Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


- - - - -

Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

99 replies to this topic

#61 simona_m

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 14 June 2009 - 10:20 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 6 2009, 08:45 PM, a spus:

*) Anexele nr. 2 și 3 se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 bis abonament, care se poate achiziționa și de la Centrul de vânzări și informare al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", București, șos. Panduri nr. 1.

deci, mai stam ... :angry:


sar'naaa, Lexiroxi :sad:

ba nu mai stam, ca le-a pus septimiu :lnr (51):

aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry190396

si aici : http://www.conta.ro/...showtopic=33689

multumim frumos :biggrin:
Nu am putut accesa Anexa 2 si 3.Nu am dreptul?



#62 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2009 - 12:57 AM

Ciudat, daca sunteti logat ar trebui sa puteti descarca.
Daca nu puteti descarca apelati-ma pe mail sau mess si va ajut eu .




#63 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2009 - 12:58 PM

are doar 2 postari (din cele 10 minim necesare) si nu poate folosi mesageria privata, Florin.


link-urile acelea nu mai sunt valabile !!

trebuie atasate din nou, daca nu mai sunt altundeva postate, cu fct. de cautare nu s-au mai putut identifica in alta parte ??



#64 Geta L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 June 2009 - 11:42 AM

Stimati colegi, am o intrebare cu privire la continutul minimal de informatii din formularul de chitanta. In instructiunile privind formularul "Chitanta (cod 14-4-1)" aflate la pag 56 din monitorul oficial 870 bis/2008, la punctul 5, exista urmatoarea formulare:" - numele si prenumele persoanei fizice care depune sume si ce reprezinta acestea sau, dupa caz, denumirea unitatii, codul de identificare fiscala, numarul de inregistrare la oficiul registrul comertului, sediul (localitate, str., numar), judetul persoanei juridice". Din aceasta formulare eu inteleg ca pe chitanta trebuie inserate informatii cu privire la platitor, aceleasi cu cele obligatorii pentru emitentul chitantei. Se pare ca acest aspect nu a fost sesizat de vreme ce nici una din chitantele care mi-au trecut prin fata ochilor incepand cu 1 ian 2009 nu au continut CIF si nr RC pentru platitor (doar adresa si nr facturii achitate). Stiti ceva mai mult cu privire la acest aspect? Am inteles ca sunt controale ale GF cu privire la modul de completare a chitantelor.



#65 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 18 June 2009 - 02:30 PM

"In momentul cand incasezi suma, se presupune ca exista o factura care contine toate elementele de identificare ale societatii. Mai lipseste sa se ceara si numarul de pantof al persoanei care face plata pt ai putea lua urma in caz ca dispare.

Si tensiunea arteriala ar trebui trecuta ... si culoarea ochilor.
Pentru identificare completa.

Oricum, se pot folosi chitantele vechi ... in cimpul "reprezentind" se pot trece noile informatii cerute, de ex.:

"*incasare factura nr. ... de la SC XY SRL, cui: 123123, J04/123/2009" * ...
tensiunea arteriala 18 cu 12, stare psihica: nervos, ten: negru de suparare ... etc.

Am auzit ca mai scot acum un ORDIN de la Excelenta Sa Pogea si Gratiela Iordache ...cu chitantele biometrice. ;-) Prin punerea degetului.

se recomanda metoda de citire a amprentelor prin aplicarea degetului pe ochiul lui pogea&co. si apasare cu incredere si cat mai adanc. ;)"

Dreptul de autor nu imi apartine, dar mi-a placut teribil.



#66 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2009 - 09:23 PM

Am auzit ca mai scot acum un ORDIN de la Excelenta Sa Pogea si Gratiela Iordache ...cu chitantele biometrice. ;-) Prin punerea degetului.

se recomanda metoda de citire a amprentelor prin aplicarea degetului pe ochiul lui pogea&co. si apasare cu incredere si cat mai adanc. ;)"


Super tare :biggrin:

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 23 June 2009 - 09:24 PM




#67 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 25 June 2009 - 11:45 AM

pct. 19: Unitatile pot utiliza jurnale auxiliare pt operatiunile de casa, banca, decontarile cu furnizorii, situatia incasarii-achitarii facturilor etc.

intrebare : cum poate o "situatie" sa fie un jurnal auxiliar??



#68 ionela-stefania

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2009 - 12:26 PM

acest ordin 3512/2008, abroga, HG.831/1997 ! cum ramane cu ordinul 293/2006 ? stie cineva ? multumesc.



#69 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 25 June 2009 - 12:26 PM

pct. 17:

cred ca trebuie sa facem o distinctie intre documentele/formularele financiar-contabile si registrele/fisele/situatiile financiare.

opinie: se numeroteaza doar formularele (care vor deveni documente primare), de ex: nir, bon de consum, pontaje, dispozitii catre casierie, ordin de deplasare
nu se numeoteaza: fise de cont, balante, situatii financiare
se numeroteaza ca si pana acum: registrul casierului, raport de gestiune, registrele de TVA, registrul jurnal, inventar.



#70 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 25 June 2009 - 02:49 PM

deci cu registrul jurnal e clar ca poate fi in format electronic si listat la cerere.

registrul inventar tot asa, nu? conform punctului 18.



#71 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 26 June 2009 - 10:56 AM

Pt.Ionela : Ordinul 293/2006 este abrogat de Hot.105 din 18.02.2009 privind abrogarea HG 831/1997 pt. modificarea OMF 1714/2005 privind aplicarea prevederilor HG 831/1997.



Pt George : In ord.3512/2008, al art.18 scrie :
" Potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicată, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal (cod 14-1-1), Registrul-inventar (cod 14-l-2) și Cartea mare (cod 14-1-3).
Registrele de contabilitate se utilizează în strictă concordanță cu destinația acestora și se prezintă în mod ordonat și astfel completate încât să permită în orice moment identificarea și controlul operațiunilor contabile efectuate.
Registrele de contabilitate se pot prezenta sub formă de registru, foi volante sau listări informatice, după caz.
Numerotarea paginilor registrelor se va face în ordine crescătoare, iar volumele se vor numerota în ordinea completării lor."
Deci si Reg.inv., poate fi prezentat sub forma de listare electronica, dar este clar ca : "Registrul-inventar se întocmește la înființarea unității, cel puțin o dată pe an pe parcursul funcționării unității, cu ocazia fuziunii, divizării sau încetării activității, precum și în alte situații prevăzute de lege, pe bază de inventar faptic.", nu se listeaza numai la cerere, ca si Reg.jurnal, ci in toate cazurile cuprinse in citatul anterior, dupa caz.

Dana




#72 elit

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 29 June 2009 - 02:30 PM

se trece cif si nr de ordine de la registrul comertului al clientului pe chitanta?multumesc



#73 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 29 June 2009 - 02:44 PM

Da

Dana




#74 monellu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 131 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 29 June 2009 - 06:04 PM

O.M.F.P.nr.3512/2008 privind documentele financiar contabile - MO 870 bis din 23.12.2008 - anexa 2 - unde descrie ce trebuie sa contina fiecare document

De asemnea ATENTIE: Dispozitiile de casierie se fac in 2 exemplare!

Aceasta postare a fost editata de monellu: 29 June 2009 - 06:04 PM




#75 elit

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 02 July 2009 - 11:51 AM

multumesc,



#76 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 03 July 2009 - 12:13 PM

nir-urile, bonurile de consum, registul casierului, raportul gestionarului, etc. trebuie sa fie pe HARTIE sau pot fi si astea in forma electronica?



#77 foxyexp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj-napoca

Postat 03 July 2009 - 02:05 PM

documentele contabile si justificative care prevad semnarea lor trebuie listate; gestionarul trebuie sa semneze nir-ul si bonul de consum si raportul de gestiune, casierul trebuie sa semneze registrul de casa, statul de plata sau fluturasul se semneaza de persoana care primeste banii, etc.
cum poti sa spui ca ai lipsa in gestiune si sa il pui pe gestionar sa plateasca daca nu poti face dovada ca el a primit marfa in gestiunea de care raspunde prin semnarea nir-ului; deci mare atentie la ce simplificam si la ce nu.



#78 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 03 July 2009 - 02:29 PM

corect.......
dar exista firme a caror politica nu include proceduri pentru controlarea gestionarului/casierului/salariatilor prin semnaturi etc.
si atunci toate aceste documente interne se fac ca asa cere legea (pe partea de disciplina financiar-contabila + justificare in scop fiscal).



#79 elena ciuculan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 23 September 2009 - 09:38 AM

am rasfoit aceast ordin si nu am gadit nimic referitor la ceea ce trebuie sa cuprinda un chitantier. mai nou se spune ca trebuie sa cuprinda si cui si j.. persoanei care achita suma. Este adevarat? si unde apare aceasta reglementare?



#80 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 23 September 2009 - 10:10 AM

In Normele aparute in MO 870 bis din 23.12.2008 :

"CHITANȚĂ (cod 14-4-1)
1. Servește ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unității;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă și în contabilitate.
În condițiile în care sumele înscrise pe chitanță sunt aferente livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii scutite fără drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) și (2) din Codul fiscal), formularul de chitanță este documentul justificativ care stă la baza înregistrării veniturilor în contabilitate.
2. Se întocmește în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unității și se semnează de acesta pentru primirea sumei.
3. Circulă la depunător (exemplarul 1, cu ștampila unității). Exemplarul 2 rămâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operațiunilor efectuate în registrul de casă.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, după utilizarea completă a carnetului (exemplarul 2).
5. Continutul minimal al formularului:
- denumirea unității; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerțului; sediul (localitatea, str., număr); județul;
- denumirea, numărul și data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numele și prenumele persoanei fizice care depune sume și ce reprezintă acestea sau, după caz, denumirea unității; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerțului; sediul (localitatea, str., număr); județul persoanei juridice;
- suma in cifre și litere;
- semnătura casierului."

Dana







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL