reglare stocuri
#21
Postat 18 August 2009 - 09:37 AM
#22
Postat 18 August 2009 - 01:27 PM
#23
Postat 18 August 2009 - 04:10 PM
#24
Postat 29 September 2009 - 09:54 PM
#25
Postat 30 September 2009 - 08:41 AM
#26
Postat 10 February 2010 - 12:30 PM
O societate comerciala se ocupa cu vanzarea anumitor produse. Le vinde in rate dar nu face o factura pe toata suma in momentul in care le preda cumparatorului ci face factura de avans. Pot exista si 12 facturi de avans, de-abia a 13-a sa fie una in care sa fie facturat valoarea produsului+ storno cele 12 facturi. Aceste rate se pot intinde si pe 2 ani. Valoarea stocurilor in contabilitate nu mai este aceeasi cu cea faptica( eu daca gasesc la inventar 3 produse, valoarea stocurilor o trec ca fiind 3*pretul de vanzare al produsului). Se poate insa sa fie de exemplu 10 produse date din gestiune pe baza acelor facturi de avans. Cum pot sa fac ca valoarea stocurilor din contabilitate sa fie aceeasi cu cea faptica?
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 July 2010 - 05:34 PM
#27
Postat 10 February 2010 - 02:11 PM
#28
Postat 10 February 2010 - 07:31 PM
#29
Postat 15 March 2010 - 08:20 PM
numai bine!!
#30
Postat 15 March 2010 - 09:55 PM
Societatea face contract (ce scrie in contract?) si vinde bunul in momentul achitarii primului avans, dupa care incaseaza cval. bunului in rate. Eu asa am inteles din speta. E corect?
Cod fiscal ART. 1341 Faptul generator pentru livrări de bunuri şi prestări de servicii
(6) Pentru livrările de bunuri corporale, inclusiv de bunuri imobile, data livrării este data la care intervine transferul dreptului de a dispune de bunuri ca şi un proprietar. Prin excepţie, în cazul contractelor care prevăd că plata se efectuează în rate sau al oricărui alt tip de contract care prevede că proprietatea este atribuită cel mai târziu în momentul plăţii ultimei sume scadente, cu excepţia contractelor de leasing, data livrării este data la care bunul este predat beneficiarului.
Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 15 March 2010 - 09:57 PM
#31
Postat 16 March 2010 - 11:51 AM
mihaela_cva, on Mar 15 2010, 09:55 PM, said:
Societatea face contract (ce scrie in contract?) si vinde bunul in momentul achitarii primului avans, dupa care incaseaza cval. bunului in rate. Eu asa am inteles din speta. E corect?
Cod fiscal ART. 1341 Faptul generator pentru livrări de bunuri şi prestări de servicii
(6) Pentru livrările de bunuri corporale, inclusiv de bunuri imobile, data livrării este data la care intervine transferul dreptului de a dispune de bunuri ca şi un proprietar. Prin excepţie, în cazul contractelor care prevăd că plata se efectuează în rate sau al oricărui alt tip de contract care prevede că proprietatea este atribuită cel mai târziu în momentul plăţii ultimei sume scadente, cu excepţia contractelor de leasing, data livrării este data la care bunul este predat beneficiarului.
Ma intereseaza si pe mine acest topic! Din ce este scris aici pana acum inteleg:
- Incasarea avansului petru fiecare rata, se inregistreaza in contul 419-Clienti creditori,
- Cand pleaca marfa din gestiune se contabilizeaza in contul 357 - Marfuri aflate la terti,
- La ultima rata se storneaza avansul - inregistrat in contul 419 -
- Se inregistreaza vanzarea ca si venit in contul 707....,
- Se descarca gestiunea - storno din ct. 357 si se inregistreaza cheltuiala cu marfa in ct.607- chelt. privind marfurile.
Dar daca sunt cheltuieli legate de livrarea sau/si montarea marfii respective??
Acestea cum se inregistreaza? Cheltuieli in avans?
#32
Postat 16 March 2010 - 08:57 PM
Incasarea facturii o faceti in rate nu facturarea.
Cheltuielile legate de montare, livrare se recunosc ca si cheltuieli ale exercitiului si se inregistraza ca atare ele putand fi facturate clientului separat de marfa numai daca asa este stabilit in contract.
#33
Postat 17 March 2010 - 09:35 AM
#34
Postat 15 June 2010 - 02:16 PM
Si inca o problema: dar in cazul furnizorilor am ramas tot in contabilitate cu ei neplatiti chiar daca practic au fost platiti dar gestionarul a pierdut chitantele sau nu le-a adus contabilei nu stiu care este cauza, cum post sa-i scad din contabilitate?
#35
Postat 18 June 2010 - 11:55 AM
Pentru a scoate din gestiune marfa, puteti face un PV aprobat de manager/director/administrator, dar in urma unei verificari faptice la nivelul cantitatilor efectiv constatate ca pierderi naturale, ceea ce presupune o lista detaliata cu marfa in cauza, cheltuielile cu perisabilitatile fiind deductibile in limitele aprobate prin HG 831/2004, pe care am atasat-o. Tot ceea ce depaseste aceste limite este cheltuiala nedeductibila pentru care se colecteaza TVA, cnf. CF.
De asemenea, se poate face un PV de inventariere in care sa constatati lipsa marfii din gestiune, cheltuiala cu marfa lipsa va fi nedeductibila fiscal si se va colecta TVA aferenta ch. nedeductibile cu marfa.
Deci, se poate scoate marfa din gestiune si este chiar indicat avand in vedere ca nu exista, dar va trebui sa se colecteze TVA aferenta cheltuielii cu marfa nedeductibile.
In cazul furnizorilor, solicitati extrase de cont si copii dupa chitantele lipsa.
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 18 June 2010 - 11:58 AM
Dana
#36
Postat 18 June 2010 - 03:21 PM
[attachment=5280:Hot.831_2004.doc]
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 18 June 2010 - 03:23 PM
Dana
#37
Postat 19 June 2010 - 08:28 PM
Dar la furnizori, poate unele firme au dat faliment sau sunt radiate, ce pot sa mai fac? Mentionez ca nu sunt sume foarte mari cateva milioane de lei vechi.
#38
Postat 19 June 2010 - 11:46 PM
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 19 June 2010 - 11:49 PM
Dana
#39
Postat 02 July 2010 - 08:04 AM
#40
Postat 02 July 2010 - 10:01 AM
Daca firma vinde marfa cu amanuntul atunci stocul (371) se tine la pret cu amanuntul.
Daca vinde cu ridicata, se va tine la pret de intrare.
Daca vinde si cu amanuntul si cu ridicata se vor organiza gestiuni distincte, cu evidente distincte.
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi