Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
OBIECTE DE INVENTAR - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 13

Salt la continut


OBIECTE DE INVENTAR


275 replies to this topic

#241 rodia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 08 October 2009 - 05:01 PM

In cazul in care un punct de lucru este inchis si in acel spatiu se afla obiecte de inventar in folosinta in jurul valorii de 10.000 lei acestea pot fi casate pe baza unui proces verbal de casare(sunt intrate intre anii 2007-2009)?
Exista vreo implicatie fiscala datorita casarii? Din cate stiu eu, nu nici la impozitul pe profit nici la tva dar mi-ar prinde bine daca as mai afla si alte opinii.Multumesc!



#242 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 08 October 2009 - 08:42 PM

Obiectele de inventar date in folosinta nu se regasesc in balanta : in luna achizitiei, daca sunt date in folosinta se trec pe cheltuieli (603=303) si evidenta lor se tine extrabilantier in contul 8035 si cu ajutorul Fisei pt.mat.de natura ob.de inventar al carei format il regasesti in Anexele la Ordinul 3512/2008. Avand in vedere ca au o durata de folosinta de pana la 1 an (conform definitiei), poti sa faci Proces verbal de casare , mai ales la cele intrate in 2007 si 2008 si sa le scoti din ct.8035 si Fisa, dar daca le ai si in balanta in ct. 303, pt. anii 2007 si 2008 va trebui sa le treci pe cheltuieli prin ct. 1174.

Dana




#243 rodia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 09 October 2009 - 08:23 AM

Multumesc, intradevar nu apar in sold in balanta, decat extrabilantier in ct.8035. :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 October 2009 - 05:38 PM




#244 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 October 2009 - 07:12 PM

Dana42, unde ati gasit definitia obiectelor de inventar? "au o durata de folosinta de pana la 1 an" Caut ca am si eu o multime de obiecte de inventar pe care sa le casez ...mobilier birotica, echipamente etc.
Multumesc



#245 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 10 October 2009 - 12:17 AM

Da, corecta observatie Mihaela, nu toate activele circulante incadrate la materiale de natura ob.de inventar au o durata <1 an; corect era sa scriu ca au o valoare mai mica sau o durata mai mica decat limitele legale (1800 RON, respectiv 1 an) pentru a fi considerate mijloace fixe conform definitiei mijloacelor fixe din Codul Fiscal.
Daca ne uitam in Ordinul 1752/2005, din punct de vedere contabil, activele imobilizate sunt recunoscute doar in functie de durata de utilizare si utilitatea lor, iar mat.de natura ob.de inventar date in folosinta sunt considerate active contingente, nefiind recunoscute in sit. financiare cu exceptia cazului in care ar fi sigura obtinerea unor beneficii economice in urma lor...dar oricum nu acesta era obiectul intrebarii tale.
In situatia in care aceste ob.de inventar nu mai pot fi utilizate sau vandute din diverse motive, consider ca se poate face de catre Comisia de casare un PV si se pot scoate din evidenta ct. 8035.

Dana




#246 corneliuss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 October 2009 - 10:22 AM

buna ziua!

Am primit urmatoarea factura:
- laptop 1600 lei, fata tva
- memorie RAM 100,57 lei, fara tva
- discount 100,57 lei.

Inteleg ca laptopul il trec la obiecte de inventar, memoria la piese schimb.... insa cum ramane cu discount-ul? Am citit pe forum ca reducerea comerciala micsoreaza valoarea de intrare a activului respectiv. Dar in cazul meu, cum pot sa inregistrez memoria RAM la valoarea 0? Sau sa aplic reducerea la valoarea laptopului?

Iar pentru laptop: mai este valabila scrierea unui cod (numar de inventar) pe el (ca pe vremuri)?

Multumesc!



#247 tes

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 315 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 14 October 2009 - 10:44 AM

nu ma pricep prea tare la componente IT, dar memoria RAM nu e in laptop? nu prea e piesa de schimb...
eu as inregistra 303=401 1600lei si 603=303 cand il dai in fol
da, teoretic trebuie sa ai numere de inventar scrise pe pe fiecare. Practic nu am vazut decat la administratia financiara :biggrin:



#248 corneliuss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 October 2009 - 11:31 AM

Vezi postareates, la Oct 14 2009, 10:44 AM, a spus:

nu ma pricep prea tare la componente IT, dar memoria RAM nu e in laptop? nu prea e piesa de schimb...
eu as inregistra 303=401 1600lei si 603=303 cand il dai in fol
da, teoretic trebuie sa ai numere de inventar scrise pe pe fiecare. Practic nu am vazut decat la administratia financiara :biggrin:

scuze, am uitat sa mentionez ca memoria RAM este un cadou (in plus), iar ca sa fie cadou, i-au atasat si un discount. Laptopul e functionabil, are RAM inclus, dar aceasta memorie este asa, pe langa... Deci cum credeti ca e treaba cu discountul?



#249 Neia23

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 28 October 2009 - 09:57 AM

Buna,
am si eu catvea intrebari:
este gresit sa se aloce numar de inventar unui obiect de inventar?

Colegul meu din productie asa procedeaza si nu stiu daca e gresit sau nu.

O alta intrebare ar fi:
- stiu ca pentru un ansamblu ce formeaza un mijloc fix trebuie date nr. suplimentare, colegul meu a dat numere de inventar diferite..e gresit?

Astept raspuns.
Multumesc!



#250 mocanu diana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 28 October 2009 - 03:17 PM

Vezi postareacorneliuss, la Oct 14 2009, 12:31 PM, a spus:

Vezi postareates, la Oct 14 2009, 10:44 AM, a spus:

nu ma pricep prea tare la componente IT, dar memoria RAM nu e in laptop? nu prea e piesa de schimb...
eu as inregistra 303=401 1600lei si 603=303 cand il dai in fol
da, teoretic trebuie sa ai numere de inventar scrise pe pe fiecare. Practic nu am vazut decat la administratia financiara :biggrin:

scuze, am uitat sa mentionez ca memoria RAM este un cadou (in plus), iar ca sa fie cadou, i-au atasat si un discount. Laptopul e functionabil, are RAM inclus, dar aceasta memorie este asa, pe langa... Deci cum credeti ca e treaba cu discountul?
memoria as inregistra asa:303=401
si discoun-ul asa:401=767
si teoretic toate obiectele de inventar si mijloacele fixe trebuie sa aiba numere de inventar si fise



#251 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 29 October 2009 - 02:53 PM

Pt. Corneliuss: inregistrezi laptopul cu mem. RAM impreuna in contul 303 la valoarea de 1600 lei si le dai in folosinta prin ct. 603.
Conform Ordinului 1752/2005 : " 54. (1) Costul de achiziţie al bunurilor cuprinde preţul de cumpărare, taxele de import şi alte taxe (cu excepţia acelora pe care persoana juridică le poate recupera de la autorităţile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare şi alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achiziţiei bunurilor respective.
(2) Reducerile comerciale acordate de furnizor nu fac parte din costul de achiziţie."


Pt. Neia23 :
Intrebarea nr. 1 : colegul a procedat corect.
Intrebarea nr.2 : cnf. Ordinului 3512/2008, instructiunile de completare a Reg. nr. de inventar : "Pentru mijloacele fixe complexe (formate din mai multe obiecte componente) şi pentru mijloacele fixe a căror evidenţă se ţine pe tronsoane (conducte de distribuţie gaz metan, drumuri, linii electrice etc.), pe fiecare obiect se indică numărul de inventar atribuit. În aceste cazuri, este necesar ca, pe lângă numărul de inventar respectiv, să se folosească şi numere suplimentare."

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 29 October 2009 - 02:55 PM

Dana




#252 corneliuss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Gender:Male

Postat 10 November 2009 - 03:49 PM

Va multumesc mult!!!! O zi/seara buna!



#253 isis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 102 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 12 December 2009 - 04:43 PM

Buna ziua,
am o intrebare: am achizitionat pentru un restaurant ob. de inventar (vesela, scaune, diferite obiecte pentru bucatarie, fiecare cu val. < 1800 lei) in valoare totala de aprox. 100.000 ron. Este corect sa inregistrez intreaga valoare: 603=303, si debit 8035 in luna inaugurarii restaurantului? (imi afecteaza considerabil contul de profit si pierdere)
Astept raspuns
Multumesc



#254 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 December 2009 - 01:16 PM

Esalonezi cheltuiala pe o perioada de ...(1 an, 2) cat crezi ca vei scoate activitatea profitabila, prin 471.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 13 December 2009 - 01:18 PM




#255 isis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 102 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 13 December 2009 - 01:34 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Dec 13 2009, 01:16 PM, a spus:

Esalonezi cheltuiala pe o perioada de ...(1 an, 2) cat crezi ca vei scoate activitatea profitabila, prin 471.

Multumesc pentru raspuns,
Am sa esalonez pe durata contractului de inchiriere, din care mai sunt vreo 18 luni.
Puteti va rog sa-mi spuneti si care ar fi inregistrarile pentru folosirea 471?



#256 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 December 2009 - 02:15 PM

471=303
si apoi 603=471
Eu asta am folosit intr-un caz similar



#257 isis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 102 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 13 December 2009 - 02:50 PM

Multumesc
O dupa-masa placuta! :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 16 December 2009 - 03:44 PM




#258 ANGHEL NICOLAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:CUGIR-ALBA

Postat 01 April 2010 - 11:16 AM

Inregistrari contabile vanzare obiecte de inventar? In prezent ele se regasesc in debitul lui 8035.



#259 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 01 April 2010 - 11:08 PM

daca sunt uzate (cont 8035), le vinzi la second hand? :biggrin:
303=7588, credit 8035
371=303
4111=707, 607=371 etc



#260 OLTEAN ZORITA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 02 April 2010 - 07:37 AM

4111=708
credit 8035
Un intreg este mai mare decit suma partilor sau 1 + 1 = 3






Similar Topics Collapse

7 useri citesc topicul

0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL