Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
bilant la 31.12.2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


bilant la 31.12.2010

68 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2011 - 07:20 PM

ORDIN nr. 2.870 din 23 decembrie 2010
privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor anuale la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice
...............

ART. 3
Persoanele al căror exercițiu financiar coincide cu anul calendaristic au obligația să întocmească și să depună situații financiare anuale încheiate la 31 decembrie la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, în condițiile prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

ANEXA 1


Principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea
situațiilor financiare anuale încheiate la 31 decembrie de către
entitățile al căror exercițiu financiar coincide cu anul calendaristic

..........................

II. Cerințe privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale încheiate la 31 decembrie
2.1. Entitățile care la data bilanțului depășesc limitele a două dintre cele 3 criterii de mărime prevăzute la art. 3 alin. (1) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 3.055/2009, cu modificările și completările ulterioare, și anume:
- total active: 3.650.000 euro;
- cifra de afaceri netă: 7.300.000 euro;
- număr mediu salariați: 50,
întocmesc situații financiare anuale care cuprind:
1. bilanț (cod 10);
2. cont de profit și pierdere (cod 20);
3. situația modificărilor capitalului propriu;
4. situația fluxurilor de numerar;
5. note explicative la situațiile financiare anuale.
Acestea vor fi însoțite de formularul "Date informative" (cod 30) și de formularul "Situația activelor imobilizate" (cod 40).
2.2 Societățile comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată, astfel cum este definită de legislația în vigoare privind piața de capital, întocmesc situații financiare anuale cuprinzând cele 5 componente prevăzute la pct. 2.1, indiferent de totalul activelor, cifra de afaceri netă sau de numărul mediu de salariați.

2.3. Entitățile care la data bilanțului nu depășesc limitele a două dintre criteriile de mărime prevăzute la art. 3 alin. (1) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 3.055/2009, cu modificările și completările ulterioare, întocmesc situații financiare anuale simplificate care cuprind:
1. bilanț prescurtat (cod 10);
2. cont de profit și pierdere (cod 20);
3. note explicative la situațiile financiare anuale simplificate.
Opțional, acestea pot întocmi situația modificărilor capitalului propriu și/sau situația fluxurilor de numerar.
Acestea vor fi însoțite de formularul "Date informative" (cod 30) și de formularul "Situația activelor imobilizate" (cod 40).

3.4. Potrivit art. 29 și 30 din Legea nr. 82/1991, republicată, "Situațiile financiare anuale vor fi însoțite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz, și de propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile. Situațiile financiare anuale vor fi însoțite de o declarație scrisă a persoanelor prevăzute la art. 10 alin. (1) din lege prin care își asumă răspunderea pentru întocmirea situațiilor financiare anuale și confirmă că:
a) politicile contabile utilizate la întocmirea situațiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile;
b) situațiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziției financiare, performanței financiare și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată;
c) persoana juridică își desfășoară activitatea în condiții de continuitate".


2.16. Entitățile prevăzute de prezentul ordin pot depune situațiile financiare anuale la registratura unităților teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată, ........
2.17. Entitățile care nu au desfășurat activitate de la data înființării până la sfârșitul exercițiului financiar nu întocmesc situații financiare anuale, urmând să depună o declarație în acest sens, pe propria răspundere, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, care să cuprindă toate datele de identificare a entității:
- denumirea completă (conform certificatului de înmatriculare);
- adresa și numărul de telefon;
- numărul de înregistrare la registrul comerțului;
- codul fiscal/codul unic de înregistrare;
- capitalul social.

III. Termenul de depunere a situațiilor financiare anuale la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice
3.1. Termenele pentru depunerea situațiilor financiare anuale la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice sunt următoarele:
a) pentru societățile comerciale, societățile/companiile naționale, regiile autonome, institutele naționale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar;
b) pentru celelalte persoane prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, 120 de zile de la încheierea exercițiului financiar.
Subunitățile din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate depun situații financiare anuale încheiate la 31 decembrie la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, în termen de 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar.

3.2. Entitățile vor depune, potrivit legii, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice situațiile financiare anuale încheiate la 31 decembrie, întocmite cu ajutorul programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor Publice.
Situațiile financiare anuale depuse la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice vor fi însoțite de formularul "Date informative" (cod 30) și de formularul "Situația activelor imobilizate" (cod 40).
3.3. Entitățile care de la constituire nu au desfășurat activitate, precum și cele aflate în lichidare, potrivit legii, vor depune o declarație în acest sens, în termen de 60 de zile de la încheierea exercițiului financiar, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice.



#2 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2011 - 07:27 PM

Multumim, Otilia!
Deci..s-a revenit la depunerea la MF. Se mai depun si la Registru Comertului?
Spor la treaba!

elenacca



#3 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 February 2011 - 07:37 PM

La ONRC nu se mai depun , le va transmite electronic ANAF .



#4 AOPRIS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:Pitesti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate

Postat 06 February 2011 - 07:38 PM

Nu se mai depun la Reg. Comertului. Cred ca scrie in OUG 90/2010 pt modificare Legii 31/1990 privind societatile comerciale. Nu am OUG la indemana acum, dar cred ca in ea am citit ca nu se mai depun.



#5 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 February 2011 - 07:46 PM

AOPRIS , te ajut eu :thumbup: :

Legea 31/1991 cu modificari :

"Art . 185*
...
(3) În vederea efectuării publicității legale, Ministerul Finanțelor Publice transmite, electronic, la Oficiul Național al Registrului Comerțului copii de pe următoarele acte, în formă electronică: situațiile financiare anuale și, după caz, situațiile financiare anuale consolidate, raportul și, după caz, raportul consolidat al consiliului de administrație, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum și indicatorii economico-financiari necesari efectuării publicității legale. Publicitatea legală se realizează prin menționarea în registrul comerțului a depunerii situațiilor financiare anuale, însoțite de raportul consiliului de administrație, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum și prin publicarea indicatorilor economico-financiari extrași din acestea.
"



#6 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2011 - 07:50 PM

Super!!!
Multumesc frumos, dragii mei colegi!
elenacca



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2011 - 10:38 AM

dragilor, eu am postat doar fragmente din ord. 2870/2010, selectandu-le pe cele potrivite cazurilor majoritare, dar pt restul trebuie citit ordinul intreg si aplicate reglementarile aferente :thumbup:



#8 fbetty

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 14 February 2011 - 10:08 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Feb 7 2011, 10:38 AM, a spus:

dragilor, eu am postat doar fragmente din ord. 2870/2010, selectandu-le pe cele potrivite cazurilor majoritare, dar pt restul trebuie citit ordinul intreg si aplicate reglementarile aferente :thumbup:

Daca definitivez bil. la 25.02.2011 si depun D 101 pana 25.02.2011 - trebuie sa depun si bilantul pana 25.02.2011?



#9 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 February 2011 - 10:57 AM

Daca definitivez bil. la 25.02.2011 si depun D 101 pana 25.02.2011 - trebuie sa depun si bilantul pana 25.02.2011?
[/quote]


Dacă la data bilanțului (poate fi și după 25/02) D101 trebuie rectificată, atunci se considera că n-ai finalizat la 25/02 și trebuia depusă D100 și se calculează eventuale accesorii până la data rectificativei.
nu vorbi rau despre tine - vei fi aprobat deindata



#10 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 February 2011 - 11:10 AM

unde scrie cornell?



#11 roxana gologan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 06 March 2011 - 06:06 PM

Buna ziua
S-a confruntat cineva cu urmatoarea problema: in 2009 ,la sfarsitul anului desi n-am mai avut angajati am putut valida bilantul ,anul asta nu-l pot valida exact din cauza aceasta.Ma poate ajuta cineva spunandu-mi cum sa procedez ????
Multumesc anticipat
roxana



#12 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 06 March 2011 - 11:50 PM

cum adica nu poti sa il validezi pentru ca nu ai angajati?! poate e alta greseala, ce mesaj iti da?



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2011 - 12:27 AM

Roxana, :thumbup:

ai topic activ pt bilant la 31.12.2010 !! de ce mai deschizi inca unul ?? stii ca n-ai voie sa faci asta !
te rog sa (re)citesti regulamentul si sa-l respecti, altfel nu vei mai putea posta pe acest forum.

numai bine.

topice unite !



#14 roxana gologan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 07 March 2011 - 11:07 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Mar 7 2011, 12:27 AM, a spus:

Roxana, :thumbup:

ai topic activ pt bilant la 31.12.2010 !! de ce mai deschizi inca unul ?? stii ca n-ai voie sa faci asta !
te rog sa (re)citesti regulamentul si sa-l respecti, altfel nu vei mai putea posta pe acest forum.

numai bine.

topice unite !

Otilia ,
Imi cer scuze,nu am vrut sa creez alt topic ,dar nu m-am priceput cum sa postez altfel.Multumesc pentru intelegere .
O zi buna !
roxana



#15 roxana gologan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 07 March 2011 - 11:13 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 6 2011, 11:50 PM, a spus:

cum adica nu poti sa il validezi pentru ca nu ai angajati?! poate e alta greseala, ce mesaj iti da?


Imi spune ca Randul 18 ( chelt.cu personalul) din F20 > 0 , ca urmare si Randul 23 ( nr mediu salariati) din F30 > 0 ....si nu valideaza .
roxana



#16 vladiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 March 2011 - 12:38 PM

Pai si ce ai la chelt.cu personalul de este >0 ?



#17 roxana gologan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 08 March 2011 - 12:14 PM

Vezi postareavladiana, la Mar 7 2011, 12:38 PM, a spus:

Pai si ce ai la chelt.cu personalul de este >0 ?


In 2009 societatea a avut angajati pana in luna februarie ,deci are cheltuieli in conturile 641 si 645 ,din asta rezulta cheltuieli cu personalul > 0 ,dar la finalul anului numarul de angajati este zero. Cea ce nu inteleg eu,este cum de anul trecut mi-a validat bilantul si acum nu mai vrea .
roxana



#18 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 08 March 2011 - 03:48 PM

Daca ai cheltuieli cu salariatii, trebuie sa completezi nr. de angajati si este vorba despre numarul mediu , nu despre nr. de angajati la 31.12.

Dana




#19 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 08 March 2011 - 04:16 PM

Minimum 1 la nr. personal daca ai cheltuieli cu salariile!



#20 roxana gologan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 08 March 2011 - 06:31 PM

Da aveti dreptate ,era vorba de numar mediu de salariati.Eu gandeam ca este numarul de salariati de la sfarsitul anului .Acum mi-a validat. Multumesc mult ,dar tot nu inteleg cum de mi-a validat anul trecut cu zero la salariati .
roxana






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL