Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
administrator firma, diverse aspecte - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


administrator firma, diverse aspecte


137 replies to this topic

#121 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2011 - 04:32 PM

Revin cu intrebarea!

Exista stipulat in vreo lege faptul ca daca ai fost administratorul unei societati care a dat faliment nu mai poti fi administrator la alta societate?




#122 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 29 March 2011 - 08:07 PM

Lg. 31 ?legea societatilor comerciale
Art. 6. - (1) Semnatarii actului constitutiv, precum și persoanele care au un rol determinant în constituirea societății sunt considerați fondatori.
(2) Nu pot fi fondatori persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile ori care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, uz de fals, înșelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu modificările și completările ulterioare, pentru infracțiunile prevăzute de art. 143-145 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței sau pentru cele prevăzute de prezenta lege, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 73.1. - Persoanele care, potrivit art. 6 alin. (2), nu pot fi fondatori nu pot fi nici administratori, directori, membri ai consiliului de supraveghere și ai directoratului, cenzori sau auditori financiari, iar dacă au fost alese, sunt decăzute din drepturi.

OUG 46/2001 privind imbunatatirea procedurilor fiscale si diminuarea evaziunii fiscale, publicat in MO 347/25.05.2009
Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 664 din 23 iulie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2. - (1) In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice care au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara, denumiti in continuare contribuabili.
(2) In cazierul fiscal al persoanelor fizice si juridice se inscriu si:
a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilita prin decizie a organului fiscal competent ramasa definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarare judecatoreasca, dupa caz;
b) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii.
3. La articolul 8, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Judecatorul delegat, instantele si organele competente nu dispun, respectiv nu autorizeaza operatiunile prevazute la alin. (1), in cazul in care in cazierul fiscal exista inscrise fapte de natura penala si/sau fapte prevazute la art. 2 alin. (2)."

Dupa cum prevede art. 8 alin. (3) din OG 75/ 2001, republicata, in cazul existentei unor inscrieri in cazierul fiscal, judecatorul delegat, instantele si organele competente nu dispun, respectiv nu autorizeaza ur?ma?toa?rele operatiuni:
(a) infiintarea societatilor comerciale, a societatilor cooperative si a cooperativelor agricole, de catre asociati, actionari si reprezentantii legali desemnati
Cazierul fiscal este un mijloc de evidenta si urmarire a disciplinei financiare a contribuabililor. In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice care au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, financiare, vamale sau cele care privesc disciplina financiara

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 29 March 2011 - 08:12 PM




#123 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2011 - 07:51 AM

Multumesc mult, citisem din lege, dar de prevederile celor doua OG nu stiam!
Multumesc mult inca o data!



#124 crisan.anamaria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 May 2011 - 09:17 PM

Buna,
Am cateva nelamuriri si as fi foarte recunoascatoare daca m-ati ajuta. De curand o cunostinta a deschis o firma (SC ...SRL, neplatitoare de TVA). Singurul angajat din firma sunt eu, pe postul de economist (studii superioare economice) cu contract de 2 ore. Ma ocup impreuna cu o contabila de contabilitatea societatii (ea doar ma ajuta), iar actele si declaratiile sunt semnate de administrator (nu detine studii superioare economice, nu e angajat al firmei si nu are nici un contract). In fisa postului pe langa atributiile de evidenta contabila, e trecut si rol de manager si dreptul de a numi in firma persoane pt diferite functii.
- As vrea sa-mi spuneti ce raspundere am avand rol de manager, sau de ce nu s-a trecut administratorul pe el ca si manager?(ar trebui sa isi faca angajarea pt asta?) de ex azi a fost nevoie sa semnez un ordin de deplasare(delegatie) pt o calatorie in interesul firmei,pe care e nevoie sa o faca administratorul...el nu avea dreptul sa semneze?
- In cazul unui control cine raspunde de evidenta contabila, daca aceasta se tine de mine (primind ajutor din partea unui contabil) si actele sunt semnate de administrator? (care nu stie o boaba de conta).



#125 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 30 May 2011 - 08:50 AM

Ca economist ai dreptul sa semnezi acte financiar-contabile, daca ai imputernicire pentru asta. Dar economist este doar o profesie. Functia este cea care conteaza si ea este data prin codul COR de pe contractul individual de munca. Sarcinile principale ale functiei sunt descrise in codul COR la codul respectiv. Aceste atributii generale se pot detalia prin fisa postului. Se pot adauga si alte atributii, nespecifice functiei COR, daca ai un exces de timp liber si au cunostintele necesare pentru aceste atributii. Ca economist poti fi angajat pe functia de director economic sau de contabil sef, caz in care ai drept de semnare a bilantului anual si a unor documente economice importante. Sarcinile de evidenta personalului si de salarizare pot fi facute de economisti, dar se recomanda sa fi urmat un curs de resurse umane (fara a fi obligatoriu).
Administratorul, chiar daca nu este angajat, raspunde de conducerea firmei. El semneaza orice act in care trebuie sa semneze conducatorul, reprezentantul legal. El poate delega unele din sarcinile sale mai putin importante altor persoane, de regula conducatori de nivelul 2, daca acestia au cunostintele necesare.
In ce priveste termenul de manager, el este destul de neclar daca nu se specifica si ce fel de manager: manager de proiect, manager financiar-contabil etc. Daca codul COR nu este unul de manager, degeaba scrie in fisa postului. Degeaba scrie ca ai atributii de manager daca nu si detaliaza aceste atributii. In fisa postului trebuie detaliate atributiile functiei din CIM (a codului COR) si eventuale alte atributii suplimentare. Trebuie sa se scrie corect ce ai de facut si de ce raspunzi. Trebuie o fisa a postului mai clara, mai detaliata, mai pe atributii.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#126 crisan.anamaria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 June 2011 - 08:36 PM

Multumesc Nopris



#127 Roxana0705

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 13 June 2011 - 03:59 PM

Am si eu o firma noua cu 2 asociati iar unul dintre ei este numit Administrator (fara nici un contract - remuneratie )doar prin hot. aga, insa administratorul are un PFA. Este vreo problema daca acest administrator are si PFA? Exista vreun conflict daca PFA-ul ar emite vreo factura catre SRL acesta avand in vedere ca administratorul srl-ului are acest PFA.


Multumesc anticipat !!!



#128 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2011 - 08:52 AM

Nu e nici o problema, ca are si sc si pfa.
Daca emiterea facturilor catre sc, e necesara pentru activitatea firmei poate taia , dar cu respectarea codului comercial ( ex: sa nu factureze produsul x care pe piata e 50 ron la 100-150 ron ).



#129 florina.b

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 June 2011 - 11:57 AM

Buna ziua,

Sunt membru nou pe site-ul acesta si v-as ruga daca ma puteti ajuta cu o problema. Un administrator strain trebuie sa urmeze niste cursuri de limba romana si m-ar interesa daca isi poate deduce taxa de formare profesionala. In codul fiscal art. 21 alin. 2 lit. h) se refera doar la angajati si salariati. Ordonanta 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor se refera tot la angajati si salariati.

Dar nu gasesc nicio baza legala pentru administratori. Teoretic, administratorul isi deduce multe cheltuieli in interesul societatii. Dar m-ar interesa daca si aceasta taxa.

V-as fi foarte recunoscatoare daca m-ati ajuta :smile:

Multumesc mult !



#130 molnar andrea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 07 September 2011 - 01:11 PM

Buna ziua,

Este o firma care are 2 asociati, ei fiind si administratori. Firma se ocupa cu instalatii tehnice. Este posibil ca administratorii sa faca munca fizica sau e nevoie de un angajat pe post de instalator?

Va multumesc anticipat



#131 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 07 September 2011 - 01:24 PM

Vezi postareamolnar andrea, la 07 September 2011 - 01:11 PM, a spus:

Buna ziua,

Este o firma care are 2 asociati, ei fiind si administratori. Firma se ocupa cu instalatii tehnice. Este posibil ca administratorii sa faca munca fizica sau e nevoie de un angajat pe post de instalator?

Va multumesc anticipat

Firma nu are obligatia sa angajeze instalator , asociatii pot sa munceasca pana crapa... :smile:



#132 molnar andrea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 16 September 2011 - 09:59 AM

Buna ziua,

Am si eu o problema, sper sa puteti sa ma ajutati. Este o firma care isi incheie activitatea la sfarsitul lunii. Firma numai are datorii, nici bunuri. Asociatii nu mai vor sa auda de firma , nu vor sa finanteze nici macar inchiderea firmei. Ca administratorul sa nu ramana legat de firma au zis ca semneaza revocarea lui dar nu o sa numeasca alt administrator, lasand ca sa fie pronuntat dizolvarea de ONRC.
Intrebarea mea ar fi , daca este posibil doar revocarea prin Hotarare AGA a administratorului?
Daca nu, atunci ce posibilitati are administratorul sa iasa din societatea asta?

Tinand cont ca renunta la chirie si inceteaza activitatea, Cf Legii SC art.237 (1),lit.c - Administratorul este tras la raspundere?
"(1) La cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii in cazurile in care:
c) societatea si-a incetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu indeplineste conditiile referitoare la sediul social sau asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut sau resedinta cunoscuta;"

Va multumesc anticipat



#133 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 16 September 2011 - 02:42 PM

AGA trebuie sa numeasca alt administrator simultan cu revocarea, altfel AGA raspunde.
In principiu nu se poate revoca un administrator fara numirea altuia. La Registrul Comertului nu cred se va accepta revocarea fara alta numire. Administratorul este numit in statut, care nu se poate schimba decat prin AGA+Registrul Comertului.
Desigur ca administratorul poate sa-si dea demisia cu un preaviz de 90 zile (sau cum e convenit in statut sau in contractul de mandat), perioada dupa care nu mai raspunde.
Netrecerea in insolventa a unei firme care e in stare de insolventa se penalizeaza (banesc) asa ca nefinantarea insolventei s-ar putea sa-i coste mai mult decat i-ar fi costat insolventa.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#134 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2011 - 06:05 PM

Andreea, de ce nu scrii la topic ?? il ai exact cap de lista nr. 1 si tu deschizi topic nou despre administrator chiar deasupra lui ... pai, se poate ?? chiar vrei sa ramai fara ce ai scris ?? nu esti incepatoare, ai deja 31 + 1 postari, te rog sa recitesti regulamentul !

topice unite !



#135 danaedanae

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:

Postat 22 November 2011 - 07:35 AM

Va rog sa-mi spuneti daca in calitate de administrator al unei societati cu CAEN produse panificatie cofetarie ca activ principala, desfasurand si comert cu produse de imbracaminte pot sa extind activitatea pe firma cu lucrari de constructii si amenajari.? Merg si fac modificari in actul constitutiv si modific domeniul principal de activitate?



#136 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 22 November 2011 - 05:14 PM

va uitati in actul constitutiv la obiect activitate si vedeti daca aveti sau nu activitatea. Daca nu, modificati prin ONRC (statutul se poate face si la notar sau avocat). Daca activitatea de constructii are cea mai mare pondere, atunci ea devine activ principala si va fi trecuta in CUI-eu personal nu modific cui daca un an am o activit principala si anul urmator alta.



#137 danaedanae

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:

Postat 24 November 2011 - 09:41 AM

Vezi postareamihaela_cva, la 22 November 2011 - 05:14 PM, a spus:

va uitati in actul constitutiv la obiect activitate si vedeti daca aveti sau nu activitatea. Daca nu, modificati prin ONRC (statutul se poate face si la notar sau avocat). Daca activitatea de constructii are cea mai mare pondere, atunci ea devine activ principala si va fi trecuta in CUI-eu personal nu modific cui daca un an am o activit principala si anul urmator alta.
multumesc



#138 georgi30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 16 August 2012 - 08:24 AM

Buna ziua,

Am rugamintea sa ma indrumati in urmatoarea situatie:

Un cetatean strain nerezident deschide o firma in Ro impreuna cu un asociat roman ( 10% parti sociale) , acesta din urma fiind si administrator. Dupa un timp, administratorul doreste sa renunte, drept pentru care intocmesc un document prin care este suspendat pe o perioada de 4 ani, toate obligatiile fiind tranferate catre asociatul majoritar.

Au trecut cei 4 ani, firma nu are activitate, nu se depun declaratii, bilant,ar avea si ceva datorii fiscale... cetateanul roman nu stie mare lucru despre soarta ei.

Intrebare: La expirarea celor 4 ani, cetateanul roman redevine automat administrator? Acesta doreste sa iasa definitiv din afacere si vrea sa stie care este raspunderea sa in cazul datoriilor fiscale, avind in vedere ca practic timp de 4 ani nu a avut nici o treaba cu subiectul si ce este de facut in situatia data. Firma poate sa fie autodizolvata, avind in vedere ca nu are activitate de citva ani?

Multumesc
georgi30






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL