Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
in ce consta contabilitatea pt o firma recent deschisa? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


in ce consta contabilitatea pt o firma recent deschisa?


100 replies to this topic

#61 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2008 - 11:06 AM

si vezi ca mai sunt topicuri pe forum despre ce decl. trebuie sa depui, asta numai ca sa-ti faci o idee, nu e deloc recomandabil sa te apuci singurel sa le faci. da o cautare pe la sectiunea de declaratii si vei vedea.

eu vreau sa te felicit cu toata sinceritatea pt. maturitatea de care dai dovada in demersul tau de a-ti infiinta firma, faptul ca deja te interesezi de partea contabila e de apreciat mult, asta dovedeste ca ai suficienta minte sa-ti dai seama de importanta ei (multi se trezesc abia dupa ceva timp, cand deja lucrurile nu se mai pot repara usor). bravo tie !! :frusty:

mult succes.



#62 Roxanee

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 30 June 2008 - 12:09 PM

Vezi postareabubu2, la Jun 29 2008, 08:48 PM, a spus:

si cica trebuie neaparat sa angajez contabil cu studii superioare, macar 2 ore ... asa este?

Se poate si cu o ora.




#63 bubu2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 30 June 2008 - 08:48 PM

Multumesc pentru sugetii si incurajari!

Deci, daca angajez contabil cu studii economice superioare, 1 ora sau 2, trebuie totusi ca la sfarsit de an (si la 1/2) sa apelez la un expert contabil pentru certificare bilant, sau este suficienta semnatura angajatului contabil ??? pentru ca in cazul asta ceea ce platesc contabilului + contributii + expert contabil la sfarsit de an ... cred ca ma duce la o anumita suma... si de aceea oscilez intre a angaja contabil si a apela la o firma specializata (care sper sa nu ma inghita :frusty: ). Sunt binevenite orice sugestii si comentarii, multumesc.

O seara buna.



#64 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2008 - 11:19 PM

e suficienta semnatura contabilului cu studii ECONOMICE superioare (adica a economistului) :frusty: , cel putin deocamdata si nu sunt semne ca s-ar lua acest drept :biggrin: ...

bubu, despre asta s-au asternut pagini intregi aici - pe forum si, desi nu esti de meserie contabil si nu avem pretentia sa intelegi problemele la nivelul necesar, totusi te rog sa te aliniezi si tu regulilor acestui forum si sa folosesti fct. de cautare pt. a-ti obtine informatiile, probabil iti va fi mai greu, dar te asigur ca ele exista deja ...

mult succes.



#65 darla2203

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Hunedoara

Postat 01 July 2008 - 08:20 PM

buna, si eu sunt mai nou venita in acest site. muncesc de 3 ani in domeniu si daca pot sa te sfatuiesc cu ceva nu ezita :frusty:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 09 April 2009 - 09:23 AM

DARLA2203



#66 oanacristurean

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Sighisoara
  • Interests:contabile

Postat 16 July 2008 - 01:11 PM

Buna ziua!
Voi tine contabilitatea la un ONG nou infiintat si as vrea sa stiu de cand incepe activitatea. De la ce data pot incepe sa inregistrez in contabilitate documentele? Pe forum am gasit doua pareri si nu stiu care este cea adevarata: cineva spune ca activitatea incepe odata cu emiterea hotararii judecatresti iar altcineva sustine ca incepe odata cu detinerea Certificatului de inregistrare. Iar pe site-ul Min Finantelor, la informatii despre PJ am gasit urmatoarele: act autorizare- 30.04.2008, stare soc- 04.06.2008. Ma poate lamurii cineva? Multumesc anticipat!



#67 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 16 July 2008 - 02:05 PM

Vezi postareaoanacristurean, la Jul 16 2008, 02:11 PM, a spus:

activitatea incepe odata cu emiterea hotararii judecatresti iar altcineva sustine ca incepe odata cu detinerea Certificatului de inregistrare. [...] la informatii despre PJ am gasit urmatoarele: act autorizare- 30.04.2008, stare soc- 04.06.2008. Ma poate lamurii cineva? Multumesc anticipat!

Activitatea incepe odata cu Incheierea hotararii judecatoresti sau a Certificatului de inregistrare, dupa caz, pentru ca amandoua pot fi din aceeasi luna.
act autorizare 30.04.2008- pina la acesta data s-au facut niste cheltuieli de constituire care trebuiesc inregistrate.Deci poti face inregistrari incepind cu luna aprilie, sau mai.

stare societate 04.06.2008- este starea societatii la acea data.
irina



#68 t.emese

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 October 2008 - 10:54 AM

Buna! Am si eu o nelamurire si as avea nevoie de sfatul vostru.Am primit in 3 octombrie actele pentru SRl si luna aceasta nu voi avea activitate pe firma.Cheltuieli nu am decat cu infintarea firmei, stampila si ceva papetarie pt birou. Ce anume trebuie sa fac prima data? Cum introduc in conta cheltuielile de infintare a firmei ? si ce declaratii trebuie sa depun luna viitoare?
Multumesc!



#69 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 11:06 AM

din ce intrebi deduc ca nu ai nici un fel de notiuni de conta, sunt multe de spus, cel mai bine ia-ti un contabil, nu te zgarci fiindca astfel de greseli te pot costa muuuuult mai mult...
am mai avut asemenea cereri pe forum, daca vrei sa te informezi cat de cat da o cautare (este obligatoriu), vezi la capitolul de declaratii ca tre' sa fie un topic referitor la firme fara activ., iar pt. inreg. chelt. exista topic referitor la chelt. de constituire.

topic inchis.



#70 Viorel R

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 13 November 2008 - 11:04 AM

Buna ziua,
1. Mi-am infiintat un SRL cu ceva timp in urma, domeniu de activitate "Patiserie si produse de patiserie ..." fara sa desfasor activitate.
In domeniile mele de activitate sunt trecute aproape toate codurile CAEN.
As dori sa stiu daca vreau sa incep activitatea insa pe un alt domeniu (sa zicem servicii .... ) ce acte este nevoie sa depun si unde?
2. Daca nu o sa am angajati, iar eu o sa desfasor momentan toate activitatile (ca si administrator) sunt obligat sa platesc ceva ca si pentru angajati?
3. Din cate am inteles nu mai este nevoie de facturiere, adica se poate realiza factura/chitanta si pe calculator, as dori sa stiu care este procedura, daca trebuie depus vreun act undeva in care sa precizez acest lucru (ca facturile sunt realizate pe calculator si precizate seriile lor).

Va multumesc
Viorel R



#71 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2008 - 11:43 PM

1. Ai facut recodificarea? (daca este vorba de aceeasi firma, infiintata anul trecut, deci cu codurile vechi).
Mai nou, la ORC, judecatorul a hotarat - ca si regula nescrisa - ca recodificarea sa se faca separat de orice alte modificari si cum la orice modificare tb sa rescrii actul constitutiv, bla, bla rezulta ca asta ar fi primul pas: Recodificarea. Pentru detalii te invit (insist, de fapt) sa dai cautare in forum...chiar eu am explicat cum se procedeaza. Dureaza cca 5 zile (inclusiv cu ziua depunerii dosarului si ziua ridicarii actelor).
Dupa recodificare (obligatoriu ceri extrasul de registru) verifici daca ai codurile necesare pentru noua/noile activitate/ti si daca le ai vei depune doar declaratie pe proprie raspundere model 3 pentru autorizarea activitatilor respective in locul unde se vor desfasura (depunere tot la orc).
2. Daca nu ai angajati, nu platesti taxe. Daca nu ai contract de administrare, nu platesti taxe. Atentie insa: orice persoana fizica din tara asta - angajata sau nu - este obligata la cotizeze la sanatate. Asta ar fi o obligatie stabilita prin lege pentru persoana fizica. Persoana juridica are obligatii numai in situatiile precizate anterior.
3. Revin cu invitatia expresa de a cauta pe forum discutii legate de emiterea facturilor...decizie privind gestionarea lor. De asemenea exista si un ordin care reglementeaza modul de lucru. Nu se depune nicaieri acest document, el trebuie sa existe la firma.
Madalina



#72 Viorel R

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 15 November 2008 - 11:37 AM

Multumesc mult pentru raspunsuri.
Recodificarea am facut-o si am primit noul certificat cu noul cod CAEN.
Raspunsul dvs imi este suficient.

Numai bine !

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 04:56 PM
citare mesaj anterior




#73 Marius_Petre

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 November 2008 - 01:19 PM

As dori si eu un sfat.Am o societate infiintata din 2004(fara activitate),am depus toate declaratiile pana in 2006 iunie dupa care nu am mai depus nimic.In luna octombrie mi-au sosit unele adrese - trebuia de depun bilant, declaratiile 100 si 300. Mentionez ca nu am facut recodificarea codurilor CAEN. Am fost sa intreb si mi s-a spus ca trebuie sa depun declaratia 010 retroactiv din 2006 cum ca nu am angajati si 100 si 300 trimestrial pana in 2008.
Intrebarea mea este...se pot face declaratiile pe 2006,2007,2008 inainte de a face recodificarea,cu vechiul cod caen?
Va multumesc.



#74 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2008 - 01:55 PM

Declaratiile, bilanturile se vor face cu ajutorul programelor de la vremea respectiva. Incepand cu 2008, data la care s-a trecut la noua clasificare a codurilor CAEN, se va avea in vedere codul nou pt activitatea principala - bilant si decont 300 - indiferent ca s-a facut sau nu recodificarea .
Madalina



#75 studenta IV

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 27 November 2008 - 02:07 PM

Vezi postareaMarius_Petre, la Nov 27 2008, 01:19 PM, a spus:

Ia in calcul si o eventuala amenda pt nedepunerea la timp a declaratiilor si bilanturilor



#76 just4ulowg

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 05 December 2008 - 01:13 PM

Salut,

Detin un S.R.L., este infiintat de o luna si nu a avut activitate deloc si as vrea sa stiu ce sa fac in legatura contabilitatea?



#77 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2008 - 01:23 PM

Contacteaza un contabil sau o societate de ctb.
Madalina



#78 just4ulowg

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 05 December 2008 - 01:28 PM

Mersi.Pai am contactat, astept raspuns dar am zis sa intreb si aici :).



#79 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 05 December 2008 - 01:36 PM

Daca ai deja o luna de la infiintare , trebuie sa te grabesti... :thumbup:



#80 ioana.d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 175 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Alba Iulia

Postat 07 December 2008 - 04:00 PM

Vezi postareajust4ulowg, la Dec 5 2008, 02:13 PM, a spus:

Salut,

Detin un S.R.L., este infiintat de o luna si nu a avut activitate deloc si as vrea sa stiu ce sa fac in legatura contabilitatea?

ai depus declaratia 010? daca da, cu cine te-ai sfatuit ce sa scrii in ea si ce ai scris acolo? daca ai optat pt micro, in max 60 de zile trebuie sa ai un angajat. dupa ce angajezi incepe bataia de cap cu declaratii care trebuie depuse. daca faci comert nu e rentabil sa fi micro.... etc.... da-ne mai multe informatii ca sa stim ce sa iti raspundem....






Similar Topics Collapse

10 useri citesc topicul

0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL