Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile
#21
Postat 08 January 2009 - 02:33 PM
#22
Postat 08 January 2009 - 02:39 PM
e atat de simplu incat nu va dati seama, daca si finantele sunt de acord cu treaba asta (doar au spus de tertele persoane), totul este perfect
oricum 95% din contabilitate e prelucrare de date, adica introducere de acte, restu 5% te gandesti cum sa interpretezi o factura, cum sa calculezi un impozit pe profit, etc.
Aceasta postare a fost editata de Septimiu: 08 January 2009 - 02:44 PM
#23
Postat 08 January 2009 - 02:41 PM
#25
Postat 08 January 2009 - 02:51 PM
#26
Postat 08 January 2009 - 02:54 PM
daaar... gata, v-am povestit destul, ma duc sa pregatesc legislatia pentru astazi, diseara trebuie sa fie pe blog :cool:
#27
Postat 08 January 2009 - 03:15 PM
problema pe care o puneam era legata de sit. in care imi vine cu fact. sa zicem pe data de 22 ale lunii urmatoare si are o intrare cu nir, fact. mai pot sa o prind daca nu am predat tva-ul (si imp. pe profit, eventual), insa nr. nirului aferent s-ar putea sa trebuiasca a fi anterior ultimului intocmit in cele 22 de zile scurse din luna curenta. cum il mai numerotez in aceeasi plaja ?? ca nu se mai poate decat daca le renumerotez pe toate cele ce ii urmeaza pana la data curenta.
sigur ca mai exista var. utilizarii unei alte plaje alocate (alta serie/ numar... ) insa asta e vizibil la un control si poate ridica oarece suspiciuni exact asupra sit. pe care vrem sa o ascundem.
pana la urma, asta e ... utilizam 2 serii diferite, eu asa procedez la facturare, daca se omite facturarea unui client intr-o luna si sit. se incadreaza in cea expusa mai sus (cu data de 22 a lunii urmatoare).
nu vad alta solutie, poate are cineva alta idee mai buna, altfel clientii vor trebui sa-si asume riscurile prin notarea fie prin proces verbal de predare-primire, fie pe spatele docum. intarziat a datei de predare chiar daca asta poate atrage atentia la un control, pana la urma e vina lor ca intarzie cu actele si nu vad de ce ar trebui sa suportam noi consecintele acestei situatii.
#28
Postat 08 January 2009 - 03:40 PM
Septimiu, la Jan 8 2009, 01:59 PM, a spus:
Unitatile de informatica sau persoanele care efectueaza lucrari cu ajutorul sistemului informatic de prelucrare automata a datelor poarta raspunderea prelucrarii cu exactitate a informatiilor din documente, iar beneficiarii raspund pentru exactitatea si realitatea datelor pe care le transmit pentru prelucrare.
#29
Postat 08 January 2009 - 03:51 PM
Septimiu, la Jan 8 2009, 02:59 PM, a spus:
se prelucreaza documentele contabile si ies niste rapoarte
ca rapoartelor le zice "jurnale de tva" "balanta" "decont 300" e alta poveste
decat angajat cu 2 ore la 15 firme, mai bine prelucrare date :cool:
sa nu mai zic ca in actul constitutiv este trecut contabilitate primare :biggrin:
deci se poate
Septimiu da-mi voie sa te contrazic putin : nu ma leg de celelalte, dar daca in urma prelucrarii documentelor contabile rezulta raportul care se numeste "balanta" ( de verificare ), atunci ceea ce faci tu este teoretic si practic chiar contabilitate. Asta pt ca balanta de verificare este o centralizare a datelor pe conturi contabile, deci in ca urmare a prelucrarii ai "contat" operatiunile, ai debitat si creditat in conturi contabile, deci ai facut contabilitate financiara. Gresesc ?
#30
Postat 08 January 2009 - 04:14 PM
sa nu mai zic ca nu e obligatoriu sa generezi balanta doar la 6 luni cand se fac bilanturi, culmea, nici rejistru jurnal nu mai e obligatoriu decat la cererea organelor de control
daca cineva poate sa ma convinga ca ce fac eu nu e prelucrare de date este invitatul meu :cool:
#31
#32
Postat 08 January 2009 - 04:30 PM
"Editarea Registrului-jurnal se efectueaza la cererea organelor de control sau în funcţie de necesitaţile proprii."
Prin "editare" eu inteleg "listarea" lui din calculator.
Aceasta postare a fost editata de nopris: 08 January 2009 - 04:30 PM
#33
Postat 08 January 2009 - 04:32 PM
ms mult, nopris
later : da, din ord. 3512, am vazut acum din pacate n-am apucat sa-l citesc ...
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 January 2009 - 04:41 PM
#34
Postat 08 January 2009 - 05:33 PM
Septimiu, la Jan 8 2009, 05:14 PM, a spus:
sa nu mai zic ca nu e obligatoriu sa generezi balanta doar la 6 luni cand se fac bilanturi, culmea, nici rejistru jurnal nu mai e obligatoriu decat la cererea organelor de control
daca cineva poate sa ma convinga ca ce fac eu nu e prelucrare de date este invitatul meu :cool:
Deci sa inteleg ca primesti facturile de la clienti, le scanezi si programul ti le trimite automat pe conturile care trebuie? Adica nu stabilesti tu daca factura trebuie sa o inregistrezi in 401 sau 404 (de exemplu)? In acest caz, spune-ne si noua ce program folosesti? Vad ca este un program care judeca in locul contabilului.
Cand am spus facturile de la clienti, m-am referit la clientii ta, care iti dau facturile si celelalte documente sa le prelucrezi.
#35
Postat 09 January 2009 - 10:30 AM
Otilia Alupei, la Jan 8 2009, 03:15 PM, a spus:
... pana la urma e vina lor ca intarzie cu actele si nu vad de ce ar trebui sa suportam noi consecintele acestei situatii.
Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 09 January 2009 - 10:32 AM
#36
Postat 10 January 2009 - 10:13 AM
#37
Postat 10 January 2009 - 12:19 PM
vezi aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;hl=legea+260
si aici : http://www.conta.ro/...showtopic=33368
doar sa folosesti fct. de cautare ... cu un minim efort, ca tot e obligatoriu !
am mai gasit inca unul (intamplator) chiar aici, la "legislatie", vreo 3-4 topicuri mai jos fata de asta, se numeste chiar "factura in format electronic (intrebare urgenta), factura in format electronic", vezi de la postul 12 (al accizei) in jos : http://www.conta.ro/...showtopic=27640
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 10 January 2009 - 01:50 PM
#38
Postat 10 January 2009 - 02:17 PM
#39
Postat 14 January 2009 - 02:06 PM
In ce consta diferenta intre cele 2 ordine, la acest capitol ?
#40
Postat 08 February 2009 - 10:47 AM
mariamarin, la Jan 14 2009, 02:06 PM, a spus:
In ce consta diferenta intre cele 2 ordine, la acest capitol ?
Aveti mare grija cu statul de salarii in formatul nou pentru ca cei de la ITM Bucuresti nu mai primesc statul decat in formatul acesta 14-5-1/a (desi e gresit avand coloana 34 cu cheltuieli profesionale 15%) Asta e poate l-a facut unul ca Boc care nici notiunea de salariu nu o are. In Romania e la mare pret copy/paste-ul.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi