Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract de inchiriere - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


- - - - -

contract de inchiriere

63 replies to this topic

#41 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2009 - 04:14 PM

eu zic ca nu, de aceea si sit. expusa de elenuta nu e acceptabila. nu putem desfasura activitati care nu sunt inscrise in actul constitutiv fiindca veniturile astfel obtinute se vor confisca si cred ca se si amendeaza asa ceva.
veti spune ca faceti comodat ... si asa tot e desfasurarea unei activitati fara a fi in actul constitutiv.



#42 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2009 - 02:08 PM

am aflat legea care incrimineaza desf. de activitati fara a fi in ob. de activ.
e vb de Legea nr. 12 din 6 august 1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite in art. 1
Constituie activitati comerciale ilicite si au ca efect aplicarea, fata de cei care le-au savirsit, a masurilor prevazute in prezenta lege, urmatoarele:
a) efectuarea de acte de comert fara indeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru desfasurarea unei activitati comerciale sau cu incalcarea de catre comercianti a obiectului activitatii lor comerciale, stabilit in conditiile legii.
................
sau var. actualizata : Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege
Art. 1. - Constituie activitati comerciale ilicite si atrag raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, fata de cei care le-au savarsit, urmatoarele fapte:
a) efectuarea de acte sau fapte de comert de natura celor prevazute in Codul Comercial 2008 sau in alte legi, fara indeplinirea conditiilor stabilite prin lege;
............................................
Art. 2. - Constituie contraventii faptele prevazute la art. 1 lit. a)-k) si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
f) faptele prevazute la lit. a), b), e), g), i), j) si k), in cazul in care au fost savarsite de persoane juridice, cu amenda de la 6.000 lei la 20.000 lei.

asa ca ... ati pus-o daca faceti activ. fara a indeplini cond. impuse de lege. :sad:

initial/ in veche forma, primul aliniat al art. 2 era asa :
ART. 2
Cistigurile realizate din activitatile prevazute la art. 1 lit. a), b) si f) sint supuse unui impozit egal cu valoarea acestor cistiguri.
adica se "confiscau" veniturile resp.
DAR S-A ABROGAT prevederea si art. 2 e altul acum !!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 23 April 2009 - 02:20 PM




#43 adigaming

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 April 2009 - 11:35 PM

daca o persoana inchiriaza ap. unei alte persoane fizice
1. in cat timp trebuie declarat contractul de inchiriere la adm. financiara?

2. daca sa zicem contractul a fost intocmit insa nu e declarat pt ca proprietarul e plecat in strainatate si nu a lasat imputernicire altei persoane. exista intelegere din partea autoritaii financiare? sa zicem ca proprietarul revine in tara dupa 3 luni si doreste sa il declare si sa plateasca toate taxele aferente. din pacate nu cred ca aceasta declaratie poate fi facuta online - ar fi ideal dar ...

3. dupa nici o luna deja sunt probleme cu chiriasul. in situatia data ce e de facut, desi se pare ca chiriasul nu doreste sa se conformeze cu contractul. ba mai mult chiriasul zice ca la o adica avocatul lui poate anunta autoritatea despre nedeclararea contractului. totusi faptul ca de fapt si chiriasul a fost de acord cu faptul ca proprietaul vine in tara doar dupa o perioada si numai atunci va fi declarat - asta nu da o culpa/responsabilitate pt situatia data si chiriasului???

4. daca chiriasul ar intocmit contract de telefon si internet (nu stiu cum ca nu exista contract autentificat). in final cine e responsabil de plata daca chiriasul pleaca. factura vine pe adresa proprietarului dar nu poate fi pe numele proprietarului. deci in acest caz nu e responsabil cel in numele caruia sa facut contractul, chiar daca vine pe adresa sa zicem unde nu mai locuieste

cu multumiri pt orice sfat
adig



#44 Alinuutza812311

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 14 May 2009 - 08:56 AM

nu stiu daca postez unde trebuie... dar m-am tot uitat , si documentat si :sad: . Este vb de o firma la care tin evidenta contabila, si care a inchiriat o schela unei societati din Austria, care face niste constructii in zona. Firma respectiva nu este inregistrata in Romania ca persoana juridica . Vb cu administratorul firmei mele , aflu ca luna asta a inceput sa factureze chiria respectiva, dar la baza facturii respective nu sta nimic, nici contract, nici comanda... nimic. este normal asa ceva? Factura am inteles ca este in lei , si este purtatoare de TVA. Nu se aplica taxarea inversa in acest caz? La inchirieri nu se aplica acelasi regim de taxare inversa? Va rog luminati-ma ca simt ca :smile:



#45 raccone

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 29 May 2009 - 03:03 PM

Buna ziua!
In cazul in care am subinchiriat un spatiu comercial cu acelasi pret cu care am inchiriat de la proprietar (contractul permitand subinchirierea) se poate considera evaziune fiscala sau ceva de genul asta?
va multumesc!



#46 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 May 2009 - 04:21 PM

Nu



#47 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 30 May 2009 - 09:58 PM

In primul rand,ca ai inchiruat un spatiu comercial. Pentru ce l-ai inchiriat? Ca sa desfasori activitati comerciale,sau ca sa-l subinchiriezi? Si aici este ca si cum ai vinde o marfa.O cumperi cu 2 lei si o vinzi cu 4,ca sa realizezi profit. In cazul subinchirierii la acelasi pret,unde este propfitul tau? De ce nu renunti la " afacere"?. Si in plus,daca nu faci si altceva,ar trebui ca aceasta activitate sa fie mentionata in actul constitutiv al societatii,ca unul dintre obiectele tale de activitate. Si mai este ceva: impozitul forfetar. Te chinui degeaba sa nu ai profit,impozit vei plati oricum.



#48 adyd

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 04 March 2010 - 08:04 AM

O zi buna tuturor. Va supun atentiei urmatoarea problema.O societate a inchiriat pe baza de contract un spatiu de birou cu o persoana fizica. In contract se stipuleaza ca chiriasul va suporta integral cheltuielile de intretinere aferente spatiului resptectiv ( gaz, curent apa etc) In aceasta situatie facturile sunt emise pe propietar, persoana fizica.
1. Societatea are dreptul sa-si deduca TVA-ul din facturile respective chiar daca nu sunt emise pe numele sau? Din cate stiu eu nu se poate, insa am auzit vehiculandu-se aceasta idee, de aceea doresc mai multe opinii;
2. Cheltuielile cu aceste utilitati sunt deductibile insa in ce valoare:
a) cu toata valoarea facturii inclusiv TVA-ul tinand cont ca nu-l deduc;
b) chelt deductibila luand in considerare numai valoarea de baza a facturii fara TVA, iarTVA-ul este chelt nedeductibila pentru societate.
Imi puteti preciza unde este mentionat acest lucru in Codul Fiscal ?
Va multumesc de ajutor.



#49 beatrice1971

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2010 - 06:55 PM

eu zic asa:

1. nu
2. cheltuielile nu sunt deductibile

De ce nu treceti contractele de utilitati pe firma dvs?
Viata e ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri.



#50 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 04 March 2010 - 09:54 PM

CF
ART. 21
Cheltuieli

(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
----
m) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop;
-----
Norme metodologice:
Art. 21 al.3 m)
37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente.



#51 andy.m.i.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 05 August 2010 - 12:41 PM

Buna ziua
Am o mare rugaminte. Am un contract de comodat cu un SRL pentru o camera din apartament. As putea sa fac acum un contract de inchiriere ca sa pot primi chirie de la firma?
Astept raspuns urgent.
Va multumesc anticipat!



#52 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 05 August 2010 - 02:03 PM

Poti face asta daca:
- SRL este de acord cu rezilierea contractului de comodat;
- SRL este de acord cu un contract de inchiriere si cu chiria stabilita;
- declari contractul la Administratia fiscala si platesti impozit conform Codului fiscal.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#53 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2010 - 03:18 PM

andy.m.i , :lnr (1):

de ce ti-ai postat mesajul la impozitare profit, de vreme ce vroiai sa stii daca poti intocmi un ctr de inchiere si atat ?? ce legatura are intrebarea ta cu profitul ??? nu mai corect era sa postezi direct aici ?? ca tot nu intrebai despre deductibilitate chelt. ctr de comodat, ci despre posibilitatea inchieirii unui ctr de inchiriere...

posturi mutate (si al lui nopris = de raspuns)



#54 raluca.martineac

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 30 December 2010 - 01:07 PM

Buna ziua! Am o autoutilitara cu mtma max 3.5t pe numele sotului meu si as vrea sa o inchiriez firmei administrate de mine care face transport de marfuri. As vrea sa stiu daca e nevoie de un contract notarial, ce suma minima trebuie platita ca si chirie, sotul meu trebuie sa isi inregistreze venitul la finante? Multumesc tuturor.



#55 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2010 - 02:06 PM

nu e nevoie la notar
nu stiu sa fie o suma minima, dar te avantajeaza o suma mai mare chiar daca ... si urmeaza rsp. la intrebarea 3
da, sotul tau trebuie sa-si decl. venitul la fisc, sa plateasca 16% din el si sa intocmeasca decl 200 pana la 15 mai anul urmator celui in care s-au obtinut veniturile

suma iti este deductibila integral la tine in firma, deci scutesti cei 16% impozit profit aferent acestei sume = exact cat platiti pt sotul tau la fisc, adica ii dai pe-o parte si ii scutesti pe alta
in plus, toate chelt. de fct. ale autoutilitarei sunt deductibile daca activ. desf. cu ea este aducatoare de venituri - asta-i optica fiscului, mai nou ...

in alta ordine de idei : te rog sa te uiti pe pag. de strat a forumului si sa-i vezi organizarea, astfel vei posta in locurile cele mai corecte, respectand regulamentul. pana acum ai deschis 2 topice, ambele postate in locuri nepotrivite, deci ai grija ca te paste o prima sanctiune.

numai bine.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 30 December 2010 - 02:10 PM




#56 crisan.anamaria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 August 2011 - 02:39 PM

Am si eu o intrebare. Am facut un contract de inchiriere sediu la domiciuliul personal, l-am inregistrat la finante in data de 27 iulie. Data la care incepe este 26 iulie cu o anumita suma. Intrebarea e, daca firma a platit integral suma la sfarsitul lunii iulie e ok? (ca si cum ar fi platit pe luna iulie), sau trebuia sa plateasca la finalul lunii august suma intreaga? Multumesc



#57 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 06 August 2011 - 03:36 PM

nu se inteklege din intrebarea ta care suma e platita integral
daca valoarea lunara a chiriei este de 1000lei, atunci pentru luna iulie ar fi trebuit sa platesti 1000/31*5
adica pentru 5 zile din luna
se poate plati si in avans, nu trebuie sa platesti exact zilele. In ctb sunt chelt inreg in avans ct 471

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 06 August 2011 - 03:38 PM




#58 demiankiki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 03 November 2011 - 02:54 PM

Imi puteti spune ,va rog, daca vreau sa inchiriez un spatiu strict pt depozitarea produselor pe care urmeaza sa le vand , trebuie sa declar ceva pe undeva?
E vorba de o societate cu activitate de comert cu ridicata.

Multumesc



#59 G David

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:

Postat 04 November 2011 - 04:56 PM

Daca este o cladire, in calitate de chirias datorati impozit pe cladiri. Asa ca depuneti declaratie de impunere la primarie.

Aceasta postare a fost editata de G David: 04 November 2011 - 05:03 PM




#60 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 05 November 2011 - 10:00 AM

Pentru G.David.
Chiria este chirie. Şi este plătit de chiriaş, proprietarului, conform contractului de închiriere.
Iar impozitul pe clădire este o taxă, impozit local, de declarat şi datorat de proprietari.
Eventual chiriaşul , poate accepta să plătească în numele proprietarului acest impozit. Dacă cei de la DITL acceptă să-l încaseze de la chiriaş. Iar chiriaşul să considere suma respectivă plătită în contul chiriei.Şi predă chitanţa de la DITL proprietarului.

Pentru demiankiki:
Da, puteţi închiria orice spaţiu corespunzător activităţii dvs. de la un proprietar şi cu acordul acestuia.
Dar, fiind o societate comercială de comerţ cu ridicata, trebuie să vă convingeţi ori că spaţiul respectiv corespunde standardelor minimale necesare comerţului en gros şi îndeplineşte criteriile pentru a primi şi autorizaţiile necesare (sanitare, sanitar-veterinare, etc.etc.etc) pentru a desfăşura de la data închieierii şi obţineriii avizelor şi autorizaţiilor prevăzute de lege, activitate de comerţ en gros!
Sau dacă , fiind vorba eventual chiar de un fost grajd de animale al unui fost CAP sai IAS, sau de un garaj auto ale unei foste autobaze, ori altele asemenea, trebuie să obţineţi de la proprietar şi de la autorităţi acordurile, avizele şi autorizaţiile necesare inclusiv pentru amenajările în cauză. Definitive sau vremelnice, doar pe durata valabilităţii contractului de închiriere..
Amenajările necesare , precum şi igienizarea iniţială şi cea de la expirarea contractului , le puteţi efectua în contul chiriei datorate de proprietar.
Sau separat ca investiţii proprii, doar că trebuie să aveţi acordul şi împuternicirea proprietarului, inclusiv în ce limite de competenţă aveţi dreptul să acţionaţi în numele dânsului.
Dvs. , firma dvs. bine-nţeles că trebuie să declare şi la ORC şi la fisc, acest nou punct de lucru-depozit, sau sediu-secundar, ori chiar sediu principal de firmă!
Iar proprietarul să declare şi să plătească impozitul pe clădiri corespunzător noii valorii, actualizate a edificiului (re-)amenajat, modernizat , şi închiriat de dvs., de firma dvs.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 05 November 2011 - 10:08 AM







Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL