Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
problema de facturare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


problema de facturare


8 replies to this topic

#1 ioana86

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 29 July 2010 - 09:58 PM

va rog sa imi spuneti daca am intocmit corect factura pt. urmatoarea situatie:

-clientul vrea initial sa achizitioneze 50 de scaune asa ca ii fac o prima factura de avans pentru 40% din valoarea totala, factura care nu a fost achitata inca
-apoi se hotaraste ca mai vrea 50 de scaune, deci 100 per total
-ca sa nu anulez prima factura de avans, am facut inca o factura tot de avans pentru diferenta pana la 100 de buc.
-aceasta ultima factura am facut-o in felul urmator:
1 pozitie. am trecut contravaloarea totala a unui avans de 40% pentru 100 de scaune
2 pozitie. am trecut storno prima factura de avans, facuta pt. 50 de scaune, si imi da la total diferenta ce o are de platit clientul pt. avans la 100 scaune.

e corect in felul asta?! asa clientul are de platit 2 facturi de avans, una pt. 50 de scaune, si una pt. diferenta pana la 100.
intrebarea e daca am intocmit corect ultima factura de avans, trecand la pos.2 storno prima fact, sau trebuia pur si simplu sa fac inca o fact. de avns si sa trec direct diferenta ce o are de platit, fara sa mai trec stornoul la prima factura?!



#2 tes

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 315 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 30 July 2010 - 08:47 AM

si daca mai faceai inca una de avans pentu 50 de scaune? nu ti se pare mai simplu?
avea 2 facturi de avans...
in principiu cred ca e corecta si varianta ta, doar ca te-ai complicat degeaba.




#3 redsmile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 02 August 2010 - 04:00 PM

Buna ziua! Am si eu o problema! Tin contabilitatea unei scoli de soferi! Administratorul cu asociatii sai ma tot bat la cap sa facturez nu pe intreaga suma (pregatire teoretica si pregatire practica - facturi ce le facturez defalcat) ci pe suma incasata :lnr (1):
E posibil sa pot face asa ceva? Multumesc anticipat! Am tot cautat peste tot si.........nmk!



#4 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 02 August 2010 - 04:46 PM

Ar trebui sa existe un contract si sa corespunda suma facturata cu suma din contract.
Dar care este motivul pentru care incaseaza mai putin?
Poti factura avans si incasezi... iar la sfarsitul scolii sa storneze avansurile si sa factureze intreaga suma incasata adica totalul contractului.



#5 redsmile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 04 August 2010 - 07:45 AM

Vezi postareadoiny, la Aug 2 2010, 05:46 PM, a spus:

Ar trebui sa existe un contract si sa corespunda suma facturata cu suma din contract.
Dar care este motivul pentru care incaseaza mai putin?
Poti factura avans si incasezi... iar la sfarsitul scolii sa storneze avansurile si sa factureze intreaga suma incasata adica totalul contractului.

Multumesc pentru raspunsul prompt! Motivul ar fi ca in contract este stipulat faptul ca se poate plati in 3 rate! Contabila de dinainte factura pe suma intreaga si astepta sa incaseze(ex 275 teoretic+1225 practica)! La categoria C, C+E, D e problema pentru ca sumele sunt mari iar cursantul se intinde pe vreo 4 luni! Sunt mica pentru lucruri mari si de aceea intreb oameni cu experienta sa ma poata scoate la lumina, sa nu am probleme cu organele de control abilitate!
Daca se poate trece pe avans suma incasata pe fiecare cursant in parte si apoi stornata la final si facturata ar fi bine! Suna bine, dar oare e bine? M-am gandit si eu asa! Oare e corect? Repet, in ctr este stipulat ca suma este platita in rate! Multumesc mult de tot!



#6 n_andre

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 06 August 2010 - 10:26 AM

Vezi postarearedsmile, la Aug 4 2010, 08:45 AM, a spus:

Vezi postareadoiny, la Aug 2 2010, 05:46 PM, a spus:

Ar trebui sa existe un contract si sa corespunda suma facturata cu suma din contract.
Dar care este motivul pentru care incaseaza mai putin?
Poti factura avans si incasezi... iar la sfarsitul scolii sa storneze avansurile si sa factureze intreaga suma incasata adica totalul contractului.

Multumesc pentru raspunsul prompt! Motivul ar fi ca in contract este stipulat faptul ca se poate plati in 3 rate! Contabila de dinainte factura pe suma intreaga si astepta sa incaseze(ex 275 teoretic+1225 practica)! La categoria C, C+E, D e problema pentru ca sumele sunt mari iar cursantul se intinde pe vreo 4 luni! Sunt mica pentru lucruri mari si de aceea intreb oameni cu experienta sa ma poata scoate la lumina, sa nu am probleme cu organele de control abilitate!
Daca se poate trece pe avans suma incasata pe fiecare cursant in parte si apoi stornata la final si facturata ar fi bine! Suna bine, dar oare e bine? M-am gandit si eu asa! Oare e corect? Repet, in ctr este stipulat ca suma este platita in rate! Multumesc mult de tot!

Cred ca ar fi mai bine sa inregistrezi incasarile partiale ca venituri ptr ca daca le inregistrezi la 4 luni (stornand avansurile) iti inregistrezi profitul la 4 luni si organelor de control nu le place......



#7 redsmile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 10 August 2010 - 02:38 PM

Asa ma gandeam si eu! Off, multumesc! :lnr (1):



#8 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 10 August 2010 - 03:37 PM

Se inregistreaza pe venituri in momentul efectuarii acestor servicii...daca a achitat in avans, se factureaza avans(inainte de a incepe orele..),
daca s-a efectuat prestarea serviciului ,se factureaza serviciul respectiv, chiar si partial, nu cred ca e vre-o problema, daca deja s-au efectuat orele respective.
Bafta.



#9 redsmile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 15 August 2010 - 01:09 PM

Multumesc frumos tuturor! :lnr (1): Bafta si tie, doiny!






Similar Topics Collapse

6 useri citesc topicul

0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL