 March 2009 - 10:00 AM

in primul rand, Codul Fiscal:
ART. 56
Deducere personală
(1) Persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a) și alin. (2) au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub formă de deducere personală, acordată pentru fiecare lună a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se află funcția de bază.
(2) Deducerea personală se acordă pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de până la 1.000 lei inclusiv, astfel:
- pentru contribuabilii care nu au persoane în întreținere - 250 lei;
- pentru contribuabilii care au o persoană în întreținere - 350 lei;
- pentru contribuabilii care au două persoane în întreținere - 450 lei;
- pentru contribuabilii care au trei persoane în întreținere - 550 lei;
- pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane în întreținere - 650 lei.
Pentru contribuabilii care realizează venituri brute lunare din salarii cuprinse între 1.000,01 lei și 3.000 lei, inclusiv, deducerile personale sunt degresive față de cele de mai sus și se stabilesc prin ordin al ministrului finanțelor publice.
Pentru contribuabilii care realizează venituri brute lunare din salarii de peste 3.000 lei nu se acordă deducerea personală.



#107 alina24

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 14 March 2009 - 11:25 PM

Multumesc pentru raspuns! Am gasit in raspunsul tau exact ce nu stiam!:)



#108 adymaia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta
  • Interests:calatoriile, locurile linistite cu multa verdeata, filmele vechi

Postat 26 March 2009 - 06:56 PM

In anul 2007 si 2008, o firma nu a acordat deduceri suplimentare salariatilor, insa s-a interesat la cei de la ITM unde a depus statele de plata, si i-au spus acestia ca se poate face stat de plata rectificativ. Eu nu am auzit de asa ceva, drept pentru care nu am stiut ce sa o sfatuiesc.

Mentionez ca a depus fise fiscale si in 2007 si in 2008 aferente statelor facute, adica doar cu deducere de baza pentru fiecare salariat, fara sa mai aiba si deducere suplimentara.

V-ati intalnit cu astfel de situatie, ati facut state de plata rectificative? Va multumesc anticipat pentru raspuns.



#109 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2009 - 08:33 PM

De state rectificative nu am auzit ci doar de schimbarea statului eronat cu cel bun.( asta depinde si de inspectorul de la ITM )



#110 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 26 March 2009 - 09:51 PM

Nu exista state de plata rectificative, poate i s-a spus decl.rectificative si a inteles gresit.
Dupa parerea mea nu cred ca se accepta schimbarea statelor de plata pe 2 ani in urma, intr-adevar depinde de inspector dar este totusi o perioada mare de timp si cred ca se complica mai mult situatia.
Eu as proceda in felul urmator, cu toate ca nu am avut un asemenea caz si ii rog pe colegii mei sa ma corecteze daca gresesc :
1. La data constatarii neacordarii ded.suplimentare, respectiv in 2009, luna x, sa se intocmeasca un document justificativ (PV de constatare a erorilor privind neacordarea deducerilor suplimentare, de ex.) semnat de conducatorul unitatii prin care sa se explice fenomenul si sa se decida corectarea inreg. si acordarea dif.de rest de plata salariatilor in cauza, doc.insotit de actele doveditoare (dupa caz) ale salariatilor prin care acestia dovedesc ca au dreptul sa beneficieze de deduceri suplimentare.
2. Avand in vedere ca in anii 2007, 2008 statele de plata raman neschimbate, nu se depun nici declaratii rectificative la imp.pe salar; in acest caz impozitul pe salar calculat trebuia sa fie mai mic si restul de plata mai mare.
3. In luna x din 2009 se storneaza cu NC separate (cu explicatiile aferente), inreg. initiale 421=444 cu sumele din 2007 si 2008 si se inreg. 421=444 cu suma corecta.
4. In statul de plata se poate adauga o coloana suplimentara cu dif. de imp.pe salar , care va fi cu minus, pt.ca trebuie diminuat, iar restul de plata va fi mai mare cnf.dif.
5. In ceea ce priveste fisele fiscale, imp.pe salar se poate trece si manual, deci nu ar trebui sa fie o problema completarea lor in 2010 pt.2009 pt.luna x.
6. In decl.100 pt.luna x din 2009 se declara mai putin imp.pe salar cu suma respectiva.

Dana




#111 adymaia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta
  • Interests:calatoriile, locurile linistite cu multa verdeata, filmele vechi

Postat 26 March 2009 - 09:54 PM

multumesc mult pentru raspuns!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 March 2009 - 10:35 PM
citare mesaj anterior




#112 roalbastru

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 06 April 2009 - 03:30 PM

Vezi postareaLauras, la Jan 11 2008, 09:59 AM, a spus:

Ar trebui sa o acorde doar firma de unde pleci.
Iar la firma unde te angajezi ar trebui sa spui ca ti s-a acordat deja deducerea pe luna respectiva si nu o mai acorda inca o data.
Problema ar fi ca atunci cand angajezi de unde stii daca persoana respectiva a mai lucrat undeva in cursul lunii sau nu?
Pt ca nu toti prezinta cartea de munca la angajare imediat.... :sad:


Poti te rog sa-mi spui si mie unde gasesc o baza legala, intrucat si eu stiam a fal, dar trebuie sa-mi fundamentez raspusul cu ceva plapabil si nu am gasit nici in codul fiscal si nici in alta parte ceva care sa-mi confirme.

Multumesc,
Roxana



#113 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 06 April 2009 - 09:02 PM

Citeaza

alina24: Am si eu o intrebare: unde gasesc grila pentru deduceri , legea care reglementeaza aceste deduceri?

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 06 April 2009 - 09:04 PM

Dana




#114 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 06 April 2009 - 09:11 PM

Pt. Roalbastru

Nu stiu sigur dar eu cred ca deducerea se acorda de catre angajatorul la care a plecat, nu de unde a plecat. Am gasit in Ordinul nr. 2.293 din 3 decembrie 2007 pentru aprobarea modelului și conținutului fișei fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii:
"Prin locul unde se află funcția de bază se înțelege:
- pentru persoanele fizice angajate la un singur loc de muncă, ultimul loc înscris în carnetul de muncă sau în documentele specifice care, potrivit reglementărilor legale, sunt asimilate acestora;"
Stiu ca art. face referire la functia de baza, dar prin similitudine ...
Poate stie cineva si ne lamureste.

Dana




#115 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 07 April 2009 - 10:46 AM

Revin cu speta deducerii personale in cazul in care se lucreaza la 2 angajatori in aceesai luna, pt.ca m-am lamurit. In Normele CF scrie :"
121. In cazul in care un angajat care obtine venituri din salarii la functia de baza se muta in cursul unei luni la un alt angajator, calculul impozitului se face pentru fiecare sursa de venit (loc de realizare a venitului).
Deducerea personala se acorda numai de primul angajator, in limita veniturilor realizate in luna respectiva, pana la data lichidarii.
Daca reangajarea are loc in aceeasi luna cu lichidarea, la stabilirea bazei de calcul pentru determinarea impozitului lunar aferent veniturilor realizate in aceasta luna de la angajatorul urmator nu se va lua in calcul deducerea personala."

Roxana, este corect cum a scris Lauras.

Dana




#116 vivi23ro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 April 2009 - 04:35 PM

daca ma puteti ajuta si pe mine cu citeva sfaturi in domeniu contabil...eu am nascut in septembrie , in dec sotul s a dus cu actele necesare la lucru sa treaca copilul pt deducere nici in ziua de azi nu am primit nici o deducere, luna trecuta contabila a venit cu un formular tipizat pe care cica sotul nu l a completat(nefiindu i dat)si i a mai cerut sa aduca de la mine de la lucru adev ca nu lucrez, eu fiind in concediu crestere copil sau declaratie pe propria mea raspundere, desi de 2 ori sotul i a tot dus copii dupa actele necesare le au pierdut.... intrebarea mea este daca se poate da retroactiv banii din moment ce nu e vina sotului meu ca nu i se dau banii, contabilitatea fiind facuta de o firma angajata pt asta nu de o contabila a firmei, si daca problmea tine de inspectoratul teritorial de munca ca sa pot face o reclamatie,multumesc anticipat



#117 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 23 April 2009 - 01:08 PM

Conform Normelor de aplicare a Codulul fiscal :
"104. In situatia in care depunerea documentelor justificative privind acordarea deducerii personale se face ulterior aparitiei evenimentului care modifica, in sensul majorarii, nivelul acesteia, angajatorul/platitorul de venituri din salarii va acorda deducerea personala reconsiderata o data cu plata drepturilor salariale aferente lunii in care contribuabilul a depus toate documentele justificative."

Problema este daca sotul Dvs. are vreo dovada ca a depus actele in luna sept. 2008, altfel va fi cuvantul dansului impotriva cuvantului reprezentantului acelei firme. Eu zic ca sotul Dvs. sa discute cu adm. societatii la care lucreaza si sa ii explice situatia si adm. sa intervina la acea firma de contab. si sa apere dreptul sotului Dvs. Practic, societatea a declarat si virat la bug.de stat un impozit pe salar mai mare, iar sotului Dvs. i s-a dat un rest de plata mai mic, in loc sa fie invers; societatea nu pierde nimic, se pot face rectificari la imp.pe salar si dupa parerea mea, daca exista bunavointa vi se poate acorda dif.de bani anul acesta, in fond este dreptul fiecarui om. Firma aceea de contabilitate lucreaza pt.stat sau pt. societatea cu care are un contract de servicii ? Si daca au "omis" aceasta deducere, dupa cum spuneti, nu au decat sa corecteze lucrurile. La acest lucru ar trebui sa reflecteze si administratorul societatii.

Dana




#118 vio22

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 24 April 2009 - 07:18 PM

pana in sept 2008 am fost in concediu ingrijirea copilului, iar, de 2 sapt am aflat ca ar trebui sa beneficiez de deducere ptr copil, eu nu am stiut acest lucru, doar acu l-am aflat!!! :sad: mentionez ca sotul meu nu a beneficiat de aceasta deducere
am aflat ce acte imi trebuie, dar doresc sa-mi spuneti daca pot beneficia de aceasta deducere retroactiv?!cum!?
va multumesc



#119 nina moldovan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 24 April 2009 - 10:06 PM

din cate stiu eu nu se poate retroactiv. decat daca se specifica cumva in fisele fiscale la sf de an ... dar nu stiu daca este posibil sincer , oricum pt retroactiv doar administratia financiara poate restitui . si nu stiu care ar fi procedura .

copii de pe certificat de nastere , declaratia dumneavoastra si o declaratie de la angajatorul sotului ca nu beneficiaza el de deducere.



#120 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 25 April 2009 - 10:14 AM

Norme CF :
"100. Pentru stabilirea deducerii personale la care are dreptul, contribuabilul va depune la platitorul de venituri din salarii o declaratie pe propria raspundere, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
- datele de identificare a contribuabilului care realizeaza venituri din salarii (numele si prenumele, domiciliul, codul numeric personal);
- datele de identificare a fiecarei persoane aflate in intretinere (numele si prenumele, codul numeric personal).
In ceea ce priveste copiii aflati in intretinere, la aceasta declaratie contribuabilul care realizeaza venituri din salarii va anexa si adeverinta de la platitorul de venituri din salarii a celuilalt sot sau declaratia pe propria raspundere a acestuia ca nu beneficiaza de deducere personala pentru acel copil.
102. Contribuabilul va prezenta platitorului de venituri din salarii documentele justificative care sa ateste persoanele aflate in intretinere, cum sunt: certificatul de casatorie, certificatele de nastere ale copiilor, adeverinta de venit a persoanei intretinute sau declaratia pe propria raspundere si altele. Documentele vor fi prezentate in original si in copie, platitorul de venituri din salarii pastrand copia dupa ce verifica conformitatea cu originalul.
104. In situatia in care depunerea documentelor justificative privind acordarea deducerii personale se face ulterior aparitiei evenimentului care modifica, in sensul majorarii, nivelul acesteia, angajatorul/platitorul de venituri din salarii va acorda deducerea personala reconsiderata o data cu plata drepturilor salariale aferente lunii in care contribuabilul a depus toate documentele justificative."

Dana







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL