Am citit undeva ca primaria duce evidenta carnetelo de munca a fondatorului unei I.I,intrebarea care primarie?adresa juridica e in satul natal
contract de munca obligatoriu in cazul II ?
#21
Postat 25 December 2009 - 04:20 PM
Am citit undeva ca primaria duce evidenta carnetelo de munca a fondatorului unei I.I,intrebarea care primarie?adresa juridica e in satul natal
#22
Postat 26 December 2009 - 11:22 AM
Nu aveti voie sa completati singura carnetul de munca.
#23
Postat 26 December 2009 - 12:58 PM
#24
Postat 26 December 2009 - 10:23 PM
Oare chiar nu cititi despre ce se discuta intr-un topic cand puneti intrebari in acel topic ?
Rog interventia unui moderator sa mute postarea lui GH2105 la locul ei si daca considera necesar poate sa stearga postarea mea.
#25
Postat 29 December 2009 - 01:14 PM
1. Daca am un angajat la Intreprindere Individuala, ce cheltuieli pot deduce, de ex. am un angajat cu salar brut 200 lei. am facut statul de salarii, am facut declaratiile la fnuass,cas,somaj, dar dintre acestea ce cheltuiala se pot deduce?
2. am inteles ca daca am angajati mai trebuie sa fac declaratiile 100,102 trimestrial. Cineva mi-o zis ca trebuie sa intocmesc si Fisele fiscale..E adevarat?
3. Am un card atasat contului curent al Intreprinderii. pot sa folosesc cardul pt cumparaturi personale? sau intai trebuie sa i transfer banii pe un cont pe PF.?
4. Daca sunt pe sistem real, neplatitor TVA, e de ajuns dc completez registrul inventar si registrul de plati si incasari? sau trebuie si registre cu op diverse.completat.
5. Am niste cheltuieli(publicitate in ziar, stampila,pliant) care nu depasesc 100 lei si nu am cerut factura ,numai bon fiscal. Le pot deduce?
La multi ani!
#26
Postat 29 December 2009 - 01:32 PM
2. da.
3. nu stiu.
4. nu stiu.
5. nu.
#27
Postat 29 December 2009 - 02:59 PM
rhoodey, la Dec 29 2009, 01:14 PM, a spus:
- unii sunt de parere ca daca bonul fiscal contine toate elementele de identificare pt. a putea fi considerat document justificativ de inregistrare in contabilitate, chelt. sunt deductibile, doar tva-ul aferent e nedeductibil.
- altii sunt de parere ca nici chelt. nici tva-ul nu sunt deductibile.
in practica, am inteles ca pana si organele de control au pareri diferite in aceasta privinta. asa ca, ramane la latitudinea noastra sa facem cum credem... si sa speram in bunavointa "organului".
#28
Postat 30 December 2009 - 01:46 PM
Avem, asa deci:
Sariul brut
1500
Angajatul plătește la bugetele de stat
419
Salariul net
(cunoscut si ca "salariu în mână")
1081
Salariul complet
(reprezintă costul total al angajatorului cu salariul)
1932
Angajatorul (patronul) plătește la
bugetele de stat
432
Statul colectează la bugetele de stat în total
851
Care suma se deduce? 851?
#29
Postat 04 January 2010 - 04:57 PM
#30
Postat 26 January 2010 - 01:11 PM
2.fisa postului
3.angajatul isi face fisa medicala.......
4.in termen de 20 de zile de la intocmire contract trebuie sa-l inregistrez la itm
5.intocmesc statul de plata
si apoi care sunt urmatorii pasi?cand platesc cas,cass,somaj.......unde trebuie sa merg ?si ce declaratii trebuie sa fac?pana la ce data trebuie sa le depun ?imi trebuie contabil pt. asta? multumesc celui(celei)ce isi va face timp sa-mi raspunda.o zi buna va doresc precum si succes in afaceri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#31
Postat 26 January 2010 - 02:22 PM
1) da, CIM, dupa modelul din lege;
2) da, fisa postului (exista modele pe acest forum);
3) fisa medicala e facuta de un medic de medicina muncii, pe cheltuiala angajatorului;
4) 20 zile la primul angajat, 5 la urmatorul, dar, de cateva zile a aparut legea care cere ca inregistrarea contractului in Revisal sa se faca cu cel putin o zi inainte de inceperea activitatii (altfel amenda);
5) statul de plata se intocmeste la inceputul lunii urmatoare;
Dupa stat se face un centralizator al datoriilor, declaratii de somaj, sanatate, CAS, impozit pe salarii, care se depun (sau se trimit prin mijloace electronice autorizate) la Agentia de ocupare a FM, la Casa de sanatate a angajatului, Casa de pensii, Administratia fiscala de care tine II. Apoi se fac ordine de plata a acestor datorii (sau foi de varsamant). Termenele de depunere si de plata sunt pana la 25 a lunii urmatoare.
Pentru a face toate astea corect ati avea nevoie de experienta unui contabil si de programe calculator adecvate.
Fie folositi programele de pe saiturile autoritatilor respective fie un soft al unei firme (cum e Sagasoft) care sa le faca pe toate.
#32
Postat 26 January 2010 - 02:50 PM
nopris, la Jan 26 2010, 03:22 PM, a spus:
1) da, CIM, dupa modelul din lege;
2) da, fisa postului (exista modele pe acest forum);
3) fisa medicala e facuta de un medic de medicina muncii, pe cheltuiala angajatorului;
4) 20 zile la primul angajat, 5 la urmatorul, dar, de cateva zile a aparut legea care cere ca inregistrarea contractului in Revisal sa se faca cu cel putin o zi inainte de inceperea activitatii (altfel amenda);
5) statul de plata se intocmeste la inceputul lunii urmatoare;
Dupa stat se face un centralizator al datoriilor, declaratii de somaj, sanatate, CAS, impozit pe salarii, care se depun (sau se trimit prin mijloace electronice autorizate) la Agentia de ocupare a FM, la Casa de sanatate a angajatului, Casa de pensii, Administratia fiscala de care tine II. Apoi se fac ordine de plata a acestor datorii (sau foi de varsamant). Termenele de depunere si de plata sunt pana la 25 a lunii urmatoare.
Pentru a face toate astea corect ati avea nevoie de experienta unui contabil si de programe calculator adecvate.
Fie folositi programele de pe saiturile autoritatilor respective fie un soft al unei firme (cum e Sagasoft) care sa le faca pe toate.
VA MULTUMESC PT RASPUNS!
#33
Postat 04 March 2010 - 06:19 PM
rhoodey, la Oct 10 2009, 11:20 AM, a spus:
1. Declaratii fiscale 2009 (pt decl. 100, 102) - trimestrial
2. Revisal ( pentru ITM) - lunar
3. FNUASS (sanatate) - lunar?
4. BASS-CNPAS (pensii) - lunar?
5. Declsom (somaj) - lunar?
E corect?
Omul care l-am angajat este pensionar normal din 2003. Atunci ma gandesc ca nu mai trebuie sa depun pentru somaj? si la pensii?
L-am angajat cu 2 ore/zi, la 200 lei, functia-sef serviciu-specialist in domeniul securitatii si sanatatii in munca (241220).
Cat platesc pentru el contributiile? cum se calculeaza
Ms pt ajutor
#34
Postat 21 July 2010 - 03:16 PM
Lexiroxi, la Sep 8 2009, 09:10 PM, a spus:
Buna ziua,
Imi poate indica cineva unde exact in OUG 44 scrie ca titularul de II nu poate fi angajat al propriei II?
Sau macar care este justificarea pe care cei de la Directia de Munca (sau cum i-o zice), casa de pensii s.a. o dau pt asta?
Intreb pentru ca sunt in situatia in care, pentru a indeplini anumite conditii intr-o alta speta, mi se cere in mod expres sa-mi fac contract la propria II!!
Stiu ca OUG imi da dreptul, dar nu si obligatia de a fi propriul angajat! Sau ma insel??
#35
Postat 21 July 2010 - 07:14 PM
Multumesc anticipat!
#36
Postat 21 July 2010 - 07:24 PM
#37
Postat 21 July 2010 - 11:02 PM
#38
Postat 09 May 2011 - 07:37 PM
Am si eu o intrebare:pana la urma ma pot angaja la propriul II sau nu?Daca de exemplu doresc un imprumut de la banca sau doresc sa achizitionez ceva in rate cum se procedeaza? Ma poate clarifica si pe mine cineva?Ca nu mai inteleg nimica. Unii imi spun ca pot sa ma angajez la propriul II altii nu.
Va multumesc.
#39
Postat 10 May 2011 - 08:00 AM
#40
Postat 19 May 2011 - 09:02 AM
nopris, la 10 May 2011 - 08:00 AM, a spus:
Similar Topics
6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi