Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2009 - 02:20 PM
citare mesaj anterior
deducere personala
#101
Postat 07 February 2009 - 06:09 AM
#102
Postat 23 February 2009 - 03:05 PM
Dati-mi , va rog, legislatia daca s-a mai raspuns la aceasta intrebare. va multumesc frumos
#103
Postat 23 February 2009 - 03:44 PM
#104
Postat 24 February 2009 - 08:59 AM
#105
Postat 12 March 2009 - 09:30 AM
Am si eu o intrebare: unde gasesc grila pentru deduceri , legea care reglementeaza aceste deduceri?
( daca s-a raspuns, poate imi trimite si mie cineva link-ul unde gasesc raspunsul, caci abia am gasi acest forum).
Multumesc!
#106
Postat 12 March 2009 - 10:00 AM
ART. 56
Deducere personală
(1) Persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a) și alin. (2) au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub formă de deducere personală, acordată pentru fiecare lună a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se află funcția de bază.
(2) Deducerea personală se acordă pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de până la 1.000 lei inclusiv, astfel:
- pentru contribuabilii care nu au persoane în întreținere - 250 lei;
- pentru contribuabilii care au o persoană în întreținere - 350 lei;
- pentru contribuabilii care au două persoane în întreținere - 450 lei;
- pentru contribuabilii care au trei persoane în întreținere - 550 lei;
- pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane în întreținere - 650 lei.
Pentru contribuabilii care realizează venituri brute lunare din salarii cuprinse între 1.000,01 lei și 3.000 lei, inclusiv, deducerile personale sunt degresive față de cele de mai sus și se stabilesc prin ordin al ministrului finanțelor publice.
Pentru contribuabilii care realizează venituri brute lunare din salarii de peste 3.000 lei nu se acordă deducerea personală.
#107
Postat 14 March 2009 - 11:25 PM
#108
Postat 26 March 2009 - 06:56 PM
Mentionez ca a depus fise fiscale si in 2007 si in 2008 aferente statelor facute, adica doar cu deducere de baza pentru fiecare salariat, fara sa mai aiba si deducere suplimentara.
V-ati intalnit cu astfel de situatie, ati facut state de plata rectificative? Va multumesc anticipat pentru raspuns.
#109
Postat 26 March 2009 - 08:33 PM
#110
Postat 26 March 2009 - 09:51 PM
Dupa parerea mea nu cred ca se accepta schimbarea statelor de plata pe 2 ani in urma, intr-adevar depinde de inspector dar este totusi o perioada mare de timp si cred ca se complica mai mult situatia.
Eu as proceda in felul urmator, cu toate ca nu am avut un asemenea caz si ii rog pe colegii mei sa ma corecteze daca gresesc :
1. La data constatarii neacordarii ded.suplimentare, respectiv in 2009, luna x, sa se intocmeasca un document justificativ (PV de constatare a erorilor privind neacordarea deducerilor suplimentare, de ex.) semnat de conducatorul unitatii prin care sa se explice fenomenul si sa se decida corectarea inreg. si acordarea dif.de rest de plata salariatilor in cauza, doc.insotit de actele doveditoare (dupa caz) ale salariatilor prin care acestia dovedesc ca au dreptul sa beneficieze de deduceri suplimentare.
2. Avand in vedere ca in anii 2007, 2008 statele de plata raman neschimbate, nu se depun nici declaratii rectificative la imp.pe salar; in acest caz impozitul pe salar calculat trebuia sa fie mai mic si restul de plata mai mare.
3. In luna x din 2009 se storneaza cu NC separate (cu explicatiile aferente), inreg. initiale 421=444 cu sumele din 2007 si 2008 si se inreg. 421=444 cu suma corecta.
4. In statul de plata se poate adauga o coloana suplimentara cu dif. de imp.pe salar , care va fi cu minus, pt.ca trebuie diminuat, iar restul de plata va fi mai mare cnf.dif.
5. In ceea ce priveste fisele fiscale, imp.pe salar se poate trece si manual, deci nu ar trebui sa fie o problema completarea lor in 2010 pt.2009 pt.luna x.
6. In decl.100 pt.luna x din 2009 se declara mai putin imp.pe salar cu suma respectiva.
Dana
#111
Postat 26 March 2009 - 09:54 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 March 2009 - 10:35 PM
citare mesaj anterior
#112
Postat 06 April 2009 - 03:30 PM
Lauras, la Jan 11 2008, 09:59 AM, a spus:
Iar la firma unde te angajezi ar trebui sa spui ca ti s-a acordat deja deducerea pe luna respectiva si nu o mai acorda inca o data.
Problema ar fi ca atunci cand angajezi de unde stii daca persoana respectiva a mai lucrat undeva in cursul lunii sau nu?
Pt ca nu toti prezinta cartea de munca la angajare imediat....
Poti te rog sa-mi spui si mie unde gasesc o baza legala, intrucat si eu stiam a fal, dar trebuie sa-mi fundamentez raspusul cu ceva plapabil si nu am gasit nici in codul fiscal si nici in alta parte ceva care sa-mi confirme.
Multumesc,
Roxana
#113
Postat 06 April 2009 - 09:02 PM
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 06 April 2009 - 09:04 PM
Dana
#114
Postat 06 April 2009 - 09:11 PM
Nu stiu sigur dar eu cred ca deducerea se acorda de catre angajatorul la care a plecat, nu de unde a plecat. Am gasit in Ordinul nr. 2.293 din 3 decembrie 2007 pentru aprobarea modelului și conținutului fișei fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii:
"Prin locul unde se află funcția de bază se înțelege:
- pentru persoanele fizice angajate la un singur loc de muncă, ultimul loc înscris în carnetul de muncă sau în documentele specifice care, potrivit reglementărilor legale, sunt asimilate acestora;"
Stiu ca art. face referire la functia de baza, dar prin similitudine ...
Poate stie cineva si ne lamureste.
Dana
#115
Postat 07 April 2009 - 10:46 AM
121. In cazul in care un angajat care obtine venituri din salarii la functia de baza se muta in cursul unei luni la un alt angajator, calculul impozitului se face pentru fiecare sursa de venit (loc de realizare a venitului).
Deducerea personala se acorda numai de primul angajator, in limita veniturilor realizate in luna respectiva, pana la data lichidarii.
Daca reangajarea are loc in aceeasi luna cu lichidarea, la stabilirea bazei de calcul pentru determinarea impozitului lunar aferent veniturilor realizate in aceasta luna de la angajatorul urmator nu se va lua in calcul deducerea personala."
Roxana, este corect cum a scris Lauras.
Dana
#116
Postat 22 April 2009 - 04:35 PM
#117
Postat 23 April 2009 - 01:08 PM
"104. In situatia in care depunerea documentelor justificative privind acordarea deducerii personale se face ulterior aparitiei evenimentului care modifica, in sensul majorarii, nivelul acesteia, angajatorul/platitorul de venituri din salarii va acorda deducerea personala reconsiderata o data cu plata drepturilor salariale aferente lunii in care contribuabilul a depus toate documentele justificative."
Problema este daca sotul Dvs. are vreo dovada ca a depus actele in luna sept. 2008, altfel va fi cuvantul dansului impotriva cuvantului reprezentantului acelei firme. Eu zic ca sotul Dvs. sa discute cu adm. societatii la care lucreaza si sa ii explice situatia si adm. sa intervina la acea firma de contab. si sa apere dreptul sotului Dvs. Practic, societatea a declarat si virat la bug.de stat un impozit pe salar mai mare, iar sotului Dvs. i s-a dat un rest de plata mai mic, in loc sa fie invers; societatea nu pierde nimic, se pot face rectificari la imp.pe salar si dupa parerea mea, daca exista bunavointa vi se poate acorda dif.de bani anul acesta, in fond este dreptul fiecarui om. Firma aceea de contabilitate lucreaza pt.stat sau pt. societatea cu care are un contract de servicii ? Si daca au "omis" aceasta deducere, dupa cum spuneti, nu au decat sa corecteze lucrurile. La acest lucru ar trebui sa reflecteze si administratorul societatii.
Dana
#118
Postat 24 April 2009 - 07:18 PM
am aflat ce acte imi trebuie, dar doresc sa-mi spuneti daca pot beneficia de aceasta deducere retroactiv?!cum!?
va multumesc
#119
Postat 24 April 2009 - 10:06 PM
copii de pe certificat de nastere , declaratia dumneavoastra si o declaratie de la angajatorul sotului ca nu beneficiaza el de deducere.
#120
Postat 25 April 2009 - 10:14 AM
"100. Pentru stabilirea deducerii personale la care are dreptul, contribuabilul va depune la platitorul de venituri din salarii o declaratie pe propria raspundere, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
- datele de identificare a contribuabilului care realizeaza venituri din salarii (numele si prenumele, domiciliul, codul numeric personal);
- datele de identificare a fiecarei persoane aflate in intretinere (numele si prenumele, codul numeric personal).
In ceea ce priveste copiii aflati in intretinere, la aceasta declaratie contribuabilul care realizeaza venituri din salarii va anexa si adeverinta de la platitorul de venituri din salarii a celuilalt sot sau declaratia pe propria raspundere a acestuia ca nu beneficiaza de deducere personala pentru acel copil.
102. Contribuabilul va prezenta platitorului de venituri din salarii documentele justificative care sa ateste persoanele aflate in intretinere, cum sunt: certificatul de casatorie, certificatele de nastere ale copiilor, adeverinta de venit a persoanei intretinute sau declaratia pe propria raspundere si altele. Documentele vor fi prezentate in original si in copie, platitorul de venituri din salarii pastrand copia dupa ce verifica conformitatea cu originalul.
104. In situatia in care depunerea documentelor justificative privind acordarea deducerii personale se face ulterior aparitiei evenimentului care modifica, in sensul majorarii, nivelul acesteia, angajatorul/platitorul de venituri din salarii va acorda deducerea personala reconsiderata o data cu plata drepturilor salariale aferente lunii in care contribuabilul a depus toate documentele justificative."
Dana
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi