concediu de maternitate vs intrerupere activitate firma
#1
Postat 22 October 2009 - 10:54 AM
#2
Postat 22 October 2009 - 11:48 AM
" ART. 2
(1) Concediile medicale si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, la care au dreptul asiguratii, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, sunt:
a) concedii medicale si indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca, cauzata de boli obisnuite sau de accidente in afara muncii;
b) concedii medicale si indemnizatii pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca, exclusiv pentru situatiile rezultate ca urmare a unor accidente de munca sau boli profesionale;
c) concedii medicale si indemnizatii pentru maternitate;
d) concedii medicale si indemnizatii pentru ingrijirea copilului bolnav;
e) concedii medicale si indemnizatii de risc maternal.
................................................................................
..
CAP. VII
Alte dispozitii privind indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate
ART. 32
(1) In cazul in care, potrivit legii, angajatorul isi suspenda temporar activitatea sau activitatea acestuia inceteaza prin: divizare ori fuziune, dizolvare, reorganizare, lichidare, reorganizare judiciara, lichidare judiciara, faliment sau prin orice alta modalitate prevazuta de lege, drepturile prevazute la art. 2 alin. (1), care s-au nascut anterior ivirii acestor situatii, se achita din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate de catre casele de asigurari de sanatate.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in situatia in care a expirat termenul pentru care a fost incheiat contractul individual de munca, a expirat termenul pentru care a fost exercitata functia publica ori a expirat mandatul in baza caruia a desfasurat activitate in functii elective sau in functii numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti.
(3) Drepturile achitate in conditiile prevazute la alin. (1) urmeaza a fi recuperate de catre casele de asigurari de sanatate de la angajator, dupa caz, conform legii."
Interesant cum cei de la Casa de sanatate nu stiu nimic ! Eu zic sa le ceri informatia in scris, cu numar de inregistrare.
Dana
#3
Postat 22 October 2009 - 12:06 PM
m-ar fi interesat in special care este procedura.. trebuie anuntat itm-ul sau casa sau pur si simplu angajatorul isi inceteaza activitatea , iar angajatul nu este afectat cu nimic in aceasta situatie? multumesc!
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 22 October 2009 - 03:19 PM
#4
Postat 22 October 2009 - 04:43 PM
Tu (salariat presupun) te vei ducce la ei cu certificatul medical si probabil veti stabili impreuna o procedura de lucru, inclusiv termene.
#5
Postat 23 October 2009 - 09:29 AM
Numa' ca nu stiu (ba cam stiu, da n-ar fi ontopic sa spun) cum s-o facut, da' acolo majoritatea is pe dinafara.
Dreptul e drept si trebuie achitat, da' va fi dupa o cale lunga si biricratica
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi






