Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
LUCRARE DE STAGIU -ANUL II(acces 2008) Semestrul IV de stagiu SEMESTRUL II 2010(experti contabili) - CONSTANTA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


LUCRARE DE STAGIU -ANUL II(acces 2008) Semestrul IV de stagiu SEMESTRUL II 2010(experti contabili) - CONSTANTA


50 replies to this topic

#1 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 22 October 2010 - 01:32 PM

Buna ziua la toti si bine v-am regasit. Nu avem timp prea mult la dispozitie si este binevenit ajutorul fiecaruia. Mult succes tuturor.

Fisiere atasate





#2 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 05 November 2010 - 10:46 AM

buna , ai rezolvat ceva?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 11:03 AM




#3 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 08 November 2010 - 09:11 PM

Buna,
Incep eu prin a posta primele rezolvari.

GRUPA III – Categoria VIII – Analiza diagnostic a intreprinderii

1. (7) Analizati pozitia financiara a unei intreprinderi din domeniul consultantei financiar-contabile care prezinta urmatoarea situatie financia
Indicator 31.12.n
Imobilizari 2.000
Stocuri 1.000
Creante 20.000
Disponibilitati 300
Capitaluri proprii 20.000
Datorii mai mari de 1 an 2.000
Datorii de exploatare 1.300
Datorii bancare pe termen foarte scurt 0


Rezolvare:

ANC = POZITIA FINANCIARA
ANC= TA – TD = 23.300 - 2000 – 2300 = 20.000
O situatie neta pozitiva inseamna o crestere a capitalurilor proprii,o gestiune sanatoasa a firmei.

GRUPA III – Categoria III – Expertize contabile

1. (4) Ce intelegeti prin calitatea expertizelor contabile?

Rezolvare:
Calitatea expertizelor contabile este unul dintre principiile care exprima faptul ca expertul contabil rebuie sa efectueze expertizele contabile pentru care a fost solicitat si pe care le-a acceptat cu constiinciozitate, devotament, corectitudine si impartialitate. Expertizele contabile trebuie sa fie utile celor care le-au solicitat.

Voi ati mai rezolvat ceva? Ce timp scurt avem, 30.11.2010, ar trebui sa ne grabim

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 11:03 AM




#4 bica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 09 November 2010 - 08:01 AM

2.(197) In luna X a exercitiului N , societatea A primeste materii prime de la furnizor fara factura , evaluate la pretul de 1.000 lei, tva 25% .In luna Y se primeste factura :pret de cumparare 1.200 lei , tva 25%.Care sunt inregistrarile contabile?
Raspuns:
a)achizitia marfurilor fara factura
% = 408 1.250
300 1.000
4428 250
b)primirea facturii
408=401 1.250
4426=4428 250
% =401 250
300 200
4426 50

3.(188.) O societate comerciala este subventionata , pentru o investitie cu caracter social , de la bugetul statului , in baza unui contract de 3.000 u.m.Suma primita este folosita integral pentru achizitia unui utilaj in anul current de 5.000 u.m ,tva 25%.Sa se inregistreze primirea subventiei , achizitia utilajului si amortizarea lui in primul an de functionare, stiind ca durata de functionare este de 5 ani , amortizabil liniar.
Raspuns:
-primirea subventiei
445 = 131 3.000
-incasarea subventiei
512 = 445 3.000
-achizitia utilajului
% = 404 6.250
213 5.000
4426 1.250
-plata datoriei fata de furnizor
404 = 5121 6.250
-amortizarea utilajului la sfarsitul primului an
681 = 2813 1.000


1.(13)Activitatea de vanzare , la nivelul unei entitati presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vanzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la cleinti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.
Identificati si enumerate riscurile ce pot sa apara si definite procedurii de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

Raspuns:
Vânzarea, ca activitate cu continut problematic complex prin intermediul tehnicilor si modalitătilor specifice, are drept scop fructificarea cu maximum de eficientă a rezultatelor productiei, trecerea acesteia în consumul final în cel mai scurt timp posibil, contribuind astfel la valorificarea întregului potential tehnico-productiv de care dispune firma în permanenta misiune de a oferi cumpărătorului marfă de calitate, la termenele si în conditiile solicitate si nu în ultimul rînd asigură un cîstig real cel putin pe măsura eforturilor.
Vânzarea produselor se poate face:
-pe bază de contract comercial încheiat anticipat la cererea clientului
-pe bază de comandă anticipată fermă, urmată sau nu de onorarea imediată a acesteia
-la cecere neprogramată, dar previzibilă, din magazinele si depozitele proprii sau ale retelei comerciale publice.
Calea prin care se vând produsele este în functie de natura produselor, sfera de utilitate, caracteristicile si potentialul de cumpărare ale clientilor, căile de distributie utilizate, modalitătile practicate de producător-furnizor pentru desfacerea produselor sale .
Indiferent de calea prin care se asigură vânzarea produselor, un rol definitoriu în extinderea vânzărilor în economia de piată revine actiunii de promovare, a celei de informare a viitorilor utilizatori despre caracteristicile produselor, a conditiilor de executie si de desfacere etc.
Livrările câtre diferiti clienti se pot face fie din stocurile de produse finite, fie din producia curentă. Întreprinderea producătoare trebuie să-si programeze un raport corespunzător între volumul productiei de fabricat în timp si nivelul stocurilor de produse finite care urmează a fi asigurat pentru realizarea unei desfaceri continue si evitarea rupturilor de stoc.

RISCURI POSIBILE PROCEDURI DE CONTROL INTERN
De a vinde bunuri clienților îndoielnici Verificarea clientului prin cerere de referințe Client din partea băncii sau a colaboratorilor cunoscuti, Verificarea permanentă a soldului clientilor si stabilirea unui sold maxim

De a vinde bunuri pentru prețuri care nu sunt autorizate și a acorda reduceri care nu sunt în concordanță cu procedurile societății.
Verificarea notei de comanda (dacă are nr.de înregistrare si este făcută de persoana autorizată), a preturilor si a reducerilor (dacă sunt acordate de persoana autorizată)
De a trimite bunuri care nu sunt conforme cu comanda
Bunurile trimise trebuie să aibă comenzi semnate de persoane autorizate
De a trimite bunuri neconforme din punct de vedere cantitativ si calitativ al comenzii Examinarea bunurilor din punct de vedere cantitativ, calitativ si al comenzii
De a realiza vânzări fără a pune la zi situația stocurilor Completarea fisei de magazie
De a accepta comenzi fără a avea stocuri disponibile Verificarea nivelului stocurilor prin asigurarea unui stoc minim stabilit
De a face livrări de bunuri care nu sunt “recunoscute”de către clienți din punct de vedere calitativ, cantitativ și al comenzii
Verificarea semnăturii de primire de câtre client a facturii sau a documentului care atestă livrarea (avizul de însotire a mărfii)
De a avea clienți îndoielnici fără a înregistra un provizion Verificarea scadentarului soldurilor clienti si urmărirea recuperării debitelor restante de la clientii îndoielnici
Plăti efectuate care nu sunt înregistrate Verificarea înregistrării plătilor, respectiv a facturilor emise



#5 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 09 November 2010 - 06:52 PM

fiscalitate Rezolvare3.(6) :
700.000.000 *12.5% = 87.500.000 lei micul dejun
612.500.000 lei cazare
Tva aferent cazarii = 612.000.000 / 9% = 50.532.110,10 lei
Tva aferent mic dejun = 87.500.000 / 1.24 = 13.970.588,23
Tva aferent venitului obtinut = 64.502.698,33 lei



#6 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 09 November 2010 - 09:36 PM

Salutare,

GRUPA II – Categoria II – Auditul statutar al situatiilor financiare

3. (17) Definiti termenul de prag de semnificatie.


Rezolvare:
În general, prin prag de semnificație se înțelege nivelul, mărimea unei sume peste care auditorul consideră că o eroare, o inexactitate sau o omisiune poate afecta regularitatea și sinceritatea situațiilor financiare, cât și imaginea fidelă a rezultatului, a situației financiare și a patrimoniului intreprinderii.
Altfel spus, pragul de semnificație reprezintă ceea ce în contabilitatea anglo-saxonă poartă denumirea de materialitate, adică nivelul de eroare sub care înțelegerea și interpretarea situațiilor financiare nu vor fi afectate semnificativ. De exemplu, diferența dintre un profit net de 499mii lei și unul de 500 mii lei nu pare să influențeze evaluarea unei societăți comerciale, în timp ce două cifre alternative de 250 mii lei și 500 mii lei par să fie substanțial diferite și probabil vor duce la o evaluare destul de diferită a societății.
La începutul misiunii, stabilirea unui prag global de semnificație este necesar pentru a determina domeniile și sistemele semnificative.
În cursul misiunii, pragurile de semnificație determinate pentru controlul fiecărei secțiuni din situațiile financiare permite orientarea programelor de muncă spre riscurile existente, prin stabilirea mai corectă a eșantioanelor de control; aceasta evită angajarea în lucrări care nu vor servi la fundamentarea opiniei asupra situațiilor financiare. Aceste praguri sunt, în general, inferioare pragului global pentru a ține cont de cumulul posibil al erorilor constatate.
La sfârșitul misiunii, pragul global permite auditorului să aprecieze dacă erorile constatate trebuie să fie corijate sau să facă obiectul unei mențiuni în raport, dacă intreprinderea refuză să le corijeze.
Ca urmare, stabilirea unor praguri de semnificație permite:
- orientarea mai bună și planificarea misiunii;
- evitarea lucrărilor inutile;
- justificarea deciziilor referitoare la opinia emisă.
Pentru determinarea pragului de semnificație pot fi utilizate diferite elemente de referință: capitalurile proprii, rezultatul net, cifra de afaceri etc.
Definirea pragului de semnificație permite auditorului încă de la începutul activității (misiunii) sale să aprecieze mai bine sistemele și conturile susceptibile să conțină erori sau inexactități semnificative, iar la sfârșitul misiunii să aprecieze dacă anomaliile pe care le-a descoperit trebuie să fie corectate în cadrul exercițiului, în scopul de a putea emite o opinie fără rezerve.

Multumim bica si pt rezolvarile tale. Altcineva a mai rezolvat ceva?



#7 mariianus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 10 November 2010 - 03:19 PM

Vezi postareavladulescumihaela, la Nov 8 2010, 10:18 PM, a spus:

Voi ati mai rezolvat ceva? Ce timp scurt avem, 30.11.2010, ar trebui sa ne grabim

Poate aveti si voi rezolvarea problemei 5(61) de la gr I cat I
Merci frumos
Problema 1.(7)
Analizati pozitia financiara a unei intreprinderi din domeniul consultantei financiar-contabile care prezinta urmatoarea situatie financiara :
Indicator 31.12.n
Imobilizari 2.000
Stocuri 1.000
Creante 20.000
Disponibilitati 300
Capitaluri proprii 20.000
Datorii mai mari de un an 2.000
Datorii de exploatare 1.300
Datorii bancare pe termen foarte scurt 0

Rezolvare

Situatia financiara a intreprinderii

Activ Pasiv

Imobilizari 2.000 Stocuri 1.000
Creante 20.000
Disponibilitati 300 Capitaluri proprii 20.000
Datorii mai mari de un an 2.000
Datorii de exploatare 1.300
TOTAL ACTIV 23.300 TOTAL PASIV 23.300



Indicatori financiari:
a) situatia neta = activ – datorii totale
= 23.300 – ( 2.000 + 1.300 )
= 20.000
b) fondul de rulment = pasive pe termen lung – active pe termen lung (imobilizari)
= ( 20.000 + 2.000 ) – 2.000
= 20.000
Sau:
Fondul de rulment = active circulante – datorii pe termen scurt
= ( 1.000 + 20.000 + 300 ) – 1.300
= 20.000
c) fondul de rulment propriu = capitaluri proprii – active pe termen lung ( imobilizari)
= 20.000 – 2.000
= 18.000
Fondul de rulment imprumutat = fondul de rulment – fondul de rulment propriu
= 20.000 – 18.000
= 2.000
d) nevoia de fond de rulment = active circulante ( mai putin activele de trezorerie ) – pasive circulante ( mai putin pasivele de trezorerie )
= ( 1.000 + 20.000 ) – 1.000 = 20.000
Nevoia de fond de rulment pozitiva semnifica un surplus de nevoi temporare, in raport cu resursele temporare posibile de mobilizat. Situatia in care nevoia de fond de rulment este pozitiva, poate fi considerata normala, numai daca este rezultatul unei politici de investitii privind cresterea nevoii de finantare a ciclului de exploatare. In caz contrar, nevoia de fond de rulment poate evidentia un decalaj nefavorabil intre lichiditatea stocurilor si creantelor, pe de o parte, si exigibilitatea datoriilor de exploatare, pe de alta parte, respectiv incetinirea incasarilor si urgentarea platilor.
e) trezoreria neta = fondul de rulment – nevoi de fond de rulment
= 20.000 – 20.000
= 0
f) indicatorul lichiditatii curente = active curente / datorii curente = 21300 / 1300 = 16,38
g) Indicatorul lichiditatii imediate = Active curente - Stocuri / Datorii curente = (21.300- 1.000) / 1.300 = 15,61
h) Indicatorul gradului de indatorare = Capital imprumutat/ Capital propriu x 100 = 3.300 / 20.000 x 100 = 16,5 %
i) Rata solvabilitatii = Imprumuturi pe termen lung / Capital propriu = 2.000/ 20.000 = 0,1



#8 bica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 10 November 2010 - 03:58 PM

Buna
MAI AM URMATOARELE REZOLVARI
Nu prea am rezolvari pentru contabilitate si fuziuni
Adresa mea de e-mail este viosep77@yahoo.com pentru colaborare
1.(4) Situatia elemtelor de active si pasiv la societatea ,,X” conform bilantului intocmit pe baza datelor din contabilitate , date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii , se prezinta astfel:
Cladiri 20.000.000 lei
Amortizarea cladirilor 12.000.000 lei
Materii prime 2.000.000 lei
Ajustari pt deprecierea mat.prime 400.000 lei
Clienti 2.500.000 lei
Clienti incerti 500.000 lei
Ajustari pt deprecierea cleintilor 200.000 lei
Conturi la banci in lei 600.000 lei
Furnizori de imobilizari 6.000.000 lei
Provizioane pt ricuri si chelt. 1.000.000 lei
Capital subscris si varsat 5.000.000 lei
Rezerve 1.000.000 lei
Operatiile de lichidare efectuate de lichidator se prezinta dupa cum urmeaza :
a) Cladirile au fost vandute cu 9.000.000 lei ;
b) Materii prime au fost vandute cu 1.440.000 lei;
c) Clienti incerti sunt in suma de 500.000 lei , din care se incaseaza 240.000 lei , iar pentru incasarea inainte de termen s-au acordat sconturi in suma de 50.000 lei;
d) Pentru plata inainte de termen a datoriilor catre furnizori ,acestia au acordat sconturi in suma de 200.000 lei;
e) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societatii au fost in suma de 520.000 lei.
Sa se intocmeasca bilantul inainte de efectuarea partajului.
Raspuns:
a) Valorificarea imobilizarilor corporale:


 Vanzarea cladirilor 461 = % 10.710.000
7583 9.000.000
4427 1.710.000

 Incasarea contravalorii cladirilor vandute 5121 = 461 10.710.000

 Scaderea din evidenta a cladirilor vandute % = 212 20.000.000
. 281 12.000.000
6583 8.000.000

 Inchiderea contului 7583 7583 = 121 9.000.000

 Inchiderea contului 6583 121 = 6583 8.000.000

b) Valorificarea stocurilor:


 Vanzarea materiilor prime 411 = % 1.713.600
707 1.440.000
4427 273.600

 Trecerea la marfuri a meteriilor prime si scaderea din gestiune a marfurilor vandute
371 = 301 2.000.000
607 = 371 2.000.000

 Anularea provizionului 391 = 7814 400.000

 Inchiderea contului 607 121 = 607 2.000.000

 Inchiderea conturilor 707 si 7814 % = 121 1.840.000
707 1.440.000
7814 400.000

 Incasarea contravalorii materiilor prime vandute 5121 = 411 1.713.600

c) Incasarea creantelor

 Incasarea partiala de la clientii incerti 5121 = 4118 240.000

 Trecerea pe cheltuieli a clientilor incerti neincasati 6588 = 4118 260.00

 Anularea provizioanelor 491 = 7814 200.000

 Incasarea clientilor incerti 5121 = 411 2.450.000

 Acordarea sconturilor 667 = 411 50.000

 Inchiderea conturilor 667 si 6588 121 = % 310.000
667 50.000
6588 260.00

 Inchiderea contului 7814 7814 = 121 200.000

d) Plata datoriilor

 Plata furnizorilor de imobilizari 404 = 5121 5.800.000

 Scont primit 404 = 767 200.000

 Inchiderea contului 767 767 = 121 200.000

e) Cheltuieli de lichidare

 Cheltuieli efectuate 628 = 5121 520.000

 Inchiderea contului 628 121 = 628 520.000

f) Anularea provizioanelor pt riscuri si cheltuieli

 Anularea provizioanelor 151 = 7812 1.000.000

 INCHIDEREA CONTULUI 7812 7812 = 121 1.000.000

g) Regularizare TVA

 TVA de plata 4427 = 4423 1.983.600

 Plata TVA 4423 = 5121 1.983.600

Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit si a impozitului pe dividende in urma actiunii de dizolvare / lichidare

h) Impozitul pe profit pt profitul din lichidare

 Impozitul pe profit datorat 691 = 441 352.500 (1.410.000 *25%)


 Inchiderea contului 691 121 = 691 352.500


 Virarea impozitului pe profit 441 = 5121 352.500

Bilantul inainte de efectuarea partajului




Nr.
Rd. Sold
A B 1
B. ACTIVE CIRCULANTE
IV. CASA SI CONTURI LA BANCI 08 7.057.500
ACTIVE CIRCULANTE – TOTAL (rd 05 la 08) 09 7.057.500
D. DATORII CE TREBUIE PLATITE
INTR-O PERIOADA DE PANA LA UN AN 11 0
E. ACTIVE CIRCULANTE NETE ,
RESPECTIV DATORII CURENTE NETE ( rd 09+10-11-18) 12 7.057.500
F. TOTAL ACTIVE MINUS DATORII
CURENTE NETE ( rd 4+12-17) 13 7.057.500
J. CAPITAL SI REZERVE
J. CAPITAL SI REZERVE 19 5.000.000
I. CAPITAL (rd 20 la 22(, din care:
Capital subscris varsat (1012)
(500.000 actiuni *10.000/actiune) 21 5.000.000
V REZERVE ( ct 1061) 26 1.000.000
VI EZULTATUL EX FINANCIAR ( ct 121) sold C 29 1.057.500
TOTAL CAPITALUIRI PROPRII
(rd 19+23+24-25+26+27-28+29-30-31) 32 7.057.500
TOTAL CAPITALURI (rd. 32+33) 34 7.057.500

1.(13)Potrivit legislatiei autohtone, care sunt principalele parti ale unui studio de fezabilitate, piese scrise?
Principalele componente ale unui studiu de fezabilitate, conform Ordinului nr.1013/873 din 04.06.01 sunt:
a) Datele generale
b) Date tehnice ale lucrarii
c) Date privind forta de munca ocupata dupa realizarea investitiei
d) Devizul general estimativ al investitiei
e) Principalii indicatori tehnico-economici ai investitiei
f) Finantarea investitiei
g) Avize si acorduri
1.(4)Ce intelegeti prin calitatea expertizelor contabile?
Raspuns:
Prin calitatea expertizelor contabilese intelege modul prin care o expertiza contabila realizata in termenii solicitati si acceptati cu constiinciozitate, devotament, corectitudine si impartialitate de catre profesionist sa le fie utila celor care au solicitat-o.
2.(7) Ce contine dosarul expertului contabil privind documentarea in expertiza contabila?
Raspuns:
Dosarul de lucru al expertului contabil in ce priveste documentarea expertizelor contabile, trebuie sa cuprinda , dupa caz:
- incheierea de sedinta (in cauzele civile) Ordonanta de numire(in cauzele penale) sau contractul de prestari servicii pentru expertizele extrajudiciare
- raportul de expertiza contabila judiciara, exemplarul care ramane expertului pentru justificarea indeplinirii misiunii
- eventualele corespondente, raspunsuri la intrebari sau suplimente de expertiza contabila solicitate de organelle in drept care au dispus proba cu expertiza contabila judiciara
- note personale ale expertului contabil, fundamentarea bugetului de timp alocat pentru executarea expertizei decontul de cheltuieli ocazionat pentru plata lui de catre beneficiarii expertizei

3.(21) Ce fapte pot atrage raspunderea disciplinara a expertilor contabili?
Raspuns:
Sunt abateri disciplinare urmatorele fapte:
 Comportamentul necuvincios fata de membrii Corpului ,reprezentantii Min. Fin. sau fata de alti participanti la reunile de lucru ale organelor de conducere si control ale Corpului
 Absenta nemotivata de la intrunirea adunarii generale a filialei sau de la Conferinta Nationala
 Nerespectarea dispozitiilor Codului privind conduita etica profesionala a expertilor contabili si contabili autorizatidin Romania referitoare la publicitate
 Absenta nejustificata de la cursurile de pregatire si perfectionare profesionala
 Prestarea de servicii de contabilitate fara contract scris incheiat cu clientul sau pe baza unui contract in care nu a fost inscrisa calitatea profesionala a celui care il incheie:expert contabil sau contabil autorizat
 Nerespectarea obligatiei de pastrare a secretului professional
 Nedeclararea sau declararea partiala a veniturilor in scopul sustragerii de la plata cotizatiei
 Fapta membrului Corpului de a nu depune in termenul stabilit la filiala care apartine fisa pt personae fizice sau juridice
 Refuzul de a pune la dispozitia organelor de control ale Corpului documentele privind activitatea profesionala
 Declaratii necomforme realitatii , in relatiile cu Corpul si cu tertii


1.Elementele de bază ale conceptului de audit statutar sunt:
-profesionistul competent si independent care poate fi o persoana fizica sau o persoana juridica;
-obiectul examinarii efectuata de profesionistul contabil il constituie situatiile financiare ale entitatii, in totalitatea lor: bilant, cont de profit si pierdere si celelalte componente ale situatiilor financiare, in functie de referentialul contabil aplicabil;
-scopul examinarii: exprimarea unei opinii motivate cu privire la imaginea fidela, clara si completa a pozitiei financiare (patrimoniului), a situatiei financiare si a rezultatelor obtinute de entitatea auditata;
-criteriul de calitate in functie de care se face examinarea si se exprima opinia il constituie standardele (normele) de audit si standardele (normele) contabile
2.(8) Explicati conceptul de imagine fidela prin prisma regularitatii si sinceritatii contabilitatii.
Raspuns:
2.Notiunea de imagine fidelă în audit nu este clar definită; de o manieră generală, însă, imaginea fidela este un concept care nu poate fi disociat de regularitatea și sinceritatea contabilitatii.
REGULARITATEA presupune conformitatea la regulile și procedurile contabile, deci la principiile contabile general admise; reglementările contabile romanesti prevăd, de altfel, că pentru a da o imagine fidelă a patrimoniului, situatiei financiare și rezultatelor obtinute trebuie respectate regulile privind evaluarea patrimoniului și celelalte norme și principii contabile, cum sunt:
-principiul prudentei; prudenta presupune o apreciere rezonabilă a faptelor în scopul evitarii riscului de a transfera in viitor incertitudini prezente susceptibile de a greva patrimoniul si rezultatele financiare ale întreprinderii.
Potrivit acestui principiu, nu este admisă supraevaluarea elementelor de activ și a veniturilor, respectiv subevaluarea elementelor de pasiv si a cheltuielilor, tinand cont de deprecierile, riscurile si pierderile posibile generate de desfasurarea activitatii exercitiului curent sau anterior;
-principiul permanenței metodelor - care conduce la continuitatea aplicării regulilor si normelor privind evaluarea, înregistrarea în contabilitate și prezentarea elementelor, patrimoniale si a rezultatelor, asigurand comparabilitatea în timp a informatiilor contabile;
-principiul continuitatii activitatii - potrivit căruia se presupune că unitatea patrimoniala își continuă in mod normal functionarea intr-un viitor previzibil, fără a intra in stare de lichidare sau de reducere sensibilă a activitatii;
-principiul independentei exercitiului - care presupune delimitarea in timp a veniturilor si cheltuielilor aferente activitatii unitatii patrimoniale pe masura angajarii acestora si trecerii lor la rezultatul exercitiului la care se referă;
-principiul intangibilitatii bilantului de deschidere a unui exercitiu care trebuie sa corespunda cu bilantul de inchidere a exercitiului precedent;
-principiul necompensării - potrivit căruia elementele de activ și de pasiv trebuie să fie evaluate si inregistrate in contabilitate separat, nefiind admisa compensarea între posturile de activ si cele de pasiv ale bilantului, precum și între veniturile și cheltuielile din contul de rezultate.
SINCERITATEA presupune aplicarea cu bună credință a regulilor si procedurilor contabile, in functie de cunoasterea pe care responsabilii conturilor trebuie să o aibă despre realitatea si importanta operatiilor, evenimentelor si situatiilor din întreprindere.



#9 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 11 November 2010 - 12:31 PM

Rezolvare 3.(208) :
Premisele aplicarii metodei rentei goodwill – ului sunt:
 Limitarea evaluarii unei intreprinderi la o simpla inventariere a activelor si drepturilor de creanta pe care le poseda este insuficienta;
 Valoarea unei intreprinderi este in raport si cu aptitudinea managerilor de a genera rentabilitatea ca urmare a unei bune gestiuni a resurselor materiale si umane si a activelor necorporale (brevete, marci, licente), inclusiv a unor elemente necorporale care nu pot fi inregistrate in patrimoniul intreprinderii (numele comercial, clientela etc.);
 Goodwill – ul este pasarela de trecere de la abordarea patrimoniala a intreprinderii la abordarea prospectiva.



#10 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 11 November 2010 - 06:57 PM

Ce am mai rezolvat aseara:

GRUPA II - CATEG IV - EVALUAREA INTREPRINDERILOR

2. (197) Sa se determine activul net contabil corectat pe baza urmatoarelor informatii:
- capital social: 10.000 u.m
- rezerve: 3.000
- rezultat reportat: 5.000
- cheltuieli de constituire: 2.000
- cheltuieli de cercetare: 10.000, din care 4.000 destinate crearii unui produs pentru inlocuirea altuia care va iesi de pe piata anul urmator
- cheltuieli in avans pentru abonamente la reviste de specialitate: 1.000

Rezolvare:
Activul net corectat = Capital propriu ± Diferente din reevaluare
= (10.000 + 3.000 + 5.000) – ( 2.000 + 6.000 + 1.000)
= 9.000 lei

Ramonazena, la fiscalitate, 3(problema 6), cea cu hotel palace, nu prea sunt corect calculate valorile la TVA, mie imi dau alte sume.



#11 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 11 November 2010 - 09:05 PM

La Grupa 1 Categoria 1- Elab. situatiilor financiare anuale ati rezolvat ceva?Sau Grupa 1 Categoria XI-Tinerea contabilitatii unei entitati?



#12 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 12 November 2010 - 09:12 AM

multumesc mihaela, ai dreptate. nu stiu de unde am pus sumele.
la grupa I nu am rezolvat poate ne ajuta careva



#13 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 14 November 2010 - 05:02 PM

4(201)Efectuati inregistrarile contabile aferente situatiei de mai jos:
Capitalul social este de 2.000.000
Rezultat brut profit: 1.000.000
Cotă impozit pe profit: 16%.
Profitul se repartizează astfel:
- la rezerve legale;
- 1% la rezerve statutare;
- 10.000 la alte rezerve.
Restul se reportează în exercițiul următor, fiind utilizat pentru distribuirea dividendelor.

Calculăm rezerva legală:
- 1.000.000*5% = 50.000
- 2.000.000*20% = 400.000
Se alege suma cea mai mică: 50.000.
Se calculează rezervele statutare:
(1000.000 – 1.000.000*16%)*1% = 8.400
Rămas din profit: 840.000 – (50.000 + 8.400 + 10.000) = 771.600
La 31.12.N: Înregistrarea repartizării profitului:
129
“Repartizarea profitului” = % 68.400
1061
“Rezerve legale” 50.000
1063
“Rezerve statutare sau contractuale” 8.400
1068
“Alte rezerve” 10.000

La 01.01.N+1: Înregistrarea reportării profitului:
129
“Repartizarea profitului” = 117
“Rezultatul reportat” 682.500

Înregistrarea acordării dividendelor:
117
“Rezultatul reportat” = 457
“Dividende de plată” 682.500

Închiderea contului 121 la inceputul anului anterior:
121 = 129 840.000



#14 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 14 November 2010 - 05:21 PM

La problema de mai sus am gasit rezolvarea intr-o carte ,referitoare la contabilizarea activelor.Parerea mea este ca impozitul pe profit trebuia calculat dupa ce scadeam din profitul brut rezerve legale,valoarea acestora fiind deductibila.astept si alte pareri.



#15 georgetamanea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 15 November 2010 - 03:49 PM

Vezi postareaMeliana, la Oct 22 2010, 02:32 PM, a spus:

Buna ziua la toti si bine v-am regasit. Nu avem timp prea mult la dispozitie si este binevenit ajutorul fiecaruia. Mult succes tuturor.
GRUPA I- CATEGORIA I - 2(20)
2.(20). O societate comerciala achizitioneaza un mijloc fix in urmatoarele conditii :valoarea avansului acordat 2.000 lei ; pret de cumparare al mijlocului fix 14.000 lei ; cheltuieli de transport 1.000 lei , tva 25 %. Sa se inregistreze avansul acordat , achizitia si plata furnizorului .
Rezolvare:
a) inregistrarea avansului acordat furnizorului de imobilizari pentru achizitia mijlocului fix:
% = 5121 2.500 lei
232 2.000 lei
4426 500 lei
b) inregistrarea achizitiei mijlocului fix si a cheltuielilor cu transportul acestuia pe baza facturii :
% = 404 18.750 lei
213 15.000 lei
4426 3.750 lei
c) se deconteaza fatura anterioara , retinandu-se avansul acordat si se storneaza tva aferent avansului :
404 = % 18.750 lei
5121 16.250 lei
232 2.000 lei
4426 500 lei



#16 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 15 November 2010 - 08:24 PM

Întreprinderea Alfa schimbă un teren situat în Timișoara cu un alt teren al societății Beta situat în București. Valoarea justă a terenului cedat de Alfa este de 120.000 lei, costul de achiziție fiind de 100.000 lei. Valoarea justă a terenului primit este de 150.000 lei. Schimbul se face cu o sultă de 30.000, TVA 19%. Schimbul presupune schimb de facturi. Care este incidența aplicării OMFP 3055/2009?
Raspuns:
În Ordinul 3055/2009, 45 (3), se precizează: "În cazul schimbului de active, în contabilitate se evidențiază distinct operațiunea de vânzare/scoatere din evidență și cea de cumpărare/intrare în evidență, pe baza documentelor justificative, cu înregistrarea tuturor veniturilor si cheltuielilor aferente operațiunilor."
a)cedarea terenului din Timișoara:
461 = % 142.800 lei
7583 120.000 lei
4427 22.800 lei

6583 = 2111 100.000 lei

În articolul 115 (2) din Ordinul 3055/2009 se precizează că, în scopul prezentării încontul de profit și pierdere, câștigurile sau pierderile obținute în urma casării sau cedării uneiimobilizări corporale trebuie determinate ca diferență între veniturile generate de scoaterea din evidență și valoarea sa neamortizată, inclusiv cheltuielile ocazionate de aceasta și trebuie prezentate ca valoare netă, ca venituri sau cheltuieli, după caz, în contul de profit și pierdere,la elementul “Alte venituri din exploatare”, respectiv “Alte cheltuieli de exploatare”, după caz.
7583 = 6583 100.000 lei
și
7583 = 121 20.000 lei

b)primirea terenului din București:
% = 404 178.500 lei
2111 150.000 lei
4426 28.500 lei
c)regularizarea creanței și a datoriei și plata sultei:
404 = % 178.500 lei
461 142.800 lei
5121 35.700 lei



2. In luna X a exercitiului N, societatea A primeste materii prime de la un furnizor fara factura, evaluate la pretul de 1.000 lei, TVA 25%. In luna Y se primeste factura: pretul de cumparare 1.200 lei, TVA 25%. Care sunt inregistrarile contabile?

Rezolvare:


a) achizitia marfurilor fara factura

% = 408 1.250
300 1.000
4428 250

b) primirea facturii

408 = 401 1.250

4426 = 4428 250

% = 401 250
300 200
4426 50



#17 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 16 November 2010 - 12:30 AM

5. (61). O societate achizitioneaza pe 22 decembrie N – 1 un utilaj in valoare de 30.000 lei. Activul are o durata de viata de 4 ani si o valoare reziduala nula. Societatea utilizeaza metoda amortizarii liniare pentru determinarea rezultatului contabil si metoda amortizarii accelerate pentru determinarea rezultatului fiscal. Presupunem ca societatea Alfa obtine un rezultat contabil de 20.000 lei pentru fiecare urmatorii 4 ani. Cum se inregistreaza in contabilitate impozitele curente si amanate urmare a utilizarii de metode diferite de amortizare din punct de vedere contabil si fiscal?



1. (173) Un furnizor livreaza marfuri la pret de vanzare de 500.000 u.m.n. si pret de inregistrare 400.000 u.m.n., impreuna cu ambalajele aferente care circula in sistem de decontare, in valoare de 25.000 u.m.n., TVA 25%. Ulterior, pot intervene 2 cazuri:
A) se restituie ambalajele;
B) nu se restituie ambalajele.
Sa se efectueze inregistrarile contabile atat in contabilitatea furnizorului cat si a clientului.



#18 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 16 November 2010 - 12:45 AM

1.(182). Societatea A deține 60% din capitalul societ?ții B pe care o controleaz? exclusiv. La rândul s?u societatea B deține urm?toarele investiții:
? 70% din capitalul social al filialei C, 50% din acțiunile societ?ții D pe care o controleaz? în comun cu un alt acționar,
? 30% din acțiunile societ?ții E asupra c?reia exercit? o influenț? semnificativ?.
Identificați p?rțile legate ale societ?ții A.


Societatea A detine 60% din capitalul societații B pe care o controlează exclusiv. La rândul său societatea B deține următoarele investiții:
- 70% din capitalul social al filialei C,
- 50% din acțiunile societății D pe care o controlează în comun cu un alt acționar,
- 30% din acțiunile societății E asupra căreia exercită o influență semnificativă.
Identificați părțile legate ale societății


2. (196). Pe 30 iunie N, societatea M achizitioneaz? 80% din actiunile societ?tii F. Cu ocazia achizitiei s-a identificat un plus de valoare la o cl?dire de 10.000 u.m. care a generat o datorie de impozit amânat de 1.600 u.m. Dup? data achizitiei societatea F a obtinut un rezultat de 40.000 u.m. În anul N, societatea M a obtinut un rezultat de 70.000 u.m. Durata de viat? util? r?mas? a cl?dirii este de 20 de ani (metoda liniar? de amortizare). Rezultatul consolidat al grupului format din societ?tile M si F este de:

(a) 32.000 u.m.;
(b) 31.832 u.m.;
? 101.832 u.m.;
(d) 100.000 u.m.;
(e) 110.000 u.m.


DACA STIE CINEVA ACESTE REZOLVARI, RUGAM A LE POSTA :laugh: :smile:

PROBLEMELE LA CONSULTANTA LE-A FACUT CINEVA?! :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 11:05 AM




#19 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 16 November 2010 - 08:15 PM

GRUPA I – Categoria I – Elaborarea situatiilor financiare anuale

5.(61) O societate achizitioneaza pe 22 decembrie N – 1 un utilaj in valoare de 30.000 lei. Activul are o durata de viata de 4 ani si o valoare reziduala nula. Societatea utilizeaza metoda amortizarii liniare pentru determinarea rezultatului contabil si metoda amortizarii accelerate pentru determinarea rezultatului fiscal. Presupunem ca societatea Alfa obtine un rezultat contabil de 20.000 lei pentru fiecare din urmatorii 4 ani. Cum se inregistreaza in contabilitate impozitele curente si amanate ca urmare a utilizarii de metode diferite de amortizare din punct de vedere contabil si fiscal?

Rezolvare:
Situația în contabilitate pe parcursul celor 4 ani este următoarea:

An Valoare contabila Amortizare contabila Amortizare fiscala Valoare contabila Baza de impozitare
31.12.N 30.000 7.500 15.000 22.500 15.000
31.12.N+1 30.000 7.500 5.000 15.000 10.000
31.12.N+2 30.000 7.500 5.000 7.500 5.000
31.12.N+3 30.000 7.500 5.000 - -

În anul N se va înregistra amortizarea contabilă de 7.500 lei și nu amortizarea accelerată din punct de vedere fiscal de 15.000 lei.
Rezultatul fiscal va fi astfel influențat de amortizarea fiscală și nu de amortizarea contabilă.
Rezultatul fiscal = Rezultatul contabil + Amortizarea contabilă – Amortizarea fiscală
Calculul rezultatului fiscal pe parcursul celor 4 ani:


An Rezultatul contabil Amortizarea contabila Amortizarea fiscala Rezultatul impozabil Impozit pe profit
1 2 3 4 5=2+3-4 6=5*16%
N 20.000 7.500 15.000 12.500 2.000
N+1 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600
N+2 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600
N+3 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600


La fuziuni cele 2 probleme le-ati rezolvat? Dar la consultanta fiscala acordata contribuabililor? Cine le are, rog tare mult sa le posteze. Multumesc



#20 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 17 November 2010 - 09:25 AM

rezolvarea nu e completa, am sa ti-o trimit in cursul zilei de azi ma refer la la pb5 (61) de la elaborarea situatiilor financiare

Aceasta postare a fost editata de ramonazena: 17 November 2010 - 09:28 AM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL