Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dreptul / obligatia de semnatura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Dreptul / obligatia de semnatura


77 replies to this topic

#1 iimro2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 13 March 2007 - 03:02 AM

nu. de anul acesta, situatiile financiare pot fi intocmite doar de experti contabili (v modificarile la legea societatii)



#2 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 13 March 2007 - 01:33 PM

mai tata
dar legea contabilitatii inca nu a schimbat-o nimeni
acolo scrie cine poate semna bilant




#3 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2007 - 08:08 PM

CITAT(Septimiu @ Mar 13 2007, 02:33 PM) <{POST_SNAPBACK}>
mai tata
dar legea contabilitatii inca nu a schimbat-o nimeni
acolo scrie cine poate semna bilant


la sectiunea "noutati legislative" scrie si de proiectul de modificare a legii contabilitatii



#4 SARINA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 228 Postari:

Postat 16 March 2007 - 05:04 PM

Observ ca si alti fac aceeasi gresala : "cine are dreptul sa semneze bilantul".Daca bine va uitati in formularele de bilant,exista expresia :"intocmit" ci nu "semnat".Asa dar,doar expertii contabili au voie sa intocmeasca bilantul si bineinteles notele explicative la acesta.Asta o spun,deoarece experta mea contabila imi cere bani ca sa semneze bilantul,,,,nu ca sa il intocmeasca,,si atunci,eu i l-am pus in brate(bilantul) ca sa il si intocmeasca !.



#5 Rainablue

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 170 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2007 - 10:40 AM

Si cati bani iti cere pentru semnarea bilantului?Ma intereseaza si pe mine o colaborare cu un expert in vederea semnarii bilantului.



#6 georgi30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 06 June 2007 - 10:15 AM

Va rog frumos sa-mi raspundeti si mie la intrebarea: daca un contabil are studii medii, poate semna situatii financiare? Stiam ceva de raspunderea administratorului pina la o anumita cifra de afaceri...ceva in genul asta darce prevede concret legislatia nu stiu.. De asemena in cazul studiilor superioare...

va multumesc
georgi30



#7 alinad2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2007 - 10:19 AM

pentru microintreprinderi sunt semnate de administrator si raspunderea este a lui



#8 patrycya

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 02 July 2007 - 12:29 PM

Buna ziua. Am si eu o intrebare/neclaritate. Sunt absolventa unei facultati de profil economic. Mi-am gasit o colaborare/job, dar avand doar studii superioare nu pot semna bilantul nefiind expert contabil. Am inteles ca o posibilitate ar fi infiintarea unei firme si incheierea unei conventii pe o ora. Este o posibilitate reala? Astept cateva pareri nefiind in tema cu posibilitatea asta (daca exista) si aici pe forum nu prea am gasit.

Multumesc anticipat



#9 NICOLETA p

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 282 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 07 July 2007 - 10:19 AM

din cite stiu eu persoana care este autorizata sa semneze bilantul difera in functie de cifra de afaceri
- asociatul poate semna daca CA < 50.000E
- contabilul sef - pentru restul de firme mici si mijlocii - nu stiu exact plafonul (daca firma are organizat compartiment de contabilitate; ctb sef este obligatoriu cu studii superioare)

ca sa poti face firma de contabilitate - care sa presteze servicii de evidenta contabila - trebuie sa fii expert sau 51% din actionariatul firmei sa fie experti contabili.

vezi in legea contabilitatii

sper sa fie corect ce am spus



#10 florika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 07 July 2007 - 12:57 PM

Patrycya, acest job inseamna angajare cu contract de munca sau contract de colaborare? Daca esti angajata chiar si cu 2 ore, ai studii superioare poti semna linistita bilantul.
Legea contabilitatii 82/1991:
Art. 11. - (1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
(2) Persoanele prevazute la art. 1 organizeaza si conduc contabilitatea, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare si raspund impreuna cu personalul din subordine de organizarea si conducerea contabilitatii, in conditiile legii.
(3) Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, cu modificarile si completarile ulterioare, care raspund, potrivit legii.
(4) La persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte, care nu au personal calificat incadrat, potrivit legii, sau contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 si care au inregistrat o cifra de afaceri anuala de pana la echivalentul in lei a 50.000 euro, raspunderea pentru tinerea contabilitatii, potrivit legii, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.



#11 MICO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 27 July 2007 - 05:23 PM

1. Este obligatoriu angajarea unui contabil la SRL-uri ? (așa am auzit eu în stânga și în dreapta)….. Dacă este adevărat, ce fel de contabil trebuie să-și angajeze (contabil autorizat, expert contabil sau își poate angaja un contabil care nu este nici autorizat și nici expert dar are liceul economic și 15-20 de ani vechime, …)? Îl poate angaja cu c.i.m. de 2 ore, sau… cum ? Se ține cont de cifra de afaceri ? Care este temeiul legal ?
2. Și dacă tot am deschis acest subiect, vă rog sa-mi spuneți dacă pentru mine este corectă și legală următoarea situație: am un SRL, cu cifră de afaceri < 50.000 euro (CAEN principal 7485) și am contract de prestări de servicii pentru lucrările de contabilitate cu o firmă (tot SRL) care are ca obiect principal de activitate CAEN 741, iar prestatorul de servicii este asociatul unic al acestei firme care este un contabil cu liceu economic, cu 20 de ani vechime în contabilitate și câteva diplome pentru cursuri de contabilitate, atestate de ministerul muncii. Eu semnez la administrator iar prestatorul îmi semnează la întocmit toate actele contabile, inclusiv bilanțul. Menționez că în contractul dintre noi este stipulat că prestatorul răspunde pentru tot ceea ce scrie și semnează.
:lostit (13): Dar dacă cifra de afaceri ar fii < 100.000 euro sau > 100.000 euro (poate într-o zi…… ajung și eu la aceste cifre) ??????!!!!!!

Cu tot respectul datorat, vă mulțumesc anticipat !



#12 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 27 July 2007 - 06:25 PM

Tot ceea ce vrei sa aflii, este scris in legea 82/1991, a contabilitatii.
In alta ordine de idei, daca ai ajuns sa scrii pe acest forum despre relatia dintre tine si contabilul tau, poate fi din doua motive: primul-fie nu ai incredere in el ceea ce poate avea (chiar sigur) efecte negative dezastruase in timp sau al doilea- poate fi interpretat ca un act de tradare fata de omul tau care oricum si-a asumat in scris ca raspunde de actele intocmite dand dovada de corectitudine si loialitate fata de tine si activitatea pe care o prestezi si care sigur te-a informat despre tot inainte ca tu sa bati palma cu el; in acest caz, cred ca cel mai bine ar fi sa iti angajezi un cabinet de contabilitate care s-ar putea sa-ti ia si pielea de pe tine (pt ca tu ai optat oricum pt a scoate mai putini bani din buzunar).
Dar fiecare cu "bisnisul" lui. Succes!

Aceasta postare a fost editata de robertantal: 27 July 2007 - 06:26 PM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#13 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 27 July 2007 - 07:56 PM

ar trebui sa citesti si og 65 modificat , referitor cine poate sa semneze bilanturi , o zi buna



#14 MICO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 29 July 2007 - 09:19 AM

Pentru robertantal : :lostit (13): Scuze, mi-ai interpretat total greșit întrebarea, eu și contabilul suntem în relații foarte bune, doamne ferește de trădare sau neâncredere. De comun acord am pus această întrebare, pentru a vedea dacă stăm bine el cu firma lui, eu cu firma mea și asta pt. că el a auzit că ar trebui să-i fac obligatoriu și c.i.m. de 2 ore și nu știam cât de reală era această informație..! Ambele firme sunt la început de drum și am crezut că pe acest forum putem cere sfatul celor mai informați decât noi, iar cu opțiunea de scos cât mai puțini bani din buzunar, cred că este o opțiune pe care ar alege-o orcine dacă legea ne-o permite…….
Mulțumesc oricum !



#15 RON

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 24 August 2007 - 11:52 AM

Lucrez intr-o institutie bugetara cu 2 contabili. Eu, ca programator, intocmesc statele de salarii folosind programele realizate de mine si semnez la <intocmit>, iar una din contabile pune viza CFP. Intrebare: Am acest drept/obligatie sa semnez statul de plata, tinand cont ca nu am pregatire in domeniul contabilitatii ?



#16 mari_p_mari

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 06 September 2007 - 05:39 PM

..pai le intocmesti sa numai introduci date?????.........daca doar introduci date, poti sa refuzi sa semnezi la intocmit....semnezi redactat...sau macar punel si pe unul din contabili sa semneze la intocmit

altfel......raspunzi de intocmit statul de plata....parerea mea

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 24 November 2009 - 02:46 PM




#17 Simo26

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 07 September 2007 - 09:53 AM

perfect de acord cu mari p mari.
nu ca nu ai avea dreptul sa semnezi, dar, daca doar introduci date, nu tu esti cel care a intocmit.
totusi, avand in vedere ca tu esti persoana care a pus la punct programul de salarii, e posibil ca acesta sa fie motivul pt care contabila considera ca tu esti raspunzator pentru intocmirea statelor de plata.



#18 mirelavasile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 21 September 2007 - 04:12 PM

Salutare!

Chestie de nuanta. Banuiesc ca studiile tale sunt de IT. Intrebarea este: ai in fisa postului intocmire( calculare) state salarii? Banuiesc ca nu. Drept e ca daca programul e facut de tine, iti asumi raspunderea pentru ce calculeaza. De fapt cred ca din cauza asta te si pun sa semnezi, le e frica de erori. Doamna care pune cfp at fi bine sa-l semneze, daca tot verifica. Ca informatician, niciodata nu vei putea cuprinde 100% toate situatiile posibil sa apara, si anumite chestiuni pot fi interpretate gresit( ma refer la incadrari), deci pot duce la calcule diferite, chiar daca softul e corect.



#19 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 21 September 2007 - 04:22 PM

CFP-ul se da in cf.cu Ordinul 1792/2002,nu poate semna doamna de intocmit.Cat despre informatician,introduce datele adica pontajele,deci va semna de intocmit pentru ca se presupune ca programul e corect,iar el semneaza pentru ceea ce a operat.E o.k.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 24 November 2009 - 02:47 PM




#20 g10

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 02 October 2007 - 12:43 PM

Am terminat ASE- ul - Contabilitate si informatica de gestiune, si un liceu economic, si ma intreb ce pot semna cu aceste studii.
Pot semna state , declaratii ... balanta? Bilant stiu ca nu pot semna .. dar restul...?
Va rog mult lamuriti-ma....
It's All About Attitude!





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL