Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
TVA la incasare - topic 2013 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


TVA la incasare - topic 2013


55 replies to this topic

#21 kalapis maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 18 January 2013 - 11:00 AM

Vezi postareagigi, la 18 January 2013 - 10:46 AM, a spus:

fiind in sistem "la incasare", ca sa n-aveti nicio grija, puneti bifa la toate facturile, inclusiv la cele de iesire. e in regula chiar daca, uneori, e o nota contabila in plus.

Va multumesc!



#22 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 23 January 2013 - 03:50 PM

buna ziua
doresc sa intreb despre declaratia 097
in octombrie am depus declaratia cu tva la incasare
in ianuarie depasesc plafonul de 22500000 lei ,perioada (01.10.2011-01.01.2013)
trebuie sa depun declaratia 097 cu CA pentru a iesi din sistem? si cind o depun pentru ca luna ianuarie se incadreaza
va multumesc




#23 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 23 January 2013 - 07:53 PM

Vezi postareaSilvia5, la 23 January 2013 - 03:50 PM, a spus:

buna ziua
doresc sa intreb despre declaratia 097
in octombrie am depus declaratia cu tva la incasare
in ianuarie depasesc plafonul de 22500000 lei ,perioada (01.10.2011-01.01.2013) :excl: :excl: :excl: :excl: :excl: :excl: :excl: :excl: :excl: :excl: :excl:
trebuie sa depun declaratia 097 cu CA pentru a iesi din sistem? si cind o depun pentru ca luna ianuarie se incadreaza
va multumesc
nu ai citit un rand din tot topicul asta de tva



#24 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 24 January 2013 - 01:24 PM

am pus o intrebare nu suntem toti destepti



#25 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 24 January 2013 - 05:27 PM

Asta cam așa e...



#26 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 24 January 2013 - 09:09 PM

@Silvia5 raspund eu-presupunand ca plafon CA=2.250.000 lei (nu 22500000 lei scris de tine) si ca perioada (01.10.2011-01.01.2013) este de fapt perioada (01.10.2011- 31.12.2012)

Pentru anul 2013 ai obligatia sa aplici sistemul TVA la incasare – CA< plafonul, asa cum s-a declarat in formularul 097 depus in octombrie, iar daca in cursul anului 2013 vei depasi plafonul ai obligatia de a depune- pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale (luna/trimestru) in care ai depasit plafonul- formularul 097 din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, in vederea schimbarii sistemului aplicat.
OG 15/2012
Art. II. (1) In anul 2013, persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania conform art. 125^1 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a carei cifra de afaceri in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv, determinata in functie de elementele prevazute la art. 134^2 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, nu depaseate plafonul de 2.250.000 lei aplica sistemul TVA la incasare prevazut la art. 134^2 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu data de 1 ianuarie 2013.
Ghid TVA la incasare
Comentarii:
Normele contin prevederi importante referitoare la organizarea informatiilor din lege cu privire la persoanele care vor aplica sistemul TVA la incasare, astfel:
a) De la 1 ianuarie 2013, conform prevederilor art. II din O.G. 15/2012, vor aplica sistemul TVA la incasare persoanele impozabile a caror cifra de afaceri, in perioada 1 oct. 2011–30 sept. 2012, este inferioara plafonului de 2.250.000 lei. Fata de prevederile generale de la art. 134.2 alin. (3) din Codul fiscal, care se refera la cifra de afaceri din anul precedent ca referinta pentru aplicarea sistemului TVA la incasare, prevederile art. II din O.G. 15/2012 cuprind o alta perioada de referinta, respectiv perioada 1 oct. 2011–30 sept. 2012. Datorita acestei perioade de referinta diferite, in cazul acestor contribuabili nu va fi luata in calcul si cifra de afaceri realizata dupa data de 1 octombrie 2012.
Conform acelorasi prevederi de la art. 156.3, persoanele impozabile care in cursul anului vor depasi plafonul de 2.250.000 lei, trebuie sa depuna notificare pentru iesirea din sistemul TVA la incasare.
Codul fiscal
ART. 156^3
(12) Persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, determinata potrivit prevederilor art.134^2 alin. (3), in vederea schimbarii sistemului aplicat potrivit prevederilor 134^2 alin. (4).
134^2
(4) Daca in cursul anului calendaristic curent cifra de afaceri a persoanelor impozabile prevazute la alin. (3) depaseste plafonul de 2.250.000 lei, sistemul TVA la incasare se aplica pana la sfarsitul perioadei fiscale urmatoare celei in care plafonul a fost depasit.



#27 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 140 Postari:

Postat 25 January 2013 - 05:37 AM

In noile jurnale de vanzari si cumparari, coloanele 4 si 10 "Document de incasare" si "Suma incasata incl.TVA" respectiv "Document de plata" si "Valoarea platita incl.TVA" se completeaza pt. toate pozitiile inclusiv pentru cele incasate/platite numerar pe loc adica rapoartele Z, facturile de achizitie cu bonuri fiscale atasate, etc sau aceste coloane raman necompletate, documentele respectiva aparand ca si pana acum doar in col.2 "Document nr. data", col.5 "Total document incl.TVA", iar baza si TVA evident in col.11 si 12 "Operatiuni exigibile"?



#28 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2013 - 08:29 PM

Daca aplici sistemul "TVA la incasare", ai in vedere doar facturile primite/emise care sunt partial/integral Neincasate.

Numai pentru aceste facturi are sens notiunea "TVA la incasare" .



#29 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 28 January 2013 - 02:14 PM

multumesc Lexiroxi pentru raspuns



#30 iladia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 29 January 2013 - 10:40 AM

Buna ziua,am un srl care a intrat fortat la tva la incasare,fortat la impozit pe venit(sub 65000),mai precis un magazin mic cu amanuntul.Nu emit facturi,doar bon de casa clientilor.Cumpar pe factura,vand pe bon.Eu cum tin evidenta la acest tva si incepand de cand?Plateam tva trimestrial pana acum.Am facturi luate dupa 01 ian 2013,se apropie sfarsitul lunii.Calculez de pe acum cat am incasat versus cat am achitat sau cat am incasat versus cat am cumparat ca sunt in ceata totala.Cum se deduce tva-ul asta.Termenele de plata sunt la 30-60 de zile si in 99,9% din cazuri ma incadrez.Deci facturile luate dupa 01 ian 2013 vor fi achitate dupa 01 feb 2013.La astea de anul asta se deduce tva-ul ori nu si cand ca mor incet.Cu cele luate in decembrie am inteles ca nu mai e problema,ca le-am achitat deja.Va multumesc.



#31 gabytzu_cra

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 31 January 2013 - 01:28 AM

Salutare tuturor, sunt nou pe forum si sper sa nu gresesc cu ceva.
Vreau sa infintez o firma platitoare de TVA pentru a achizitiona o masina din Germania si apoi sa o vand aici in Romania. Primesc de la ei factura fara TVA ,cum se procedeaza la revanzarea ei tinand cont ca masina este second-hand ? Se aplica TVA la profit sau la toata suna cu care am vandut-o in Romania? De exemplu: dau pe ea in Germania 20.000EUR o vand in Romania cu 20.500Eur se aplica TVA doar la cei 500 profit sau la toata suma de 20.500? Multumesc.



#32 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 140 Postari:

Postat 02 February 2013 - 11:01 AM

O intrebare. Se poate admite inregistrarea tuturor documentelor de cumparare si vanzare pe tva (4426 respectiv 4427) si trecerea lor pe neexigibil (4428 analitice) doar la sfr. lunii (perioadei) cf. jurnalelor de vanzari/cumparari (emise de un alt program de conta primara), adica cumulat sau este obligatoriu ca fiecare document in parte (ma refer la acelea care nu sunt achitate/incasate pe loc) sa se inregistreze la data documentului direct pe 4428 si de aici pe masura incasarilor/platilor in 4426 respectiv 4427? Sunt si cazuri cand anumite facturi se achita sau incaseaza in aceeasi perioada, chiar daca dupa o zi sau cateva zile doar ....



#33 Maria19

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 12 February 2013 - 01:11 PM

Buna ziua,


as dori sa imi explice cineva, referitor la TVA la incasare cum trebuie sa procedez:

daca am facturi de la furnizori, la care plata se face pe loc (magazine mari de materiale constr, scule, etc care presupun ca nu aplica TVA la incasare), introduc factura normal, asa cum se facea pana acum?

dar la acei furnizori care aplica TVA la incasare?

facturile emise de firma la care lucrez, se emit cu 4428 pe credit, si la incasare (partial sau total) se trece 4428=4427 (tva aferent sumei incasate)?


stiu ca sunt multe intrebari....dar sunt intr-o mare ceata


multumesc oricui ma poate ajuta :)



#34 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 12 February 2013 - 07:51 PM

Maria 19

societatea ta aplica sau nu sistemul tva la incasare ?



#35 catalinbrb

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 February 2013 - 06:14 PM

Buna ziua,

Pentru o societate care nu e inregistrata cu tva la incasare, in Jurnalul de Cumparari unde sunt trecute facturile cu regim normal de tva?
Trebuiesc trecute in primele trei coloane?
E gresit sa le trec in jurnal si in parte de Tva exigibil?

Va multumesc!



#36 danniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 17 February 2013 - 12:35 PM

Buna ziua,va rog sa-mi spuna si mie cineva,ce inseamna....nu se ajusteaza deducerea initiala a TVA...la marfuri furate,deteriorate etc......ramane deducerea sau trec pe 4427 suma?



#37 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 07 March 2013 - 03:05 PM

Conform OrdonanțaGuvenului nr. 8 din 23 ianuarie 2013 pentru modificarea și completarea
Legii nr. 571/2003 privind Codulfiscal șireglementarea unor măsurifinanciar‐fiscale,
publicată în MonitorulOficial nr. 54 din 23 ianuarie 2013
65. La articolul 156^3, după alineatul (11) se introduce un nou alineat, alineatul
(11^1), cu următorul cuprins:

b) dreptul de deducere a TVA aferente achizițiilor efectuate de beneficiari care nu
aplică sistemul TVA la încasare de la persoanele impozabile respective nu se exercită pe
măsura plății potrivit prevederilor art. 145 alin. (1^1), indiferent de regimul aplicat de
furnizor/prestatorîn perioada respectivă."

Am sunat la finante si mi-a zis in felul urmator: Pentru o societate care nu este inregistrata cu TVA la incasare incepand cu 01.02.2013 societatea isi va deduce TVA-ul ca si pana acum fara sa tina cont daca achizitioneaza de la societati cu TVA la incasare.
Asa este??? Eu deabia acum m-am trezit



#38 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 March 2013 - 09:42 PM

Vezi postareascorpiutza_leny, la 07 March 2013 - 03:05 PM, a spus:

Am sunat la finante si mi-a zis in felul urmator: Pentru o societate care nu este inregistrata cu TVA la incasare incepand cu 01.02.2013 societatea isi va deduce TVA-ul ca si pana acum fara sa tina cont daca achizitioneaza de la societati cu TVA la incasare.
Asa este??? Eu deabia acum m-am trezit
Nu, nu este asa. In alin. (11^1) lit. b al articolului 156^3) este vorba despre deducerea TVA-ului facuta de beneficiari care nu aplica TVA la incasare de la furnizori inregistrati eronat in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.



#39 gabolici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 11 March 2013 - 11:02 AM

Buna ziua

Am si eu o problema, cam grava pentru ca e din ianuarie si cred ca am facut decontul gresit.
In luna ianuarie 2013 primesc de la un furnizor o factura de storno avans , mai exact scrie- " storno avans conf contract la fact ..../23.11.2012", iar valoarea cu tva este de -25000 lei.
Programul de contabilitate s-a actualizat de mai multe ori si la un moment dat aveam in jurnalul de cumparari Tva-ul la exigibil, apoi la neexigibil, apoi nu mai era nicaieri, nici la exigibil , nici la neexigibil.
In concluzie decontul l-am facut cu Tva de -4838.71 inregistrat la exigibil, si incep sa cred ca l-am facut gresit.

Multumesc



#40 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 March 2013 - 07:24 PM

Vezi postareagabolici, la 11 March 2013 - 11:02 AM, a spus:

Buna ziua

Am si eu o problema, cam grava pentru ca e din ianuarie si cred ca am facut decontul gresit.
e bine la exigibil
pai in luna 11 ai avut 4426 = 4838.71 nu-i asa ?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL