Lexiroxi, la Apr 29 2008, 04:48 PM, a spus:
danbonta, la Apr 18 2008, 10:40 AM, a spus:
Problema apare la introducerea facturii pentru ca mai este o pozitie cu costuri de ambalare, in mod normal conform legii le prind in pretul de achizitie, dar intra in contradictie cu declaratia 390 pe care se prind achizitiile de bunuri, ori acestea sunt servicii.
Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective- pct. 54 alin. (1).
Cheltuielile de ambalare fac parte din costul de achizitie al bunului achizitionat.
Declaratia 390 "Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri" se intocmeste trimestrial si declari total valoare de achizitie intracomunitara pe furnizorul pentru care esti obligat la plata taxei si pentru care exigibilitatea taxei intervine in trimestrul calendaristic respectiv.
Pai tocmai asta era problema, de aceea am si lansat discutia. Costul de achizitie, pe concret valoarea de inventar, este valoarea compusa din valoare bunului + toate cheltuielile mentionate mai sus (daca sunt), dar in declaratia 390 se face diferenta intre achizitii de bunuri si achizitii de servicii si atunci, daca despicam firul in patru nu ajungem la urmatoarea situatie:
- ca mijloc fix inregistrez la valoare bun + costuri suplimentare, care ar fi ele
- iar in 390 sa declar la bunuri valoarea corespunzatoare si la servicii restul de valoare?
Eu nu am gasit niciunde scris, in instructiunile de completare 390, detalii pentru situatii ca astea.
S-au mai clar, sa-i cer furnizorului sa-mi includa toate cheltuielile in pretul bunului.
Aceasta postare a fost editata de danbonta: 30 April 2008 - 02:32 PM







