Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul II - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


- - - - -

stagiu anul II

contabilitate inventar evaluare contabiliate evaluare contabiliate
167 replies to this topic

#121 MariaDragulin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 09 July 2010 - 04:38 PM

Buna tuturor?A reusit cineva sa rezolve problemele la aceste materii? Daca cineva a reusit sa le rezolve am rugamintea sa le trimiteti la adrea de mail:mateimariana2006@yahoo.com.
Multumesc anticipat.
1.Se achizitioneaza dintr-un imprumut bancar un utilaj in valoare de 20.000 lei, durata normala de functionare 10 ani și amortizare liniara. Suma cheltuielilor cu dobanzile aferente imprumutului primit este 5.000 lei. Sa se inregistreze achizitia mijlocului de transport si amortizarea acestuia in primul an, stiind ca politica firmei este de a considera cheltuielile cu dobanzile drept ale perioadei.
3. Pentru luna august anul N o societate comercială cu trei salariați, care lucrează în condiții normale prezintă, conform pontajului, următoarea situație:

- Salariatul A încadrat cu un salariu tarifar brut lunar de 1.600 lei, a fost prezent luna întreagă, însumând un număr de 21 zile lucrate, din care 2 lucrate în zile de sâmbătă, compensate cu timp liber corespunzător. Conform contractului individual de muncă, pentru munca prestată în zilele de sâmbătă și duminică, compensată cu timp liber corespunzător, unitatea plătește un spor de 30%.

- Salariatul B încadrat cu un salariu tarifar brut lunar de 1.000 lei, a fost prezent 6 zile, restul de 15 zile lucrătoare fiind în concediu de odihnă. Salariatul are un copil în întreținere.

- Salariatul C, încadrat cu un salariu tarifar brut lunar de 1.000 lei, a beneficiat de un concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă, pentru boală obișnuită în perioada 1 – 21 august 2009, după care a fost prezent, însumând un număr de 6 zile lucrate. Situația stagiului de cotizare, pentru calculul indemnizației salariatului C, se prezintă astfel:
Perioada Nr. zile
lucrătoare în lună Zile luate în calcul Venit brut realizat
Iulie anul N 23 23 1.000
Iunie anul N 21 20 952
Mai anul N 21 21 1.000
Aprilie anul N 22 18 818
Martie anul N 22 5 zile Bo 170
17 zile lucrate 773
Februarie anul N 20 5 zile Bo 170
15 zile lucrate 750
TOTAL: 129 124 5.633
Salariații au primit, în numerar în cursul lunii august un avans din salariu de 400 lei salariatul A, respectiv 300 lei salariatul B.
4. O societate comercială înregistrează drepturi de personal neridicate în sumă de 2.000 lei, compuse din 1.750 lei salarii și 250 lei indemnizații pentru incapacitate temporară de muncă.
După 2 ani un salariat se prezintă și își ridică drepturile ce i se cuvin în sumă de 900 lei. Restul drepturilor de personal în sumă de 1.100 lei nu sunt ridicate în termenul legal de prescriere și se înregistrează la venituri.
5. O entitate economică acordă salariaților săi avantaje în natură reprezentând produse finite, conform contractului colectiv de muncă, la prețul de înregistrare în contabilitate de 3.000 lei.
Valoarea avantajelor acordate în natură majorează venitul brut realizat de către salariați, înregistrându-se în fondul de salarii, intrând astfel atât în baza de calcul a contribuțiilor angajatorului și a salariaților, precum și în baza de calcul a impozitului pe veniturile din salarii.
6. Unui salariat i se închiriază de către entitatea la care lucrează o locuință pentru care plătește o chirie lunară de 200 lei plus TVA 19%.
7. SC DELTA SA are în proprietate o clădire, achiziționată în luna mai 2004 cu suma de 300.000 lei.
La data de 31 decembrie 2005, clădirea a fost reevaluată, iar valoarea reevaluată de 350.000 a fost înregistrată în situațiile financiare ale anului 2005.
În luna septembrie 2006 se efectuează lucrări de modernizare a clădirii, recepționate și înregistrate la valoarea de 10.000 lei.
În luna martie 2009 sunt efectuate alt lucrări de modernizare, în valoare de 30.000 lei aprobate în ședința Consiliului de Administrație, recepționate în 20 apilie 2009.
8. SC DELTA SA are în proprietate o clădire, achiziționată în luna mai 2004 cu suma de 300.000 lei.
La data de 31 decembrie 2005, clădirea a fost reevaluată, iar valoarea reevaluată de 350.000 a fost înregistrată în situațiile financiare ale anului 2005.
În luna septembrie 2006 se efectuează lucrări de modernizare a clădirii, recepționate și înregistrate la valoarea de 10.000 lei.
În luna martie 2009 sunt efectuate alt lucrări de modernizare, în valoare de 30.000 lei aprobate în ședința Consiliului de Administrație, recepționate în 20 apilie 2009.
9. Să se înregistreze în contabilitate operațiunile legate de stocurile de materiale consumabile cunoscându-se:
 stoc la începutul lunii: 5.000 buc. la 18 u.m.n / kg;
 intrări în data de 4 a lunii 9.000 buc. la 19 u.m.n/kg;
 intrări în data de 16 a lunii: 2.000 buc. la 20,5 u.m.n/kg;
 ieșiri în data de 25 a lunii: 15.000 buc.

Evaluarea ieșirilor se face prin metoda Cost mediu ponderat. Se vor efectua înregistrările contabile în cazurile:
 inventarului permanent;
 inventarului intermitent.

Utilizați IAS 2 „Stocuri”.
10. O societate comercială dispune de un stoc de materii prime de 20.000 kg la prețul de 10 u.m.n / kg. Se achiziționează în cursul lunii materii prime în mod succesiv astfel:
 26.000 kg la 11 u.m.n/kg;
 4.000 kg la 12,5 u.m.n/kg.

Ulterior se dau în procesul de producție 49.000 kg de materii prime. Evaluarea stocurilor ieșite se face prin metoda FIFO iar pentru contabilizare se folosesc:
- metoda inventarului permanent
- metoda inventarului intermitent

Determinați valorile conform IAS 2 „Stocuri”. Contabilizați operațiunile.

11. Se înregistrează la o SC un sold inițial la preț prestabilit de materii prime în valoare de 250.000 u.m.n și la materiale consumabile de 40.000 u.m.n. Diferențele de preț aferente costului de achiziție mai mare decât prețul prestabilit sunt de 27.000 u.m.n. În cursul lunii se înregistrează intrări la prețul standard la materii prime de 90.000 u.m.n și la materiale consumabile de 5.000 u.m.n. Diferențele de preț corespunzătoare sunt de 9.000 u.m.n. Să se calculeze diferențele de preț aferente ieșirilor la materii prime în valoare de 290.000 și la materiale consumabile de 20.000 u.m.n.
Studii de fezabilitate

Unul din indicatorii utilizați în evaluarea tradițională a proiectelor investiționale este termenul de recuperare a investiției neactualizate. Care este modul de calcul și conținutul indicatorului?

Un proiect investițional, cu o valoare totală a investiției de 11.445 lei, prezintă următoarea structură a fluxurilor de numerar:
An Cost investiție Costuri de exploatare Total cost Total încasări Cash‐flow anual net
0 11.445 lei 6.420 lei 17.865 lei 8.520 lei -9.345 lei

1 6.420 lei 6.420 lei 9.440 lei 3.020 lei
2 6.420 lei 6.420 lei 9.440 lei 3.020 lei
3 6.500 lei 6.500 lei 9.700 lei 3.200 lei
4 6.500 lei 6.500 lei 9.700 lei 3.200 lei
5 6.500 lei 6.500 lei 9.700 lei 3.200 lei
Total 11.445 lei 38.760 lei 50.205 lei 56.500 lei
6.295 i


Calculați rentabilitatea medie aferentă investiției.

Consultanta fiscala acordata contribuabililor
1. O entitate dispune de următoarele informații pe parcursul unui exercițiu financiar:
- venituri totale 350.000 lei, din care venituri neimpozabile 15.000 lei;
- cheltuieli totale 230.000 lei (altele decât cele cu impozitul pe profit), din care cheltuieli de protocol 20.000 lei.
Se cere determinarea rezultatului net.
2. O entitate dispune de următoarele informații:
- venituri totale 3.980.000 lei, din care venituri din anularea datoriilor în schimbul titlurilor de participare la o persoană juridică 110.000 lei;
- cheltuieli totale (fără cheltuielile cu impozitul pe profit) 2.720.000 lei, din care:
 cheltuieli înregistrate în contabilitate care nu au la bază documente justificative 12.000 lei;
 cheltuieli cu sponsorizările 4.300 lei;
 cheltuieli cu taxa pe valoare adăugată aferentă bunurilor acordate salariaților sub forma unor avantaje în natură 4.930 lei, fără ca valoarea bunurilor să fi fost impozitată prin reținere la sursă;
 penalități prevăzute în cadrul contractelor economice 2.300 lei;
 amenzi datorate autorităților române 8.000 lei;
- cifra de afaceri 1.800.000 lei.
Se cere stabilirea impozitului pe profit de plătit de către entitate.
3. Un angajat al unei entități obține într-o lună următoarele venituri:
 venituri salariale 850 lei;
 ajutor de înmormântare 1.270 lei, ca urmare a justificării cu documente.
 150 lei reprezentând cadou cu ocazia Paștelui.
Salariatul nu are nici o persoană în întreținere. Să se stabilească salariul net.
4. Să se calculeze și înregistreze în contabilitate impozitul pe profit pe baza următoarelor date:
Venituri totale: 1.200.000 lei, din care:
- venituri din vânzarea produselor finite: 800.000 lei;
- venituri din vânzarea ambalajelor: 200.000 lei;
- venituri din reluarea unor ajustări pentru deprecierea imobilizărilor corporale: 30.000 lei;
- venituri din vânzarea investițiilor financiare pe termen scurt: 170.000 lei;
Cheltuieli totale: 700.000, din care:
- cheltuieli cu ambalajele: 180.000 lei;
- cheltuieli cu salariile: 300.000 lei;
- cheltuieli cu materialele nestocate: 40.000 lei;
- cheltuieli cu comisioanele bancare: 7.000 lei;
- cheltuieli cu investițiile financiare pe termen scurt cedate: 150.000 lei;
- cheltuieli cu alte impozite, taxe și vărsăminte asimilate: 23.000 lei;
5. Se cunosc următoarele date despre o entitate:
 venituri din exploatare 80.000 lei;
 venituri financiare 50.000 lei;
 venituri extraordinare 10.000 lei;
 cheltuieli de exploatare 60.000 lei;
 cheltuieli financiare 30.000 lei;
 cheltuieli extraordinare 30.000 lei.
Să se determine rezultatul entității pe tipuri de activități, precum și impozitul pe profit de plătit, dacă cheltuielile nedeductibile sunt în sumă de 5.000 lei.



#122 teamplus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 02 August 2010 - 05:48 AM

buna, am si eu aceleasi probleme. Am fost in concediu si incerc sa duc saptamana asta lucrarea. Ai reusit sa faci fiscaliatea? Eu am rezolvat la celelalte grupe si poate facem schimb.




#123 cri_t

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 02 September 2010 - 09:41 AM

Buna,
Va rog daca ma poate ajuta cineva cu raspunsurile la urmatoarele probleme la analiza diagnostic:

61. O întreprindere este caracterizată de situația bilanțieră descrisă în tabelul de mai jos. Știind că imobilizări necorporale în valoare de 200 sunt aferente cheltuielilor de constituire ale întreprinderii, datorii pe termen lung în valoare de 400 reprezintă rate scadente în anul curent, 10% din creanțe sunt garanții de bună execuție ce vor fi încasate peste 20 de luni și 10% din datoriile către furnizări au termene de plată negociate prin cotract de peste un an să se analizeze poziția financiară a întreprinderii pe baza bilanțului contabil și a bilanțului financiar și să se explice diferențele constatate.
Indicator 31.12.n
Imobilizări corporale 3000
Imobilizări necorporale 800
Stocuri 1000
Creante 2000
Disponibilități 1000
Capitaluri proprii 2000
Datorii mai mari de un an 3000
Furnizori 1600
Alte datorii de exploatare 800
Datorii bancare pe termen foarte scurt 400

62. Calculați și interpretați indicatorii de lichiditate în cele două cazuri și explicați diferențele.
Poate a mai avut cineva problemele aste, ca eu nu stiu de unde sa le apuc ...



#124 vde

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 19 September 2010 - 05:21 PM

Vezi postareadanadrian74, la Jun 30 2009, 03:09 PM, a spus:

2. O întreprindere produce anual un număr de 100000 de produse la un preț unitar de 5 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 200000 u.m., cheltuieli de personal de 100000 u.m. din care 85% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 20000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 40000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice.

3. O întreprindere produce anual un număr de 5000 de produse la un preț unitar de 40 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 60000 u.m., cheltuieli de personal de 80000 u.m. din care 90% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 5000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 5000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice și nivelul rezultatului de exploatare și curent așteptat la o creștere la 5500 a numărului de produse vândute.
help me.....

Buna,


Te rog trimite-mi si mie ezolvarile la cele doua probleme postate de tine pe adresa elena.daniela@gmail.com

Multumesc.



#125 ioan2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 21 September 2010 - 09:35 PM

Va rog ajutati-ma cu rezolvari la urmatoarele probleme


Vezi postareaioan2008, la Sep 21 2010, 10:34 PM, a spus:

Va rog ajutati-ma cu rezolvari la urmatoarele probleme

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.doc   16K   205 downloads




#126 ovilenu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:
  • Location:sibiu

Postat 01 October 2010 - 11:29 AM

ma puteti ajuta cu raspunsul la aceasta problema:
255. Expuneti tipurile de valori care se determinã pentru activele detinute de o întreprindere care îsi înceteazã activitatea.



#127 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 18 October 2010 - 08:51 PM

Buna,

Cine ma poate ajuta cu rezolvarile la urmatoarele probleme de la Analiza:

96. Apreciați oportunitatea unui împrumut suplimentar de capitaluri pe termen lung în valoare de 250 la rata de dobândă de 30%, daca acesta va crește valoarea profitului de exploatare cu 100.

3. Situația elementelor de activ și de pasiv la societatea „X” conform bilanțului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:
Programe informatice 4.000.000 lei
Amortizarea programelor informatice 1.000.000 lei
Clădiri 10.000.000 lei
Amortizarea clădirilor 2.500.000 lei
Titluri de participare 2.500.000 lei
Mărfuri 5.000.000 lei
Clienți 2.000.000 lei
Furnizori 4.500.000 lei
Furnizori de imobilizări 2.000.000 lei
Clienți-creditori 1.500.000 lei
Credite bancare pe termen lung 6.000.000 lei
Capital subscris vărsat 5.000.000 lei
Rezerve 1.000.000 lei (această sumă este formată din repartizarea profitului net în anii anteriori).

Operațiunile efectuate de judecătorul sindic și de lichidator pentru a asigura disponibilitățile bănești în vederea achitării datoriilor:
a) Programele informatice au fost vândute cu 2.500.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 3.000.000;
b) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 7.500.000 lei;
c) Mărfurile au fost vândute cu 6.000.000 lei față de valoarea contabilă netă de 5.000.000 lei;
d) Titlurile de participare au fost vândute cu 3.000.000 lei față de 2.500.000 lei - costul de achizitie;
e) S-a încasat de la clienți suma de 1.800.000 lei, acordându-se un scont de 10%;
f) S-a achitat împrumutul de 6.000.000 lei și dobânda de 1.000.000 lei;
g) S-au achitat furnizorii în sumă de 4.500.000 lei, primindu-se un scont de 5%;
h) Au fost achitați furnizorii de imobilizări în sumă de 2.000.000 lei;
i) Au fost restituite avansurile încasate de la clienți în sumă de 1.500.000 lei;
j) Cheltuielile efectuate cu lichidarea s-au ridicat la suma de 800.000 lei din care:
-salarii 500.000 lei
-cheltuieli cu licitațiile 300.000 lei
Se cere:
a) Înregistrarile contabile privind operațiunile de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de efectuarea partajului.
c) Înregistrările contabile privind operațiunile de partaj la acționari.


Multumesc,



#128 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 26 October 2010 - 08:41 PM

<p>Buna,
Am 2 probleme la fiscalitate si as dori putin ajutor.

56. Societatea ALFA din România, stabilită și înregistrată în scop de TVA în România (art 153), producător de imprimante, primește de la societatea BETA, stabilită și înregistrată în scop de TVA în Franța, 2 imprimante în vederea reparării. Imprimantele sunt trimise din Franța în România iar după reparare sunt trimise înapoi. BETA îi comunică lui ALFA codul de înregistrare din Franța. Prețul serviciului este 500 euro. Cursul de schimb: 1 euro = 4 lei. Analizați speța din punctul de vedere al TVA stabilind tipul operațiunilor, locul lor, precum și obligațiile ce revin plătitorilor de TVA.

11. Să se determine acciza datorată pentru o cantitate de 15.000 sticle de 0,7 litri de vin cu o concentrație alcoolică de 13 grade. Acciza unitară și cursul de schimb sunt cele prevăzute de codul fiscal.

Acciza=Cantitatea(in hectolitri) x acciza unitara x cursul de schimb
Acciza=105 x 42 x 4,10= 18.081

Nu sunt convinsa ca aceasta rezolvare este corecta.



#129 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 27 October 2010 - 08:55 AM

Vezi postareakristin27, la Oct 26 2010, 09:41 PM, a spus:

Buna,
Am 2 probleme la fiscalitate si as dori putin ajutor.

56. Societatea ALFA din România, stabilită și înregistrată în scop de TVA în România (art 153), producător de imprimante, primește de la societatea BETA, stabilită și înregistrată în scop de TVA în Franța, 2 imprimante în vederea reparării. Imprimantele sunt trimise din Franța în România iar după reparare sunt trimise înapoi. BETA îi comunică lui ALFA codul de înregistrare din Franța. Prețul serviciului este 500 euro. Cursul de schimb: 1 euro = 4 lei. Analizați speța din punctul de vedere al TVA stabilind tipul operațiunilor, locul lor, precum și obligațiile ce revin plătitorilor de TVA.

11. Să se determine acciza datorată pentru o cantitate de 15.000 sticle de 0,7 litri de vin cu o concentrație alcoolică de 13 grade. Acciza unitară și cursul de schimb sunt cele prevăzute de codul fiscal.

Acciza=Cantitatea(in hectolitri) x acciza unitara x cursul de schimb
Acciza=105 x 42 x 4,10= 18.081

Nu sunt convinsa ca aceasta rezolvare este corecta

56. LA SC Gama are loc un nontransfer fara tranzactie –(LIC neasimilata ). Bunurile trebuie evidentiate in registrul nontransferurilor in momentul expeditiei si la intorcere . Nu sunt obligatii declarative din p.d.v al TVA in Decont si Decl. 390.
Daca bunurile nu se intorc non transferul devine transfer( LIC asimilata ).

- s. c. Alfa comunica cod de Ro
- bunurile sunt transportate din Franta In Ro.
In Ro are loc AIC , SC Alfa inregistreaza 4426=4427 suma de 480 lei ( 500 euro *4%*24%= 480)

11. corect


B. Locul prestării serviciilor prezintă o mare varietate de modalități de determinare. Regula generală specifică faptul că locul prestării de servicii este acolo unde prestatorul este stabilit sau are un sediu fix de la care serviciile sunt efectuate.
De la această regulă există o serie de excepții cum sunt:
a) pentru lucrări efectuate în legătură cu bunuri imobile, locul unde sunt situate bunurile imobile
b) pentru orice fel de transport în afara celui intracomunitar de bunuri, locul unde este efectuat transportul în funcție de distanțe
c) pentru transportul intracomunitar de bunuri, locul de plecare a unui transport intracomunitar de bunuri sau statul membru care a dat codul de TVA al clientului, dacă acest stat membru este diferit de locul de plecare a transportului intracomunitar de bunuri
d) pentru servicii accesorii transportului locul în care se prestează serviciile sau statul membru care a dat codul de TVA al clientului, pentru servicii accesorii transportului intracomunitar de bunuri, dacă acest stat membru este diferit de locul in care sunt prestate efectiv serviciile
e) pentru serviciile de intermediere prestate în legătură cu un transport intracomunitar de bunuri locul de plecare a unui transport intracomunitar de bunuri sau statul membru care a dat codul de TVA al clientului, dacă acest stat membru este diferit de locul de plecare a transportului intracomunitar de bunuri
f) pentru serviciile de intermediere prestate în legătură cu serviciile accesorii transportului intracomunitar de bunuri locul în care se prestează serviciile accesorii sau statul membru care a dat codul de TVA al clientului dacă acest stat membru este diferit de locul in care sunt prestate efectiv serviciile accesorii
g) pentru servicii intangibile, de genul
– închirierea bunurilor mobile corporale, cu excepția mijloacelor de transport
– operațiunile de leasing având ca obiect utilizarea bunurilor mobile corporale, cu excepția mijloacelor de transport;
– transferul și/sau transmiterea folosinței drepturilor de autor, brevetelor, licențelor, mărcilor comerciale și a altor drepturi similare;
– serviciile de publicitate și marketing;
– serviciile consultanților, inginerilor, birourilor de studii, avocaților, experților contabili și altor servicii similare;
– prelucrarea de date și furnizarea de informații;
– operațiunile bancare, financiare și de asigurări, inclusiv reasigurări, cu excepția închirierii de seifuri;
– punerea la dispoziție de personal;
– acordarea accesului la sistemele de distribuție a gazelor naturale și a energiei electrice, inclusiv serviciile de transport și transmitere prin intermediul acestor rețele, precum și alte prestări de servicii legate direct de acestea;
– telecomunicațiile;
– serviciile de radiodifuziune și televiziune;
– serviciile furnizate pe cale electronică;
– obligația de a se abține de la realizarea sau exercitarea, total sau parțial, a unei activități economice sau a unui drept prevăzut mai sus;
– prestările de servicii de intermediere, efectuate de persoane care acționează în numele și contul altor persoane, când aceste servicii sunt prestate în legătură cu serviciile prevăzute mai sus.
– în cazul prestărilor intermediarilor care intervin în furnizarea serviciilor prezentate anterior.
locul unde este stabilit clientul, dacă este stabilit în afara Comunității sau locul unde este stabilit clientul, dacă este persoană impozabilă ce acționează ca atare stabilită în alt stat membru decât prestatorul
h) pentru prestări servicii culturale, artistice, sportive, științifice, educative, de divertisment sau similare, inclusiv serviciile accesorii și cele ale organizatorilor de astfel de activități locul unde sunt prestate serviciile
i) pentru expertize și lucrări privind bunurile mobile corporale locul unde sunt prestate serviciile sau statul membru care a atribuit cod de TVA clientului dacă acesta este diferit de statul membru în care sunt prestate efectiv serviciile și bunurile sunt transportate în afara statului membru unde s-au prestat efectiv serviciile
j) pentru servicii de intermediere (altele decât cele menționate mai sus) locul operațiunii de bază
k) pentru leasing de mijloace de transport în România, dacă prestatorul este stabilit în afara Comunității și beneficiarul este stabilit în România;
- în afara Comunității, dacă prestatorul este stabilit în România și beneficiarul este stabilit în afara Comunității.

Aceasta postare a fost editata de raynaliv: 27 October 2010 - 09:03 AM




#130 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 27 October 2010 - 08:57 PM

Vezi postareakristin27, la Oct 18 2010, 09:51 PM, a spus:

Buna,

Cine ma poate ajuta cu rezolvarile la urmatoarele probleme de la Analiza:

96. Apreciați oportunitatea unui împrumut suplimentar de capitaluri pe termen lung în valoare de 250 la rata de dobândă de 30%, daca acesta va crește valoarea profitului de exploatare cu 100.

3. Situația elementelor de activ și de pasiv la societatea „X” conform bilanțului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:
Programe informatice 4.000.000 lei
Amortizarea programelor informatice 1.000.000 lei
Clădiri 10.000.000 lei
Amortizarea clădirilor 2.500.000 lei
Titluri de participare 2.500.000 lei
Mărfuri 5.000.000 lei
Clienți 2.000.000 lei
Furnizori 4.500.000 lei
Furnizori de imobilizări 2.000.000 lei
Clienți-creditori 1.500.000 lei
Credite bancare pe termen lung 6.000.000 lei
Capital subscris vărsat 5.000.000 lei
Rezerve 1.000.000 lei (această sumă este formată din repartizarea profitului net în anii anteriori).

Operațiunile efectuate de judecătorul sindic și de lichidator pentru a asigura disponibilitățile bănești în vederea achitării datoriilor:
a) Programele informatice au fost vândute cu 2.500.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 3.000.000;
b) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 7.500.000 lei;
c) Mărfurile au fost vândute cu 6.000.000 lei față de valoarea contabilă netă de 5.000.000 lei;
d) Titlurile de participare au fost vândute cu 3.000.000 lei față de 2.500.000 lei - costul de achizitie;
e) S-a încasat de la clienți suma de 1.800.000 lei, acordându-se un scont de 10%;
f) S-a achitat împrumutul de 6.000.000 lei și dobânda de 1.000.000 lei;
g) S-au achitat furnizorii în sumă de 4.500.000 lei, primindu-se un scont de 5%;
h) Au fost achitați furnizorii de imobilizări în sumă de 2.000.000 lei;
i) Au fost restituite avansurile încasate de la clienți în sumă de 1.500.000 lei;
j) Cheltuielile efectuate cu lichidarea s-au ridicat la suma de 800.000 lei din care:
-salarii 500.000 lei
-cheltuieli cu licitațiile 300.000 lei
Se cere:
a) Înregistrarile contabile privind operațiunile de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de efectuarea partajului.
c) Înregistrările contabile privind operațiunile de partaj la acționari.


Multumesc,



Am incercat sa rezolv problema 3 dar...

a) vanzare programe informtice
461=% 3.100.000
7583 2.500.00
4427 600.000

scoaterea din evidenta:
%=208 4.000.000
2808 1.000.000
6583 3.000.000

incasare creante din vanzarea programelor informatice
5121=461 3.100.000

b) vanzarea cladirilor
461=% 11.160.000
7583 9.000.000
4427 2.160.000

scoaterea din evidenta a cladirilor
%=212 10.000.000
2812 2.500.000
6583 7.500.000

incasare creante: 5121=461 11.160.000


c) vanzarea marfurilor
411=% 7.440.000
707 6.000.000
4427 1.440.000

scoaterea din avidenta: 607=371 5.000.000

incasare creantelor: 5121=411 7.440.000



d) vanzarea titlurilor de participatiune
461=% 3.720.000
7583 3.000.00
4427 720.000

incasare: 5121=461 3.720.000


e) incasari creante
%=411 2.000.000
5121 1.800.000
667 200.000

g) plata furnizori:

401=% 4.500.000
5121 4.275.000
767 225.000

h) plata furnizori imobilizari: 404=5121 2.000.000
i) restituire avansuri: 419=411 1.500.000
j) inregistrare servicii lichidare 628=401 800.000



Mai mult nu stiu si nici daca este corect ceea ce am facut



#131 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 29 October 2010 - 04:52 PM

Buna!
Ma puteti ajuta si pe mine cu urmatoarele probleme? Va rog .....

1. O intreprindere produce anual un numar de 100.000 de produse la un pret unitar de 5 u.m. intreprinderea inregistreaza cheltuieli cu materiile prime si materiale in valoare de 200.000 u.m., cheltuieli de personal de 100.000 u.m. din care 85% reprezinta salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilitati si chirii in cuantum de 20.000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50.000 u.m. si cheltuieli cu dobanzi de 40.000 u.m. Sa se calculeze si sa se interpreteze pragul de rentabilitate financiar si operational exprimat in unitati fizice si valorice.

2. O persoană fizică obține venituri din activități comerciale, venituri ce sunt impuse în sistem real. În anul 200X obține următoarele venituri:
- venituri din vânzări de mărfuri: 35.000 lei;
- venituri din sponsorizări: 500 lei;
- venituri din dobânzi la contul curent la bancă: 200 lei..
Cheltuielile efectuate în anul 200X sunt:
- cheltuieli cu mărfurile vândute: 20.000 lei;
- cheltuieli cu serviciile prestate de terți: 7.600 lei;
- cheltuieli cu protocol: 700 lei;
- cheltuieli cu penalități din contracte comerciale: 500 lei
- cheltuieli cu impozitul pe venit sub formă de plăți anticipate 300 lei.
Să se determine impozitul pe venit de plată sau de recuperat cu ocazia regularizării.

3. Se cunosc urmatoarele informatii: avansuri platite furnizorilor de stocuri 300.000; venituri in avans 500.000; salarii datorate 6.000.000; marfuri 1.700.000; cheltuieli de constituire 200.000; conturi la banci 7.000.000; mijloace fixe 10.000.000; provizioane pentru deprecierea marfurilor 200.000; cheltuieli de cercetare 400.000; cheltuieli in avans 6.000.000; dividende de plata 2.000.000; titluri de participare 3.000.000; amortizarea mijloacelor fixe 2.000.000; furnizori 2.000.000 (din care 400.000 cu scadenta mai mare de un an); prime de rambursare a obligatiunilor 200.000; clienti 800.000; imprumuturi din emisiunea de obligatiuni 2.000.000 (din care cu scadenta in anul urmator 1.000.000). Sa se determine valoarea posturilor „Total stocuri”, Total activ” si „Total activ minus obligatii curente” (capitaluri permanente):
a) 1.800.000; 26.800.000; 11.000.000;
b) 1.500.000; 27.200.000; 10.500.000;
c) 1.500.000; 26.800.000; 10.500.000;
d) 2.000.000; 27.200.000; 11.100.000;
e) 1.800.000; 26.800.000; 15.800.000.

4. La 31.12.N, întreprinderea ALFA are în stoc 200 kg produs P în curs de execuție cu un grad de avansare de 50%. Cheltuielile necesare finalizării și vânzării produsului în curs de execuție au fost estimate la 2.500.000 lei. Produsul finit obținut cu ajutorul lui ALFA se vinde pe piață cu 45.000 lei/buc. Concomitent au fost obținute și 300 kg produs finit. La începutul perioadei nu există producție în curs de execuție. Cheltuielile necesare obținerii produselor finite și în curs de execuție au fost de 20.000.000 lei. În bilanțul contabil, stocul de producție în curs de execuție este evaluat la:
a) 5.000.000 lei;
b) 2.500.000 lei;
c) 8.000.000 lei;
d) 15.000.000 lei;
e) 20.000.000 lei.

5. Din punct de vedere strategic, ce presupune o investitie de modernizare?
6. Rata de actualizare este un element esential in metodele de fezabilitate bazate pe actualizare. Care este continutul acestei rate?
7. Ce este un plan de afaceri; cele trei elemente ale acestuia.



#132 teodora dumitru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 12 November 2010 - 10:09 AM

Buna,

Sunt stagiar an 2 sem 2 si am cateva exercitii pe care nu am reusit sa le rezolv, iar termenul de depunere al lucrarii este 15.11.2010. Ma puteti, va rog, ajuta cu rezolvarea lor? Adresa mea de e-mail este: ddoyny@yahoo.com
Exercitiile sunt urmatoarele:

STUDII DE FEZABILITATE
12.Prin prismă strategică, ce presupune o investiție de înlocuire?

26. Unul din indicatorii utilizați în evaluarea bazată pe actualizare a proiectelor investiționale este rata internă de rentabilitate. Care este modul de calcul și conținutul indicatorului, ținând cont de faptul că cash‐flow‐rile actualizate includ și valoarea reziduală?

FISCALITATE an2

B Impozite indirecte – an II

1. Taxa pe valoarea adăugată
27. A, înregistrată în scop de TVA în România (art 153) livrează bunuri către B, înregistrată în scop de TVA în România (art 153), care la rândul său livrează bunuri către C, înregistrată în scop de TVA în Franța. Bunurile sunt transportate de B din România în Franța. Analizați speța din punctul de vedere al TVA stabilind tipul operațiunilor, locul lor, precum și obligațiile ce revin celor trei plătitori de TVA.

56. Societatea ALFA din România, stabilită și înregistrată în scop de TVA în România (art 153), producător de imprimante, primește de la societatea BETA, stabilită și înregistrată în scop de TVA în Franța, 2 imprimante în vederea reparării. Imprimantele sunt trimise din Franța în România iar după reparare sunt trimise înapoi. BETA îi comunică lui ALFA codul de înregistrare din Franța. Prețul serviciului este 500 euro
. Cursul de schimb: 1 euro = 4 lei. Analizați speța din punctul de vedere al TVA stabilind tipul operațiunilor, locul lor, precum și obligațiile ce revin plătitorilor de TVA.
2. Accizele

1. Ce produse
se încadrează în categoria produselor supuse accizelor armonizate?
7.Prezentați exigibilitatea accizelor în cazul produselor supuse accizelor nearmonizate.

ANALIZA

Se cunosc următoarele date din situația bilanțieră a unei întreprinderi:
Indicator 31.12.n
Imobilizări corporale 40000
Imobilizări necorporale 5000
Stocuri 10000
Creante 8000
Disponibilități 2000
Capitaluri proprii 25000
Datorii mai mari de un an 15000
Furnizori 12000
Datorii salariale 8000
Datorii fiscale și sociale 4000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 1000

14. Să se analizeze indicatorii de lichiditate în cele două cazuri și să se comenteze rezultatele.

40. Să se calculeze și să se interpreteze fluxul de numerar disponibil în anii 2006 și 2007 pentru societatea SC Flamingo Internațional SA și repartizarea acestuia pe destinații.

Va multumesc anticipat!



#133 adyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2010 - 10:18 AM

Daca are cineva rezolvari la subiectele de mai jos, rog ajutor. adresa adicoca2003@yahoo.com
Multumesc!

Evaluare
1. Enumerati trei dintre scopurile evaluãrii de active sau de afaceri.
2. Motivati prin 3-4 argumente utilitatea diagnosticului pentru evaluarea afacerii.
3. Prezentati criteriile dupã care se judecã o întreprindere ca fiind în dificultate.
4. Prezentati trei dintre conditiile obtinerii valorii de piatã a activelor, incluse în definitia acesteia conform Standardelor Internationale de Evaluare (IVS – International Valuation Standards).
5. Prezentati teoria care stã la baza determinãrii valorilor de randament ale afacerii.
ORGANIZAREA AUDITULUI INTERN SI CONTROLULUI INTERN AL INTREPRINDERII

1. Intocmiti un Plan de audit intern multianual (trei ani) la o societate comerciala din domeniul productiei textile.



#134 carla2010

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 November 2010 - 06:40 PM

Buna! Nu stiu daca o sa ai succes asa. Eu faceam meditatii la Aca-demia Group inainte de un examen la care nu intelesesem nimic de la facultate. Vezi daca te pot ajuta si tine, da un mail la info@aca-demia.ro Nu ai manual? Poate gasesti si acolo cateva raspunsuri. Bafta!



#135 rona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:bacau

Postat 09 December 2010 - 09:55 AM

Vezi postareateamplus, la Aug 2 2010, 05:48 AM, a spus:

buna, am si eu aceleasi probleme. Am fost in concediu si incerc sa duc saptamana asta lucrarea. Ai reusit sa faci fiscaliatea? Eu am rezolvat la celelalte grupe si poate facem schimb.

Buna doamnelor

Se pare ca ati predat lucrarile

Daca aveti rezolvarile , la rugamintea celor care nu au reusit sa faca problemele , nu le postati ?

Mii de multumiri anticipate



#136 Corina Radoi

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 10 December 2010 - 04:50 PM

Vezi postarearaynaliv, la Mar 24 2010, 08:23 AM, a spus:

Afiseaza o adresa de mail, sa-ti trimit raspunsurile. E mult de scris la aceste subiecte.
Buna!
Te rog mult daca vrei sa-mi trimiti si mie raspunsurile de la organizare pe adresa de mail corinaradoi@yahoo.com

Multumesc anticipat



#137 manum1223p

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 December 2010 - 09:53 AM

buna ma poate ajuta cineva cu raspusurile la urmatoarea problema ?

Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Productie pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar.

va multumesc!!!



#138 diana78

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 13 December 2010 - 01:30 PM

Aveti cumva rezolvare la urmatoarele probleme? Adresa mea este panea_diana@yahoo.com
Multumesc

. La 10.09.N se încaseazã o subventie pentru investitii în sumã de 1.000.000 u.m. pentru finantarea achizitiei unei instalatii al cãrei cost se ridicã la suma de 2.500.000 u.m. Managementul estimeazã o duratã de utilitate a clãdirii de 6 ani iar metoda de amortizare utilizatã este cea acceleratã. La sfârsitul exercitiului N+4 instalatia este vândutã la pretul de 300.000 u.m. Se cere sã se prezinte incidenta asupra contului de profit si pierdere si înregistrãrile aferente dacã întreprinderea utilizeazã metoda recunoasterii subventiei drept venit în avans.


Întreprinderea ALFA S.A. primeste în cursul exercitiului N o subventie de exploatare de 100.000 u.m. pentru acoperirea consumului de energie electricã si o subventie de 2.500.000 u.m. pentru cifra de afaceri. Se mai cunosc:
– consumul de energie aferent exercitiului N este de 500.000 u.m.
– veniturile din vânzarea mãrfurilor sunt de 1.200.000 u.m.
– veniturile din productia vândutã sunt de 3.000.000 u.m.
Se cere sã se prezinte înregistrãrile contabile si incidenta în contul de profit si pierdere dacã întreprinderea utilizeazã metoda recunoasterii subventiei din exploatare ca venit



#139 daniems

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 07 March 2011 - 03:26 PM

Am si eu o intrebare mai ciudata. Urmaresc acest forum de foarte mult timp, dar niciodata nu am scris nimik. Si la voi sa schimbat modul de predare a lucrarilor. La noi, ne obliga sa facem toate problemele si in luna mai o sa dam proba scrisa si orala, din aceste probleme. Ni se va spune mai exact cu 7 zile inainte de examen ce probleme avem, din care se vor sustine aceste examene. Aveti si voi la fel??? Daca DA, atunci haideti sa ne ajutam cu totii, caci nu avem timp sa facem toate aceste probleme. PS-sunt in anul III. Am raspunsuri la mai multe materii, cum ar fi expertiza, doctrina, evaluare, audit, dar nu le pot atasa. Sunt prea mari, asaca dc aveti nevoie contactatima pe daniems_daniems@yahoo.com



#140 magda2000

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:

Postat 08 March 2011 - 02:16 PM

Buna,

Eu sunt anul II, la EC Bucuresti.
Daca am predat lucrarea in decembrie 2010, se considera sem I din anul II incheiat?
Ca noul regulament zice ca anul incepe in ianuarie...
O sa fie o mare aiureala...Ne lipseau examenele semestriale, ca n-aveam de lucru pe la serv...






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL