Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE


189 replies to this topic

#121 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2011 - 10:25 AM

http://economie.hotn...line-despre.htm

De ce se foloseste sistemul asta? (Marți, 7 iunie 2011, 13:28)
un contribuabil [anonim]
As vrea sa stiu de ce s-a trecut la formula actuala. Inainte era posibila obtinerea unei semnaturi la costuri rezonabile direct de la ANAF. Era nevoie de un numar de hirtii si formalitati, cum e si normal pentru asa un certificat, dar la urma tot cetateanul doritor putea sa-si faca treaba. Si semnatura era valabila 2 ani.
Acum toti trebuie sa plateasca un abonament anual unei terte parti care ia mult mai mult pentru acelasi lucru (adica nu mare lucru).
Intrebarea 1: Cine si de ce a hotarit aceasta schimbare? Stiu ca versiunea oficiala e "decongestionarea aparatului de stat" dar nu mi-a parut prea congestionat. In plus, noi eram cei care plateam functionarii statului. Acum platim pe altcineva. Mai mult.
intrebarea 2: Daca tot e sa fie delegata unei terte parti eliberarea de certificate digitale, poate contribuabilul sa aleaga de unde sa-si procure semnatura electronica? Inteleg ca nu.
Daca asa e, cine si de ce a decis sa fie acceptate numai certificate provenite din "surse agreate" si nu si cele provenite din surse cel putin la fel de sigure si de incredere (de talie internationala)? raspunde trimite Raspuns

(Miercuri, 8 iunie 2011, 12:02)
Adrian Floarea [hotnews.ro] i-a raspuns lui un contribuabil
Raspuns la Intrebarea 1:

Asa cum am spus mai sus valoarea legala a documentelor semnate electronic este asigurata de respectarea conditiilor Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. O autoritate de certificare care emite certificate fara respectarea cerintelor legale nu poate garanta valabilitatea documentelor semnate in justitie.

De ce a fost nevoie de aceasta schimbare? Lucrurile merg pe cale naturala: reducerea costurilor precum si optimizarea relatiei contribuabil stat in conditii de legalitate. Pot sa va spun ca implementarea unui asemenea sistem poate duce la o economie de minim 30% din costurile curente operationale. Lunar se depuneau pe hartie cateva milioane de declaratii. Va rog sa luati in calcul ca, prin introducerea acestui sistem s-au facut economii importante cu: hartia, procesarea datelor la nivelul ANAF precum si arhivarea acestora. Sa nu mai luam in calcul faptul ca orice persoana isi poate depune direct din fata calculatorului personal declaratiile.

Nu am inventat noi roata: acest sistem este utilizat in marea majoritate a statelor europene si este singurul in masura sa asigura legalitate documentelor electronice.

Certificatul digital calificat este valabil 1 an de zile prin lege (455/2001) si nu intamplator, ci din considerente de securitate si din necesitatea de a se garanta identitatea persoanei careia i se emite certificatul calificat. raspunde trimite Raspuns - continuare II (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:04)
Adrian Floarea [hotnews.ro] i-a raspuns lui un contribuabil
Raspuns la intrebarea 2: Contribuabilul poate alege de la ce furnizor sa achizitioneze semnatura electronica. In acest moment, in Romania, sunt 3 furnizori acreditati. Notiunea de furnizor acreditat este preluata din Directiva europeana a semnaturii electronice si garanteaza ca o semnatura creata cu un certificat digital calificat emis de un asemenea furnizor are, fara echivoc si fara alte expertize tehnice, valoare legala in justitie. Calitatea de furnizor acreditat se obtine in urma unui audit de specialitate, care se realizeaza la solicitarea si pe cheltuiala furnizorului si, care certifica respectarea intocmai a cerintelor tehnologice, de securitate si procedurale ale furnizorului relativ la reglementarile in vigoare.

Ganditi-va ce s-ar intampla daca 10 000 de contribuabili nu ar recunoaste, ulterior, continutul declaratiilor depuse. Cat timp si bani s-ar cheltui in instanta si pe expertize tehnice pentru a se dovedi ca respectivele declaratii au fost intocmite si depuse intr-adevar de cei 10.000 de contribuabili? Semnatura electronica bazata pe certificatul digital calificat protejeaza atat statul cat si contribuabilul prin garantarea legala a continutului declaratiilor.

Fiecare institutie are dreptul sa stabileasca conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un furnizor de servicii de certificare pentru a accepta semnaturile electronice create cu certificatele emise de acesta, in conditiile respectarii cadrului legal. Pentru fiecare stat din UE cea mai simpla metoda este sa accepte furnizorii acreditati conform legislatiei nationale. raspunde trimite Raspuns - continuare III (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:04)
Adrian Floarea [hotnews.ro] i-a raspuns lui un contribuabil
As mai dori sa fac o mentiune referitoare la „furnizorii de talie internationala”. Foarte multa lume foloseste aceasta sintagma fara o minima intelegere a fenomenului. Ce va pot spune este ca certSIGN depune toate diligentele sa fie un furnizor recunoscut pe piata: pe de o parte certificatele emise de noi sunt in acest moment automat recunoscute de toti furnizorii importanti de tehnologie in domeniul on-line - Microsoft si Mozilla (exista aproximativ 150 de companii de la nivel mondial care au aceasta recunoastere), pe de alta parte, am implementat solutii bazate pe semnatura electronica in alte 5 state. raspunde trimite

...............

Gratuite (Marți, 7 iunie 2011, 16:31)
Jean Valjean [anonim]
1. De ce nu sunt utilizate certificate gratuite ?
De exemplu Banca Transilvania utilizeaza astfel de certificate pentru internet banking, gratuite, valabile 1 an si cu posibilitatea de instalare de zece ori.

2. Daca sunt contra cost, au cumva alte facilitati in plus decat cele gratuite mentionate mai sus ? raspunde trimite Raspuns (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:12)
Adrian Floarea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Jean Valjean
1. In cazul unui litigiu, documentele semnate in baza acestor certificate nu au valoare legala, pentru ca nu sunt certificate calificate, in conformitate cu Legea 455/2001. Pentru a o dobandi este necesara realizarea unei expertize tehnice (alte costuri).

Ca un exemplu: certificatele emise de multe institutii de care s-a pomenit aici sunt emise direct pe calculator fara a fi utilizat un dispozitiv securizat pentru pastrarea acestora. Astfel orice persoana care are acces la calculatorul respectiv poate utiliza certificatul si semna electronic. Nu cred ca mi-ar place sa existe nici cea mai mica posibilitate ca altcineva sa semneze in numele meu .

Mai mult decat atat, certificatele respective sunt utilizate pentru autentificarea in sistemele institutiilor respective si nu pentru semnatura electronica. Diferenta este, daca doriti, aceea dintre o legitimatie de serviciu si un act de identitate :).

2. Cea mai simpla metoda de a asigura recunoasterea legala a unei semnaturi electronice este utilizarea unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat. raspunde trimite



#122 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 June 2011 - 06:12 PM

sa vedem ce-a zis, intr-o dezbatere, un domn de departe, departe, dar tot in europa- SPANIA- Catalunia:

“Cel mai avantajos mod de a avea o astfel de semnatura este sa mergi la FISCUL de aici pentru a cere una. Serviciile de semnatura electronica sunt GRATUIT oferite cetatenilor statului


sa vedem ce-a zis, la un seminar de fiscalitate, un domn, care activeaza aici in romania, pe care cred ca e greu sa-l contrazicem:

“Obligativitatea plății unei taxe de 50 de euro pentru ca firmele să obțină certificatul digital și să poată depună online declarațiile ar trebui eliminată, întrucât reprezintă o povară în plus”, a zis ieri, Peter de Ruiter, partener în cadrul “PricewaterhouseCoopers” (PwC) România. Prevederea ar trebui eliminată imediat, a mai spus de Ruiter. Atat.

ce vorbesc domnii de la finante, cum c-au auzit de la aia de la comunicatii de nu stiu ce "recomandare" ue, ei stiu...

pun eu un detaliu din "recomandarea" la care, banuiesc, fac referire:

DIRECTIVE 1999/93/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 13 December 1999 on a Community framework for electronic signatures
"(12) Certification services can be offered either by a public entity or a legal or natural... person"...

numai ca anafu' ("public entity"- entitate publica), care opera legal cu semnaturile electronice, si le punea la dispozitia contribuabililor GRATIS (ca-n Spania, tot in europa) a constatat deodata ca nu mai "poate", incurca piata :smile: , nu mai e legal ce face de ani de zile :sad: si prefera s-o paseze repede, daca tot e obligatorie (semnatura)pentru toti in relatia cu el (anafu'), la "legal or natural person" (persoane fizice si juridice), sa faca aia un ban gramada pe o piata garantata (contribuabili- cumparatori de "semnaturi electronice" [b]cu forta, ca daca nu depun declaratiile semnate "electronic" cumparate de la "legal persons" indicate de el, anafu')li se da amenzi naucitoare, si-i face si "inactivi", daca persista in greseala) :happy: :laugh: :ohmy:




#123 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 June 2011 - 07:48 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 18 June 2011 - 11:57 AM, a spus:


voi spuneti ca semnatura electronica trebuia sa fie o optiune, nu o obligatie


cei se spun asa, cam zic bine

"Art. 1. - Orice persoana, fizica sau juridica, aflata pe teritoriul Romaniei poate beneficia de servicii de certificare in vederea utilizarii semnaturii electronice in sensul definit a art. 4 din Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica, denumita in continuare lege."- Norma tehnica si metodologica din 13 decembrie 2001
pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica

nu poate schimba un opanaf "POATE BENEFICIA"dintr-o LEGE cu "OBLIGAT(SA BENEFICIEZE??!!!)" :smile: ... SI CONTR-COST :sad:



#124 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 19 June 2011 - 08:33 PM

gigi iti transmit toata stima pentru argumentatia bazata pe prevederi legale si logica bunului simt, sunt total de acord si raman in continuare ingrozit si mahnit de servilismul si lipsa de atitudine civica a breslei economistilor in fata acestei incalcari flagrante a legii. Eu unul, nu pot sa vad chestiunea cu d.s. decat ca o josnicie de tip securist, de control si urmarire a persoanei.

De asemenea, nu sunt deloc de acord cu prerogativa autoasumata a unor economisti de "caini pazitori" ai aplicarii prevederilor legale, mai ramane sa-si semneze nota proprie de turnator fiscal la ANAF sau la ONPCSB. Si nu o spun ca sa jignesc, ma gandesc sa fie un indemn la autoreflectie la o tema mai mare, cum putem contribui fiecare din noi la crearea unui stat democrat si civilizat, mai ales sa ne cunoastem si sa ne aparam drepturile si libertatile personale in fata autoritatilor.



#125 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 19 June 2011 - 09:51 PM

De acord cu Gigi si Mutual, din pacate "nu-i prost cel care mananca 7 paini...", continuarea o stiti...
Putea sa fie si 1 euro c.d., din principiu nu pot fi de acord, colegii au adus argumente suficiente.

Citeaza

mutual:... cum putem contribui fiecare din noi la crearea unui stat democrat si civilizat, mai ales sa ne cunoastem si sa ne aparam drepturile si libertatile personale in fata autoritatilor.
In Romania? Slabe sperante! Nu este vorba despre politica, chiar nu conteaza cine a fost si/sau este la putere si cine a fost si/sau este in opozitie, nu conteaza daca este criza sau nu, pur si simplu 90% dintre romani sunt atat de obisnuiti sa taca, sa rabde, sa accepte toate nedreptatile fara sa ia pozitie, incat uneori ma gandesc ca dpdv psihologic suntem grav afectati de o forma de "cancer".
OFF TOPIC: Am platit impozit la zero lei venit? Daaaaaaa! S-au redus cu 1/4 salariile bugetarilor? Daaaaaa! Se face evaziune fiscala pe fata? Daaaaaa! Platesc amaratii nostri de parinti si bunici impozit si contib. la sanatate din pensii de mizerie? Daaaaaa! Avem protectie sociala? Nuuuuu! Avem un sistem sanatos de invatamant, sanatate, orice doriti? Nuuuuu!
:smile:
Scuze pt. paranteza si OFF TOPIC dar nu demult mi-a murit cineva drag, bolnav de cancer, care s-a chinuit cu boala un an si ceva acasa, in ciuda faptului ca a muncit pentru si in aceasta tara peste 40 de ani, tara care l-a "sters" cu totul dintre cei vii din momentul punerii diagnosticului. Asa sunt multi romani si fiecare dintre noi poate ajunge la un moment dat sa fie neputincios in fata unui sistem inuman si incorect, pentru care suntem cu totii de vina, din cauza lipsei de atitudine.

Dana




#126 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 June 2011 - 03:18 PM

Lipsa de atitudine? Suntem prea mici pentru asa ceva, iar interesele sunt foarte mari si gandirea logica si argumentele noastre se pierd in fata „interpretarilor” si a atitudinii celor care ne arunca in vartejul „faptului implinit”. Sigur ca nu suntem de acord cu obligativitatea semnaturii electronice prin achizitionarea cu plata a certificatului digital si solutia depunerii declaratiilor s-a transformat intr-o plata a unor furnizori, la fel ca plata comisionului ITM, daca va mai amintiti.
Iar printre modificarile legislative referitoare la depunerea declaratiilor se prevede ca termenul de depunere sa fie la momentul validarii declaratiei, nu la momentul depunerii – alta aberatie.



#127 cr1st1na

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 295 Postari:

Postat 22 June 2011 - 05:07 PM

....cei care inca nu avem cd :P .....ia sa nu mai transmitem declaratiile on-line cu 1 iul 2011, ia sa vedem ce se intampla.....chiar ar fi curioasa treaba....ce s-ar mai intoarce anaf-ul cu ......-n sus....ia sa le facem si noi surprize.......sa imbarligam sistemul....nu merita astia mai mult.......deja m-am saturat...citesc ,,n" forumuri, merg cu mijloc de transport, stau la rand...ma uit la TV PESTE TOT ACELASI SUBIECT ......ne calca in picioare....fratilor in tara noastra?...A NOASTRA SA FIM TRATATI CA NISTE SCLAVI?.....rusine...mie imi este rusine....



#128 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 22 June 2011 - 07:09 PM

(Miercuri, 8 iunie 2011, 12:02)
Adrian Floarea [hotnews.ro] i-a raspuns lui un contribuabil

"Ganditi-va ce s-ar intampla daca 10 000 de contribuabili nu ar recunoaste, ulterior, continutul declaratiilor depuse. Cat timp si bani s-ar cheltui in instanta si pe expertize tehnice pentru a se dovedi ca respectivele declaratii au fost intocmite si depuse intr-adevar de cei 10.000 de contribuabili? Semnatura electronica bazata pe certificatul digital calificat protejeaza atat statul cat si contribuabilul prin garantarea legala a continutului declaratiilor."

ce ipoteza nerealista!!!

... nu stiu, n-am auzit, si cu certitudine nu exista/n-a existat, cat timp (ani muuuulti) s-au depus declaratiile online cu "user si parola", sau ca fisiere atasate la un simplu email, nici macar un (UNU, 1) singur caz pe rolul instantelor de judecata (cu "expertizele tehnice" aferente), in care un contribuabil "sa-si caute dreptatea" ca el "nu recunoste" "continutul declaratiilor depuse"...

iar domnu' ne indeamna sa ne "gandim" la, laa, laaa... 10.000!!! :smile: ... probabil, in 100 de ani, da' nici atunci...

... parca s-ar adresa mecanicilor de locomotiva... sau incearca sa vanda castraveti gradinarilor...

NU astea sunt "argumentele" pentru care trebuie (suntem obligati) sa-i cumparam produsele.



#129 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2011 - 09:33 AM

@gigi :
faptul ca ceva nu s-a produs pana acum nu inseamna neaparat ca nu se poate produce de acum inainte
din pacate, realitatea arata ca romanul este mult mai inventiv in sensul negativ decat in cel pozitiv, asa ca nu m-ar mira, cand are un interes, contribuabilul sa nege continutul decl. depuse, mai ales daca afla ca se poate face asta si ca astfel poate obtine ceva in folosul lui.
uite asa s-ar ajunge la cele 10.000 de cazuri enuntate.

@mutual :
exista o diferenta majora intre servilism si intelegerea unor ratiuni de ordin tehnic/ de resurse + niste calcule economice simple si personale ale fiecaruia dintre noi, pe baza carora acceptam, fara atata taraboi, implementarea acestui nou sistem de declarare pe care, evident, toti l-am fi vrut gratuit.
chiar daca nu reactionam in masa asa cum ti-ai dori/ cum consideri ca ar trebui, te rog sa te controlezi cand faci afirmatii referitoare la breasla economistilor, asta daca tot zici ca nu vrei sa jignesti :smile: , abordarea de genul "sunteti asa si pe dincolo, dar nu o zic ca sa va jignesc" e deplasata si nu pacaleste pe nimeni.
pt. ca nu e prima oara cand pui prb. in modul asta, ai avertisment public !
de asemenea, te-as ruga sa postezi mai putina politica (forumul este apolitic) si, in locul ei, poate mai multa contabilitate/fiscalitate (forumul este specializat pe acest domeniu)

pt. toata lumea care posteaza in acest topic : chiar daca subiectul este "inflamat", va rog insistent sa va controlati modul de exprimare astfel incat sa se incadreze in limitele respectului pe care ni-l datoram unii altora. in caz contrar, voi fi nevoita sa va restrictionez accesul la forum. :sad:



#130 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 23 June 2011 - 08:01 PM

Vezi postareaBajinaru Ramona, la 15 June 2011 - 04:13 PM, a spus:

Eu m-am zapacit de tot. Societatea vrea sa achizitioneze un certificat digital pe firma si ca utilizator administratorul. Acesta mai are o firma in care tot el este administrator. Se poate folosi acelasi certificat pentru cealalta firma? Ce documente trebuiesc intocmite?
Atentie! Cu un singur certificat digital calificat puteti depune declaratii electronice pentru un numar nelimitat de CUI-uri. – este anuntul ANAF.
Societatea care detine certificatul digital poate depune D112 pentru toate societatile pentru care are imputernicire notariala si D150 aferenta depusa la ANAF.



#131 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 23 June 2011 - 11:05 PM

Vezi postareaLexiroxi, la 23 June 2011 - 08:01 PM, a spus:

Vezi postareaBajinaru Ramona, la 15 June 2011 - 04:13 PM, a spus:

Eu m-am zapacit de tot. Societatea vrea sa achizitioneze un certificat digital pe firma si ca utilizator administratorul. Acesta mai are o firma in care tot el este administrator. Se poate folosi acelasi certificat pentru cealalta firma? Ce documente trebuiesc intocmite?
Atentie! Cu un singur certificat digital calificat puteti depune declaratii electronice pentru un numar nelimitat de CUI-uri. – este anuntul ANAF.
Societatea care detine certificatul digital poate depune D112 pentru toate societatile pentru care are imputernicire notariala si D150 aferenta depusa la ANAF.

daca este asa (si asa este daca anunta anaf), de ce nu cumpara anafu' un singur certificat digital "calificat" sa ne depuna si noua declaratiile, lui insusi... il imputernicim, ii punem pe mail pdf-urile, si gata!...
sa "semneze" (daca mai e necesar, da' nici nu mai e) pana face scurta la mana... unde e ilegalitatea?

... ca s-ar ajunge, tot acolo unde trebuie sa se ajunga: acest serviciu (de depunere a declaratiilor de impozite si taxe catre stat) nu poate fi decat GRATUIT!!!

si mai e ceva, extrem de important...

depunerea declaratiilor fiscale in romania, si nu numai, prin mijloace electronice la distanta nu poate fi decat o posibilitate, o optiune a contribuabililor:


Codul de procedură fiscală
...
"Art. 83
Depunerea declarațiilor fiscale

(1) Declarația fiscală se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunică prin poștă cu confirmare de primire. Declarația fiscală POATE FI transmisă prin mijloace electronice sau prin sisteme de transmitere la distanță."

... si ca "semnatura electronica" nu poate fi bagata pe gat, vedem mai departe solutia legala pentru contribuabilii analfabeti:

"(2) Declarațiile fiscale pot fi redactate de organul fiscal sub formă de proces-verbal, dacă din motive independente de voința contribuabilului acesta este în imposibilitatea de a scrie."


... or a pretinde printr-un ordin al nu stiu cui, ca toata lumea este obligata sa semneze "electronic" e aberant, imoral, si desigur ILEGAL!!!

semnatura olografa ("de mana") NU se poate refuza, respinge, sau contesta, nicaieri in lume!... nici, desigur, in romania!

... e vorba de principiu, de legalitate...



#132 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 June 2011 - 06:21 AM

Adrian Floarea [hotnews.ro] i-a raspuns lui un contribuabil


"Nu am inventat noi roata: acest sistem este utilizat in marea majoritate a statelor europene...."


... ca informatia sa fie completa, corecta, relevanta si convingatoare (in contextu' hg 1397/2010), sa ni se spuna (sa se dea exemple) si UNDE, in care stat (din acea "mare majoritate a statelor europene"), "sistemul" (cu "semnatura electronica") este si OBLIGATORIU (NU ca posibilitate/optiune/alternativa) pentru contribuabilul persoana fizica sau juridica in relatia sa declarativa cu fiscul!

... eu zic ca nicaieri.

sau sa se dea exemple din lumea larga, nu numai din europa, daca sunt cumva...



#133 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 27 June 2011 - 01:19 PM

Astazi am auzit ca se amana pana la 31.12.2011 obligativitatea depunerii decl. fiscale 112 on-line. Stie cineva ceva concret?

Dana




#134 dacron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2011 - 04:55 PM

Datorita reorganizarii ANAF, in perioada 30 iunie ora 12:00 - 5 iulie ora 9:00, activitatea la toate ghiseele ANAF, inclusiv cele acreditate, va fi oprita. De-asemenea, in aceasta perioada depunerea declaratiilor on-line nu va fi functionala.


Incepand cu 01 iulie declaratiile 112 nu se mai pot depune decât on-line, motiv pentru care se impune obtinerea certificatului digital sau contractarea cu un detinator de certificat. Pentru mai multe informații apelați 031.403.91.60 (retea RDS)

Acesta este anuntul de pe site-ul ANAF la aceasta ora.Chiar sa fie posibila vreo amanare ?
Stie cineva -statistic vorbind - , sunt multi care nu si- au rezolvat problema transmiterii declaratiei 112 ?



#135 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2011 - 07:33 AM

Din cate am citit mai mult de 50% din societati nu au acest certificat !

Aceasta postare a fost editata de cristina5859: 28 June 2011 - 07:34 AM

Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#136 Fici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 197 Postari:

Postat 28 June 2011 - 08:42 AM

Va rog, daca puteti sa ma lamuriti si pe mine, ca unii spun intr-un fel altii in altfel.Eu detin semnatura electronica pe numele meu . Fiica mea are doua firme care de fapt sunt deocamdata suspendate, dar le va da drumul in curand. Intrebarea mea este daca poate sa-mi faca mie imputernicire de transmitere a declaratiilor, cu toate ca eu nu am nici o calitate in firmele ei, este nevoie sa-mi faca contract de munca?



#137 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 28 June 2011 - 09:54 AM

au dat urmatorul comunicat pe ANAF:

Fisiere atasate


RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#138 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 28 June 2011 - 10:12 AM

Vezi postareacristina5859, la 28 June 2011 - 07:33 AM, a spus:

Din cate am citit mai mult de 50% din societati nu au acest certificat !

Planul european de acțiune privind guvernarea electronică:

Printre obiectivele specifice ale Agendei digitale se numără:

mărirea procentului de utilizatori ai serviciilor de guvernare electronică la 50 % în rândul cetățenilor și la 80 % în rândul întreprinderilor, până în 2015.

http://europa.eu/rap...&guiLanguage=en

ce se vrea in europa (80% pana in 2015), noi, in romania, vrem acum, in 2011, 100% :happy: ... desigur, prin metodeee... "specifice" :smile:

Pentru noi ca fur­nizori și producă­tori, ceea ce a fă­cut ANAF e excelent..." a declarat Adri­an Floarea

nu e de contrazis :sad:


Semnătura electronică, mană cerească doar pentru notari și furnizori:
http://www.sfin.ro/a..._furnizori.html



#139 Fici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 197 Postari:

Postat 28 June 2011 - 01:32 PM

Pentru depunerea declarației prin mijloace electronice de transmitere la distanță, angajatorii trebuie să deținăun certificat calificat, eliberat în condițiile Legii 455/2001 privind semnătura electronică sau să împuternicească persoane care dețin acest certificat

Multumesc mult pentru raspuns, m-am linistit, pot sa-i transmit si fica-mii daca-mi face o imputernicire la notariat.
O zi buna!



#140 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2011 - 08:51 AM

Iata ce am gasit astazi pe site-ul MF:

ORDIN Nr. 2215/27.06.2011
pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 296^19
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările
ulterioare
În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu
modificările și completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 5 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările și completările ulterioare,
ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
ART. 1
În aplicarea dispozițiilor art. 29619 alin. (1) și alin. (5), Declarația privind
obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența
nominală a persoanelor asigurate aferentă lunii iunie 2011, poate fi depusă la
organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanțelor Publice,
în format hârtie, semnat și ștampilat conform legii, însoțit de declarația în format
electronic, pe suport electronic, până la data de 25 iulie 2011.
ART. 2
Direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului
București, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, Direcția
legislație impozite directe din cadrul Ministerului Finanțelor Publice vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe IALOMIȚIANU

Se pare ca se mai amana doar o luna, depunerea declaratiilor prin transmitere online.
elenacca






Similar Topics Collapse

60 useri citesc topicul

0 membri, 60 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL