Zzuper, la Aug 30 2010, 12:29 PM, a spus:
Am sa "sap" mai adanc si am sa revin. Nu ma pronunt in totalitate pana nu sunt sigur 100% pe ceea ce spun. ;) Sincer, mie mi-ar conveni mai mult partea pe care o invoca ei, cu 31,3%, decat 10,5% din venitul meu net.
Mica mea dilema este ca nefiind angajat nicaieri, cred ca in mod normal as plati 31,3% din 1/4 salariu mediu, adica acelasi procent ca si cand as fi angajat undeva (si partea angajatorului si partea angajatului).
Eu înțeleg foarte bine de ce ți-ar conveni să plătești 31,3% la o sumă asigurată (în baza legii 19/2000) mai degrabă decât să plătești 10,5% în baza OUG 58/2010. Problema este legată de stagiul de cotizare. Conform OUG 58/2010, mai exact conform normelor ei metodologice trebuie să contribui 3 ani pentru fiecare an luat în considerare la stagiul de cotizare.
Cu toate acestea, consider că nu revenirea la starea de dinaintea emiterii OUG 58/2010 este soluția corectă. O persoană fizică autorizată care face parte din categoria socială a persoanelor care obțin venituri din activități îndependente nu are de ce să plătească o cotă mai mare la asigurările sociale decât o persoană care face parte din categoria socială a salariaților. Constituția spune clar:
Cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări.
Mai mult decât atât legea răspunderii ministeriale prevede la art. 8 alin. (2) litera b) următoarele:
(2) Constituie, de asemenea, infractiuni si se pedepsesc cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani urmatoarele fapte savarsite de catre un membru al Guvernului:
b) emiterea de ordine normative sau instructiuni cu caracter discriminatoriu pe temei de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie,
categorie sociala, convingeri, varsta, sex sau orientare sexuala, apartenenta politica, avere sau origine sociala, de natura sa aduca atingere drepturilor omului.
Prin urmare, locul celor care au semnat normele metodologice pentru OUG 58/2010 este la închisoare.
Și încă ceva - nu are nicio importanță ce impozite și taxe plătesc
persoanele juridice către bugetul statului sau bugetul asigurărilor sociale de stat atunci când comparăm
două categorii sociale diferite compuse din persoane fizice. Persoanele fizice au o altă încadrare juridică și se bucură, spre deosebire de persoanele juridice, de anumite drepturi garantate prin constituție și carta europeană a drepturilor omului.
Am expus pe scurt cele pe care le am de spus pe acest subiect. Cei care vor o informare mai detaliată îi invit să citească comentariile de la următorul articol afișat pe capital.ro:
http://www.capital.ro/articol/cat-ar-munci...ani-138315.html
În plus, uite că a apărut, în sfârșit, un articol scris de un jurnalist care afirmă aceleași lucruri legate de discriminarea persoanelor care obțin venituri din activități independente:
http://www.sfin.ro/articol_20867/trei_doam...emisioneze.html
Dacă autorul articolului a ajuns singur la acele concluzii sau a fost influențat de comentariile mele scrise pe diverse forumuri nu contează, important este că cineva a reușit într-un final să vadă ceea ce mie mi-a fost evident încă de la publicarea normelor metodologice pentru OUG 58/2010.
În această direcție trebuie să mergem și nu pe direcția înjugării la căruța cu 31,3%. Facem parte din categoria cea mai dinamică a României și trebuie să ne afirmăm ca atare. Avem ocazia unică de a schimba lucrurile în bine în această țară, de ce ne-am mulțumi cu ceva mai puțin decât atât?
Aceasta postare a fost editata de Vital: 30 August 2010 - 12:20 PM