viza declaratia 101
#21
Postat 24 November 2009 - 09:36 AM
#22
Postat 24 November 2009 - 11:54 AM
#23
Postat 24 November 2009 - 01:05 PM
da, dau bani consultantului, dar sa nu mai fiu eu raspunzator
#24
Postat 24 November 2009 - 01:07 PM
si oricum in Bucuresti poti spune ca mai gasesti un consultant , dar in tara chiar sunt foarte putini,
deci nu au capacitate de a absorbi toate societatile din Romania .
Eu le voi depune on line si cu asta am terminat, si sunt sigura ca se va amana ca doar n-o sa fie absurzi sa ceara sa platesti si
un consultant pe criza asta.... cand datoriile sunt cat casa...
#25
Postat 24 November 2009 - 01:13 PM
adica :
in totalitate a societatii client , un tarif ( mai mic desigur)
50 % raspunderea contribuabilului, 50 % raspunderea consultantului un alt tarif pentru remunerarea consultantului , si
100 % raspunderea consultantului tariful maxim....
Interesant, dar din punct de vedere legal si profesional cred ca , consultantul raspunde in totalitate .
Tarifele plecau de la 200 ron ....
#26
Postat 24 November 2009 - 03:45 PM
spune exact ce am scris mai sus
#27
Postat 24 November 2009 - 06:59 PM
#28
Postat 25 November 2009 - 12:04 PM
sunt de acord sa platesc daca se transfera raspunderea de la mine catre consultant
asta este una din marile hotii facute in tara asta, sa platesti pe cineva doar pentru ca unii vor sa incaseze bani
#29
Postat 25 November 2009 - 02:56 PM
doiny, la Nov 24 2009, 11:13 AM, a spus:
adica :
in totalitate a societatii client , un tarif ( mai mic desigur)
...Tarifele plecau de la 200 ron ....
Sau cine, ce raspundere 100% si-ar lua pentru activitatea pe un an a unei firme, fara controlul atent al intregii perioade? Si ce patron ar implica un strain sa-i umble prin hartii?
#30
Postat 26 November 2009 - 10:51 AM
- in RO sunt foarte multi comercianti inregistrati la RegComertului, un numar mic de cateva mii sunt peste pragul de audit (active, cifra de afaceri);
- sunt f multi marunti care de fapt ar fi de interes public doar dpdv fiscal;
probleme de forma:
- consultantul fiscal face parte din profesiile liberale, deci relatia cu clientul consta in contractul de prestari sevicii; putem sa ne gandim la expertul contabil
care semneaza pe bilant la "intocmit" - deci cum se contureaza raspunderea??
- in ceea ce priveste normele profesionale/deontologia, auditorii stau cel mai bine: aplica norme internationale de audit (ceva de genul minim 200 de ore la o
misiune de audit - tarifata corespunzator), expertii contabili aplica standarde romanesti-un fel de norme de audit simplificate, consultantii deabia intra pe
piata serviciilor contabile.
concluzia: deocamdata, ceata...
Aceasta postare a fost editata de george_v: 26 November 2009 - 10:53 AM
#31
Postat 26 November 2009 - 04:01 PM
Citeaza
Deci, raspunderea in cazul exp. contabil este clar precizata in lege. Si daca eu, in calitate de prestator de servicii mi-am asumat raspunderea, conform ct.cu clientii, pt. organizarea si conducerea contabilitatii, intocmirea declaratiilor, a bilantului etc., pentru ce raspunde consultantul fiscal care vizeaza D.101 ? Sa nu uitam ca aceasta declaratie reflecta intreaga activitate dintr-un exercitiu financiar. Foarte bine a punctat fboji: controleaza un consultant fiscal tot anul ? Balanta poate contine erori, cu totii stim ca "diavolul" se ascunde in detalii si atunci ce face consultantul fiscal si pt.ce raspunde ? In practica, daca se va mentine aceasta aberatie, consultantul va lua banii, va pune viza si in 15 minute va verifica (daca va verifica) daca rubricatura D.101 este completata cnf. balantei si eventual va verifica calculul rez. fiscal din Reg.de evidenta fiscala, ceea ce, sa fim seriosi, nu necesita titulaturi pompoase si nici nu justifica tarifele.
Aceasta certificare este ilogica, incorecta si un bir pe fata pentru angajatorii, care si asa de-abia supravietuiesc, doar pentru imbogatirea unora fara munca si fara responsabilitati.
Dana
#32
Postat 26 November 2009 - 05:16 PM
Ca sa dai consultanta fiscala trebuie sa te mai si pricepi si sa mai ai si alte abilitati profesionale .
#33
Postat 26 November 2009 - 08:13 PM
#34
Postat 26 November 2009 - 09:45 PM
deci nu facem auditul firmei ci doar verificam realitatea D101 . eu personal nu am curaj doar sa certific D101 fara sa verific si sa pun doar stampila! intrucit sint si expert contabil si stiu ca sint multe dedesupturi in spatele actelor .
#35
Postat 26 November 2009 - 10:51 PM
Avand in vedere ca nici deductibilitatea cheltuielilor nu o verificati (poate da in cazul dvs, dupa cum spuneti e subiect controversat), ce verificati la 101? Despre rezerve sau provizioane sau alte amanunte -vad ca nici nu vorbiti
in acest caz sa stiti ca nici eu nu vad de ce sa dau 101 la "stampilat"
La raspundere v-ati gandit la modul serios? Ca a pune stampila si semnatura implica o raspundere!
#36
Postat 26 November 2009 - 11:43 PM
#37
Postat 27 November 2009 - 01:20 AM
D-le/D-na nemrac,
Nu am avut nici cea mai mica intentie de a va jigni sau ofensa, de a provoca cea mai mica neplacere. Dimpotriva, am apreciat ca ati fost singurul care a spus ceva clar privitor la modul in care veti face (dvs sau altii) consultanta necesara pentru viza 101.
Este forum, deci dezbatem. Atat.
Aici se ridica mult problema a ceea ce se face pentru vizarea decl.101, noi toti fiind constienti ca exista un termen de depunere, deci o perioada scurta de timp pentru analiza, un numar foarte mic de consultanti (dintre cei inscrisi majoritatea sunt ai ANAF si nu au drept de semnatura) si un numar foarte mare de firme.
Toti aici suntem contabili si stim ce presupune o analiza a impozitului pe profit. Nu se face intr-o zi / firma, in conditiile unei firme medii si studierii cu atentie a calcului si documentelor ce au stat la baza. Cate firme credeti ca poate sa vizeze un consultant? Cate vor ramane fara?
Si de ce necesitatea consultantului fiscal in conditiile date? (toti suntem contabili, multi experti, nu toti dorim sa cotizam la CCF)
#38
Postat 27 November 2009 - 10:23 AM
Eu sint de acord cu dvs , exista un termen de depunere dar ptr mine nu reprezinta un element semnificativ decit daca a fost incheiat un contract in timp util .Asta e o presiune asupra profesionistului in conditiile in care pe patron nu l-a interesat din timp ! Fiecare profesionist care are si competenta de consultant fiscal daca isi cunoaste importanta raspunderii profesionale nu va pune stampila si semnatura fara verificare . Din cit stiti OG 47 referitor la certificare a fost dat in septembrie 2007 , pentru ca mediul de afaceri sa se obisnuiasca cu ideea de certificare s-a dat o suspendare de aplicare prin OG 19 in 2008 , iar in 2009 s-a dat legea 52 ptr aprobarea OG 47 . De ce am trecut istoria certificarii ? Pentru ca am vrut sa arat ca a fost un timp destul pentru ca mediul de afaceri sa se obisnuiasca cu ideea de certificare ( desi nu e exclus sa se si abroge in timp util )
"Toti aici suntem contabili si stim ce presupune o analiza a impozitului pe profit. Nu se face intr-o zi / firma, in conditiile unei firme medii si studierii cu atentie a calcului si documentelor ce au stat la baza. Cate firme credeti ca poate sa vizeze un consultant? Cate vor ramane fara?"
Cu atit mai mult daca stiti ca certificarea nu se poate face intr-o zi , poate ar trebui sa luati deja legatura cu un profesionist consultant fiscal . Dar ? Ca intotdeauna exista speranta ca poate se va amina din nou sau poate ANAF-ul va primi declaratia 101 necertificata sau in cel mai fericit caz sa se abroge in totalitate . Riscul e al firmei care gindeste asa !.Eu zic ca aveti destul timp sau cum am zis , puteti astepta sa mai vedeti ce se imtimpla .Un consultant va viza cite va putea in asa fel incit sa fie acoperit profesional si poate va munci mai mult sau va lua legatura cu ceilalti confrati si va forma o echipa sau alte solutii de moment ( dar asta e alta discutie ) .
"Si de ce necesitatea consultantului fiscal in conditiile date? (toti suntem contabili, multi experti, nu toti dorim sa cotizam la CCF) "
Necesitatea consultantului fiscal e dat de legislatia specifica CE . Cind ne-am integrat in UE au fost niste conditii impuse pe plan economic .Eu sint de acord cu dvs si eu sint expert contabil , nu as fi vrut sa cotizez si la CCF dar ce ar fi trebuit sa fac in conditiile in care profesia liberala expert contabil a fost feliata asa ? Stiti ca expertul contabil nu mai are voie sa faca cenzorat , audit statutar decit daca e membru CAFR ? Pentru ca sa poti acoperi cit de cit o plaja completa ca profesionist trebuie sa fi membru la
- CECCAR : pentru contabilitate, balanta, bilant
- CCF : pentru partea de fiscalitate
- CAFR : pentru mandat de cenzor , audit statutar ( inainte se numea certificare bilant ! a nu se confunda cu intocmire bilant !)
- ANEVAR : pentru evaluari de firme
si lista poate continua
#39
Postat 27 November 2009 - 11:25 AM
sunt foarte putini consultanti fiscali comparativ cu nr. mare de societati; practic, este imposibil ca toate firmele sa poata obtine in timp util viza de care vorbim, asta daca intr-adevar consultantul analizeaza la modul serios, asa cum spunea d-na nemrac, veniturile si cheltuielile dintr-un an fiscal.
nemrac, la Nov 26 2009, 11:43 PM, a spus:
nemrac, la Nov 26 2009, 11:43 PM, a spus:
nemrac, la Nov 26 2009, 11:43 PM, a spus:
tocmai de aceea e prevazuta clar in legislatie raspunderea administratorului si a compartimentului financiar-contabil cu privire la evidenta financiar-fiscala. daca acestia sunt de buna credinta e ok, iar daca nu sunt, o fac pe barba lor ...sau chiar cu "acordul" tacit al consultantului fiscal.
nu vreau sa aduc cumva vreo ofensa acestei tagme, doamne fereste!, si nu vreau sa supar pe nimeni, dar nu exclud varianta ca vreunul dintre consultanti, din diverse motive, sa nu vrea, sa nu poata ori sa nu stie sa-si "deschida" bine ochii. asa ca nu vad ce rost ar avea inca o semnatura si o stampila in plus.
ca sa nu mai vorbim de aspectul "material" al problemei, care iar nu este de neglijat. pentru multe firme, care deja fac fata cu greu fiscalitatii "acerbe", aceasta taxa chiar poate fi o problema! parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 27 November 2009 - 11:28 AM
#40
Postat 27 November 2009 - 12:03 PM
= bani sa faca amandoua categoriile = nu trebe sa va mai contrati , sunteti in aceeasi oala
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Termenul de depunere a declaratiilor D 100 pentru trimestrul IV 2022 și D 101 pentru anul 2022 |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
OPANAF 1644/2022 privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national si pentru aprobarea modelului, continutului si a modalitatilor de depunere pentru declaratia informat |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
27 iunie – termenul de depunere a declaratiilor D 100 si D 101 |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
eroare declaratia 710 |
Alte declaratii si raportari | tudor0907 |
|
||
Declaratia unica se depune pana la 25 mai 2022, inclusiv. |
Declaratia unica | Otilia Alupei |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi