Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
OU 47/2007 - CASA DE MARCAT - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


OU 47/2007 - CASA DE MARCAT


180 replies to this topic

#121 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 16 November 2007 - 10:28 AM

Stie cineva ce este cu inchiderea lunara a casei de marcat, care inainte se ducea la administratia financiara, acum unde se duce? Si ce este cu acel caiet de sarcini, a carui existenta este necesara pe langa casa de marcat? Nu am lucrat cu case de marcat si nu prea mi-e clara treaba. Cu multumiri.



#122 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2007 - 12:56 PM

Daca ai rabdare sa citesti topicurile referitoare la casa de marcat te vei lamuri cu siguranta. Nu este caiet de sarcini, ci un caiet in care se inregistreaza numerarul din buzunarul fiecarui angajat/administrator ce are tangente cu casa aia, la sosirea si la plecarea din firma - zilnic. :smile:
Iar raportul casei il arhivezi la registrul de casa, intr-un dosar separat...Citeste, de asemenea, si legea.

Madalina



#123 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 17 November 2007 - 10:34 AM

Vezi postareamadalinab, la Nov 16 2007, 12:56 PM, a spus:

Daca ai rabdare sa citesti topicurile referitoare la casa de marcat te vei lamuri cu siguranta. Nu este caiet de sarcini, ci un caiet in care se inregistreaza numerarul din buzunarul fiecarui angajat/administrator ce are tangente cu casa aia, la sosirea si la plecarea din firma - zilnic. :smile:
Iar raportul casei il arhivezi la registrul de casa, intr-un dosar separat...Citeste, de asemenea, si legea.
Da, multumesc, am citit si m-am lamurit. Cu privire la Registrul special. Cineva insa mi-a zis ca daca este pana de curent, stricata casa de marcat, evenimentele astea trebuie scrise in caietul acesta de sarcini, care, totusi, ar exista.



#124 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2007 - 04:27 PM

Repet, daca ai citi legea - mai exact OUG 28/1999 si Norma metodologica din 2003, cu modificarile ulterioare - te-ai lamuri in privinta mai multor aspecte.
Nu am auzit de caiet de sarcini - in legatura cu casa de marcat. Uite un extras din norme:
Art. 6. - (1) În situația defectării aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemnează în cartea de intervenții a aparatului de marcat electronic fiscal, prezentată în anexa nr. 1, data și ora la care au anunțat defectarea acestuia și păstrează confirmarea scrisă, respectiv telex, fax sau altele asemenea, privind anunțarea defectării aparatului de marcat electronic fiscal.
(2) Până la repunerea în funcțiune a aparatului defect, utilizatorii, cu excepția taximetriștilor, înregistrează tranzacțiile efectuate în această perioadă într-un registru, denumit în continuare registru special, care se completează fără ștersături sau fără spații neutilizate.

Madalina



#125 anronval

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 27 November 2007 - 12:22 PM

Buna,
am si eu o intrebare. Am achizitionat casa de marcat acum 2 saptamani, dar nu am apucat sa ajung sa depun actele pentru fiscalizare deoarece sunt in situatia de a-mi cauta un alt sediu lucrativ. Pot sa o inregistrez si la sediul social? sau trebuie intai sa-mi gasesc spatiul pentru sediul lucrativ si apoi sa fac fiscalizarea? si daca in acest timp vine un control?
Multumesc mult pentru raspunsuri.



#126 ursu mihai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2007 - 07:46 PM

Buna,vreau sa stiu si eu de cand nu se mai depune raportul fiscal la circa financiara?,,Contabila me nu a mai depus din luna septembrie 2007,,e corect va rog? stiti dar nu prea am incredere in ia,,



#127 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2007 - 08:19 PM

Contabila ta a procedat corect, dar daca ai fi citit topicul incepand cu prima pagina nu ai mai fi avut nevoie de acest raspuns. :smile:
Madalina



#128 anca duma

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 November 2007 - 09:02 PM

Vezi postareaursu mihai, la Nov 29 2007, 09:46 PM, a spus:

Buna,vreau sa stiu si eu de cand nu se mai depune raportul fiscal la circa financiara?,,Contabila me nu a mai depus din luna septembrie 2007,,e corect va rog? stiti dar nu prea am incredere in ia,,

Daca nu prea ai incredere in " ia " de ce nu iti iei alta contabila?Este plina lumea de contabili. Daca in relatia patron - contabil nu este incredere se duce dracului totul .( Dar in cazul de fata contabila are dreptate.Mai cugeta, poate ca totusi este demna de incredere.)



#129 monellu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 131 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 09 January 2008 - 09:02 PM

Am si eu o intrabare: am un magazin de electronice si un site - care tinde sa devina magazin virtual. In luna decembrie am facut o vanzare la un client persoiana fizica cu plata prin mandat postal si azi am primit banii. Cum se inregistreaza aceasta incasare? tai chitanta? o bat in casa de marcat? ce fac cu fc din decembrie cand chiar a plecat marfa?



#130 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 10 January 2008 - 01:01 PM

Vezi postareaursu mihai, la Nov 29 2007, 07:46 PM, a spus:

Buna,vreau sa stiu si eu de cand nu se mai depune raportul fiscal la circa financiara?,,Contabila me nu a mai depus din luna septembrie 2007,,e corect va rog? stiti dar nu prea am incredere in ia,,
poti sa incepi cu increderea in "ea" caci a avut dreptate.



#131 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 10 January 2008 - 08:06 PM

buna seara
am si eu o problema;emit facturi catre clienti cu taxare inversa;conform legii sunt obligata sa dau bon fiscl si nu chitanta;ce fac in situatia asta,pt ca pe boinul fiscal apare si tva-ul aferent?
sincer eu am batut bon pe intreaga suma,am inregistrat factura corect in conta si plata aferenta prin casa.poate am gresit.
multumesc



#132 monellu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 131 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 10 January 2008 - 11:41 PM

Pai in coletul pe care l-ai trimis catre client, trebuia sa incluzi factura fiscala, certificat de garantie, manual de utilizare al produsului (in lb. romana) si chitanta sau bonul fiscal, dupa caz. De obicei se livreaza cu chitanta, iar in cazul ca se intoarce produsul inapoi, adica clientul nu accepta plata acestuia, atunci anulezi chitanta si factura aferenta produsului respectiv. :lostit (13):



Oare?
Pai sa vedem faptic: la ora 10 tai bon de casa de marcat de 2.000 lei cat face produsul expediat, il bag in colet si pleaca la coletarie. La ora 12 am control de la Garda Financiara. Cum justific lipsa banilor din casa de marcat? Stiti ca s-a dat amenda inclusiv pentru banii care sau scos din sertar pentru plata furnizorilor?



#133 miha m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 223 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2008 - 07:55 AM

Vezi postareadanutanitulescu, la Jan 10 2008, 08:06 PM, a spus:

buna seara
am si eu o problema;emit facturi catre clienti cu taxare inversa;conform legii sunt obligata sa dau bon fiscl si nu chitanta;ce fac in situatia asta,pt ca pe boinul fiscal apare si tva-ul aferent?
sincer eu am batut bon pe intreaga suma,am inregistrat factura corect in conta si plata aferenta prin casa.poate am gresit.
multumesc
De ce sa le dai bon fiscal? Daca aplici taxare inversa conditia e ca ambele parti sa fie platitoare de tva. Ceea ce inseamna ca clientul este persoana juridica , platitoare de tva. Bonuri fiscale sunt obligata sa dau persoanelor fizice.



#134 monellu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 131 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 11 January 2008 - 10:39 AM

Vezi postareadanutanitulescu, la Jan 10 2008, 08:06 PM, a spus:

buna seara
am si eu o problema;emit facturi catre clienti cu taxare inversa;conform legii sunt obligata sa dau bon fiscl si nu chitanta;ce fac in situatia asta,pt ca pe boinul fiscal apare si tva-ul aferent?
sincer eu am batut bon pe intreaga suma,am inregistrat factura corect in conta si plata aferenta prin casa.poate am gresit.
multumesc

Faci 2 gestiuni diferite: in una dintre ele lucrezi numai cu persoane fizice - si dai fc + bf (inregistrezi monetarul - tot monetarul, da?) si in a doua doar penru peroane juridice, unde folosesti fc + chit. Cele doua gestiuni trebuie sa fie delimitate si fizic



#135 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 12 January 2008 - 07:50 PM

Nu se mai inregistreaza pe monetare din 2005. Daca ai vanzari prin casa de marcat inregistrezi doar Z-ul de la sfarsitul zilei.
Legislatia in vigoare nu face delimitarea ca perosanelor fizice le dai bon fiscal si celor juridice chitanta. La fel de bine poti sa dai si celor juridice bon fiscal.

Aceasta postare a fost editata de Iaro: 12 January 2008 - 07:54 PM




#136 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 13 January 2008 - 08:52 PM

e posibil sa gresesc eu,insa am inteles conf ordonantei 47/2007 ca nu mai este voie sa tai chitanta atata timp cat ai casa de marcat,nici macar la personae juridice.am inteles gresit?
si atunci revin la problema mea cu factura cu taxare.
mersi



#137 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 13 January 2008 - 10:53 PM

Referitor la taxare inversa, te rog sa iei legatura cu cel care asigura service-ul la casa de marcat si sa ii expui problema, poate exista o solutie, ca pe bonurile fiscale sa nu fie trecut tva. Eventual articole fara tva, care sa fie generate acelor clienti carora li se aplica taxare inversa.
Referitor la cabinet medical ca si SRL, avem de-a face cu servicii medicale prestate in majoritate (daca nu chiar in totalitate) catre persoane fizice, iar acest lucru prevede existenta unei case de marcat, fiscalizate, in acea societate.
Magazinele on-line cu plata numerar de catre clienti, la livrarea produselor, presupune emiterea unei chitante impreuna cu factura (in caz ca nu se doreste bon fiscal, atasat la factura). Se poate ca aceasta chitanta sa fie livrata ulterior clientului, insa acest aspect, presupune inca o serie de cheltuieli suplimentare din partea magazinului on-line. De regula, se trimite odata cu produsele, factura, chitanta, manual de utilizare in limba romana si certificat de garantie.



#138 ade31

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Sibiu

Postat 23 January 2008 - 11:27 AM

stie cineva daca se plateste vreo taxa la fondul de mediu? Lucrez la o firma care cumpara bustean si cherestea si produce cabane, lambriuri, podele etc. Am nevoie destul de repede de un raspuns. Va multumesc



#139 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 24 January 2008 - 09:28 PM

Vezi postareaade31, la Jan 23 2008, 11:27 AM, a spus:

stie cineva daca se plateste vreo taxa la fondul de mediu? Lucrez la o firma care cumpara bustean si cherestea si produce cabane, lambriuri, podele etc. Am nevoie destul de repede de un raspuns. Va multumesc
am inteles ca nu se mai plateste



#140 ILDY77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 25 January 2008 - 11:08 AM

Multumesc Iaro pentru raspuns si sfaturi.






Similar Topics Collapse

8 useri citesc topicul

0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL