#21
Postat 13 September 2008 - 01:44 PM
#22
Postat 13 September 2008 - 01:52 PM
#23
Postat 13 September 2008 - 01:53 PM
Adaugat ulterior:
marra_2000, la Sep 13 2008, 02:52 PM, a spus:
121=605 10.000.000
605=121 3.000.000
ori
121=605 7.000.000
Asta inseamna in balanta ca eu am consumat apa in februarie de 7.000.000 ceea ce este total neconform cu realitatea pentru ca am consumat apa de 10.000.000.
Dar, nici macar nu stiu daca se merita sa gandim prea mult, sau trebuie doar sa invatam rezolvarile astea pe de rost
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 05:25 AM
#24
Postat 13 September 2008 - 02:09 PM
Indiferent de metoda prin care am inregistrat subventia, trebuie restituita din motive obiective.
Eu, contabilul X, am ales sa inregistrez subventia prin metoda inregistrarii subventiei la venit.
Conform rezolvarii de la problema 68, inregistrez asta asa:
605=401 10.000.000
5121=445 3.000.000
Si apoi restitui subventia din motive ffffff bine intemeiate, si conform rezolvarii de la problema 70, fac asta asa:
605=5121 3.000.000
Cu alte cuvinte...cand voi face o analiza a balantei peste un an, voi sti ca in luna februarie a anului precedent am consumat apa in valoare de 13.000.000 si mi se va parea super ok.
Nu vi se pare absurd???
poate macar o singura persoana sa spuna ca e de acord cu mine...si ca nu sunt eu absurda??? Plssss.....
#25
Postat 13 September 2008 - 11:21 PM
eu consider ca amortizarea este:
N - 1000 LEI
N+1 - 2000 LEI
N+2 - 2000 LEI
N+3 - 2000 LEI
N+4 - 2000 LEI
N+5 - 1000 LEI
Nu calculeaza nimeni amortizarea decat pe ani calendaristici...asadar....
#26
Postat 14 September 2008 - 01:11 AM
studenta IV, la Sep 13 2008, 11:37 PM, a spus:
212 =404 40000000
138/131 = 212 16000000
404 = % 40000000
138/131 16000000
5121 24000000
si se amortizeaza doar partea ramasa dupa acordarea subventiei : (40000000-16000000):4:12=500000/luna timp de 6luni=>3000000
6811 = 2812 3000000
In cazul folosirii metodei contabilizarii subventiei la veniturise procedeaza astfel:
212 =404 40000000
4458 = 131/138/472 16000000
404 = 5121 40000000
si se amortizeaza valoarea utilajului si proportional se trece subventia pe venituri :
6811 = 2812 40000000:4:2=5000000
131/138/472 = 7584 16000000:4:2=2000000
Din greseala am scris cheltuieli in loc de venituri pe cealalta poatare, cred ca e ora tarzie
#27
Postat 15 September 2008 - 08:18 PM
Eroare: materiile prime achizitionate nu se trec in ct de pp ci doar mat prime consumate
#28
Postat 18 September 2008 - 05:02 PM
Problema 199
Am o mare nedumerire, poate ma ajuta cineva: de ce mereu, la vanzarile in rate, unde se specifica ca anterior s-a primit un avans, la facturare este colectat tva-ul aferent acestuia (a avansului)?
Nu este o regula in faptul ca tva-ul se colecteaza la incasarea avansului? Adica...daca nu apare nimic in inregistrari despre avans, de ce apare tva-ul...atat timp cat acesta ar fi trebuit sa fie colectat odata cu incasarea avansului?
Sper sa fi fost clara...
#29
Postat 18 September 2008 - 09:11 PM
C echipament= 2000+6000+6000+(2000*90%)-1000=14800
#30
Postat 19 September 2008 - 10:24 PM
Problema este rezolvata din cartea lui Bunea Stefan.
Problema 513
1.inreg.la nivelul filialei ptr.exercitiul N
201=5121 50.000
6811=2801 10.000
2.Inreg.conform politicii gruplui
6xx= 5121 50.000
Retratarile de omogenizare sunt:
A).Daca se aplica consolidarea bazata pe solduri:
In exercitiul N
6xx = 201 50.000
2801= 6811 10.000
--------------------------------
val.contabila = 0
baza fiscala = 40.000
dif.temporare deductibile = 40.000
4412= 79x(venit din impoz.pe profit amanat) 6.400( 40.000*16% )
In exercitiul N+1
106= 201 50.000
2801= % 20.000
106 10.000
6811 10.000
---------------------------------
val.contabila =0
baza fiscala = 30.000
dif.temporare deductibile = 30.000
4412=106 6.400
6912=4412 1.600
B)Daca se utilizeaza modalitatea de consolidare bazata pe fluxuri :
In exercitiul N
6xx = 201 50.000
2801 = 6811 10.000
---------------------------------------
val.contabila =0
baza fiscala = 40.000
dif.temporare deductibile = 40.000
4412 = 79x( venit din impozitul pe profit amanat) 6.400
In exercitiul N+1
2801 = 6811 10.000
-----------------------------------------
val.contabila =0
baza fiscala = 30.000
diferente temporare deductibile = 30.000
6912= 4412 1.600
Problema daca te uiti pare nu tocmai complicata dar,am unele nelamuriri la inreg.contabile si la sumele inregistrate ptr.consolidarea bazata pe solduri in ex.N+1 6912=4412 1.600 ?oare sa fie asa ?
Aceasta postare a fost editata de robert.i: 19 September 2008 - 10:24 PM
#32
Postat 20 September 2008 - 05:32 PM
Prod.neterminata face referire la echipament.
-prod.neterminata la inceputul perioadei = 2.000
-chelt.directe =6.000
-chelt.indirecte variabile = 6.000
-chelt.indirecte fixe (2.000 *90%) = 1.800
------------------------
total 15.800-
-prod.neterminata 1.000
------------------------------
total 14.800
Aceasta postare a fost editata de robert.i: 20 September 2008 - 05:36 PM
#33
Postat 20 September 2008 - 06:30 PM
Problema 444
Elemente M A Total CONSOLIDAT
CS 50000 20000 70000 50000
Rezerva 40000 10000 50000 48000
Rezultat 5000 1000 6000 5800
IM 95000 31000 126000 6200
Total 110000
Pc= procent de control; se utilizeaza la determinarea metodei de consolidare
Pc= 80% => >50% met integrarii globale
Pi = procent de interes; serveste la partajul capitalurilor proprii intre societatea mama si minoritari. > 50% => control exclusiv
IM este format din :
– rezerve 6000
- rezultat 200
- total Im 6200
bilant consolidat
A 80%M 20%IM
CS 20000 16000 4000
Rezerve 10000 8000 2000
Rezultat 1000 800 200
Total 31000 24800 6200-IM
Capitalul social ramane la nivelul celui al societatii mama
Rezerve consolidate= Rezerve M + ( CS+ Rezerve)Ax Pi- TA=
4000 +(20000+1000)x 80%- 16000=48000
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 11:24 PM
#34
Postat 20 September 2008 - 11:22 PM
In anul 2007 probabilitatea de neincasare este de 40%, de unde ajustare de valoare de 50.000*40%=20.000. In bilant creanta clienti va avea sold de (50.000-20.000)+9500=39.500
In anul 2008 probabilitatea de incasare este de 30%, ceea ce inseamna probabilitate de neincasare de 70%, de unde rezulta ca ajustarea de valoare a creantei clienti se va majora cu inca 30%, adica 50.000*30%=15.000 lei. Soldul in bilant al creantei clienti va fi in acest caz (50.000-20.000-15.000)+9.500=24.500
Eu asa cred ca e corect. Gresesc?
#35
Postat 20 September 2008 - 11:24 PM
mirela 0702, la Sep 21 2008, 12:22 AM, a spus:
Cred ca cel care a rezolvat a confundat riscul de neincasare cu probabilitatea de incasare.
Am intrebat proful la cursul de conta despre unele rezolvari din carte si parerea lui a fost ca sa le rezolvam dupa ultimile modificari, eventual putem preciza ca se aplica de la 01.01.08 sau 01.01.07. Parerea dumnealui a fost ca problemele vor veni la comisia d ecorectare rezolvate corect si nu dupa ce e in carte.
Exemple de probleme:
- problema 100- repartizarea profitului- cf Ordinului 2374 numai rezerva legala se repartizeaza prin 129 la 31.12, restul se repartizeaza prin 117 in anul urmator
- problema 101 - idem 100
- problema 156- nu e vorba de modificare recenta- ci pur si simplu concesiunea nu se inreg la val activului- ci la val redeventelor- a se vedea art 76 din ordinul 1752
- toate problemele cu vinzarea in rate- nu avem tva neexigibil- e tva colectat- sint rezolvari de dinainte de 2007
:smile:
Recomdare
- nu e vorba ca e gresit, dar e recomandat ca atunci cind avem plata de avans si vrem sa regularizam avansul, sa nu se faca inreg 401=4426, ci 4426= 401 cu semnul -.
- cind avem diferente favorabile la iesiri de produse, pt diferentele de pret, sa nu inreg 348= 711, ci 711= 348 cu semnul -, pentru a nu denatura rulajele si atunci cind calculam coeficientul sa nu mai rumarim care din sumele de pe debit au fost aferente intrarilor si care iesirilor.
- sa nu folosim cont de cheltuiala pe credit, sa folosim cont de chelt pe debit cu semnul minus. Acelasi rationament la venituri cu exceptia 711.
- pentru ambalaje in sistem de restituire: cind facem 411=419, proful recomanda ca in acest 411 sa includem si tva si eventualul adaos pe care il aplicam ( in cazul in care ele nu vor fi restituite, 411 va reflecta toata suma pe care o avem de incasat, inclusiv tva, inclusiv adaosul eventual la ambalaje). Daca ati remarcat, in rezolvarile din carte, pt inreg 411= 419 este trecuta suma reprezentind doar costul.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 21 September 2008 - 12:08 AM
#36
Postat 21 September 2008 - 09:56 AM
problema 201- punctul d), aceeasi problema ca la 200....inteleg eu gresit?
#37
Postat 21 September 2008 - 10:43 AM
#38
Postat 21 September 2008 - 11:36 AM
este vorba de o schimbare a estimarilor initiale- potrivit ias 8 schimbarea estimarilor presupune recalcularea amortizarii si in anul in care au loc aceste reestimari.Prin urmare, cred ca enuntul este ambiguu- spune ca dupa 3 ani, se decide diminuarea duratei si reestimarea val reziduale.Acuma reestimarea are loc in ultima zi din anul n+3 sau in prima zi din anul n+4? :biggrin:
dupa ce am citit enuntul eu am recalculat amortizarea si pt anul 3....cind m-am uitat in rezolvare....se recalcula din n+4.......naiba sa-i ia cu exprimarile lor....
Asa au un obicei timpit de a pune date la care cred ca doar 0.1% fac operatiuni, ca de ex achizitia pe 01.01. N- cred ca la prima ora din zi chiar are loc achizitia....
#39
Postat 21 September 2008 - 12:36 PM
La 212 sunt de acord...lipseste ceva din enunt...eu am facut rezolvarea fara acea apreciere de 300.000 lei.
#40
Postat 21 September 2008 - 01:27 PM
parerea mea este ca postul bilantier presupune o rectificare cu 37.361 lei in minus!
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
ONG - Contabilitate |
ONG | SARINA |
|
||
Reprezentantii D.G.R.F.P Brasov si membrii CECCAR Brasov reuniti intr-o intalnire pe tema „Noutati fiscale prevazute de O.G. nr.16/2022” |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
||
Important ! HG 1164/2022 - Procedura de acces online al salariatilor sau fostilor salariati la datele din REVISAL, a modalitatii de generare si descarcare a extrasului, precum si a conditiilor in care prin extras se poate dovedi vechimea in munca |
REVISAL | Otilia Alupei |
|
||
Contabilitate OnlyFans |
COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL | LeonR |
|
||
Prelucrarea documentelor inainte de contabilitate |
COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL | Adi.stanciu93 |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi