Ordin 425/1998
DISPOZITIE DE PLATA-INCASARE CATRE CASIERIE
(colectiva - Cod 14-4-4/a)
Format A6 si A5, tipãrite pe ambele fete, in blocuri a 100 de file.
1. Serveºte ca:
- dispoziþie pentru casierie, în vederea achitãrii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decit avansul primit, procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata - cind nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cind nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe plata sumelor respective (in cazul platilor);
- la casierie, pentru efectuarea operatiei de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de persoana care a primit suma. Cind este utilizata ca dispozitie de incasare, pentru sumele incasate, casierul trebuie sa emita "Chitanta" (cod 14-4-1).
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.
Ordin 1850/2004
DISPOZITIE DE PLATA/INCASARE CATRE CASIERIE
(colectiva - Cod 14-4-4/a)
1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decit avansul primit, pentru procurare de materiale etc;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cind nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cind nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.
Deci, in Ordinul 1850 nu se mai specifica faptul ca pentru sumele incasate sa fie taiata chitanta de catre casier.
Intrebare: Pentru sumele depuse ca aport este valabila doar dispozitia de incasare??? :roll: