Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 September 2008 - 09:55 PM
citare mesaj anterior
contract imprumut / finantare
#81
Postat 18 September 2008 - 03:31 PM
#82
Postat 18 September 2008 - 09:57 PM
Multumesc pt intelegere.
#83
Postat 24 September 2008 - 11:04 AM
revin la acest topic. Va rog sa ma ajutati, chiar nu mai stiu ce sa fac. Poate cineva sa-mi dea ceva legi in baza carora nu pot avea contract de imprumut cu PJ nerezidenta, in cazul in care aceasta este societate din acelasi grup? Avem 2 contracte, unul ca pot lua imprumut si altul ca pot acorda imprumut. Am cerut parere si unui consultant mare de la noi din tara si mi s-a spus ca in cadrul grupului se pot face astfel de contracte. In tot raportul ala, din pacate nu fac referire la nici o lege decat la Codul Fiscal in privinta deductibilitatii dobanzii.
Deci, ce parere aveti voi?
Multumesc
#84
Postat 03 October 2008 - 10:06 AM
In situatia in care firma are o incasare de valuta in numerar, valuta trebuie depusa la banca in aceeasi zi sau se poate pastra in caserie mai multe zile?
Multumesc mult
#85
Postat 21 October 2008 - 01:47 PM
albuta, la Mar 21 2008, 02:59 PM, a spus:
Sunt ca imprumut ,ca apoi sa-i retraga sau nu?Atunci daca nu sunt imprumutati,deunde are firma bani pentru constructie. Achita p[rin casa materialele de constructir ,dar cu ce bani?
Este bine?....5131-455
401-5131
si factura 232-401
4426 va multumesc
La orice incasare a sumelor in numerar se intocmeste chitanta nu este suficienta dispozitia de incasare prin casierie.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 October 2008 - 10:52 PM
#86
Postat 21 January 2009 - 10:50 PM
Se poate va rog sa ma ajutati si pe mine? Am facut o prostie cu siguranta din nestiinta de cauza. Am infiintat o firma la sfarsitul anului trecut. Am facut cum mi s-a spus disp de incasare ( eu am imprumutat societatea) insa nu am facut contract de creditare pentru ca nu am stiut. Acum in ianuarie deja am incheiat contracte pentru anumite servicii si am incasat . Problema este daca pot sa inchei acum contractul de creditare si pentru suma din noiembrie. (mentionez ca suntem 2 asociati iar eu am functia de admin). La fel am facut si cu contratele de comodat( casa, masina) pentru acestea am incheiat contractele insa nu le-am dat nr atunci pot sa le dau acum.
Va rog sa ma scuzati daca nu am postat unde trebuie sau daca s-a mai raspuns la aceste intrebari si eu nu am vazut.
Va multumesc.
Ada
#87
Postat 13 October 2009 - 09:49 AM
SC x SRL a imprumutat firma SC Y SRL, pe parcursul anului( fara dobanda)
SC Y SRL are in propietate 5 autoturisme.
Intrebarea este :
Se poate face un act aditional sau modifica contractul de imprumut, in asa fel incat cele 5 autoturisme sa reprezinte garantie pentru banii imprumutati?
Ideea e ca cele doua firma au cazut de acord la stingerea datoriei, si doresc transferul autoturismelor in patrimoniul SC X SRL, pe baza acelui contract, in care s a stipulat garantia, dupa o anumita perioada de neplata.
Daca este posibil, aveti si o baza legala care permite aceasta operatie?
Sau daca cu, ce alte metode mai sunt de stingere a datoriei, fara a se face facturi, care sa genereze impozite?
Va multumesc anticipat
#88
Postat 05 February 2010 - 11:43 AM
Asociat unic imprumuta societatea cu 50000 de euro, apoi cesioneaza societatea catre un alt asociat unic. Acum asociatul unic actual doreste sa scoata acei bani din banca care i a imprumutat primul asociat unic. Ce solutie exista la aceasta incurcatura.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
#89
Postat 10 November 2010 - 10:37 PM
Am o intrebare legata de un contract de imprumut si as avea nevoie de niste pareri.
Societatea X a fost imprumutata de alta societate din cadrul grupului, Y (am ajuns la concluzia ca se poate, nu despre asta vreau sa vorbesc), insa banii nu au intrat in contul societatii X ci s-au acoperit creditorii acesteia, mai exact societatea din afara Y a platit in conturile furnizorilor si a salariatilor sume.
Problema este ca banii au ajuns in RON in conturile acestora (conturi de lei) si tot ce am ca document pentru contabilitate sunt extrasele din afara (societatea imprumutatoare Y este din Marea Britanie ) si as vrea sa introduc un amendament in contractul de imprumut prin care se specifica ca toate sumele tranzactionate in legatura cu acest contract vor fi echivalate in lei. (Nu se poate tine o altfel de evidenta a valutelor avand in vedere lipsa altor documente)
Mentionez ca nu am gasit alta solutie, contractul nu exista si trebuie facut, ma gandesc ca in cazul unui control mai bine sa fie in forma aceasta, chiar daca nu este f. reusita decat sa fie deloc.
Apreciez parerile voastre,
Multumesc.
#90
Postat 05 December 2010 - 03:51 PM
Sau, se poate acorda un imprumut acestui director cu rambursare peste 2 luni?
Cum este mai bine sa fac?
Dar unui membru al Consiliului de administratie?
#91
Postat 05 December 2010 - 05:25 PM
Se poate acorda un avans spre decontare , deci pe Debit 461,care ... nu va fi decontat ...din vina salariatului în cauză pentru că ... nu mai cumpără ...din diverse motive ... ceea ce trebuie cumpărat în limita a 5000 lei ( pentru ca plata să se poate face în numerar legal -dacă cumva totuși se va face ).
Se mai poate acorda, -dacă nu și-a efectuat concediul legal de odihnă pe anul în curs -, indemnizația pentru CO , presupunând că peste 5 zile începe să-și și efectueze respectivul concediu de odihnă, legal stabilit și cuvenit! Doar ... că ...va fi rechemat încă din prima zide CO ... pentru că este nevoie de prezența sa la serviciu! Nu neapărat pentru că ... începe să fie efectuat vreun control ...fiscal sau din partea altor autorități.
Fiind vorba de director,manager, administrator, este bine să ...fie recitite prevederile legii nr.31/1990 care interzic persoanelor cu asemenea funcții să se împrumute de la societățile pe care le conduc.
După cum nici alți salariați nu pot beneficia de avansuri peste cele legal cuvenite din salariile lor, aferente timpului deja lucrat! Deci ...
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 05 December 2010 - 05:28 PM
#92
Postat 05 December 2010 - 09:40 PM
Este vorba doar despre un salar, dar vrea sa ii dau si luna viitoare, doar peste 2 luni sa nu-i mai dau (adica atunci sa fac regularizarea). Este un director de compartiment, nu este directorul general.
Am aceeasi problema cu un membru CA, salarul ar trebui sa i-l dau in 15, el il vrea acum.
Multumesc, sunt foarte stresata din cauza aceasta.
#93
Postat 05 December 2010 - 11:48 PM
Citind , veți afla ...cu toții că ... salariul se plătește "cel puțin o dată pe lună, la data stabilită în CIM, în CCM aplicabil sau în regulamentul intern, după caz. Acel cel puțin odată semnifică faptul că ori odată pe lună ori un avans lunar în cursul lunii, și un rest de plată în cursul lunii următoare după data de 1 a lunii următoare.
Lista de plată a avansului ori ștatul de plată , dacă nu se virează pe conturile de card, în aceeași zi, tuturor, atunci fiind plătit în numerar, prin casierie, este ordonanțat (ă) la plată prin Registrul de casă.
Adică ... din registru rezultă cui, cât, când s-a plătit!
Ca practică ... este indicat ca în data 1 sau 2 a lunii să fie ștatele de plată întocmite, verificate, aprobate și semnate. Pe baza lor în ziua semnării se fac viramentele pe carduri.
Sau sunt predate la caserie și ... la data stabilită se fac plățile.
Numai directorul general poate aproba special ca unuia sau altuia să le fie achitat restul de plată înainte de data stabilită pentru plata salariilor.
Deci ...
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 05 December 2010 - 11:50 PM
#94
Postat 06 December 2010 - 12:56 AM
Varianta cu concediul de odihna propusa initial de d-l Mares e perfect viabila.
Aplicati una din aceste variante si nu va mai stresati.
Sarbatori fericite!
D-le Mares ordonantari fac bugetarii, nu privatii. Si se fac si pentru ordine plata/plati in conturile de card ale salariatilor. Iar prevederea bugetara se face cu o luna inainte, maxim 15 ale lunii pentru luna urmatoare. Si de-aia se fura mai mult! Ca au hartii la mana!
Nu vreau discriminare, dar.. aveti putintica mai multa rabdare cu femeile, acum fac si curatenie si pregatiri de Craciun, nu doar contabilitate!
Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 06 December 2010 - 12:59 AM
#95
Postat 06 December 2010 - 08:49 AM
De tutun nu mai am nevoie,
Cât despre ordonanțare la plată în Registrul de casă,aceasta semnifică nu că este vorba de bugetari, ci că este vorba de o firmă,instituție, intreprindere ... organizată, în care competențele ierarhice sunt prestabilite și respectate.
Adică toate operațiile de efectuat în numerar, dar în mod deosebit "plățile " sunt ordonate, fiind documente întocmite și semnate pentru aprobare-dispoziție-ordonare a efectuării operației respective.
Din păcate în condițiile actuale ... libertatea ... a fost înterpretată de unii că ... ar fi,sunt ?! ... propriul lor șef.
Contabila "conduce" firma, casierul face încasări și plăți ... după cum ...crede de cuviință. Ștampila este , o au la îndemână. Și de regulă au și semnătură "specimen"!
Noroc că totuși își mai fac timp să-și prezinte activitatea și administratorilor ori asociaților, din când în când.
Sau ...asociații, administratorii ... uită că trebuie pontaje, salarii tarifare și sporuri prestabilite, ștate de plată întocmite și aprobate apriori, inclusiv premierile trebuie ...aprobate definitiv.
Odată pentru totdeauna.
Iar avansurile , de aia sunt avansuri, pentru că se știe deja în ce condiții se va achita și restul sau în ce condiții se va restitui "fără drept de apel" avansul!
Adică ... reguli.
Norme.
Cutume.
Sănătoase.
Memorate.
Respectate.
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 06 December 2010 - 08:55 AM
#96
Postat 19 August 2011 - 02:28 PM
PasareaPhoenix, la 18 September 2008 - 11:42 AM, a spus:
Daca DA, dobanda este venit din activitatea de baza(sau din alte activitati-daca e activitate secundara) si se calculeaza impozit pe profit.
Buna ziua,
as avea nevoie de cateva lamuriri referitoare la un contract de creditare: un asociat ia un credit de nevoi personale pe care il vireaza 100% in contul firmei ( pentru dezvoltarea unui nou segment). Conform contractului de creditare, in care este specificat ca firma achita rata lunara ( 200 lei credit+300 lei dobanda), preda si scadentarul.
1. Cum se inregistreaza in contabilitate valoarea creditului si a dobanzii aferente?
2. Cum se contabilizeaza lunar plata efectuata in contul curent al asociatului ( 200 lei credit + 300 lei dobanda)?
3. Oare se poate vira direct din contul curent al societatii in contul curent al asociatului echivalentul ratei lunare sau trebuie platita suma din caserie?
#97
Postat 21 January 2012 - 06:46 PM
Aceasta postare a fost editata de simona-sanda: 21 January 2012 - 06:49 PM
#98
Postat 21 January 2012 - 07:02 PM
M-ar interesa daca o SA la care principalul actionar, care detine peste 98% din partile sociale, este persoana juridica romana, poate fi finantata de catre actionarul respectiv.
Daca da, care sunt conditiile si temeiul legal?
Va multumesc mult pentru ajutor
#99
Postat 19 February 2013 - 03:20 PM
Administratorul societatii a vandut teren agricol catre o societate. teren propriu si si-a dat numarul contului societatii iar mie mi-a spus ca pentru acea suma sa fac contract de creditare pentru acea suma. Valoarea este peste 10.000 de euro. Mai trebuie sa fac si altceva in afara de acest contract? si administratorul mai vrea sa adaug si dobanda. din cate am inteles din acest topic nu trebuie sa depaseasca dobanda de la Bnr. Poate sa-mi spuna cineva va rog care este aceasta dobanda? aceasta creditare o inregistrez prin 4551?
Va multumesc!
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi