Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

99 replies to this topic

#1 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 05 January 2009 - 04:03 PM

Incepand cu 1.01.2009 societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia de a numerota sau numerota si inseria formularele financiar-contabile emise, pretiparite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor. Factura se intocmeste si se utilizeaza in conformitate cu prevederile Codului fiscal.


17. Persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicata, vor asigura un regim intern de numerotare a formularelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare formular va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de societate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2009 - 12:53 PM

"adicatelea ??" ca sa zic asa ...

numerotam iar filele reg. de casa editat de calc. ?? de la 1 la cate sunt (cum : lunar, anual sau ??)
nir-urile, pv de dare in fol. (astea eu le numerotam oricum), receptii mijl. fixe, etc .......... ???

of, Doamne :thumbup:




#3 AnaStancu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2009 - 01:31 PM

Cum interpretati punctul 13?

13. În cazul în care prelucrarea documentelor justificative se face de către un terț (persoană fizică sau juridică), în relațiile dintre terți și unitățile beneficiare este necesar ca pentru efectuarea corespunzătoare a înregistrărilor în contabilitate să se respecte următoarele reguli:
- documentele justificative să fie întocmite corect și la timp de către unitățile beneficiare, acestea răspunzând de realitatea datelor înscrise în documentele respective;
- documentele contabile, întocmite de terți pe baza documentelor justificative, trebuie predate unităților beneficiare la termenele stabilite prin contractele sau convențiile civile încheiate, terții răspunzând de corectitudinea prelucrării datelor;
- în condițiile în care prestatorul de servicii de prelucrare a documentelor nu este persoană fizică sau juridică autorizată potrivit Ordonanței Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată, unitățile beneficiare trebuie să efectueze verificarea documentelor contabile obținute de la terți, în sensul cuprinderii tuturor documentelor justificative predate pentru prelucrare, al respectării corespondenței conturilor și exactității sumelor înregistrate.



#4 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 06 January 2009 - 06:45 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 6 2009, 12:53 PM, a spus:

"adicatelea ??" ca sa zic asa ...
numerotam iar filele reg. de casa editat de calc. ?? de la 1 la cate sunt (cum : lunar, anual sau ??)
nir-urile, pv de dare in fol. (astea eu le numerotam oricum), receptii mijl. fixe, etc .......... ???
Registrele de contabilitate si formularele financiar-contabile sunt enumerate, impreuna cu normele de intocmire si utilizare, in Nomenclatorul documentelor financiar-contabile prevazut in Anexa nr.2 al Ordinului 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Modelele documentelor financiar-contabile, cuprinse in Anexa nr.3, se pot adapta din punct de vedere al fomatului in functie de necesitati, cu obligatia respectarii continutului minimal de informatii prevazute in Anexa nr.2. Paginarea Registrelor se face cronologic, la listarea acestora, prin folosirea programelor informatice, iar pentru formularele financiar-contabile se stabilesc numere sau numere si serii prin decizii anuale.



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2009 - 07:45 PM

*) Anexele nr. 2 și 3 se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 bis abonament, care se poate achiziționa și de la Centrul de vânzări și informare al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", București, șos. Panduri nr. 1.

deci, mai stam ... :sad:


sar'naaa, Lexiroxi :thumbup:

ba nu mai stam, ca le-a pus septimiu :frusty:

aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry190396

si aici : http://www.conta.ro/...showtopic=33689

multumim frumos :biggrin:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 06 January 2009 - 07:52 PM




#6 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 07 January 2009 - 10:09 AM

mii de multumiri lui Septimiu,
nu ca ar fi fost foarte scump MO bis in care s-a publicat(si se transmite prin e-mail dupa confirmarea platii), dar asa ne-a scutit de niste cheltuieli si ne-a economisit timp.
MULTUMIM!!!
Bea



#7 AnAbEllA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:

Postat 07 January 2009 - 03:59 PM

uffff, foarte dificil...trebuie sa ne gandim la o modalitate (de primire a documentelor in vederea prelucrarii) prin care sa fim protejati de eventuale "tepe"; spre exemplu facturi, chitante aduse dupa 3 luni la inregistrare...la o adica, in cazul unui control, ei pot spune ca mi le-au dat la timp dar nu le-am inregistrat eu cand a trebuit; de ce sa raspund eu ca prestator pentru superficialitatea beneficiarului ?
predarea pe baza de borderou este destul de dificil de realizat pentru ca "beneficiarii" nu doresc sa piarda timp completand aceste borderouri ( mai ales daca au cate 800-1000 de facturi, chitante, etc pe luna).



#8 ioanavoda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 07 January 2009 - 04:56 PM

[quote name='AnaStancu' date='Jan 6 2009, 03:31 PM' post='190356']
Cum interpretati punctul 13?

Nu inteleg ce legatura are cu numerotarea documentelor? Scuze...inceputul de an e prea obositor deja... :thumbup: :frusty:



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2009 - 06:02 PM

Vezi postareaAnAbEllA, la Jan 7 2009, 03:59 PM, a spus:

uffff, foarte dificil...trebuie sa ne gandim la o modalitate (de primire a documentelor in vederea prelucrarii) prin care sa fim protejati de eventuale "tepe"; spre exemplu facturi, chitante aduse dupa 3 luni la inregistrare...la o adica, in cazul unui control, ei pot spune ca mi le-au dat la timp dar nu le-am inregistrat eu cand a trebuit; de ce sa raspund eu ca prestator pentru superficialitatea beneficiarului ?
predarea pe baza de borderou este destul de dificil de realizat pentru ca "beneficiarii" nu doresc sa piarda timp completand aceste borderouri ( mai ales daca au cate 800-1000 de facturi, chitante, etc pe luna).
msaj f. pertinent !!! AnAbEllA, ai punctat f. bine, ai perfecta dreptate !! :good:

deci, dragilor, cum o scoatem la capat in asemenea situatii ??? :thumbup:



#10 valentin_2009

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 January 2009 - 07:22 PM

Vezi postareaAnAbEllA, la Jan 7 2009, 03:59 PM, a spus:

uffff, foarte dificil...trebuie sa ne gandim la o modalitate (de primire a documentelor in vederea prelucrarii) prin care sa fim protejati de eventuale "tepe"; spre exemplu facturi, chitante aduse dupa 3 luni la inregistrare...la o adica, in cazul unui control, ei pot spune ca mi le-au dat la timp dar nu le-am inregistrat eu cand a trebuit; de ce sa raspund eu ca prestator pentru superficialitatea beneficiarului ?
predarea pe baza de borderou este destul de dificil de realizat pentru ca "beneficiarii" nu doresc sa piarda timp completand aceste borderouri ( mai ales daca au cate 800-1000 de facturi, chitante, etc pe luna).

Daca imi dai voie sa fac o observatie, este ultimul lucru la care ar trebui sa te gandesti - si asta din simplul motiv ca treaba ta incepe din momentul in care primesti documentele in vederea prelucrarii. Ar fi de-a dreptul amuzant sa pierzi timpul facand si munca beneficiarului a carui interes direct este ca toate documentele sa ajunga la tine.



#11 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2009 - 08:09 PM

Cred ca aici gresesti : ce faci cand un client vine si iti aduce o factura de vanzare dupa doua luni, tu o prinzi in luna in care ai primit-o si peste 6 luini ai control pe TVA si se contata ca aveai TVA de plata cu doua luni anterior ? Trebuie sa ai un mijloc sa ii dovedesti clientului ca el este de vina caci altfel te pune pe tine sa platesti penalitatile !!!

Eu a trebuit sa investesc ceva timp si nervi pentru a putea organiza o astfel de primire caci am circa 100 de clienti si altfel as inebuni.

A trebuit sa tin evidenta clara la ce primesc si cand primesc !

Altfel vom plati penalitati intr-o veselie !!!! caci nici unul nu va recunoaste ca el este de vina.

Deci mare atentie.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 January 2009 - 11:43 AM
citare mesaj anterior




#12 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2009 - 09:19 PM

Vulpisor, si eu cred ca ar fi mult timp pierdut sa verifici fiecare document cu procesul verbal, timp in care ai putea deja sa incepi sa prelucrezi documentele. Daca tu ai reusit sa-i "educi" astfel pe clienti (si nu's decat100)...ce pot sa zic ?! decat ...felicitari !!!.Parerea mea este ca o solutie ar fi, ca pentru toate documentele aduse ulterior datei de predare specificata in contract, sa se incheie un proces verbal de primire-predare documente in care sa fie mentionata si data primirii acestora.Oricum nu cred ca sunt foarte multe documente care se primesc dupa data depunerii declaratiilor.Avand acest proces verbal nu cred ca se mai pune problema daca recunoaste sau nu clientul ca e vina lui.



#13 AnAbEllA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:

Postat 07 January 2009 - 10:43 PM

Hai ca incerc tot eu cu o idee. De fapt chiar am aplicat-o, mai ales la acei clienti "foarte ocupati" care vin cu actele gramada in punga si care ar fi in stare sa mi le arunce direct din masina, numai sa nu-i mai intreb ce si cum. Ar trebui sa-i tin cu arcanul sa fac un proces verbal de predare-primire si atunci daca exista facturi sau alte documente din perioade anterioare, ii pun sa scrie chiar pe verso-ul respectivului document "predat spre prelucrare contabila pe ..(data)/ semnatura. Asa cel putin am dovada ca mi-au adus cu intarziere acele documente. De asemenea m-am gandit si la un act aditional la contractul de prestari in care sa specific faptul ca raspunderea "in sensul cuprinderii tuturor documentelor justificative predate spre prelucrare" ( asa cum scrie in norma metodologica cu pricina), revine integral beneficiarului in situatia in care predarea catre prestator nu se face pe baza borderoului de predare.
O alta idee ( de fapt e o speranta) ar fi sa-i salut din mers pe cei care nu aduc actele asa cum " scrie la carte" si in contractul de prestari : cu borderou, cu nir-uri, cu registru de casa completat, cu raport de gestiune, cu fise de magazie, cu inventare, etc, etc. Ar trebui sa renunt la majoritatea clientilor mei ( si din ce-am discutat si cu alte colege se pare ca nu mi se intampla numai mie) ceea ce in plina recesiune imi e imposibil. Pe de alta parte sunt convinsa ca ar gasi rapid alti prestatori care i-ar accepta imediat fara sa impuna astfel de "pretentii".



#14 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2009 - 10:54 PM

Da, m-am gandit si eu la varianta sa scrie pe verso "predat.........." numai ca in situatia unui control acest lucru ar putea fi descoperit mult mai usor, in sensul ca fiscul nu verifica document cu document ci prin sondaj si exista posibilitatea la acesta verificare prin sondaj sa "scape" (sa nu fie atat de vizibil) documentele cu pricina.Varianta cu act aditional ar fi cea mai buna , dar asa cum ai spus si tu in aceasta perioada de criza nu prea ne permitem astfel de "pretentii".

Aceasta postare a fost editata de cristina1969: 07 January 2009 - 10:55 PM




#15 AnaStancu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2009 - 11:00 PM

Vezi postareaioanavoda, la Jan 7 2009, 04:56 PM, a spus:

Nu inteleg ce legatura are cu numerotarea documentelor? Scuze...inceputul de an e prea obositor deja... :thumbup: :frusty:

Pentru Ioana Voda

Pai nu are legatura cu numerotarea documentelor. Acest articol face parte totusi din OMEF 3512/2008. Nu inteleg care sunt acei terti care prelucreaza documentele contabile, terti care nu sunt autorizati de CECCAR si ca urmare activitatea lor trebuie verificata. Legea contabilitatii spune ca organizarea si conducerea contabilitatii se face (in cazul in care nu exista un economist angajat) de catre o persoana fizica sau juridica autorizata de CECCAR. Atunci cum are dreptul cineva neautorizat sa prelucreze documente contabile?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 January 2009 - 11:45 AM




#16 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 08 January 2009 - 11:34 AM

sunt firmele de contabilitate primara
adica de prelucrare date
adica cei care nu sunt autorizati dar fac contabilitate pana la bilant

chiar eu am o astfel de firma :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de Septimiu: 08 January 2009 - 11:36 AM




#17 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 08 January 2009 - 12:21 PM

ce cod caen ai la aceasta firma. esti autorizat de ceccar? banuiesc ca nu. ma aflu si eu in aceasta situatie si as dori mai multe informatii daca se [poate. nu sunt inca expert, doar stagiar si nu ma pot autoriza la ceccar totusi as dori sa desfasor activitate pe firma pana la nivel dee balanta. e legal? cu ce cod caen? eu am contract de evidenta tehnic operativa si caen 7490 ca activitate principala. initial am avut conta fara revizie contabila dar l-am trecut la activitati autorizate

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 January 2009 - 04:48 PM
citare mesaj anterior




#18 AnaStancu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 12:25 PM

Vezi postareaSeptimiu, la Jan 8 2009, 01:34 PM, a spus:

sunt firmele de contabilitate primara
adica de prelucrare date
adica cei care nu sunt autorizati dar fac contabilitate pana la bilant

chiar eu am o astfel de firma :thumbup:

Da, dar aceste firme nu au voie sa faca asa ceva, conform legii contabilitatii.

Art. 10. - (1) Răspunderea pentru organizarea și conducerea contabilității la persoanele prevăzute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligația gestionării unității respective.
(2) Contabilitatea se organizează și se conduce, de regulă, în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare.
(3) Contabilitatea poate fi organizată și condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilității, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.
(4) Răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului economic, contabilului-șef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcție, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, răspunderea pentru conducerea contabilității revine acestora, potrivit legii și prevederilor contractuale.



#19 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 08 January 2009 - 01:16 PM

Vezi postareaAnaStancu, la Jan 8 2009, 12:25 PM, a spus:

Vezi postareaSeptimiu, la Jan 8 2009, 01:34 PM, a spus:

sunt firmele de contabilitate primara
adica de prelucrare date
adica cei care nu sunt autorizati dar fac contabilitate pana la bilant
chiar eu am o astfel de firma :thumbup:
Da, dar aceste firme nu au voie sa faca asa ceva, conform legii contabilitatii.
eu cred asa: din cele trei tipuri de contabilitate - primara, de gestiune si financiara, o asemenea firma sau persoana, nu face nimic din toate acestea. Doar prelucreaza niste date care ii pot fi puse la dispozitie pe niste ciorne si mai apoi sunt trecute pe curat. In esenta cam despre asta e vorba. Pur si simplu este un serviciu ca oricare altul. Cred ca acest aspect, nu are nici o legatura cu deontologia profesionala contabila. E pura economie de piata: servicii, cerere si oferta etc. De ce ? Pentru ca :

- obligatia pentru organizarea si conducerea (verificarea, incadrarea, corelarea, etc) ii revine in totalitate proprietarului (administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligația gestionării unității respective) iar faptul ca, contabilitatea se organizează și se conduce, de regulă, în compartimente distincte, ii poate reveni tot lui in masura in care acesta este si economist iar daca nu, abia atunci isi angajeaza specialist. E problema lui.

Aaa...daca vorbim despre cum trebuie tinuta contabilitatea, asta e altceva. Si o IMPEX srl poate decide sa prelucreze datele in conformitate cu toata legislatia contabila si fiscala pt ca dispune de asemenea angajati care stiu sa o faca dar care din multiple motive existente, nu a obtinut o anume titulatura.

Cred ca despre asta este vorba: cerere si oferta. Pur si simplu este economie si supravietuire in aceasta lume.

Iar acest ordin intareste ceea ce se presupune si se dezbate intens pe acest forum de ceva timp.

p.s. si mai e ceva. Exista pe piata o multime de programe informatice de contabilitate, gata aranjate cu articole contabile predefinite in care nu trebuie sa ai cunostinte de contabilitate ci doar sa stii sa utilizezi calculatorul (ma refer stict la acele programe in care introduci de ex datele facturii iar in final ai o optiune care te indeamna sa-i aloci un "nr" sau o "litera" operatiunii respective). Acestea pentru cine sunt facute. Tot pentru contabili si nu neaparat experti sau autorizati, ci CONTABILI.

sau, in jurul fiecarei administratii financiare exista cate un birou pe care scrie : consultanta fiscala si contabila; intocmim declaratii la minut si prelucram date primare etc. iar daca la admin iti refuza o declaratie pe motivul cutare si e si 25 ale lunii, iti recomanda sa dai o fuga pana la colt unde exista un birou specializat si stiu ei ce sa faca.

in concluzie, aceste documente primare pot fi prelucrate in vederea obtinerii contabilitatii unei firme, respectand, binenteles, regulile impuse in acest ordin iar in acelasi timp nefiind nici in afara L82.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 January 2009 - 04:51 PM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#20 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 08 January 2009 - 01:59 PM

AnaStacu, teoretic eu nu fac contabilitate, fac prelucrare de date
se prelucreaza documentele contabile si ies niste rapoarte
ca rapoartelor le zice "jurnale de tva" "balanta" "decont 300" e alta poveste :frusty:
decat angajat cu 2 ore la 15 firme, mai bine prelucrare date :cool:

sa nu mai zic ca in actul constitutiv este trecut contabilitate primare :biggrin:
deci se poate :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de Septimiu: 08 January 2009 - 02:06 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL