Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contabilitate I.I. - magazin second hand - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


contabilitate I.I. - magazin second hand


40 replies to this topic

#21 carambina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 04 December 2013 - 05:58 PM

Buna seara

Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii:

Pentru a putea inregistra cheltuieli reprezentand: combustibilul, asigurarea, rovinieta pot sa inchei un contract decomodat intre mine ca titular al intreprinderii individuale si intreprindere, pentru a putea trece in RJIP si deduce astfel de cheltuieli?
Mentionez ca am o autoutilitara personala cu care fac aprovizionarea cu marfa la magazin.

Multumesc anticipat



#22 carambina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 04 December 2013 - 06:24 PM

Buna seara

Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii:

Pentru a putea inregistra cheltuieli reprezentand: combustibilul, asigurarea, rovinieta pot sa inchei un contract decomodat intre mine ca titular al intreprinderii individuale si intreprindere, pentru a putea trece in RJIP si deduce astfel de cheltuieli?
Mentionez ca am o autoutilitara personala cu care fac aprovizionarea cu marfa la magazin.

Pot inregistra in baza contractului decomodat macar combustibilul care il consum cu autoutilitara personala pentru aprovizionarea intreprinderii?

multumesc anticipat




#23 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 04 December 2013 - 09:29 PM

In situatia dumneavoastra puteti sa incheiati un contract de comodat dar veti putea deduce 50% doar cheltuielile cu combustibilul si intretinerea auto. Nu se deduc: asigurarea, rovinieta, impozitul pe auto, itp.
In RJIP treceti la plati toata suma din documentul de plata. Separat intocmiti fisa pentru operatiuni diverse pentru fiecare tip de cheltuieli, la sfarsit de luna faceti totalul, aplicati procentul de deducere limitata de 50% si acea valoare o treceti in jurnalul cu operatiuni diverse.



#24 carambina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 05 December 2013 - 10:36 AM

Multumesc

Dar daca vand autoutilitara intreprinderii si o trec in registru inventar voi putea deduce 100% toate cheltuielile cu auto (rovineta, impozit, asigurare,combustibil)?



#25 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 05 December 2013 - 11:13 AM

Da, puteti dar interesati-va mai intai care daca e eficient pentru ca taxele si impozitele pentru auto pe intreprinderea individuala e posibil sa fie mai mari decat cand auto e pe persoana fizica. Adica cat ati castiga prin deducerea tuturor cheltuielilor sa nu cumva sa pierdeti de fapt.



#26 bogdanv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:

Postat 05 December 2013 - 12:45 PM

Vezi postareacarambina, la 05 December 2013 - 10:36 AM, a spus:

Multumesc

Dar daca vand autoutilitara intreprinderii si o trec in registru inventar voi putea deduce 100% toate cheltuielile cu auto (rovineta, impozit, asigurare,combustibil)?
Mai deduci si amortizarea utilitarei, dar cum a s-a mai spus trebuie calculat daca e eficient...



#27 carambina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 05 December 2013 - 03:55 PM

Multumesc

Sarbatori fericite



#28 laureti30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 25 December 2013 - 11:28 PM

buna ziua,sunt pfa neplatitor de tva cu servicii de intretinere si reparatii la sediul clientului si am cateva intrebari;
-am un contract lunar cu o firma pentru intretinere si reparatii expresoare cafea
-lunar tai o factura conform contract in valoare de 2000 lei(din care 500 lei este deplasarea si 1500 lei intretinerea)
1-cum pot sa ma scad cu bonurile de benzina si intretinerea autoturismului?
2-ce taxe si impozite trebuie sa platesc,si cat la %
-multumesc



#29 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 December 2013 - 12:09 PM

Daca nu folositi auto exclusiv pentru activitatea pfa si aveti contract de comodat, atunci nu aveti nevoie de foi de parcurs completate si stampilate. Cheltuielile cu combustibilul, intretinerea, reparatiile si piesele schimb pentru auto sunt deductibile limitat (50%). In registrul jurnal de incasari si plati treceti toata valoarea din documentul de plata. Intocmiti fise pentru cheltuieli diverse pentru acest tip de cheltuieli iar rezultatul lunar din fiecare fisa il preluati in jurnalul operatiunilor diverse dupa ce ati aplicat procentul de deducere de 50%.
Cheltuielile cu asigurarile, impozitul pe auto, rovinieta nu sunt deductibile deloc pentru ca auto nu este pe pfa.
Pentru ca nu sunteti inregistrat ca platitor de tva toate sumele pe care le treceti in RJIP si in fise sunt cu tot cu tva.
Cand ati depus actele si declaratie 220 cu venitul estimat la infiintare (daca v-ati infiintat in anul 2013) a rezultat ratele trimestriale de platit in contul impozitului pe venit (16%) si contributia la sanatate (5,5%). Aceste plati anticipate sunt deductibile si le treceti in RJIP la data dupa chitanta. Baza lunara de aplicare a procentului la sanatate nu poate fi mai mica de valoarea salariului minim brut pe economie (in decembrie de exemplu, acesta e de 800 lei).
La sfarsit de an, pana pe 25 mai 2014, veti depune declaratia 200 cu situatia concreta a anului 2013 si apoi primiti acasa decizia de impunere in care se face regularizarea la impozit si contributii sociale (fata de platile anticipate facute in timpul anului) si se va vedea daca va trebui sa mai platiti ceva suplimentar sau veti primi inapoi.
Pentru contributia la pensie, daca nu aveti in alta parte un contract de munca valabil, la infiintare sau la incaput de an, trebuie sa depuneti declaratia 600 cu venitul asigurat (care difera de cel estimat din declaratia 220). Si apoi in cursul anului faceti plati pentru contributia la pensie. De exemplu in luna decembrie 2013, venitul asigurat nu trebuia sa fie mai mic de 778 lei si rezulta o contributie lunara la pensie de platit pentru decembrie de 244 lei.

Acum pentru anul 2014, pana pe 30 ianuarie depuneti la finante declaratia 220 cu venitul estimat pentru anul 2014 si declaratia 600 cu venitul lunar asigurat pentru 2014.
Pana pe 25 februarie 2014 depuneti tot la finante declaratia 392b.



#30 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 December 2013 - 12:37 PM

Da, va trebuie casa de marcat si aviz de functionare de la primarie pentru acel punct de lucru.
Achizitionati-va registrul jurnal de incasari si plati, registrul inventar si registrul unic de control (pentru acel punct de lucru).

Aceasta postare a fost editata de GEORGE NEAGU: 26 December 2013 - 12:38 PM




#31 laureti30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 31 December 2013 - 08:21 PM

multumesc
-am pfa din 2011 si nu am depus niciodata declaratia 329b e vreo probleme?
-pentru masina nu am contract(am sa-mi fac)
-ce fise trebuie sa folosesc pentru cheltuieli auto ,benzina...?
-daca cumpar o masina de spalat defecta(fara factura) si o repar,cum pot sa o vand cu factura si garantie?
-daca am cod caen pentru reparatii,pot sa si vand electrocasnice shecond
-va multumesc



#32 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 31 December 2013 - 08:34 PM

Pentru acea declaratie, nu e nici o problema pana cand vor descoperi ei ca nu ati depus-o si apoi vin si penalitatile (amenda). Si tot amenda e si daca depuneti acum pe cele din urma.
Activitatea de reparatii e un serviciu iar cea de vanzare, chiar si produse second hand e altceva.
Pentru cheltuielile cu carburantul am raspuns in postarea anterioara.



#33 carambina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 03 January 2014 - 04:23 PM

Buna ziua

La multi ani si un an nou mai bun

Va rog sa imi spuneti daca trebuie sa depun pt intreprindere individuala (neplatitoare de tva) Declaratia 392B. Ce repreizinta pentru intreprindere cifra de afaceri? Totalul veniturilor?

In afara de declaratia 220 mai tre sa depun ceva.

Daca am emis o factura in 2013 si o incasez prin banca in 2014, e corect sa o trec la incasari in 2014?


Multumesc anticipat



#34 carambina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 04 January 2014 - 10:18 AM

Deasemenea referitor la 392B, este corect asa?

1. Cifra de afaceri = totalul z-urilor(incasarilor din RJIP) si facturilor din registru de vanzari (chiar daca o factura nu a fost incasata)??

2. Livrarie de bunuri catre persoane inregistrate in scopuri de tva= suma din registru vanzari (facturile emise)?

3. Livrarie de bunuri catre persoane neinregistrate in scopuri de tva = suma din registru vanzari (facturile emise catre neplatitorii de TVA), dar si livrarile pe baza de bon fiscal catre persoanele fizice (se trec si acestea sau nu)?


4. Achizitii de la persoane inregistrate in scopuri de tva= suma din registru de cumparari?

5. Achizitii de la persoane neinregistrate in scopuri de tva= suma din registru de cumparari?

Deasemenea referitor la 392B, este corect asa?

1. Cifra de afaceri = totalul z-urilor(incasarilor din RJIP) si facturilor din registru de vanzari (chiar daca o factura nu a fost incasata)??

2. Livrarie de bunuri catre persoane inregistrate in scopuri de tva= suma din registru vanzari (facturile emise)?

3. Livrarie de bunuri catre persoane neinregistrate in scopuri de tva = suma din registru vanzari (facturile emise catre neplatitorii de TVA), dar si livrarile pe baza de bon fiscal catre persoanele fizice (se trec si acestea sau nu)?


4. Achizitii de la persoane inregistrate in scopuri de tva= suma din registru de cumparari?

5. Achizitii de la persoane neinregistrate in scopuri de tva= suma din registru de cumparari?



#35 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 04 January 2014 - 12:03 PM

La cifra de afaceri treceti totalul incasarilor din 2013. Raportul z de la sfarsitul zilei scos la casa de marcat reprezinta incasari efective. Facturile cu plata la termen le veti incasa cu chitanta si doar in momentul incasarii treceti valoarea in RJIP.
2. da; 3. da. Acelasi principiu il aplicati si la celelate.



#36 carambina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 04 January 2014 - 06:50 PM

Multumesc mult pentru ajutor,
Nu stiam daca trebuie sa trec la "livrari catre persoane neinregistrate in scopuri de tva" si bonurile emise catre persoane fizice.



#37 adyna2185

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 February 2014 - 06:21 PM

Buna ziua,

Se pot inregistra bonurile de benzina in conditiile in care s-a facut contract de comodat pentru masina intre proprietar si titularul intreprinderii individuale, dar acesta nu a fost inregistrat la notar??

Multumesc anticiapat!

O zi placuta in continuare!
Adina



#38 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 28 February 2014 - 10:58 PM

Contractul de comodat nu se inregistreaza la notar.
Cand treceti acolo ce tip de cheltuieli vor fi suportate de intreprinderea individuala, consultati mai intai art. 48 din codul fiscal si cu normele de aplicare.
Deasemenea aveti in vedere ca puteti deduce doar atata carburant, de exemplu, cat va foloseste pentru desfasurarea activitatilor respective. Si cheltuielile respective sunt deductibile limitat 50% pentru ca auto nu il folositi in intregime numai in interesul afacerii.



#39 Aoraki

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 04 May 2014 - 12:57 PM

Buna ziua,

Am infiintat de curand o II cu obiect de activitate Comert prin Internet si v-as ruga sa-mi oferiti rapsuns ptr cateva neclaritati inainte de a incepe sa functionam efectiv.
In principiu produsele (articole sportive) vor fi livrate clientului (persoana fizica sau persoana juridica) prin curier, insotite de factura emisa de catre noi si chitanta emisa de curier privind incasarea contravalorii produsului.

In situatia in care am dori sa inmanam personal produsele clientului cum ar trebui sa procedam? (mentionam ca nu detinem un punct de lucru, ci numai sediu profesional)
- client persoana fizica: factura + chitanta / factura + bon fiscal etc. (intreb acest lucru deoarece pe Internet am citit ca ar fi necesar sa detin casa de marcat, insa am un contraexemplu practic si anume atunci cand am cumparat produse de la o II si ne-au fost livrate personal am primit factura + chitanta)?
- client persoana juridica: factura + chitanta?

Multumim,
O zi frumoasa!



#40 aliona2013

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 09 November 2014 - 09:31 AM

buna ziua

am deschis o intreprindere individuala de vanzare haine second hand, intreprinderea indivduala este pe numele meu. intrebarea mea este : poate vinde sotul meu la magazin fara nici o problema , sau trebuie angajat si inregisrat la itm? si inca o intrebare : ce acte trebuie depuse in spatele rjip la finante pentru calculul inpoziului pe venit.

multumec anticipat .






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL