Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
DECLARATIA 390 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


DECLARATIA 390

164 replies to this topic

#81 danbonta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:

Postat 30 April 2008 - 02:23 PM

Vezi postareaLexiroxi, la Apr 29 2008, 04:48 PM, a spus:

Vezi postareadanbonta, la Apr 18 2008, 10:40 AM, a spus:

Am urmatoarea problema, se achiztioneaza un mijloc fix in valoare de, sa zicem, 10000 EURO.
Problema apare la introducerea facturii pentru ca mai este o pozitie cu costuri de ambalare, in mod normal conform legii le prind in pretul de achizitie, dar intra in contradictie cu declaratia 390 pe care se prind achizitiile de bunuri, ori acestea sunt servicii.
Conform Ordinului 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare.
Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective- pct. 54 alin. (1).
Cheltuielile de ambalare fac parte din costul de achizitie al bunului achizitionat.
Declaratia 390 "Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri" se intocmeste trimestrial si declari total valoare de achizitie intracomunitara pe furnizorul pentru care esti obligat la plata taxei si pentru care exigibilitatea taxei intervine in trimestrul calendaristic respectiv.

Pai tocmai asta era problema, de aceea am si lansat discutia. Costul de achizitie, pe concret valoarea de inventar, este valoarea compusa din valoare bunului + toate cheltuielile mentionate mai sus (daca sunt), dar in declaratia 390 se face diferenta intre achizitii de bunuri si achizitii de servicii si atunci, daca despicam firul in patru nu ajungem la urmatoarea situatie:
- ca mijloc fix inregistrez la valoare bun + costuri suplimentare, care ar fi ele
- iar in 390 sa declar la bunuri valoarea corespunzatoare si la servicii restul de valoare?

Eu nu am gasit niciunde scris, in instructiunile de completare 390, detalii pentru situatii ca astea.

S-au mai clar, sa-i cer furnizorului sa-mi includa toate cheltuielile in pretul bunului.

Aceasta postare a fost editata de danbonta: 30 April 2008 - 02:32 PM

Timpul este cel mai bun profesor, din pacate el isi omoara toti elevii.



#82 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 03 May 2008 - 03:46 PM

Calculatia costurilor reprezinta un ansamblu de lucrari efectuate in mod organizat cu scopul obtinerii de informatii referitoare la costul bunurilor, lucrarilor, serviciilor, activitatilor sau a altor obiecte de calculatie astfel incat acestea sa poata fi evaluate si recunoscute in contabilitatea financiara.
Ambalarea mijlocului fix este o cheltuiala aferenta achizitionarii mijlocului fix si face parte din costul de achizitie, care reprezinta valoarea de intrare a mijlocului fix.
Conform alin.(1) al art. 24 CF cheltuielile aferente achizitionarii, asamblarii si instalarii mijloacelor fixe amortizabile se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii
Art. 24
(5) Prin valoarea de intrare a mijloacelor fixe se intelege:
a) costul de achizitie, pentru mijloacele fixe procurate cu titlu oneros;

In Declaratia 390 declari toata valoarea de achizitie a mijlocului fix, inclusiv valoarea ambalarii, care face parte din valoarea de intrare a bunului, doar nu ai contract separat pentru ambalarea bunurilor.




#83 bsimona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 64 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 04 May 2008 - 07:18 PM

Buna ziua! V-as ruga un raspuns la urmatoarea intrebare, pentru ca nu sunt sigura de uramtorul lucru: in declaratia 390 se inregistreaza achizitiile sau livrarile la cursul valutar de la data facturii sau daca nu exista factura, la 15 zile din luna urmatoare livrarii marfurilor. Problema e ca la societatea in cauza, care a avut in T2 2007 achizitii intracomunitare, in urma unui control de la ANAF, s-au stabilit diferente intre ceea ce au raportat cei care au facut livrari din statul UE si ceea ce au declarat ei la achizitii intracomunitare. Exista cumva vreo alta regula? Multumesc!



#84 danbonta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:

Postat 06 May 2008 - 10:03 AM

Diferente constand in ce? Daca sumele in valuta sunt aceleasi, atunci ar trebui tratate ca si diferente de curs si in cazul asta nu sunt probleme, dar daca sunt diferente in valuta, atunci ar putea fi probleme.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 July 2008 - 11:59 AM

Timpul este cel mai bun profesor, din pacate el isi omoara toti elevii.



#85 mona_99

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 06 May 2008 - 07:26 PM

eu zic ca cursul este cel de la data sosirii marfurilor ( data sosiri de pe cmr)



#86 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2008 - 01:54 AM

eu zic sa respectam prevederile omf 1752(completata de 2374):
152. - (1 ) C eanțele și datoriile în valută se înregistrează în contabilitate atât în lei, la cursul de schimb de la data efectuării operațiunilor, comunicat de Banca Națională a României, cât și în valută.
(2) Operațiunile în valută trebuie înregistrate în momentul recunoașterii inițiale în moneda de raportare (leu), aplicându-se sumei în valută cursul de schimb dintre moneda de raportare și moneda străină, la data efectuării tranzacției.
(3) În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.
(4) Din punct de vedere contabil, efectuarea operațiunii economico-financiare este probată de orice document în care se consemnează aceasta.
(5) În cazul bunurilor achiziționate însoțite de factură sau de aviz de însoțire a mărfii, urmând ca factura să sosească ulterior, cursul valutar utilizat la înregistrarea în contabilitate este cursul de la data recepției bunurilor.
__________
Alineatele (3) - (5) au fost introduse prin art. III pct. 11 din Ordinul nr. 2374/2007.


danbonta a punctat corect.
Madalina



#87 LiliNeagoe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:

Postat 08 June 2008 - 09:58 PM

Buna! Am si eu nelamuriri in ceea ce priveste aceasta declaratie. Din decembrie am achizitii intracomunitare pe care nu le-am trecut in decontul 300, adica le-am trecut la operatii scutte de TVA., si nu am completat si depus declratia 390 de care am aflat abia azi. Nu prea stiu cum sa procedez. Cate declaratii 390 am de facut din dec si pana acum? si trebuie sa fac rectificativa si la declaratia 300? Presupun ca nu o imi primeasca declaratiile fara amenda. Cat este amenda oare?



#88 DianaC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Mare

Postat 11 June 2008 - 12:23 AM

Am si eu aceeasi problema. Abia azi am aflat si se pare ca ma voi confrunta cu o amenda. Maine ma apuc sa completez declaratia, banuiesc ca voi avea ceva de furca cu ea pana ii voi da de cap, voi incerca sa am grija sa corespunda cu D300 pe primul trimestru si.. cam atat... vedem maine ce va fi.

BTW se depune pe trimestru. Banuiesc ca 2 rectificative va trebui sa depui la D300: 1 pe trim IV al 2007 si una pe trim I 2008.

Stie cineva cat e amenda?

Aceasta postare a fost editata de DianaC: 11 June 2008 - 12:25 AM




#89 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 11 June 2008 - 07:34 AM

pt.2007 sanctiunea a fost de la 500 la 10.000 ron pers. juridice

Începând cu operațiunile desfășurate în trimestrul I al anului 2008, Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri, formular 390, se completează și se depune în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 552/2008.


Sancțiuni
Nedepunerea Declarației 390 sau depunerea cu întârziere se sancționează cu amendă de la 12.000 la 14.000 lei.
*

Baza legală: art. 156 indice 4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare; Ordin al președintelui ANAF nr. 552/2008 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului „Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294/15.04.2008, art. 219 alin. (1) lit. b1 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.



#90 filaretb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Location:romania
  • Interests:conta

Postat 15 July 2008 - 09:21 AM

Nu am idee ce ar putea fi...am verificat-o de zeci de ori...si sunt doar 2 achizitii mari si late...

Nu inteleg ce ar putea fi...



#91 polymer

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 15 July 2008 - 09:34 AM

Vezi poate e acelasi furnizor introdus cu 2 coduri VAT diferite sau unul dintre furnizori are un cod VAT care nu este valabil. Ai verificat codurile VAT ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 July 2008 - 10:21 AM




#92 marinela06

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 July 2008 - 09:40 AM

Verifica codurile de tara sa fie fara litere.

ce mesaj apare la erori?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 July 2008 - 10:21 AM




#93 Liliana Grosu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 July 2008 - 09:44 AM

ai incercat sa verifici daca cifra pe care ai inscris-o in 390 la achizitii intracomunitare corespunde cu cifra de la intracomunitare consemnata in dec.300? S-ar putea ca acolo sa fie buba. :wink:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 July 2008 - 10:21 AM




#94 filaretb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Location:romania
  • Interests:conta

Postat 15 July 2008 - 10:15 AM

Declaratia 300 nu am depus-o inca....am depus doar 390...

De verificat am verificat tot...si vat si cod de tara si sume...am facut si in programul lor de 394 si in pdf...si sunt identice.

POate intr-adevar trebuie sa trimit mai intai 300...poate verifica cu intracomunitarele declarate acolo.

La erori nu spune decat:

Informatii dupa prelucrare: Declaratia a fost prelucrata si au fost identificate erori. In vederea efectuarii corecturilor, va rugam sa va prezentati la sediul unitatii fiscale sau sa depuneti o declaratie rectificativa, dupa caz. In speranta ca veti da curs solicitarii noastre, va multumim..



#95 Madalira

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 339 Postari:
  • Location:Galati

Postat 21 July 2008 - 01:35 PM

Poate ma lamureste si pe mine cineva:s-a facut o plata externa catre un furnizor din Italia, reprezentand avans marfa.(specific ca ambele firme sunt platitoare de tva).Pentru acest avans nu am primit factura.Marfa insotita de factura am primit-o in iulie.Acum..............in D390 stiu ca se trec si avansurile la AIC, dar in cazul meu ca nu am factura pentru avans? :frusty:
"Azi nu mai vreau sa lucrez."



#96 Madalira

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 339 Postari:
  • Location:Galati

Postat 21 July 2008 - 01:43 PM

Eu as zice ca nu , pt.ca in ordinul 552 scrie: "c) Achiziții intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totală a achizițiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care persoana impozabilă care depune declarația este obligată la plata taxei conform art. 151 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, și pentru care exigibilitatea taxei intervine în trimestrul calendaristic respectiv, inclusiv sumele din facturile primite pentru plăți de avansuri parțiale pentru achiziții intracomunitare de bunuri."
"Azi nu mai vreau sa lucrez."



#97 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 01 August 2008 - 10:44 AM

Am urmatoarea intrebare:
In situatia in care in trimestrul trecut am facut mai multe achizitii intracomunitare iar acum cand am verificat codurile de inregistrare am descoperit ca doua dintre societatile de la care am importat sunt neplatitoare de impozite (TVA sa zic asa) in tara lor eu cum tratez aceste firme d.p.d.v al facurilor? Adica trebuie sa platesc TVA aferent facturilor exact ca la firmele non UE. Imi cer scuze daca intrebarea este cumva absurda si va rog sa ma ajutati cat mai repede cu un raspuns. Multumesc.



#98 radun

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 August 2008 - 04:28 PM

O societate inregistrata ca platitor TVA presteaza servicii de cartografiere pe teritoriul Frantei. Factura este emisa pentru primarii, iar acestea nu au un cod valid de TVA. Am emis factura externa cu TVA. Mai completez D390?
Daca primesc un cod valid de TVA de la un serviciu al primariei unei localitati franceze cum procedez?
Multumesc anticipat pentru raspunsul la prima mea intrebare.
Cum procedez sa-mi completez datele personale in fisa de pe situl conta.ro?



#99 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2008 - 04:43 PM

facturezi servicii, ok...tu stii pentru ce se face 390?!
iti spune ceva: 390 VIES - DECLARATIE RECAPITULATIVA PRIVIND LIVRARILE/ ACHIZITIILE INTRACOMUNITARE DE BUNURI?
ok, daca te-ai lamurit in privinta asta...
dreapta, sus in pagina - intra in panoul de control; in stanga vei avea mai multe optiuni...
Madalina



#100 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 05 August 2008 - 08:44 AM

Am urmatoarele intrebari:
1). Am aflat abia acum dupa ce am depus declaratia 390 ca trei dintre firmele de la care am efectuat importuri nu sunt platitoare de TVA in tara lor. Cum pot sa remediez acum aceasta situatie adica cum depun rectificativa la 390 le trec cu zero sau?
2).Ce fac cu delcaratia 300?

Chiar nimeni nu ma poate ajuta in situatia data?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 30 August 2008 - 05:36 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL