Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


- - - - -

Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

99 replies to this topic

#41 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 09 February 2009 - 11:00 PM

Pt. AnAbella
Si eu am specificat in ct.de prestari de servicii la obligatiile beneficiarului acel punct legat de raspunderea....revine integral beneficiarului, cum ai spus si tu si am intrebat frumos fiecare client : "daca nu aduceti doc.la timp, voi raspundeti, corect ?" si nimeni nu a avut nimic de obiectat, mai ales ca se stiu cu musca pe caciula si nu o data am facut 1001 de decl.rectif., cand si unde se poate, din diverse motive, fara nici un ban in plus. Iar pe doc. scriu pe verso : "primit in data de...si semnez". S-a intamplat chiar sa editez eu Adresa catre firma mea (unii nu au calc.sau au dar nu stiu sa-l foloseasca ) cum ca mi s-a adus la cunostiinta in data de...din cauza...omiterea anuntarii schimb.salarului, sau a angajarii pers.x etc.si le-am spus ca eu nu pot face anumite decl.rectificative si sa le justific pe cele vechi depuse si ca si firma mea este controlata, inclusiv de CECCAR si au semnat Adresa. Nu avem ce face, la un control nu va mai recunoaste nimeni nimic, nu cred ca ar spune cum imi spun mie : "acum am gasit factura asta de acum 3 luni, era in caietul de mate. al copilului, habar nu am cum a ajuns acolo !" Trebuie f. multa rabdare si tact, este greu de lucrat cu oamenii si vorba ta, se gasesc rapid "altii" fara pretentii.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 09 February 2009 - 11:02 PM

Dana




#42 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 16 February 2009 - 11:12 AM

Ministerul Economiei si Finantelor (MEF ) elaborat un proiect de Hotarare de Guvern pentru abrogarea HG nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora.
Proiectul de HG a fost publicat marti pe site-ul MEF si prevede abrogarea atat a HG nr. 831/1997, dar si a tuturor ordinelor ministrului economiei si finantelor care au fost emise in baza acestei Hotarari a Guvernului.

In expunerea de motive a proiectului MEF se arata ca HG nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora a introdus regimul special de tiparire, inseriere si numerotare a formularelor financiar-contabile care stau la baza determinarii veniturilor din activitatea de exploatare.

Proiectul MEF vine in in contextul in care," prin art. 5 pct. 7 din Legea nr. 343/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal au fost abrogate prevederile referitoare la factura fiscala (cod 14-4-10/A), factura (cod 14-4- 10/aA) si avizul de insotire a marfii (cod 14-3-6A) din H.G. nr. 831/1997, prevederile referitoare la factura fiscala din Normele privind circulatia materialelor lemnoase si controlul circulatiei acestora si al instalatiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 427/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 328 din 16 aprilie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte prevederi referitoare la facturi si facturi fiscale tipizate, cu regim special", potrivit expunerii de motive.

Alte documente prevazute in Nomenclatorul inclus ca anexa in HG nr. 831/1997 sunt chitanta (cod 14-4-1), chitanta fiscala (cod 14-4-2), bon de comanda-chitanta (T.V.A.) (cod 14-4-11), bon de comanda-chitanta (cod 14-4-11/a), Fisa de magazie a formularelor cu regim special (cod 14-3-8/b).

Conform proiectului de HG elaborat de MEF, formularele financiar-contabile al caror regim special de tiparire, inseriere si numerotare este prevazut in mod expres prin acte normative se vor asigura de Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. sau de catre unitati tipografice abilitate de aceasta. Totodata, Ministerul Economiei si Finantelor va elabora norme privind stabilirea sistemului de inseriere si numerotare a acestor formulare financiar-contabile.


Adica???
merci :frusty:




#43 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 18 February 2009 - 09:15 AM

adica nu se vor mai aloca numere si serii documentelor in regim intern?



#44 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 18 February 2009 - 10:19 AM

Eu inteleg ca vorbim de documentele cu regim special, gen facturi pt lemn, prod accizabile (alcool, tutun, prod petroliere etc), care vor fi emise centralizat, cu elementele de siguranta legale, celelalte nefiind afectate (facturi, avize, chitante comune)
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#45 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 02 March 2009 - 06:33 PM

HG 105/2009 publicata in MO 105/20.02.2009 abroga HG 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora.
Regimul special de tiparire, inseriere si numerotare a formularelor financiar-contabile cum ar fi Factura fiscala(cod 14-4-10/A), Factura(cod 14-4 10/aA), Avizulul de insotire al marfii(cod 14-3-6A), Chitanta (cod 14-4-1), Chitanta fiscala(cod 14-4-2), Bon de comanda-chitanta(cod 14-4-11/a), Bon de comanda-chitanta (T.V.A.) (cod 14-4-11), Fisa de magazie a formularelor cu regim special(cod 14-3-8/b) a fost abrogat.
Formularele financiar-contabile utilizate vor avea un regim intern de numerotare, stabilit prin proceduri interne proprii de alocare de numere si serii conform Ordinului 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.



#46 jenifer

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 11 March 2009 - 05:42 PM

Si eu am citit aceasta hotarare care intra in vigoare din 20.02.2009.Dar ce facem cu facturile care deja au fost emise de atunci si pana in prezent? :frusty:

Dar cel putin eu inteleg ca abroga HG 831/1997 prin care erau obligatorii formularele tipizate cu regim special.. :sad:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 March 2009 - 09:07 PM




#47 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2009 - 10:05 AM

dragilor,

cf. acestui ordin :

B. Registrele de contabilitate
18. Potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicată, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal (cod 14-1-1), Registrul-inventar (cod 14-l-2) și Cartea mare (cod 14-1-3).
Registrele de contabilitate se utilizează în strictă concordanță cu destinația acestora și se prezintă în mod ordonat și astfel completate încât să permită în orice moment identificarea și controlul operațiunilor contabile efectuate.
Registrele de contabilitate se pot prezenta sub formă de registru, foi volante sau listări informatice, după caz.
Numerotarea paginilor registrelor se va face în ordine crescătoare, iar volumele se vor numerota în ordinea completării lor.

"adicatelea" , reg. inventar poate fi doar listat si indosariat ?? fara a mai fi nevoie sa scriem in minunatul registru (de la librarie) ?? ca mie asa imi suna dupa ce zice aliniatul ala ... hhmmm ??

cu multumiri anticipate :sad:



#48 myrelutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 01 April 2009 - 10:46 AM

un model de decizie, are careva? va rog?

Vezi postareaOtilia Alupei, la Apr 1 2009, 11:05 AM, a spus:

"adicatelea" , reg. inventar poate fi doar listat si indosariat ?? fara a mai fi nevoie sa scriem in minunatul registru (de la librarie) ?? ca mie asa imi suna dupa ce zice aliniatul ala ... hhmmm ??

cu multumiri anticipate :sad:
Eu l-am indosariat pe cel listat si am semnat in dreptul fiecarei pozitii scriptic=faptic...si nu s-a legat nimeni de el.



#49 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 01 April 2009 - 11:22 AM

" Ordin 3512/2008
16. Registrele de contabilitate și formularele financiar-contabile pot fi adaptate în funcție de specificul și necesitățile persoanelor prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu condiția respectării conținutului de informații și a normelor de întocmire și utilizare a acestora. Acestea pot fi pretipărite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor.
Se pot stabili norme proprii de întocmire și utilizare a formularelor financiar-contabile, cu condiția ca acestea să nu contravină reglementărilor legale în vigoare.
Neîntocmirea, întocmirea eronată și/sau neutilizarea documentelor justificative și financiar-contabile, conform prevederilor prezentelor norme metodologice, se sancționează potrivit dispozițiilor legale.
NORME SPECIFICE din 27 noiembrie 2008
de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile (Anexa nr. 2)*)
REGISTRUL-INVENTAR (Cod 14-1-2)
1. Servește ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ și de pasiv.
2. Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității. Se completează la începutul activității, la sfârșitul exercițiului financiar sau cu ocazia încetării activității, fără ștersături și fără spații libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere și respectiv în procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ și de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi, după caz.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ și de pasiv grupate după natura lor, conform posturilor din bilanț. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operațiunea de inventariere se actualizează cu intrările și ieșirile din perioada cuprinsă între data inventarierii și data încheierii exercițiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operațiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârșitul exercițiului financiar să fie reflectată situația reală a elementelor de activ și de pasiv.
Creanțele și obligațiile față de terți sunt supuse inventarierii pe baza confirmării extraselor soldurilor conturilor analitice debitoare și creditoare, sau a punctajelor reciproce, în funcție de necesități.
În cazul încetării activității, registrul-inventar se completează cu valoarea elementelor de activ și de pasiv inventariate faptic la acea dată.
În cazul în care o unitate are subunități dispersate teritorial care conduc contabilitatea până la nivel de balanță de verificare, registrul-inventar se poate conduce de către subunități, în condițiile înregistrării acestuia în evidența subunității.
În coloana 1 se înscrie numărul curent al fiecărei operațiuni înregistrate în ordine cronologică, de la deschiderea acestuia până la epuizarea filelor sau încetarea activității.
În coloana 2 vor fi recapitulate elementele inventariate, detaliat pe fiecare cont de activ și de pasiv, conturile de valori materiale putând fi defalcate pe gestiuni.
În coloana 3 se înscrie valoarea contabilă a elementelor inventariate.
În coloana 4 se înscrie valoarea de inventar a elementelor de activ și de pasiv, stabilită de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere și a proceselor-verbale de inventariere).
În coloana 5 se trec diferențele din evaluare, calculate ca diferență între valoarea contabilă și valoarea de inventar.
În coloana 6 se menționează cauzele diferențelor (deprecieri, dezmembrări, dezasortări, calamități, terți neidentificați etc.).
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă a rezultatelor inventarierii.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui."

Parerea mea este ca se poate edita pe calculator cu respectarea modelului prevazut in Anexe , se listeaza vreo 50 de pagini, cat sa ajunga pt.10 ani... si se respecta ce scrie la pct.2. Asa inteleg ca scrie in Ordin atat la pct.16 cat si la pct.18 postat de Otilia..

Myrelutza la ce model de decizie te referi ?

Dana




#50 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 01 April 2009 - 11:56 AM

Myrelutza daca te referi la Decizia de alocare a numerelor pt.doc.fin.-contabile, eu am un model pe care il atasez si il adaptezi tu pt.documentele la care te referi.


In completare la ceea ce am scris referitor la Registrul-inventar, daca ne gandim logic : de cand nu mai este obligatorie inreg. Reg.la Finante, nu vad de ce ar fi obligatoriu de cumparat...la o adica putem cumpara cate registre vrem cu bon fiscal, fara sa le inregistram in contabilitate, si le putem tot modifica daca nu vrem sa apara corecturile...nu se procedeaza asa, dar am dat doar un exemplu situat la cealalta extrema...Registrul il cumpara cine nu are calculator sau nu tine evidenta pe calculator.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 01 April 2009 - 11:58 AM

Dana




#51 myrelutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 01 April 2009 - 12:17 PM

Ma refeream la o decizie privind numerotarea registrelor financiar-contabile (registru jurnal, bonuri consum...), da e bun ce mi-ai tirmis, mersi frumos

Aceasta postare a fost editata de myrelutza: 01 April 2009 - 12:17 PM




#52 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 01 April 2009 - 01:39 PM

eu le dau numere din registrul de intrari iesiri al firmei, si apare data si numarul de iesire, pentru registru jurnal, etc.
e mai simplu.



#53 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2009 - 01:58 PM

multumesc mult, dragele mele :smile:

chiar ma gandeam cum naiba sa numerotez documentele contabile ... o sa innebunim cu atatea pe cap :bann: astia ce viseaza nopatea - pun in ordonante/legi/ordine maine ... :lnr (29): asta ne mai lipsea : plaja de numere alocate pt orice docum contabil ...

de anul asta iar indosariem separat reg tva (cumparari/vanzari) ... si il numerotam pe fiecare in parte ?? adica separat filele de la cumparari si separat cele de la vanzari ??
dar sit. furnizori, clienti, etc ... ?? orice situatie se numeroteaza ??

imi vine sa urlu ... :sad:

si sa nu uit : mie imi genereaza programul de conta reg. inventar, de aia intrebam daca e ok sa-l indosariez pur si simplu, fara sa mai trec sumele si in reg. vechi ...

si la reg. de casa trebuie numerotata fila cu fila, nu ?? in topuri de cate ?? 50... 100 file ?? sau lunar ??

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 01 April 2009 - 02:02 PM




#54 nelynely07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 01 April 2009 - 04:35 PM

sters mesaj anterior citat integral

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 April 2009 - 05:20 PM




#55 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 01 April 2009 - 05:01 PM

Nely, de ce ai citat ce a scris Otilia ? Probabil ai vrut sa scrii ceva si s-a intamplat ceva... Roaga un moderator sa stearga postarea si cand mai postezi foloseste doar ceea ce consideri ca este necesar sa citezi, nu intreg textul.

Dana




#56 nelynely07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 02 April 2009 - 10:15 AM

imi cer scuze , am vrut sa scriu ceva si am gresit ...



#57 Krisia_buc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 05 May 2009 - 09:25 AM

Buna ziua,
Ce se intampla daca utilizezi formulare financiar - contabile aprobate prin HG 831/1997, abrogate prin HG 105/2009 dupa data de 01.03.2009. Care sunt sanctiunile?
Multumesc.



#58 barbone_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:100% contabilitate

Postat 29 May 2009 - 08:12 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 6 2009, 07:45 PM, a spus:

*) Anexele nr. 2 și 3 se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 bis abonament, care se poate achiziționa și de la Centrul de vânzări și informare al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", București, șos. Panduri nr. 1.

le-a pus septimiu :sad:

aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry190396

si aici : http://www.conta.ro/...showtopic=33689

multumim frumos :biggrin:
Buna ziua. Am tot cautat pe forum anexele 2 si 3 din ord.3512 cu privire la doc.financiar contabile, dar nu le-am gasit iar linkurile de mai sus la mine nu se deschid. Va rog muuult de tot dak poate cineva sa le mai ataseze inca o data. Sper ca nu am deranjat , si repet, am folosit functia de cautare. Multumesc m de tot. Sa aveti un weekend odihnitor.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 29 May 2009 - 10:25 AM

barbonemadalina.contabilitate



#59 Geta L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 May 2009 - 09:57 AM

Fisier atasat  0870bis_1_.pdf   1.66MB   906 downloads

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 29 May 2009 - 10:23 AM




#60 barbone_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:100% contabilitate

Postat 29 May 2009 - 03:22 PM

MULTUMESC MULT DE TOT. CHIAR IMI ESTE DE AJUTOR. SA AVETI O ZI BUNA!

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 29 May 2009 - 05:17 PM

barbonemadalina.contabilitate






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL