Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
dispozitie casierie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


dispozitie casierie

17 replies to this topic

#1 danYela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Location:Piatra Neamt

Postat 08 June 2005 - 08:30 PM

Referitor la Ordinul 425/1998 privind utilizarea formularelor contabile comune pe economie, abrogat de Ordinul 1850/2004, la dispozitia de incasare/plata de casierie sunt specificate urmatoarele:

Ordin 425/1998


DISPOZITIE DE PLATA-INCASARE CATRE CASIERIE
(colectiva - Cod 14-4-4/a)

Format A6 si A5, tipãrite pe ambele fete, in blocuri a 100 de file.

1. Serveºte ca:

- dispoziþie pentru casierie, în vederea achitãrii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decit avansul primit, procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.

2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata - cind nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cind nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.

3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe plata sumelor respective (in cazul platilor);
- la casierie, pentru efectuarea operatiei de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de persoana care a primit suma. Cind este utilizata ca dispozitie de incasare, pentru sumele incasate, casierul trebuie sa emita "Chitanta" (cod 14-4-1).
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica.

4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.


Ordin 1850/2004


DISPOZITIE DE PLATA/INCASARE CATRE CASIERIE
(colectiva - Cod 14-4-4/a)

1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decit avansul primit, pentru procurare de materiale etc;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cind nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cind nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.

Deci, in Ordinul 1850 nu se mai specifica faptul ca pentru sumele incasate sa fie taiata chitanta de catre casier.

Intrebare: Pentru sumele depuse ca aport este valabila doar dispozitia de incasare??? :roll:



#2 LuizaM

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 762 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate-fiscalitate

Postat 08 June 2005 - 08:36 PM

Dispozitia este valabila pentru incasarea sumei in casierie. Dar in cazul unui aport al asociatului trebuie sa faci si un contract de imprumut al asociatului in firma si de preferabil fara dobanda ca sa nu te complici.

Puterea observatiei clare este denumita cinism de cei care nu o poseda



#3 Nicoleta_Z

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 184 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 08 June 2005 - 09:07 PM

Ai putea te rog frumos, daca ai, sa-mi trimiti si mie un model de contract intre asociat si societate?Adresa mea de mail este nicoletazagan@yahoo.com :oops:



#4 LuizaM

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 762 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate-fiscalitate

Postat 08 June 2005 - 09:12 PM

Nu am un model dar nu te complica. Ca orice contract trebuie sa aiba:

1. Detaliile partilor semnatare;
2. Obiectul contractului (aport de numerar......finatare a activitatii...)
3. Modalitatea de rambursare
4. Incheiere. Prezentul contract s-a incheiat.....

Cam atat, cred eu.
Puterea observatiei clare este denumita cinism de cei care nu o poseda



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2005 - 09:44 AM

danYela a spus:

.......Deci, in Ordinul 1850 nu se mai specifica faptul ca pentru sumele incasate sa fie taiata chitanta de catre casier.  

Intrebare: Pentru sumele depuse ca aport este valabila doar dispozitia de incasare???  :roll:

Eu asa zic! Si asa fac de cateva luni. :)



#6 arret

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 578 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 10 June 2005 - 04:41 AM

in sfarsit,zice cineva ca este bine fara chitanta,de cand astept ziua asta;multumesc Otilia!



#7 Nicoleta_Z

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 184 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 10 June 2005 - 10:19 AM

Daca asociatul depune o anumita suma de bani la dispozitia societatii, este obligatoriu sa se incheie contract intre acesta si societate? :?:



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2005 - 10:27 AM

Pt. sumele mari (sute de milioane), eu fac si contract, pt. mai multa siguranta. Pt. celelalte este de ajuns doc. de incasare.

Alte pareri?



#9 LuizaM

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 762 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate-fiscalitate

Postat 10 June 2005 - 10:34 AM

Asa fac si eu si tot de sute de milioane este vorba. Sincera sa fiu am auzit si in cazul sumelor mai mici ca in general se face contract, tocmai pentru ca e o formalitate si eviti alte discutii.
Puterea observatiei clare este denumita cinism de cei care nu o poseda



#10 Gabriela Giurca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 58 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2005 - 01:02 PM

Pentru orice tranzactie care genereaza o datorie ( deci o iesire viitoare de numerar) trebuie sa existe un contract.
Daca la un moment dat vrei sa restitui datoria asociatului printr_un transfer bancar,nici o banca nu va opera transferul daca nu exista contract(pe care trebuie chiar sa-l prezinti in copie)
gabriela mihaela



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2005 - 03:03 PM

Ai dreptate, insa sumele mai mici se pot plati direct din caserie. Nici plafon de casa nu mai avem... e si pers. fizica... :) e mai usor. Sigur ca se pot face contracte pt. orice suma, dar eu sunt de parere ca ar trebui sa ne limitam munca doar la ce este cu adevarat necesar.



#12 geambazumariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 448 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Calarasi

Postat 10 June 2005 - 03:14 PM

ordinul 1850/2004 nu intra in contradictie cu HG 831/1997 unde spune ca chitanta serveste ca document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii?



#13 geambazumariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 448 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Calarasi

Postat 10 June 2005 - 03:24 PM

ordinul 1850/2004 nu il abroga pe ordinul 425/1998?
formularele cu regim special de cine sint reglementate?



#14 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2005 - 03:26 PM

(2)Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului finanþelor nr. 425/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de întocmire ºi utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiarã ºi contabilã, precum ºi a modelelor acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 bis din 15 octombrie 1998.



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2005 - 03:33 PM

geambazumariana a spus:

ordinul 1850/2004 nu intra in contradictie cu HG 831/1997 unde spune ca chitanta serveste ca document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii?

normele din 425/1998 se refera la 831/1997... tot acolo, chiar cu mesaj modificat.



#16 geambazumariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 448 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Calarasi

Postat 10 June 2005 - 03:38 PM

tot nu m-am lamurit, cine reglementeaza formularele cu regim special?



#17 adrianciocalau

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 10 August 2005 - 01:02 PM

Pana la urma:

1- Este nevoie de contract de imprumut in cazul in care asociatul unic crediteaza firma? Daca da, conteaza daca aceste sume sunt mici (de la cateva sute de mii pana la 2-3 milioane)? Este necesara autentificarea notariala pentru aceste contracte, in cazul in care sunt obligatorii?

2- Pentru aceste sume s-a eliberat doar dispozitie de incasare. Este nevoie si de chitanta? Daca da, se pot face aceste chitante retroactiv pentru cateva luni in urma?

3- Cum se returneaza aceste sume de catre firma inapoi asociatului unic? Este suficienta doar o dispozitie de plata?



#18 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 10 August 2005 - 10:09 PM

1.daca e asociat unic n-are cum sa faca contract cu el insusi; recomand o hotarare a as. unic prin care va credita firma prin a pune la disp. soc. sume de bani, din contul personal sau numerar, prin plati facute direct catre furnizori, creditori, etc. prin cumparari in interesul firmei. se specifica dobanda (mai bine fara); se mentioneaza modul de restituire: in num. in cont, prin plati facute de societate pentru cumparaturile personale, prin cumparari de marfa de la firma, prin plata unor datorii personale, prin stingerea unor lipsuri constate la inventar, prin orice alta modalitate considera firma (ex. trecere pe venituri)
2. incasarile in numerar se fac numai cu chitanta! retroactiv poti daca ai un chit. nefolosit si treci in reg de casa nr. chit. (sau refaci reg.)
3. am scris la 1 despre restituirea creditarii; daca se face numerar e buna disp. de plata catre casierie.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL