Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
concediu de maternitate vs intrerupere activitate firma - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


concediu de maternitate vs intrerupere activitate firma

4 replies to this topic

#1 alexa0515

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 22 October 2009 - 10:54 AM

buna ziua! stie cineva sa-mi spuna va rog ce se intampla cu o angajata aflata in concediu de maternitate in cazul in care firma se inchide definitiv ?cum se procedeaza cu contractul de munca/ cartea de munca?cei de la itm si de la casa de sanatate se invart in jurul cozii fara nici un raspuns... :pullhair:



#2 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 22 October 2009 - 11:48 AM

OUG 158/2005:
" ART. 2
(1) Concediile medicale si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, la care au dreptul asiguratii, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, sunt:
a) concedii medicale si indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca, cauzata de boli obisnuite sau de accidente in afara muncii;
b) concedii medicale si indemnizatii pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca, exclusiv pentru situatiile rezultate ca urmare a unor accidente de munca sau boli profesionale;
c) concedii medicale si indemnizatii pentru maternitate;
d) concedii medicale si indemnizatii pentru ingrijirea copilului bolnav;
e) concedii medicale si indemnizatii de risc maternal.
................................................................................
..
CAP. VII
Alte dispozitii privind indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate
ART. 32
(1) In cazul in care, potrivit legii, angajatorul isi suspenda temporar activitatea sau activitatea acestuia inceteaza prin: divizare ori fuziune, dizolvare, reorganizare, lichidare, reorganizare judiciara, lichidare judiciara, faliment sau prin orice alta modalitate prevazuta de lege, drepturile prevazute la art. 2 alin. (1), care s-au nascut anterior ivirii acestor situatii, se achita din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate de catre casele de asigurari de sanatate.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in situatia in care a expirat termenul pentru care a fost incheiat contractul individual de munca, a expirat termenul pentru care a fost exercitata functia publica ori a expirat mandatul in baza caruia a desfasurat activitate in functii elective sau in functii numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti.
(3) Drepturile achitate in conditiile prevazute la alin. (1) urmeaza a fi recuperate de catre casele de asigurari de sanatate de la angajator, dupa caz, conform legii."

Interesant cum cei de la Casa de sanatate nu stiu nimic ! Eu zic sa le ceri informatia in scris, cu numar de inregistrare.

Dana




#3 alexa0515

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 22 October 2009 - 12:06 PM

multumesc pentru raspuns dar, cei de la casa nu vor sa raspunda, situatia este urgenta si dureaza prea mult sa ceri in scris si sa astepti un raspuns de la ei... :pullhair:

m-ar fi interesat in special care este procedura.. trebuie anuntat itm-ul sau casa sau pur si simplu angajatorul isi inceteaza activitatea , iar angajatul nu este afectat cu nimic in aceasta situatie? multumesc!

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 22 October 2009 - 03:19 PM




#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 22 October 2009 - 04:43 PM

trebuie anuntata casa de sanatate (in scris) si trebuie sa isi faca treaba.
Tu (salariat presupun) te vei ducce la ei cu certificatul medical si probabil veti stabili impreuna o procedura de lucru, inclusiv termene.



#5 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 23 October 2009 - 09:29 AM

Drepturile medicale cuvenite, pt care nu exista angajator sa le "intermedieze" plata intra in sarcina caselor jedetene de sanatate.
Numa' ca nu stiu (ba cam stiu, da n-ar fi ontopic sa spun) cum s-o facut, da' acolo majoritatea is pe dinafara.

Dreptul e drept si trebuie achitat, da' va fi dupa o cale lunga si biricratica :pullhair:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL