Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


- - - - -

Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

99 replies to this topic

#81 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 06 October 2009 - 12:08 PM

revin cu intrebarea...poate sunt mai multi colegi care "fac nir-uri" pe calculator (integrate cu conta financiara) : aceste nir-uri de care are nevoie doar tata mare (mort saracul de 2 ani) trebuie sa apara pe HARTIE ca maculatura sau pot fi listate la cerere ca registrul jurnal?



#82 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 06 October 2009 - 01:50 PM

NIR-urile atesta ca s-a receptionat marfa , daca ai diferente la primirea marfii fata de factura le poti consemna in Nir.




#83 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 06 October 2009 - 02:11 PM

Atata vreme cat nu ai gestiune, cu gestionar, se pot lista la cerere. Daca e vorba de gestiuni, e alta mancare de peste... NIR ul e documentul care atesta intrarea marfii in gestiune, il semneaza gestionarul pentru a atesta ca a receptionat cantitatea inscrisa pe documentul de cumparare (sau consemneaza evenualele diferente), devenind raspunzator pentru cantitatea receptionata. So, de la caz la caz, il lasi ingropat sau il impaiezi (pe tata mare) :lostit (13):
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#84 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 06 October 2009 - 04:07 PM

NOTĂ DE RECEPȚIE ȘI CONSTATARE DE DIFERENȚE (Cod 14-3-1A)

b) Se folosește ca document de recepție obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoțire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoțite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintă diferențe la recepție;
- mărfurilor intrate în gestiunile la care evidența se ține la preț de vânzare.

Aceasta postare a fost editata de Septimiu: 06 October 2009 - 04:08 PM




#85 christa_anda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bistrita

Postat 16 March 2010 - 02:52 PM

BUNA
Ati putea posta ord 3512 in format word?
Multumesc.


p.s sau cum as putea face modificari pe cel in varianta pdf, daca se poate....



#86 VIVI1968

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta
  • Interests:mai multa informare si comunicare

Postat 16 March 2010 - 04:44 PM

Da o adresa de email , deoarece este destul de mare si se incarca greu.
vivi



#87 rodicus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 135 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 16 March 2010 - 04:50 PM

Vezi postareachrista_anda, la Mar 16 2010, 02:52 PM, a spus:

BUNA
Ati putea posta ord 3512 in format word?
Multumesc.


p.s sau cum as putea face modificari pe cel in varianta pdf, daca se poate....


iata in word documentul :frusty:

Fisiere atasate


The art of knowing is knowing what to ignore.



#88 christa_anda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bistrita

Postat 16 March 2010 - 05:26 PM

Vezi postareaVIVI1968, la Mar 16 2010, 04:44 PM, a spus:

Da o adresa de email , deoarece este destul de mare si se incarca greu.


multumesc anticipat

christa_anda@yahoo.com


multumiri rodicus

Aceasta postare a fost editata de christa_anda: 16 March 2010 - 05:29 PM




#89 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 25 June 2010 - 01:31 PM

Un mos de la CFI mi-a cerut azi fisa formularelor cu regim special! Eu stiu ca e abrogata de mult, s-a schimbat intre timp ceva? Si mai am o nelamurire, ma bate la cap cu o declaratie de inventar a gestionarului care zice ca are cod 14-8-1, iar in nomenclator la acest cod am gasit cu totul altceva. Eu am pus la dosarele de inventariere o declaratie pe care nenea nu o place, ca nu are 14 puncte cum vrea el ci doar 12... Stie cineva ceva de acest cod 14-8-1 pt declaratia de inventar?
iuliana



#90 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 25 June 2010 - 02:20 PM

14-8-1 declaratie de inventar, acest formular era cuprins in Ordin 425/1998, insa acest ordin este abrogat demulttt :wink:
Ordin 1850/2004 abroga Ordin 425/1998
Ordin 3512/2008 abroga Ordin 1850/2004



#91 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 25 June 2010 - 02:28 PM

Multumesc, Mara 2000, la fel stiam si eu, ce mai cauta dinozaurii astia pe la control habar nu am. Eu am o evidenta interna, si cand i-am aratat-o si i-am spus ca s-au abrogat demult, s-a crizat si a inceput sa urle ca el stie mai bine, eu l-am invitat sa consemneze in PV ca abia stept sa-l contest, a iesit din birou si a plecat.
iuliana



#92 LeeLoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 03 September 2010 - 11:49 AM

Buna,

Daca gresesc topicul, scuzele de rigoare sunt prezentate :)

Acum intrebarea: aveti idee daca pe Invoice, incepand cu 1 august, trebuie completat numarul de autorizatie privind inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari ?

Multumesc,
Camelia



#93 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 September 2010 - 02:30 PM

nu cred, deoarece nu am vazut in lege sa se specifice acest lucru.



#94 avdia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 194 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 September 2010 - 09:57 PM

Vezi postareageorge_v, la Oct 6 2009, 01:08 PM, a spus:

revin cu intrebarea...poate sunt mai multi colegi care "fac nir-uri" pe calculator (integrate cu conta financiara) : aceste nir-uri de care are nevoie doar tata mare (mort saracul de 2 ani) trebuie sa apara pe HARTIE ca maculatura sau pot fi listate la cerere ca registrul jurnal?


Sa inteleg ca nu e ste obligatoriu ca registrul jurnal pe note contabile sa fie listat?



#95 LeeLoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 20 September 2010 - 11:39 AM

Vezi postareaFlorin_76, la Sep 5 2010, 03:30 PM, a spus:

nu cred, deoarece nu am vazut in lege sa se specifice acest lucru.
Multumesc Florin. Nici eu nu am vazut ceva clar specificat in lege, insa m-am gandit sa nu fie ceva interpretare "printre randuri", sa spun asa.
Multumesc din nou,
Cami



#96 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 22 September 2010 - 11:28 AM

Vezi postareaavdia, la Sep 5 2010, 10:57 PM, a spus:

Vezi postareageorge_v, la Oct 6 2009, 01:08 PM, a spus:

revin cu intrebarea...poate sunt mai multi colegi care "fac nir-uri" pe calculator (integrate cu conta financiara) : aceste nir-uri de care are nevoie doar tata mare (mort saracul de 2 ani) trebuie sa apara pe HARTIE ca maculatura sau pot fi listate la cerere ca registrul jurnal?


Sa inteleg ca nu e ste obligatoriu ca registrul jurnal pe note contabile sa fie listat?
OMFP nr.3512/2008 cu aplicabilitate de la 01.01.2009

NOTĂ DE RECEPȚIE ȘI CONSTATARE DE DIFERENȚE (Cod 14-3-1A)
1. a) Servește ca:
- document pentru recepția bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru încărcare în gestiune;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
b) Se folosește ca document de recepție obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoțire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoțite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintă diferențe la recepție;
- mărfurilor intrate în gestiunile la care evidența se ține la preț de vânzare.
c) În alte cazuri decât cele menționate la lit. b), recepția și încărcarea în gestiune, după caz, și înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoțește transportul (factura, avizul de însoțire a mărfii etc.).
2. Se întocmește în două exemplare, la locul de depozitare sau în unitatea cu amănuntul, după caz, pe măsura efectuării recepției. În situația în care la recepție se constată diferențe, Nota de recepție și constatare de diferențe se întocmește în trei exemplare de către comisia de recepție legal constituită.
În cazul în care bunurile materiale sosesc în tranșe, se întocmește câte un formular pentru fiecare tranșă, care se anexează apoi la factură sau la avizul de însoțire a mărfii.
Datele de pe verso formularului se completează numai atunci când se constată diferențe la recepție.
3. Circulă:
- la gestiune, pentru încărcarea în gestiune a bunurilor materiale recepționate (toate exemplarele);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru întocmirea formelor privind reglementarea diferențelor constatate (toate exemplarele), precum și pentru înregistrarea în contabilitatea sintetică și analitică, atașată la documentele de livrare (factura sau avizul de însoțire a mărfii);
- la unitatea furnizoare (exemplarul 2) și la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea lipsurilor stabilite.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
5. Conținutul minimal obligatoriu (pentru editarea IT) de informații al formularului este următorul:
- denumirea unității;
- denumirea, numărul și data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numărul facturii/avizului de însoțire al mărfii etc., după caz;
- numărul curent; denumirea bunurilor recepționate; U/M; cantitatea conform documentelor însoțitoare; cantitatea recepționată, prețul unitar de achiziție și valoarea, după caz;
- numele, prenumele și semnătura membrilor comisiei de recepție, în condițiile în care se face recepția mărfii primite direct de la furnizor sau data primirii în gestiune și semnătura gestionarului în situația în care apar diferențe;
- prețul de vânzare și valoarea la preț de vânzare, după caz, pentru unitățile cu amănuntul.
În condițiile în care nu se înscriu datele valorice în Nota de recepție și constatare de diferențe, este obligatoriu ca aceste date să se regăsească într-un alt document justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitate a valorii bunurilor.

TATA MARE sa se odihneasca in PACE, nu-l deranja pentru că «mortii cu pământ se acoperă, iat vii cu hârtii»



#97 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 22 September 2010 - 11:46 AM

Vezi postareamarra_2000, la Jun 25 2010, 03:20 PM, a spus:

14-8-1 declaratie de inventar, acest formular era cuprins in Ordin 425/1998, insa acest ordin este abrogat demulttt :wink:
Ordin 1850/2004 abroga Ordin 425/1998
Ordin 3512/2008 abroga Ordin 1850/2004
Formularul ca formularul, esențial este ca DECLARATIA să răspundă cerințelor stipulate în N.M. aprobate prin OMFP nr.2861/2009. Deci dacă ai macheta prezentată în normele vechi nu strică dacă o respecți la inventarierile ulterioare, dar nici nu greșești dacă respecți

N.M. aprobate prin OMFP nr.2861/2009
pct. 8 –
Principalele măsuri organizatorice care trebuie luate de către comisia de inventariere sunt următoarele:
a) înainte de începerea operațiunii de inventariere să ia de la gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor o declarație scrisă din care să rezulte dacă:
- gestionează bunuri și în alte locuri de depozitare;
- în afara bunurilor entității respective are în gestiune și alte bunuri aparținând terților, primite cu sau fără documente;
- are plusuri sau lipsuri în gestiune, despre a căror cantitate ori valoare are cunoștință;
- are bunuri nerecepționate sau care trebuie expediate (livrate), pentru care s-au întocmit documentele aferente;
- a primit sau a eliberat bunuri fără documente legale;
- deține numerar sau alte hârtii de valoare rezultate din vânzarea bunurilor aflate în gestiunea sa;
- are documente de primire-eliberare care nu au fost operate în evidența gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate.
De asemenea, gestionarul va menționa în declarația scrisă felul, numărul și data ultimului document de intrare/ieșire a bunurilor în/din gestiune.
Declarația se datează și se semnează de către gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor și de către comisia de inventariere. Semnarea declarației de către gestionar se face în fața comisiei de inventariere;



#98 deepbluesea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 22 September 2010 - 12:02 PM

buna ziua , v-as ruga cu un raspuns, lucrez pentru o sucursala a unei firme (domeniu de activitate - industria alimentara) pe facturile care ni le emit furnizorii catre noi ca sucursala ce cod fiscal se trece , al nostru ca sucursala (nu platim tva - firma mare plateste) sau este obligatoriu cel al firmei mama ?



#99 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 23 September 2010 - 06:56 AM

Trebuie trecute ambele coduri : CIF firma mama (are indicativul RO de platitor de TVA) si CUI -ul sucursalei.



#100 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 10 December 2015 - 01:01 PM

Ordinul MFP 2634/05.11.2015 privind documentele financiar-contabile, publicat in MO 910 bis/09.12.2015 abroga
Ordinul MEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicat in MO 870 si 870 bis/23.12.2008, cu modificarile si completarile ulterioare si
Ordinul MFP 2.226/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, publicat in MO 1.056/30.12.2006, cu modificarile ulterioare






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL