Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
viza declaratia 101 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


viza declaratia 101

183 replies to this topic

#21 bibilica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 24 November 2009 - 09:36 AM

Probabil ca daca iese Vosganian, va trebui sa se vizeze declaratia 101 de catre un consultant fiscal.
oare unde o sa ajungem?



#22 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 November 2009 - 11:54 AM

poate s-or gandi sa ne scuteasca de aceasta chelt. in an de criza, daca tot ne-au bagat impoz. forfetar :pullhair:




#23 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 24 November 2009 - 01:05 PM

daca in codul fiscal scrie ca.... contribuabilul este raspunzator pentru calculul impozitului pe profit, de ce as mai da bani unui consultant ?
da, dau bani consultantului, dar sa nu mai fiu eu raspunzator :pullhair:



#24 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 24 November 2009 - 01:07 PM

Corect ,
si oricum in Bucuresti poti spune ca mai gasesti un consultant , dar in tara chiar sunt foarte putini,
deci nu au capacitate de a absorbi toate societatile din Romania .
Eu le voi depune on line si cu asta am terminat, si sunt sigura ca se va amana ca doar n-o sa fie absurzi sa ceara sa platesti si
un consultant pe criza asta.... cand datoriile sunt cat casa...



#25 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 24 November 2009 - 01:13 PM

Am vazut pe un site al unei firme ... pentru viza decl 101 , erau tarife diferite in functie de raspunderea pentru D 101
adica :
in totalitate a societatii client , un tarif ( mai mic desigur)
50 % raspunderea contribuabilului, 50 % raspunderea consultantului un alt tarif pentru remunerarea consultantului , si
100 % raspunderea consultantului tariful maxim....

Interesant, dar din punct de vedere legal si profesional cred ca , consultantul raspunde in totalitate .
Tarifele plecau de la 200 ron ....



#26 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 24 November 2009 - 03:45 PM

si codul fiscal ce spune?
spune exact ce am scris mai sus



#27 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 24 November 2009 - 06:59 PM

Da dar in cazul prezentat de mine ai si viza sa poti depune linistit.



#28 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 25 November 2009 - 12:04 PM

nedumerirea mea este de ce sa platesc pe cineva fara ca acea plata sa imi foloseasca?
sunt de acord sa platesc daca se transfera raspunderea de la mine catre consultant
asta este una din marile hotii facute in tara asta, sa platesti pe cineva doar pentru ca unii vor sa incaseze bani



#29 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2009 - 02:56 PM

Vezi postareadoiny, la Nov 24 2009, 11:13 AM, a spus:

Am vazut pe un site al unei firme ... pentru viza decl 101 , erau tarife diferite in functie de raspunderea pentru D 101
adica :
in totalitate a societatii client , un tarif ( mai mic desigur)
...Tarifele plecau de la 200 ron ....
Deci un document cu stampila si semnatura reprezentantului legal al firmei+contabilul salariat, trebuie avizat de un consultant fiscal? Pai atunci un contract oarecare, semnat de consilierul juridic al firmei, trebuie avizat si de un consilier juridic extern?
Sau cine, ce raspundere 100% si-ar lua pentru activitatea pe un an a unei firme, fara controlul atent al intregii perioade? Si ce patron ar implica un strain sa-i umble prin hartii?
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#30 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 26 November 2009 - 10:51 AM

probleme de fond:
- in RO sunt foarte multi comercianti inregistrati la RegComertului, un numar mic de cateva mii sunt peste pragul de audit (active, cifra de afaceri);
- sunt f multi marunti care de fapt ar fi de interes public doar dpdv fiscal;

probleme de forma:
- consultantul fiscal face parte din profesiile liberale, deci relatia cu clientul consta in contractul de prestari sevicii; putem sa ne gandim la expertul contabil
care semneaza pe bilant la "intocmit" - deci cum se contureaza raspunderea??
- in ceea ce priveste normele profesionale/deontologia, auditorii stau cel mai bine: aplica norme internationale de audit (ceva de genul minim 200 de ore la o
misiune de audit - tarifata corespunzator), expertii contabili aplica standarde romanesti-un fel de norme de audit simplificate, consultantii deabia intra pe
piata serviciilor contabile.

concluzia: deocamdata, ceata...

Aceasta postare a fost editata de george_v: 26 November 2009 - 10:53 AM




#31 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 26 November 2009 - 04:01 PM

Citeaza

geoge_v : sa ne gandim la expertul contabil care semneaza pe bilant la "intocmit" - deci cum se contureaza raspunderea??
In Legea contabilitatii scrie clar la art.10 alin.4 : "În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora, potrivit legii şi prevederilor contractuale."
Deci, raspunderea in cazul exp. contabil este clar precizata in lege. Si daca eu, in calitate de prestator de servicii mi-am asumat raspunderea, conform ct.cu clientii, pt. organizarea si conducerea contabilitatii, intocmirea declaratiilor, a bilantului etc., pentru ce raspunde consultantul fiscal care vizeaza D.101 ? Sa nu uitam ca aceasta declaratie reflecta intreaga activitate dintr-un exercitiu financiar. Foarte bine a punctat fboji: controleaza un consultant fiscal tot anul ? Balanta poate contine erori, cu totii stim ca "diavolul" se ascunde in detalii si atunci ce face consultantul fiscal si pt.ce raspunde ? In practica, daca se va mentine aceasta aberatie, consultantul va lua banii, va pune viza si in 15 minute va verifica (daca va verifica) daca rubricatura D.101 este completata cnf. balantei si eventual va verifica calculul rez. fiscal din Reg.de evidenta fiscala, ceea ce, sa fim seriosi, nu necesita titulaturi pompoase si nici nu justifica tarifele.
Aceasta certificare este ilogica, incorecta si un bir pe fata pentru angajatorii, care si asa de-abia supravietuiesc, doar pentru imbogatirea unora fara munca si fara responsabilitati.

Dana




#32 butelie

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 188 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Interests:timpul liber

Postat 26 November 2009 - 05:16 PM

Pai foarte multi s-au facut consultanti fiscali in speranta ca o sa vizeze declaratiile 101 , nu ca sa acorde consultanta fiscala .
Ca sa dai consultanta fiscala trebuie sa te mai si pricepi si sa mai ai si alte abilitati profesionale .



#33 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2009 - 08:13 PM

De vizat declaratiile 101 la consultanti fiscali nu le dau decat daca imi verifica absolut toate actele firmei si raspunde pentru depunerea declaratiei 101. ( nu ca la bilanturi , unde ca economist nu am contract de munca ( si apelez la un expert , care stiind cum lucrez mi le vizeaza fara sa faca un semiaudit)).



#34 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 26 November 2009 - 09:45 PM

certificare declaratii D101 nu presupune verificarea firmei in totalitate ci doar veniturile si cheltuielile care au fost inregistrate in contabilitate .raspunderea se limiteaza doar la modul de calcul , incadrarea veniturilor si implicit a cheltuielilor .oricum raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii revine administratorului si compartimentului financiar contabil in limita fisei postului sau in limita contractului incheiat de prestari servicii . incadrarea veniturilor se refera la faptul ca sa fie reale si din obiectul de activitate declarat si autorizat iar cheltuielile sa fie intradevar in scopul activitatii . ( acesta fiind un subiect foarte controversat si in general patronii nu inteleg acest lucru ! :pullhair: )
deci nu facem auditul firmei ci doar verificam realitatea D101 . eu personal nu am curaj doar sa certific D101 fara sa verific si sa pun doar stampila! intrucit sint si expert contabil si stiu ca sint multe dedesupturi in spatele actelor .



#35 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 26 November 2009 - 10:51 PM

ca sa verificati veniturile firmei ce faceti? luati statutul si cititi obiectul de activitate ca sa comparati cu contul inregistrat in contabilitate (ex.vanzare Comert =/# 707) sau cititi facturile?
Avand in vedere ca nici deductibilitatea cheltuielilor nu o verificati (poate da in cazul dvs, dupa cum spuneti e subiect controversat), ce verificati la 101? Despre rezerve sau provizioane sau alte amanunte -vad ca nici nu vorbiti
in acest caz sa stiti ca nici eu nu vad de ce sa dau 101 la "stampilat"
La raspundere v-ati gandit la modul serios? Ca a pune stampila si semnatura implica o raspundere!



#36 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 26 November 2009 - 11:43 PM

nu citim facturile in modul in care spuneti dvs ! citim facturile de incasari in modul in care spune legea !de ex: legea 656 /2002 cu modificari . in alta ordine de idei le mai analizam si din alte puncte de vedere al legilor ce guverneaza activitatea firmei ! nu am intentia sa dau explicatii cum ar trebui sa se faca certificarea D101.ca de aia s-a cerut de legiutor certificarea de catre un profesionist independent sau daca nu ar fi fost certificarea era audit sau verificare de catre anaf si tot cam asa s-ar fi facut . in ceea ce priveste raspunderea , cum ziceam in limitele contractului incheiat !nu inteleg ce ziceti dvs ? credeti ca nu mi-as lua raspunderea pentru ce as certifica sau mai bine zis pe ce as pune stampila si semnatura ? eu vorbesc de mine , nu vorbesc de altii ! e valabil si pentru alti experti contabili chiar si pentru economistul din firma de modul in care isi ia raspunderea ! :pullhair: nu am intentia sa creez o polemica pe tema asta a raspunderii profesionale ! fiecare raspunde pentru ceea ce face ! intrebarea de baza aici era : in ce consta certificarea D101 si ce plateste contribuabilul pentru acest serviciu? ce parere aveti de facturi emise catre firme fantoma ?sau facturi inregistrate de la firme suspendate ???iar in ceea ce priveste controversa de regula se refera la cheltuielile personale ale patronului , aici intervine experienta si pregatirea profesionala al prestatorului si bineinteles de modul cum rezista la presiuni iar in ceea ce priveste " rezerve sau provizioane sau alte amanunte" face obiectul altei discutii ! o seara buna .



#37 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 27 November 2009 - 01:20 AM

waw
D-le/D-na nemrac,
Nu am avut nici cea mai mica intentie de a va jigni sau ofensa, de a provoca cea mai mica neplacere. Dimpotriva, am apreciat ca ati fost singurul care a spus ceva clar privitor la modul in care veti face (dvs sau altii) consultanta necesara pentru viza 101.
Este forum, deci dezbatem. Atat.

Aici se ridica mult problema a ceea ce se face pentru vizarea decl.101, noi toti fiind constienti ca exista un termen de depunere, deci o perioada scurta de timp pentru analiza, un numar foarte mic de consultanti (dintre cei inscrisi majoritatea sunt ai ANAF si nu au drept de semnatura) si un numar foarte mare de firme.

Toti aici suntem contabili si stim ce presupune o analiza a impozitului pe profit. Nu se face intr-o zi / firma, in conditiile unei firme medii si studierii cu atentie a calcului si documentelor ce au stat la baza. Cate firme credeti ca poate sa vizeze un consultant? Cate vor ramane fara?

Si de ce necesitatea consultantului fiscal in conditiile date? (toti suntem contabili, multi experti, nu toti dorim sa cotizam la CCF)



#38 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 27 November 2009 - 10:23 AM

"Aici se ridica mult problema a ceea ce se face pentru vizarea decl.101, noi toti fiind constienti ca exista un termen de depunere, deci o perioada scurta de timp pentru analiza, un numar foarte mic de consultanti (dintre cei inscrisi majoritatea sunt ai ANAF si nu au drept de semnatura) si un numar foarte mare de firme. "
Eu sint de acord cu dvs , exista un termen de depunere dar ptr mine nu reprezinta un element semnificativ decit daca a fost incheiat un contract in timp util .Asta e o presiune asupra profesionistului in conditiile in care pe patron nu l-a interesat din timp ! Fiecare profesionist care are si competenta de consultant fiscal daca isi cunoaste importanta raspunderii profesionale nu va pune stampila si semnatura fara verificare . Din cit stiti OG 47 referitor la certificare a fost dat in septembrie 2007 , pentru ca mediul de afaceri sa se obisnuiasca cu ideea de certificare s-a dat o suspendare de aplicare prin OG 19 in 2008 , iar in 2009 s-a dat legea 52 ptr aprobarea OG 47 . De ce am trecut istoria certificarii ? Pentru ca am vrut sa arat ca a fost un timp destul pentru ca mediul de afaceri sa se obisnuiasca cu ideea de certificare ( desi nu e exclus sa se si abroge in timp util )

"Toti aici suntem contabili si stim ce presupune o analiza a impozitului pe profit. Nu se face intr-o zi / firma, in conditiile unei firme medii si studierii cu atentie a calcului si documentelor ce au stat la baza. Cate firme credeti ca poate sa vizeze un consultant? Cate vor ramane fara?"
Cu atit mai mult daca stiti ca certificarea nu se poate face intr-o zi , poate ar trebui sa luati deja legatura cu un profesionist consultant fiscal . Dar ? Ca intotdeauna exista speranta ca poate se va amina din nou sau poate ANAF-ul va primi declaratia 101 necertificata sau in cel mai fericit caz sa se abroge in totalitate . Riscul e al firmei care gindeste asa !.Eu zic ca aveti destul timp sau cum am zis , puteti astepta sa mai vedeti ce se imtimpla .Un consultant va viza cite va putea in asa fel incit sa fie acoperit profesional si poate va munci mai mult sau va lua legatura cu ceilalti confrati si va forma o echipa sau alte solutii de moment ( dar asta e alta discutie ) .

"Si de ce necesitatea consultantului fiscal in conditiile date? (toti suntem contabili, multi experti, nu toti dorim sa cotizam la CCF) "
Necesitatea consultantului fiscal e dat de legislatia specifica CE . Cind ne-am integrat in UE au fost niste conditii impuse pe plan economic .Eu sint de acord cu dvs si eu sint expert contabil , nu as fi vrut sa cotizez si la CCF dar ce ar fi trebuit sa fac in conditiile in care profesia liberala expert contabil a fost feliata asa ? Stiti ca expertul contabil nu mai are voie sa faca cenzorat , audit statutar decit daca e membru CAFR ? Pentru ca sa poti acoperi cit de cit o plaja completa ca profesionist trebuie sa fi membru la
- CECCAR : pentru contabilitate, balanta, bilant
- CCF : pentru partea de fiscalitate
- CAFR : pentru mandat de cenzor , audit statutar ( inainte se numea certificare bilant ! a nu se confunda cu intocmire bilant !)
- ANEVAR : pentru evaluari de firme
si lista poate continua



#39 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 27 November 2009 - 11:25 AM

sunt perfect de acord cu mihaela_cva.
sunt foarte putini consultanti fiscali comparativ cu nr. mare de societati; practic, este imposibil ca toate firmele sa poata obtine in timp util viza de care vorbim, asta daca intr-adevar consultantul analizeaza la modul serios, asa cum spunea d-na nemrac, veniturile si cheltuielile dintr-un an fiscal.

Vezi postareanemrac, la Nov 26 2009, 11:43 PM, a spus:

ce parere aveti de facturi emise catre firme fantoma? sau facturi inregistrate de la firme suspendate???
chiar crede cineva ca se pot verifica, intr-un timp relativ limitat, ca toate facturile emise/primite sa nu fie catre/de la firme fantoma ori firme suspendate? pentru cate societati? doua, trei,... cinci...???

Vezi postareanemrac, la Nov 26 2009, 11:43 PM, a spus:

iar in ceea ce priveste controversa de regula se refera la cheltuielile personale ale patronului, aici intervine experienta si pregatirea profesionala al prestatorului si bineinteles de modul cum rezista la presiuni...
controversa e, in cazul de fata, intre cei care sustin vizarea D101 de catre un consultant fiscal si cei care nu inteleg necesitatea acesteia. daca

Vezi postareanemrac, la Nov 26 2009, 11:43 PM, a spus:

...fiecare raspunde pentru ceea ce face! ...cum ziceam in limitele contractului incheiat! ...e valabil si pentru alti experti contabili chiar si pentru economistul din firma de modul in care isi ia raspunderea!
...atunci la ce mai e nevoie sa-si asume responsabilitatea si consultantul fiscal?
tocmai de aceea e prevazuta clar in legislatie raspunderea administratorului si a compartimentului financiar-contabil cu privire la evidenta financiar-fiscala. daca acestia sunt de buna credinta e ok, iar daca nu sunt, o fac pe barba lor ...sau chiar cu "acordul" tacit al consultantului fiscal.
nu vreau sa aduc cumva vreo ofensa acestei tagme, doamne fereste!, si nu vreau sa supar pe nimeni, dar nu exclud varianta ca vreunul dintre consultanti, din diverse motive, sa nu vrea, sa nu poata ori sa nu stie sa-si "deschida" bine ochii. asa ca nu vad ce rost ar avea inca o semnatura si o stampila in plus.
ca sa nu mai vorbim de aspectul "material" al problemei, care iar nu este de neglijat. pentru multe firme, care deja fac fata cu greu fiscalitatii "acerbe", aceasta taxa chiar poate fi o problema! parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 27 November 2009 - 11:28 AM




#40 cabinet

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 27 November 2009 - 12:03 PM

Atatea certuri si controverse pentru ce? Eu nu sunt nici expert contabil nici consultant fiscal, doar slujbas. Am vazut cum vizeaza expertii contabili bilanturile (contract, ca intocmesc bilantul dupa balanta din 31.12.....bla bla =fara raspundere) . La fel o sa certifice si consultantii D 101 dupa D 100 si balanta = fara raspundere .
= bani sa faca amandoua categoriile = nu trebe sa va mai contrati , sunteti in aceeasi oala






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL