Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


- - - - -

Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

99 replies to this topic

#21 lupoaica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 02:33 PM

Se putea odata... Acum nu se mai poate! Sigur ai infiintat firma de ceva vreme, nu-i asa Septimiu?! Cam de ... minim 2 ani ai aceasta firma, nu?! Oricum, eu cred ca esti in regula! Atata timp cat la Registru ti-a acceptat, esti ok! Eu sunt scarbita de ceccar...
preda



#22 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 08 January 2009 - 02:39 PM

in iunie am facut firma, deci se poate :cool:
e atat de simplu incat nu va dati seama, daca si finantele sunt de acord cu treaba asta (doar au spus de tertele persoane), totul este perfect
oricum 95% din contabilitate e prelucrare de date, adica introducere de acte, restu 5% te gandesti cum sa interpretezi o factura, cum sa calculezi un impozit pe profit, etc.

Aceasta postare a fost editata de Septimiu: 08 January 2009 - 02:44 PM




#23 lupoaica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 02:41 PM

pe ce caen?
preda



#24 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 08 January 2009 - 02:46 PM

Vezi postarealupoaica, la Jan 8 2009, 02:41 PM, a spus:

pe ce caen?
pe caen-ul de "contabilitate ceccar" numai ca in paranteza e "contabilitate primara" :frusty:
mai simplu de atat nu exista :thumbup:



#25 lupoaica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 02:51 PM

Bravo tie! Nu mai platesti cotizatii. Eu stiam ca nu se mai poate de 2 ani asa ceva...
preda



#26 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 08 January 2009 - 02:54 PM

se poate
daaar... gata, v-am povestit destul, ma duc sa pregatesc legislatia pentru astazi, diseara trebuie sa fie pe blog :cool:



#27 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 03:15 PM

si eu am adoptat varianta cu scrisul pe spatele facturii macar a lunii in care a fost adusa spre inreg., daca data predarii a depasit cu cel putin o luna data de pe factura si ea nu se mai poate inreg. in luna careia ii apartine.

problema pe care o puneam era legata de sit. in care imi vine cu fact. sa zicem pe data de 22 ale lunii urmatoare si are o intrare cu nir, fact. mai pot sa o prind daca nu am predat tva-ul (si imp. pe profit, eventual), insa nr. nirului aferent s-ar putea sa trebuiasca a fi anterior ultimului intocmit in cele 22 de zile scurse din luna curenta. cum il mai numerotez in aceeasi plaja ?? ca nu se mai poate decat daca le renumerotez pe toate cele ce ii urmeaza pana la data curenta.
sigur ca mai exista var. utilizarii unei alte plaje alocate (alta serie/ numar... ) insa asta e vizibil la un control si poate ridica oarece suspiciuni exact asupra sit. pe care vrem sa o ascundem.
pana la urma, asta e ... utilizam 2 serii diferite, eu asa procedez la facturare, daca se omite facturarea unui client intr-o luna si sit. se incadreaza in cea expusa mai sus (cu data de 22 a lunii urmatoare).
nu vad alta solutie, poate are cineva alta idee mai buna, altfel clientii vor trebui sa-si asume riscurile prin notarea fie prin proces verbal de predare-primire, fie pe spatele docum. intarziat a datei de predare chiar daca asta poate atrage atentia la un control, pana la urma e vina lor ca intarzie cu actele si nu vad de ce ar trebui sa suportam noi consecintele acestei situatii.

:thumbup:



#28 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 January 2009 - 03:40 PM

Vezi postareaSeptimiu, la Jan 8 2009, 01:59 PM, a spus:

... fac prelucrare de date se prelucreaza documentele contabile si ies niste rapoarte
Conform pct.60 din Norma metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile:
Unitatile de informatica sau persoanele care efectueaza lucrari cu ajutorul sistemului informatic de prelucrare automata a datelor poarta raspunderea prelucrarii cu exactitate a informatiilor din documente, iar beneficiarii raspund pentru exactitatea si realitatea datelor pe care le transmit pentru prelucrare.



#29 AnAbEllA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:

Postat 08 January 2009 - 03:51 PM

Vezi postareaSeptimiu, la Jan 8 2009, 02:59 PM, a spus:

AnaStacu, teoretic eu nu fac contabilitate, fac prelucrare de date
se prelucreaza documentele contabile si ies niste rapoarte
ca rapoartelor le zice "jurnale de tva" "balanta" "decont 300" e alta poveste :frusty:
decat angajat cu 2 ore la 15 firme, mai bine prelucrare date :cool:

sa nu mai zic ca in actul constitutiv este trecut contabilitate primare :biggrin:
deci se poate :thumbup:

Septimiu da-mi voie sa te contrazic putin : nu ma leg de celelalte, dar daca in urma prelucrarii documentelor contabile rezulta raportul care se numeste "balanta" ( de verificare ), atunci ceea ce faci tu este teoretic si practic chiar contabilitate. Asta pt ca balanta de verificare este o centralizare a datelor pe conturi contabile, deci in ca urmare a prelucrarii ai "contat" operatiunile, ai debitat si creditat in conturi contabile, deci ai facut contabilitate financiara. Gresesc ?



#30 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 08 January 2009 - 04:14 PM

nu debitez eu conturile, totul se face automat, din acest motiv este prelucrare de date
sa nu mai zic ca nu e obligatoriu sa generezi balanta doar la 6 luni cand se fac bilanturi, culmea, nici rejistru jurnal nu mai e obligatoriu decat la cererea organelor de control
daca cineva poate sa ma convinga ca ce fac eu nu e prelucrare de date este invitatul meu :cool:



#31 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 04:16 PM

Vezi postareaSeptimiu, la Jan 8 2009, 04:14 PM, a spus:

culmea, nici rejistru jurnal nu mai e obligatoriu decat la cererea organelor de control

cred ca vrei sa spui registru cartea mare :thumbup: nu reg. jurnal, nu-i asa ?



#32 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 08 January 2009 - 04:30 PM

Si pentru registrul jurnal e valabil. Vezi pct.19 din Ordin:
"Editarea Registrului-jurnal se efectueaza la cererea organelor de control sau în funcţie de necesitaţile proprii."
Prin "editare" eu inteleg "listarea" lui din calculator.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 08 January 2009 - 04:30 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#33 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 04:32 PM

din asta, ultimul (ordin), da ? din 3512 ...

ms mult, nopris :thumbup:

later : da, din ord. 3512, am vazut acum :frusty: din pacate n-am apucat sa-l citesc ...

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 January 2009 - 04:41 PM




#34 AnaStancu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2009 - 05:33 PM

Vezi postareaSeptimiu, la Jan 8 2009, 05:14 PM, a spus:

nu debitez eu conturile, totul se face automat, din acest motiv este prelucrare de date
sa nu mai zic ca nu e obligatoriu sa generezi balanta doar la 6 luni cand se fac bilanturi, culmea, nici rejistru jurnal nu mai e obligatoriu decat la cererea organelor de control
daca cineva poate sa ma convinga ca ce fac eu nu e prelucrare de date este invitatul meu :cool:

Deci sa inteleg ca primesti facturile de la clienti, le scanezi si programul ti le trimite automat pe conturile care trebuie? Adica nu stabilesti tu daca factura trebuie sa o inregistrezi in 401 sau 404 (de exemplu)? In acest caz, spune-ne si noua ce program folosesti? Vad ca este un program care judeca in locul contabilului.

Cand am spus facturile de la clienti, m-am referit la clientii ta, care iti dau facturile si celelalte documente sa le prelucrezi.



#35 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 09 January 2009 - 10:30 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 8 2009, 03:15 PM, a spus:

si eu am adoptat varianta cu scrisul pe spatele facturii macar a lunii in care a fost adusa spre inreg., daca data predarii a depasit cu cel putin o luna data de pe factura si ea nu se mai poate inreg. in luna careia ii apartine.
... pana la urma e vina lor ca intarzie cu actele si nu vad de ce ar trebui sa suportam noi consecintele acestei situatii.
Asa este, "beneficiarii raspund pentru exactitatea si realitatea datelor pe care le transmit pentru prelucrare" - pct 60 din Norma si deasemenea raspund si de transmiterea la timp a documentelor justificative care se vor prelucra.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 09 January 2009 - 10:32 AM




#36 nelynely07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 10 January 2009 - 10:13 AM

asi dori daca are cineva legea260/2007 , privind inregistrarea op comerciale prin mijloacele electronice , se refera cumva la emiterea facturilor care se fac pe calculator ?



#37 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2009 - 12:19 PM

nely,
vezi aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;hl=legea+260
si aici : http://www.conta.ro/...showtopic=33368

doar sa folosesti fct. de cautare ... cu un minim efort, ca tot e obligatoriu !

am mai gasit inca unul (intamplator) chiar aici, la "legislatie", vreo 3-4 topicuri mai jos fata de asta, se numeste chiar "factura in format electronic (intrebare urgenta), factura in format electronic", vezi de la postul 12 (al accizei) in jos : http://www.conta.ro/...showtopic=27640

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 10 January 2009 - 01:50 PM




#38 nelynely07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 10 January 2009 - 02:17 PM

multumesc , acum m-am lamurit , stau linistita



#39 mariamarin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 14 January 2009 - 02:06 PM

In Anexa 3 la Ord. 3512/2008, la STATE DE SALARII apare in continuare coloana "Cheltuieli profesionale 15%" si
In ce consta diferenta intre cele 2 ordine, la acest capitol ?



#40 arafina

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 08 February 2009 - 10:47 AM

Vezi postareamariamarin, la Jan 14 2009, 02:06 PM, a spus:

In Anexa 3 la Ord. 3512/2008, la STATE DE SALARII apare in continuare coloana "Cheltuieli profesionale 15%" si
In ce consta diferenta intre cele 2 ordine, la acest capitol ?

Aveti mare grija cu statul de salarii in formatul nou pentru ca cei de la ITM Bucuresti nu mai primesc statul decat in formatul acesta 14-5-1/a (desi e gresit avand coloana 34 cu cheltuieli profesionale 15%) Asta e poate l-a facut unul ca Boc care nici notiunea de salariu nu o are. In Romania e la mare pret copy/paste-ul.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL