Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
OBIECTE DE INVENTAR - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


OBIECTE DE INVENTAR


275 replies to this topic

#221 alis240

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 12 May 2009 - 11:37 AM

Buna ziua,

Am si eu cateva nelamuriri, daca ma poate ajuta cineva.
Detin o mica firma si nu sant contabil de meserie.
Am o nelamurire legata de incadrarea obiectelor de inventar.
De ex: usa, boiler, toaleta, dulap, mese, presuri, mocheta, covoare baie, prosoape, etc.; Care dintre aceste produse sant obiecte de inventar?
Daca am inteles bine, contabilul firmei a inregistrat unele dintre ele in contul 231 deoarece spune dansul au fost pentru amenajare spatiu. Este corect asa? De ex. usa sau boilerul este corect sa fie inregistrate pe contul 231? Daca da, mai este considerat in continuare obiect de inventar, adica trebuie trecut in registrul numerelor de inventar sau nu?



#222 dovaly

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 May 2009 - 01:51 PM

Am si eu o rugaminte, as avea nevoie de hot nr. 105/31.01.2007 privind stabilirea val de intrare a mijl fixe sau un site pe care sa o gasesc!

Va multumesc!




#223 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2009 - 03:02 PM

Hotarâre nr. 105 din 31/01/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 103 din 12/02/2007
Privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe

În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 3 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, valoarea minimă de intrare a mijloacelor fixe stabilită în condițiile art. 3 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, este de 1.800 lei.
(2) Valoarea rămasă neamortizată a mijloacelor fixe cu valoarea de intrare cuprinsă între 1.500 lei și 1.800 lei, existente în patrimoniul operatorilor economici, se va recupera integral la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri sau se poate opta pentru recuperarea acestei valori, pe durata normală de funcționare rămasă, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător și instituțiilor publice și persoanelor juridice fără scop patrimonial.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.553/2003 privind reevaluarea imobilizărilor corporale și stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 12 ianuarie 2004.
Dragos



#224 monicao

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 09 July 2009 - 10:18 AM

Salut! Situatie:
- in luna mai cumpar niste materiale pentru niste rafturi, materialele nu le dau in consum inca, rafturile urmand sa fie realizate in luna iunie
- si in iunie mai cumpar ceva materiale pentru aceleasi rafturi si chem o firma specializata sa imi construiasca rafturile, drept pentru care primesc factura de manopera.

Cum fac inregistrarile in contabilitate astfel incat sa obtin rafturile ca produs finit si pe care sa le dau in folosinta? Trebuie sa scot din gestiune si materialele cumparate si, de asemeni, sa inglobez in valoarea de inventar a rafturilor si manopera facturata.

Eu m-am gandit sa fac 602 % 302 cu toate materialele. Manopera o rezolv cu 628 % 401.

Cum ma incarc cu obiectele de inventar (rafturile) si cum le dau in folosinta?

Multumesc!



#225 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 July 2009 - 06:57 PM

302,628,4426=401 ach.materiale, manopera
602=302
303=711
Cred ca trebuia mai bine sa dai materialele firmei specializate si ei sa iti vanda produsul finit



#226 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 09 July 2009 - 09:27 PM

si descarcarea din gestiune la darea in folosinta?.
Eu as inregistra predarea materilalelor pentru prelucrare si as receptiona rafturile prelucrate astfel:
351= 301, 302
rest 303 =351 si prelucrarea 303 = 401; darea in folosinta 603 =303



#227 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 10 July 2009 - 08:31 AM

303 = 711 daca tot firma furnizoare le-a facut, nu-i productie proprie pe 711


darea in folosinta, numai daca se da in folosinta :biggrin:



#228 blueeyes_hart

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 10 July 2009 - 09:51 AM

cine imi poate spune si mie cum sa trec niste lapt cu val < 1800 lei de pe mij fixe ( au fost incadrate anterior pe mij fixe si a inceput amz pt ele) direct pe chelt? sau pe ob de inventar? daca sunt pe ob inventar treb sa tin evidenta lor, treb date in folosinta...as vrea sa le trec direct pe chelt, se poate? in ce cont?



#229 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 10 July 2009 - 10:05 AM

presupunand ca:
lapt = laptop si ca sunt cumparate sub 1800 lei si trecute mijl.fix din eroare.

Daca intamplarea ii de anu asta, stornare la toate cele ce tin de MF (receptie si amortizari) apoi receptie pe ob. inventar, cu dare in folosinta.
Daca-i de anu trecut, mai nasol ca afecteaza rezultatele.



#230 blueeyes_hart

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 10 July 2009 - 10:26 AM

da, sunt laptopuri si imprimante, sunt achiz anul trecut,sub 1800 lei, la unele s-a inceput amortizarea...ce pot face acum sa fie cat mai corect?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 July 2009 - 10:02 AM




#231 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 10 July 2009 - 02:34 PM

Acum faci corectie:
-transfer din mijloc fix in ob. inventar
--daca ai amortizare calculata in 2008, corectia o faci prin 1174 si refaci 101
--daca ob.inventar le-ai dat in folosinta in 2008, corectia o faci prin 1174 si refaci 101
-daca ob.inventar le-ai dat in folosinta in 2009 (presupunand ca nici amortizare nu le-ai calculat in 2008), inregistrezi acum normal darea in folosinta : 603=303
De fapt este ce a scris vics, in mai multe cuvinte

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 10 July 2009 - 02:34 PM




#232 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 10 July 2009 - 10:48 PM

Vezi postareavics, la Jul 10 2009, 09:31 AM, a spus:

303 = 711 daca tot firma furnizoare le-a facut, nu-i productie proprie pe 711
Variatia stocurilor (cont 711) se refera la produse finite, nu la stocuri materiale si reprezinta c/valoarea cheltuielilor efectuate pentru obtinerea de stocuri.



#233 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 10 July 2009 - 10:55 PM

Vezi postareablueeyes_hart, la Jul 10 2009, 11:26 AM, a spus:

da, sunt laptopuri si imprimante, sunt achiz anul trecut,sub 1800 lei, la unele s-a inceput amortizarea...ce pot face acum sa fie cat mai corect?
Poti sa le lasi si la mijloace fixe si sa le amortizezi in continuare, dar sa ai aprobarea acestei politici contabile data de catre administrator, iar pentru anul 2008 corectezi declaratia 101 la amortizarea fiscala cuprinzand valoarea totala, amortizarea contabila ramanad la fel iar anul acesta o sa ai amortizare contabila (amortizarea calculata pentru aceste obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe) fara sa fie si fiscala.



#234 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 11 July 2009 - 10:04 AM

345=711, 303=345
Conform O.2374, "În debitul contului 303 ''Materiale de natura obiectelor de inventar'' se înregistrează: - valoarea la preț de înregistrare a produselor reținute pentru a fi folosite ca materiale de natura obiectelor de inventar în aceeași unitate (345);"



#235 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 12 July 2009 - 02:25 PM

OK mihaela. Asa da. Dar ar trebui in plus sa se repartizeze si nistre cheltuieli indirecte asa cum este prevazut in OMFP 1826 "cheltuielile indirecte ce se por repartiza in mod rezonabil asupra produsului". Asta complica un pic lucrurile, nu?
De aceea am propus inregistrarea prelucrarii materialelor de catre altii, ca sa nu ma mai complic cu productia.



#236 floppy83

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 01 September 2009 - 11:16 AM

am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva :lostit (13):
firma la care lucrez a achizionat un abonament nou la telefonie mobila, impreuna cu 10 telefoane mobile. o parta din acestea sunt subventionate, o parte nu. pe factura e scrisa valoarea telefonului + discount. stiu ca telefoanele trebuiesc inregistrate la obiecte de inventar, dar la ce valoare :smile:

Va multumesc mult



#237 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 01 September 2009 - 07:01 PM

la pretul de achizitie.



#238 floppy83

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 September 2009 - 09:41 AM

multumesc mult :lostit (13):



#239 oriana29

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Gender:Female

Postat 28 September 2009 - 08:53 AM

buna ziua.am o mica nelamurire, dupa cum spuneam sunt incepatoare. as dori sa stiu daca am procedat corect facand nota de intrare receptie la obiecte de inventar. va multumesc



#240 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 28 September 2009 - 10:06 AM

Da, este bine, faci NIR si daca le dai in consum faci NOTA DE TRANSFER ( sau bon de consum ) depinde cum ai in programul de contabilitate . Le faci repartizarea la compartimentul unde ai nevoie, treci numele persoanei care le-a preluat si ai grija sa le tii evidenta pentru inventar, chiar daca ele nu mai figureaza cu sold in contul de obiecte.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 29 September 2009 - 10:25 AM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL