Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


Contabilitate


242 replies to this topic

#221 Me - Suceava

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 April 2009 - 11:31 AM

pb 268/pag.273

scontul de decontare reduce sau nu costul de achizitie a imobilizarii (in rezolvarea din carte arata ca da)?? Fiind o reducere financiara, nu cred ca ar trebui ...
ce ziceti? cum rezolvam pb?

ms



#222 kmyitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 25 April 2009 - 04:06 PM

Din ce stiu eu nu. Eu la munca in astfel de cazuri nu scad scontarea din pretul de achizitie. Asa am invatat de la seful meu, si asa se lucreaza la noi, conform legi nu stiu sa iti explic dar eu asa o vad logic. :sad:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 April 2009 - 09:06 PM




#223 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 25 April 2009 - 05:40 PM

Pentru ca intreprinderea aplica IAS 16 unde se prevede ca " costul reprezinta suma platita in numerar sau echivalente de numerar, ori valoarea justa a altor contraprestatii efectuate pentru achizitionarea unui activ, la data achizitiei sau a constructiei acestuia" (pretul platit diminuat cu red. com. si financiare)).Costul este de 216.000 lei. la pb.215 si 333.000 la pb.268.
la pb. 215 pentru ca in N+1 pe langa valoarea reziduala care se mentine la 16.000 si durata totala de utilizare este de 11 ani in N+1 raman 10 ani durata de viata(11-1), de aceea se calculeaza amortizarea la 10 ani.



#224 Me - Suceava

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female

Postat 26 April 2009 - 01:19 PM

Multumesc pt raspunsurile imediate.
La pb 215 da, inteleg acum - trebuie sa fiu atenta atunci cand in enuntul problemelor cu modificare a duratei de amortizare la diferenta dintre : "se reestimeaza durata totala de utilizare la ..." si " durata de utilitate este de n ani din acest moment ..."(cum e cazul in pb 10). Am zis toate astea in cazul in care si altcineva nu a inteles, ca si mine, de altfel.
Insa, in cazul pb.268 inca sunt in dubii. Am citit IAS 16 unde se defineste "costul unei imobilizari corporale este format din: pretul de cumparare, incluzand taxele vamale si taxele nerecuperabile, dupa deducerea reducerilor comerciale si a rabaturilor ... " - deci nu precizeaza ca si reducerile financiare. Si in definitie nu inteleg de ce precizeaza rabatul separat - ca doar tot red com este, dar in fine ... nu zice de red fin.
Ar trebui sa existe pe site-ul CECCAR cineva care sa raspunda la nelamuririle noastre, ca sa nu ne trezim la examen ca sunt chestii interpretabile. Nu ma refer doar la pb asta, dar sigur sunt mai multe rezolvari in carte la care avem dubii.
Oricum tb sa facem cum e corect, cum zice legislatia .. asa ca, pana una alta .. cum e corect? :smile:

ms

am recitit ce am scris si sunt cam neclara in exprimare .. imi cer scuze ... sper sa se inteleaga ce am vrut sa spun.

sorry :sad:



#225 jennyi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2009 - 06:46 PM

Buna,eu m-am apucat de conta de gestiune.Stie cineva unde gasesc un model de bilant functional?Sunt la probl.405.In cartile pe care le am eu nu am gasit .La "costul bunurilor vandute" trebuiesc adunate doar costurile aferente nr. de prod. vandute sau costurile periodei(de ex. total chelt aroviz materii prime)?

m-am lamurit cu costurile.Doar costurile bunurilor vandute

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 May 2009 - 11:17 AM




#226 Milla

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Location:TG. MURES

Postat 26 May 2009 - 09:29 PM

Referitor la problema 466
Eu am ajuns la un rezultat din exploatare de 16.607



#227 Milla

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Location:TG. MURES

Postat 26 May 2009 - 10:00 PM

Am gasit undeva o explicatie la intrebarea ta ref. probl 268 dar nu mai gasesc raspunsul sa-ti fac un copy paste. Cica conform IAS 16 din costul de achizitie se scad toate reducerile inclusiv cele financiare, dar sincer eu am tot cautat in IAS 16 si nu am gasit nimic de genul... Poate gasesti tu :sad:



#228 Alina7380

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 10 June 2009 - 06:13 PM

Hello ... again,

Poate cineva sa ma ajute cu prblema 167? Pana la urma cum se face cu TVA-ul la rate?

Please help me

Mercik frumos



#229 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 10 June 2009 - 07:19 PM

cauta ca s-a discutat deja+circulara mfinante
pana la reziduala tva e deductibil

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 June 2009 - 12:11 PM




#230 Alina7380

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 12 June 2009 - 10:38 PM

Buna ... again,

La problema 188, eu am alta solutie si anume:

% = 404 23.800
232 20.000
4426 3.800

404 = 5121 23.800

% = 404 - 23.800
232 - 20.000
4426 - 3.800

% = 404 119.000
2112 100.000
4426 19.000

404= 5121 95.200

amortizare an 1 6811 = 2811 10.000
amortizare an 2 6811 = 2811 10.000

pret de vanzare (100.000 - 20.000) * 1.10 = 88.000

461 = % 104.720
7583 88.000
4427 16.720

% = 2112 100.000
2811 20.000
6583 80.000

Voi ce parere aveti? Dati un semn

Pupik :biggrin:



#231 liviap

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2009 - 11:48 AM

si care-i diferenta fata de rezolvarea din carte? ca eu nu o vad



#232 ANA MARIA MIHAI

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 15 June 2009 - 12:01 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Jun 10 2009, 08:19 PM, a spus:

Vezi postareaAlina7380, la Jun 10 2009, 07:13 PM, a spus:

Hello ... again, Poate cineva sa ma ajute cu prblema 167? Pana la urma cum se face cu TVA-ul la rate?
Please help me Mercik frumos
cauta ca s-a discutat deja+circulara mfinante
pana la reziduala tva e deductibil
TVA-ul devine exigibil la intreaga valoare a contractului in momentul livrarii bunurilor.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 June 2009 - 12:13 PM




#233 Cristi Mihordea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 17 June 2009 - 07:24 AM

Vezi postareagetta, la Mar 12 2009, 10:23 AM, a spus:

Vezi postareaMe - Suceava, la Mar 5 2009, 01:29 PM, a spus:

Eu nu m-am lamurit cu pb 466/ pag. 439. Am citit parerile celor care au dat exam in 2008, dar rezolvarea a cam fost lasata in aer. Ma intereseaza care este rezultatul din exploatare. Mie mi-a dat rezult din expl = 13.910,60 ron. Va rog sa-mi spuneti care e parerea vs?

rezolvare problema 466 facuta la curs de pregatire cu prof Caloian

D 345 Produse finite C
SI 5.000
44.000 22.000
11.000
11.000
SF 5.000

D 348 Diferențe de preț la produse finite C
SI 1.000
2.684 4.000
0 SFC 316

a) consum materii prime
25.000 601 = 301 25.000

b) consum materiale consumabile
5.000 602 = 302 5.000

c) înregistrare salarii
10.000 641 = 421 10.000

d) obținere produse finite
44.000 345 = %
711 40.000
348 4.000

e) vânzare produse finite
71.400 411 = % 71.400
701 60.000
4427 11.400

f) descărcare gestiune
22.000 711 = 345 22.000

g) produse finite acordate gratuit salariaților
11.000 421 = 701 11.000
11.000 711 = 345 11.000
2.090 635 = 446 2.090 (11.000*19%)

h) produse finite utilizate pentru acțiuni de protocol
11.000 623 = 345 11.000

K=
Diferențe de preț aferente produselor ieșite= -0,061*Rulajul creditor 345=-0,061*44.000 =-2.684 (diferență favorabilă)

i) înregistrare diferențe de preț aferente ieșirilor
2.684 348 = 711 2.684

Costul produselor finite = 5.000-316 = 4.684

Evaluarea în bilanț a produselor finite se face la minimul dintre cost și valoarea realizabilă netă.
min(4.684, 4.000) = 4.000
înregistrare depreciere
684 6814 = 394 684

În bilanț produsele figurează la valoarea 4.684 - 684 = 4.000
Cifra de afaceri=grupa 70 + subvențiile aferente cifrei de afaceri=60.000+11.000= 71.000

Rezultatul din exploatare = Venituri-Cheltuieli
D 711 Variația stocurilor C
22.000
11.000 40.000
316
SF 7.316

Cheltuieli = 25.000+5.000 + 10.000 + 2.090 + 11.000 + 4.600= 57.690
Rezultatul exploatării= 78.316-57.690 = 20.626

De ce lipseste de la cheltuieli suma de 684(deprecierea produselor finite) si ce reprezinta cei 4600(de unde i-a scos)?
Apoi de ce in creditul lui 711 apare suma de 316 in loc de 2684(diferente de pret aferente iesirilor)?
Daca poate cineva sa ma lumineze, multumesc anticipat



#234 Cristi Mihordea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 18 June 2009 - 08:51 PM

are cineva idee cum se rezolva problema 497 din cartea din 2008?

Multmesc



#235 liviap

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2009 - 10:11 AM

problema 497

am gasit o rezolvare care zice cam asa:
497. a) 461 = 7583 42171
b) contabilitatea chiriei anule
% = 401 16660
612 3500 x 4 = 14000
4426 2660
c) descarcarea din gestiune
6583 = 213 34000
Valoarea datoriei pe care socetatea trebuie so achite firmei de lease- back este fornata din
a) valoarea redeventelor totale (fara TVA)
= 14000 x 4 = 56000
b) valoarea de rascumparare = 34000
Total datorie = 90000
Pretul de vanzare la incheierea contractului = 42171
Datorie neta = 90000 – 42171 = 47829

nu vad ce legatura are cu problema din carte dar ma rog...
in cartea de 2009 e precizata si dobanda de 3.55%

la curs s-a rezolvat asa:
- primirea imprumutului 5121=167 42171

tabloul de rambursare:

trim val imprumut dobanda rata anuitate
1 42171 3.55%*42171=1497 3500-1497=2023 3500
2 40168 3.55%*40168=1426 2074 3500

si asta pana in trim 16 (4 ani)
15 6043 236 3264 3500
16 3379 121 3379 3500
total 13829 42171 56000

- inregistrarea dobanzii: 666=1687 13829
- in fiecare an se plateste dobanda si imprumutul:
% = 5121 3500
167 2023
1687 1497



#236 mortici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 29 June 2009 - 01:41 PM

Are cineva rezolvarea la acesta grila?.
Să se calculeze soldurile intermediare in manieră continentală pentru intreprinderea ale carei venituri si cheltuieli sunt prezentate mai jos si sa se compare cu cele calculate în manieră anglo-saxonă :

Indicator u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 2000
Productia vândută 40000
Productia stocată 1500
Subventii de exploatare 10000
Cheltuieli cu materii prime 10000
Costul mărfurilor vândute 1200
Cheltuieli salariale 15000
Cheltuieli cu amortizarea 1000
Cheltuieli cu provizioane 200
Cheltuieli cu chirii 200
Cheltuieli cu asigurări sociale 2000
Impozite și taxe 300
Venituri din dobânzi 200
Venituri din diferente favorabile de curs valutar 200
Cheltuieli cu dobânzi 800
Cheltuieli cu provizioane financiare 100
Impozit pe profit 1300



#237 liviap

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2009 - 02:14 PM

problema asta nu e in cartea din 2008 si nici grila nu e. de unde o ai?



#238 Cristi Mihordea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 30 June 2009 - 11:16 AM

Vezi postareaiulia constantin, la Oct 17 2008, 01:24 PM, a spus:

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la Oct 15 2008, 08:19 AM, a spus:

Vezi postareaiulia constantin, la Oct 14 2008, 11:00 PM, a spus:

pb 439
Si cei de la CECCAR Timisoara considera tot 5 luni de amortizare in anul N, asa cum am scris am devreme. Voua vi se pare corect?
Da, ne poti ajuta, daca vrei sa postezi problema 439, 502, 510. La 510 in F4 si F6, gasesc o multime de controverse. In plus in materialul de la CECCAR Cluj, mi-am prin urechile rau. Oare mai e valabila cartea lui Feleaga si Ionascu, Ed.1998?
Doaaaamne, am reusit sa ma zapacesc cu totul :lnr (51): :sad:
Multumim!
Imi pare rau ca nu o pot scana, dar scriu aici rezolvarea din carte cuvant cu cuvant.
439. Cost achizitie=pret achizitie+cost punere in functiune = 90.000 + 15.000 = 105.000 u.m.
Valoareamortizabila = 105.000 - 5.000 = 100.000 u.m.
Amortizare anuala = 100.000/5 = 20.000
La sfarsitul anului N, amortizarea cumulata este 5/12*20.000 = 8.333 u.m.
Amortizarea anuala N+1 = 20.000 u.m.
Amortizarea cumulata la 31.12.N+1 = 20.000 + 8.333 = 28.333 u.m.
Valoare contabila neta = 100.000 - 28.333 = 71.667 u.m.
Diferenta din reevaluare = 110.000 - 71.667 = 38.833 u.m.
2813 = 2131 28.333
2131 = 105 38.333
Durata de utilizare ramasa la 31.12.N+1 = 5*12 - (5+12) = 43 luni
Amortizare lunara = 110.000 u.m./43 luni = 2.559 u.m./luna
Amortizare cumulata pentru N+2 = 2.559 * 12 =30.698 u.m.

Ma intorc si cu 502 si 510
In conditiile in care se reevalueaza utilajul, valoare reziduala nu mai ramane valabila? De ce nu mai este luata in calcul dupa reevaluare?



#239 liviap

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2009 - 01:18 PM

eu nu sunt de acord cu rezolvarea prb 439, am luat in calcul 6 luni. in problemele din cartea Ceccar tinde sa nu se tina cont de regula amortizarii unui bun in luna urmatoare achizitiei lui asa cum facem in realitate. Acest fapt ni s-a confirmat si la cursul de pregatire pt acces si nu vom calcula pt imobilizarile intrate de ex la 1 ian N amortizarea doar pe o perioada de 11 luni aferente anului N, ci vom considera 12 luni de amortizare.


in situatia in care utilajul se reevalueaza, se propune ori o noua durata de utilizare, o alta valoare justa sau o alta valoare reziduala. daca in exemplu nu se da valoarea reziduala recalculata in urma reevaluarii, nu vom mai tine cont de cea veche. Eu asta am inteles din IAS 16



#240 Cristi Mihordea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 30 June 2009 - 01:56 PM

multumesc pentru ajutor, cat despre nelamurirea ta, explica cineva tot pe aici pe forum de ce e asa, conform IAS 16

"Valoarea amortizabila a unei imobilizari corporale tb sa fie repartizata, in mod sistematic, pe durata sa de utilitate.
Amortizarea economica sau contabila este determinata in urma estimarilor si calculelor rezultate din deciziile conducerii intreprinderii.
Ea nu se confunda cu amortizarea fiscala, care se determina in urma aplicarii legii amortizarii si a normelor metodologice aferente acesteia.
Amortizarea unui activ incepe sa se inregistreze in momentul in care acesta este disponibil pentru consum (atunci cand este in locatia si are caracteristicile necesare pentru a functiona in maniera dorita de entitate)"

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 July 2009 - 08:27 AM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL