#61
Postat 29 June 2009 - 09:38 AM
#62
Postat 03 July 2009 - 04:56 PM
#63
Postat 20 July 2009 - 09:00 AM
#64
Postat 20 July 2009 - 08:55 PM
Eu nu te sfatuiesc sa vfaci vanzarea sunb pretul de achizitie daca o faci direct pentru tine, pentru ca peste nu stiu cati ani fiscul poate la un control sa-ti ajusteze valoarea si sa te puna atunci sa platesti diferenta + majorarile(pret de transfer).
#65
Postat 10 August 2009 - 08:13 AM
In luna mai am achizitionat pe firma un teren de la o persoana fizica. A fost facut un antecontract in valoare de 82500 euro platiti la data incheierii contractului, iar restul de 30000 euro urmeaza sa fie platiti exact peste un an de la data antecontracutlui.
Nu stiu exact cum sa inregistrez aceasta achizitie.
Va multumesc
#66
Postat 10 August 2009 - 08:35 AM
Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 10 August 2009 - 08:36 AM
#67
Postat 30 September 2009 - 04:27 PM
Ma confrunt si eu cu o noutate in privinta inregistrarilor contabile, societatea la care lucrez si care se ocupa cu comertul en gross si cu amanuntul, s-a hotarat sa construiasca un teren de fotbal pentru angajati.
Terenul il are deja in proprietate si am primit doar factura pentru gazon, porti, plasa si alte consumabile(in total peste 6000 lei fara TVA). Cum sa inregistrez amenjarea asta de teren in contabilitate avand in vedere ca va fi folosit doar de angajati (gratis) si nu va fi inchiriat catre terti, deci nu se vor obtine venituri de pe urma lui.
Eu ma gandeam sa le dau din cheltuielile alea sociale de maxim 2% din fondul de salarii, ce parere aveti?
#68
Postat 02 October 2009 - 02:28 PM
#69
Postat 13 October 2009 - 03:20 PM
am o intrebare
daca am o societate pe actiuni cotata la bursa si care are terenuri aport la capitalul social cand doresc sa vand terenurile, cu acordul actionarului majoritar(65%) si al administratorului ce ar trebui sa fac? pretul de vanzare al terenurilor este mai mic decat valoarea lor contabila. este obligatoriu sa le reevaluez?
cum va fi impozitata aceasta operatiune?
astept raspunsuri cat mai urgent si va multumesc anticipat
#70
Postat 18 October 2009 - 09:36 AM
Asociatii au creditat firma iar ulterior au cumparat un apartament de la firma, cum se pot compensa datoriile firmei (455,462) cu incasarea contravalorii imobilului, cont 461?
Multumesc
#71
Postat 18 October 2009 - 12:38 PM
5311/5121 = 461
455/462 = 5311/5121
Uni mai fac direct 455/462 = 461 ( asta daca e vorba de aceeasi persoana )
#72
Postat 06 May 2010 - 09:39 PM
Va rog sa -mi acordati sprijin in rezolvarea urmatoarei spete:La finele anului 2005 am inregistrat reevaluarea unui teren din patrimoniu prin 211=105.In anul 2006 am vandut acest teren,operatiunile legate de iesirea din patrimoniu fiind 6583=211 si 105=106 (pentru partea existenta in rezerve din reevaluare).
Cheltuiala s-a considerat integral deductibila.S-a procedat corect?
Multumesc anticipat!
#73
Postat 07 May 2010 - 08:48 AM
#74
Postat 07 May 2010 - 02:32 PM
Valoarea fiscala cuprinde si ..."reevaluarile contabile....."(pct.71 cu 5 din normele de aplicare alin 2)
#75
Postat 07 May 2010 - 06:39 PM
Art 22 Cod fiscal
(5^1) Prin excepție de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuată după data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizării fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate și/sau casate, se impozitează concomitent cu deducerea amortizării fiscale, respectiv la momentul scăderii din gestiune a acestor mijloace fixe, după caz.
#76
Postat 08 May 2010 - 02:15 PM
cristina1969, la May 7 2010, 06:39 PM, a spus:
Art 22 Cod fiscal
(5^1) Prin excepție de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuată după data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizării fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate și/sau casate, se impozitează concomitent cu deducerea amortizării fiscale, respectiv la momentul scăderii din gestiune a acestor mijloace fixe, după caz.
Multumesc tuturor,dar nu pot fi de acord cu raspunsul Cristinei1969.
OUG 34/2009 se aplica incepand cu 01.05.2009.La finele anului 2006 trebuia respectata legislatia in vigoare atunci.Cred ca Leu50 are dreptate.
Inca o data multumesc!
#77
Postat 08 May 2010 - 05:09 PM
Numai bine !
#78
Postat 13 January 2011 - 05:09 PM
Soc.B a platit diferenta de 40.000 euro, adica 168.000 lei (curs 4.2)si a semnat contractul de vanzare cumparare cu Primaria in care se precizeaza ca pretul vanzarii este de 50.000 euro, adica 215.000 lei(curs 4.3- curs la data vanzarii !).
Vanzarea s-a efectuat inaintea expirarii perioadei stabilite prin ctr.de concesiune (dupa 4 ani in loc de 49 ani)
Care ar fi inregistrarile contabile la soc.B :preluare concesiune, plata, amortizare concesiune, scoatere evidenta concesiune neamortizata integral (???),inreg.teren conform ctr.notariat ,dif.curs.
Multumesc anticipat tuturor celor care isi vor bate capul cu problema asta !
#79
Postat 15 January 2011 - 08:55 AM
#80
Postat 29 March 2012 - 05:04 PM
In anul 2008 o societate a achizitionat un teren in suma de 1000 lei.In anul 2010 acesta a fost reevaluat la valoarea de 4000 lei (211=105 cu 3000 lei).
Acum in 2011 societatea vrea sa vanda acest teren cu suma de 4000 lei.Care sunt inregistrarile contabile si ce se intampla cu contul 105?Ce se ia in calcul la stabilirea impozitului pe profit?
In cazul in care societatea se lichideaza care sunt inregistrarile contabile prin care terenul revine asociatului unic?Societatea va plati impozit pe profit in urma schimbarii destinatiei terenului?
Multumesc pentru ajutor
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi