Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
OBIECTE DE INVENTAR - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


OBIECTE DE INVENTAR


275 replies to this topic

#41 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2007 - 01:56 PM

Din cate stiu doar la mijloace fixe trebuie indeplinite cumulat cele 2 conditii: valoare mai mare decat limita legala si durata de functionare mai mare de un an. La ob. de inventar este suficienta una singura :smile: .
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#42 micki_maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 22 November 2007 - 08:19 PM

Vezi postareafboji, la Nov 22 2007, 03:56 PM, a spus:

Din cate stiu doar la mijloace fixe trebuie indeplinite cumulat cele 2 conditii: valoare mai mare decat limita legala si durata de functionare mai mare de un an. La ob. de inventar este suficienta una singura :smile: .
Mersi mult.
Cu privire la limita inferioara de pret (valoare) ce puteti sa-mi spuneti?




#43 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2007 - 12:12 AM

Dupa parerea mea si un pix poate fi obiect de inventar...nu atat valoarea il defineste ca obiect de inventar cat utilitatea bunului, eventual incadrarea ca si obiect care nu se consuma dupa una, doua folosiri ci rezista la o uzura mai indelungata...poate ca am exagerat exemplificand cu un pix, dar se poate si asa daca este un pix caruia ii schimbi rezerva :smile:
Madalina



#44 micki_maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 23 November 2007 - 09:36 AM

Vezi postareamadalinab, la Nov 23 2007, 02:12 AM, a spus:

Dupa parerea mea si un pix poate fi obiect de inventar...nu atat valoarea il defineste ca obiect de inventar cat utilitatea bunului, eventual incadrarea ca si obiect care nu se consuma dupa una, doua folosiri ci rezista la o uzura mai indelungata...poate ca am exagerat exemplificand cu un pix, dar se poate si asa daca este un pix caruia ii schimbi rezerva :smile:

Mersi mult. Asa gandesc si eu , dar citind o postare aici pe forum mi-am facut impresia ca pentru a fii considerat ob de inventar un bun trebuie sa aiba o valoare mai mare de 50 ron, ceea ce m-a alarmat gandindu-ma ca eu am facut atatea inregistrari contabile a unor obiecte sub aceasta valoare ca si obiecte de inventar. Multumesc mult tuturor si mai astept pareri.



#45 micki_maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 23 November 2007 - 10:06 AM

Scuzati daca ma repet , dar trebuie sa-mi lamuresc anumite neintelegeri legate de mij. fixe si ob. de inventar.
Daca am obiecte de inventar de valoare mare ( intre 10000-17.999 ron), care au o durata de utilizare mai mare de un an, trebuiesc date pe cheltuieli in momentul achizitionarii/darii in folosinta cu intreaga lor valoare, sau se pot da pe cheltuieli sa zicem pe parcursul unui an cu anumite sume stabilite. Sper ca intelegeti ce am vrut sa spun.
Mersi mult.



#46 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2007 - 05:46 PM

Draga mea, daca acel obiect are o valoare mai mare de 1800 lei, durata de utilizare mai mare de un an si existenta acestui obiect in societate contribuie la obtinere de venituri impozabile deja vorbim de un mijloc fix. Deci il amortizezi, adica incepand cu luna urmatoare intrarii in gestiune treci pe cheltuiala lunar(daca aplici amortizare liniara) valoarea calculata.
Madalina



#47 nilufera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 237 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2007 - 06:00 PM

Era vorba de obiecte de inventar pana in 1799 lei..da, eu am avut asa ceva, de ex un calculator care era cu totul in jur de 1300 si l-am dat pe cheltuiala in luna; nu ai de ce sa esalonezi cheltuaiala, nu mi se pare corect.



#48 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2007 - 06:17 PM

Vezi postareamicki_maria, la Nov 23 2007, 10:06 AM, a spus:

intre 10000-17.999 ron

a scris clar 17999 ron...daca am interpretat eu gresit, scuze. :smile:
Madalina



#49 micki_maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 27 November 2007 - 09:30 PM

Multumesc tuturor celor care au avut amabilitatea de a raspunde intrebarilor mele.



#50 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2007 - 01:16 PM

Vezi postareamicki_maria, la Nov 23 2007, 08:06 AM, a spus:

... care au o durata de utilizare mai mare de un an, trebuiesc date pe cheltuieli in momentul achizitionarii/darii in folosinta cu intreaga lor valoare, sau se pot da pe cheltuieli sa zicem pe parcursul unui an cu anumite sume stabilite...
Poti sa-l treci pe cheltuieli, pe baza unui scadentar, pe ce perioada vrea administratorul (in baza unei decizii semnate de el). Trecand in anul curent mai putin pe cheltuieli, obtii profit mai mare (impozit > dar si dividendele respective > :) ).
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#51 rodicastan10

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 10 December 2007 - 03:15 PM

Administratorul unei firme, care e si salariat, a cumparat din Franta un GPS cu factura , in valoare de 170 eur, achitat cash. Problema este ca nu exista ordin de deplasare , nici decont. Il inregistrez la nedeductibile? Daca-l inregistrez pe OBI tb sa fac si declaratia recapitulativa 390?



#52 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 December 2007 - 03:26 PM

Daca pe factura e trecuta firma voastra la CUMPARATOR atunci e o factura corecta cu cheltuiala deductibila (daca GPS-ul este util firmei). Trebuie trecuta si in Declaratia 390. Dar despre TVA nu ai zis nimic. Asta depinde de ce s-a mai scris pe factura.
Ordinul de deplasare poti sa-l faci si ulterior si sa-l antedatezi. Poti sa consideri ca asociatul a creditat firma cu suma respectiva.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#53 amaliab

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 14 December 2007 - 10:53 PM

Va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns urgent. Vreau sa vand un centru de inchirieri filme (dvd-uri) si nu stiu cum este corect sa procedez. Dvd-urile sunt inregistrare pe 303, apoi pe 603. Pretul lor de achizitie este de aproximativ 100 ron/buc, iar eu le vand la 10 ron/buc. Cum sa ma folosec de uzura lor. Cum o evaluez, daca aceste filme sunt cumparate treptat in decurs de 3 ani. Multumesc mult si va rog sa ma ajutati cu inregistrarea concreta.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 September 2008 - 06:15 PM




#54 ALINA BUBU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 189 Postari:

Postat 17 December 2007 - 11:47 AM

Am achizitionat de curand pe factura blaturi (din acelea de bucatarie) si picioare cromate pt. masa pe care le-a asamblat salariatii firmei rezultand sase mese ( obiecte de inventar) pentru utilarea salii de mese din cadrul firmei.
Intrebare ar fi ce inregistrari se fac in contabilitate?

Eu as vedea problema cam asa dar nu sunt foarte sigura de aceea v-as ruga daca se poate sa ma ajutati:
1. achizitionare blaturi si picioare pt. masa

301 = 401
4426 = 401

2. consum materii prime conform bon de consum

601 = 301

2. obtinerea produselor din productie proprie conform bon predare

345 = 711 ( cost complet de productie)

3. transferarea produselor la materiale de natura ab de inv

303 = 345 ( cost complet de productie)

4. eliberarea din magazie a obiectelor de inventar

711 = 303



#55 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 17 December 2007 - 12:50 PM

Eu as proceda mult mai simplu:

-cumparare blaturi si picioare

3028=401

- pe baza unui proces verbal de ansamblare materialele se transforma in obiecte inventar"

303=3028

- darea in folosinta a obiectelor de inventar

603=303


Nici nu cred ca exista o corespondenta intre 711 si 303
Contul 345 intervine cand obiectul tau de activitate este productia....asta este parerea mea. Chiar si un calculator daca ti se factureaza pe componente...in mod sigur nu este cazul sa intervina contul 345.



#56 deea19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 17 December 2007 - 02:51 PM

Vezi postareadeea19, la Jun 16 2007, 11:12 PM, a spus:

salut!sunt deea19 si sunt nou venita printre voi.Am si eu citeva nelamuriri:am inregistrat in dec.2006 in contul 214 birouri si fotolii cu valoare de inv.de 400 RON buc.Le amortizez liniar pe o durata de 4 ani.Este corect ?Masinile luate in leasing financiar se amortizeaza la fel ca orice mijl.fix incepind cu luna urmatoare achizitionarii?




#57 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 17 December 2007 - 03:30 PM

Mobilierul se inregistreaza in 214 doar daca are valoare de intrare/buc mai mare de 1.800 lei, deoarece 214 este un cont de mijloace fixe, altfel trebuia inregistrat pe 303 si dat pe cheltuiala in momentul in care a fost dat in folosinta....si, da, si masinile in leasing se amortizeaza la fel...incepand cu luna urmatoare



#58 ALINA BUBU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 189 Postari:

Postat 18 December 2007 - 08:13 AM

Intr-adevar firma are ca obiect de activitate productia dar nu producem blaturi si alte chestii de genul asta.
Multumesc frumos pentru raspuns.



#59 ALINA BUBU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 189 Postari:

Postat 20 December 2007 - 01:31 PM

Revin dar am verificat in functiunea conturilor si nu am gasit corespondenta 303 cu 3028.

Alte pareri va rog trebuie sa inchid noiembrie.



#60 geanina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 26 December 2007 - 12:39 PM

are cineva un model al acestui proces-verbal? se poate sa mi-l trimiteti si mie la urmatoarea adresa: davideanu_geanina@yahoo.com
multumesc.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL