Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate complexă - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Contabilitate complexă


4 replies to this topic

#1 kr13t14n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Petroșani

Postat 09 May 2021 - 10:04 AM

Salutare.
Nu am nici o legătură cu domeniul contabilității. Bine, știu că e o categorie profesională aparte și mai știu că fără contabili, orice afacere funcționa până la prima lipsă de bani cash...
Dar cum sunt pe cale să încep o afacere, inevitabil va trebui să intru mai adânc în tot ce înseamnă contabilitatea.
Afacerea mea este o casă de expediții, adică organizez transport de mărfuri, fără ca eu să fiu un transportator (CAEN 5229). Concret... eu preiau o comandă de transport de la un CLIENT (producător, expeditor sau orice altă entitate cu drept de dispunere asupra unei mărfi). Stabilim un preț și facem un contract. Apoi eu trimit acea comandă, spre execuție, unui transportator cu care am deja un contract de colaborare încheiat anterior (transportatorii sunt COLABORATORI). Ok, transportatorul livrează BENEFICIARULUI marfa, eu facturez către CLIENT costul agreat inițial, COLABORATORUL îmi va factura mie costul transportului, diferența dintre cât iau de la CLIENT și cât îi dau COLABORATORULUI, fiind profitul meu.
Știu că sună un pic ciudat, dar activitatea este una complet legală. Eu am o licență pentru desfășurarea de astfel de activități, de la A.R.R., iar obținerea ei e condiționată de deținerea unui manager de transport, a unei garanții de putere financiară (30000€ și 50000€ pentru transport național, respectiv internațional) etc... Plus că am mai dat și 3600 de lei pentru eliberarea ei!
Toată activitatea mea presupune:
- facturare către entități din UE, în diferite monede;
- plata facturilor în diferite monede;
- recuperări de TVA și accize de combustibil;
- achiziții de bunuri și servicii din UE;
Întrebarea mea este:
Se poate ''ține'' toată contabilitatea asta prin sistemul clasic, adică un contabil, terță parte? Sau trebuie să-mi angajez unul, cu achiziție de soft și tot ce presupune angajarea unui contabil. Întrebarea vine prin prisma volumului de muncă.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 May 2021 - 09:47 AM

Contabilitatea prin terta parte implica obligatoriu tinerea contabilitatii primare la firma ta, adica registrul de casa, facturi, arhivarea documentelor, etc ... Contabilul extern nu raspunde pt docum. pe care le intocmesti (dar te poate invata sa le faci bine), el doar iti verifica corectitudinea contabilitatii primare tinuta de tine, iti inregistreaza toate documentele pe care le-ai emis/primit si predat lui in luna respectiva si iti centralizeaza datele cu ajutorul unui soft de conta achizitionat in nume personal sau pe PFA... etc... , cheltuiala pe care si-o recupereaza treptat de la clientii sai. De asemenea, iti face diligentele necesare aferente TVA UE, iti calculeaza darile la stat si-ti face declaratiile aferente pe care le trimite online in numele tau. Toate actele complete iti vor fi inmanate lunar pt depozitare la firma ta.

La un volum de munca mai mare sau mai migalos/ pretentios este recomandabil sa ai contabil intern, marele avantaj fiind ca el va fi la dispozitia ta zilnic pe parcursul tuturor orelor sale lucratoare, pe cand accesul la o firma de conta este restrictionat la orele/perioada din contract, acolo nu prea poti sa suni/ sa te duci si sa ceri asistenta oricand vrei. Relatia angajator-angajat este mai permisiva decat cea dintre partenerii comerciali.

Si la costuri e mai avantajos sa ai contabil propriu, la un volum de lucru mai consistent. Gandeste-te ca o firma de conta trebuie sa acopere din banii clientilor toate cheltuielile sale de functionare si sa obtina si un profit, in afara salariului persoanei care se ocupa de firma ta. Contractul de munca poate fi adaptat f bine nevoilor firmei tale, ca timp de lucru, el poate fi redus ca ore/zi (nu neaparat 8 ore/zi) sau ca zile lucrate pe saptamana/luna.

Firma de conta e f buna la volume de lucrari mai mici, pt care nu ai nevoie de multa asistenta, si mai ales atunci cand nu ai un spatiu adecvat pt lucru cu angajati - de ex. ai firma cu sediul in locuinta personala unde nu vrei sa-ti vina des lume straina. De asemenea, e f buna pt spete mai pretentioase unde ai nevoie de cat mai bune relatii cu institutiile de stat - ceea ce se intampla de regula cu aceste firme, dar si un contabil intern descurcaret te poate ajuta la fel de bine.

Sunt cazuri in care chiar firma de conta iti poate trimite un om la tine pt contabilitate primara sau completa, dar costurile vor fi mai mari cu siguranta decat daca ai angaja tu contabilul. Avantajul mare ar fi ca firma iti ia de pe cap selectia contabilului, deci si riscul de a angaja o persoana mai putin competenta.

De asemenea, lucrul cu o firma de conta trasfera intreaga raspundere la ea, relatia este de tip comercial si sansa de a-ti recupera o eventuala paguba este ceva mai mare decat la o pers. fizica. Firma de conta are raspundere si fata de CECCAR, pe cand la un contabil angajat raspunderea pica pe tine ceva mai mult. Daca contabilul este doar economist (studii economice superioare) - nu si membru CECCAR (adica nu este expert contabil), atunci nu are nicio obligatie fata de CECCAR si nu poate fi sanctionat de catre acesta in niciun fel. Desigur ca exista intru totul raspunderea contractului de munca si asta nu e deloc putin lucru !

Cam asta-i in principal ... Exista multe forme de colaborare ce pot fi adaptate nevoilor, chiar si pe parcursul colaborarii, totul este destul de relativ si chiar cu aspecte subiective ce tin de modul in care tu agreezi sa lucrezi. Pana la urma, decizia tine de ofertele pe care le primesti si de felul in care crezi ca iti este mai comod fiindca exista avantaje si dezavantaje in ambele variante. :smile:
.




#3 kr13t14n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Petroșani

Postat 14 August 2021 - 03:26 PM

Bun, continui aici, ca să nu mai deschid alt subiect.
2 situații, în care eu sunt intermediar, dar:
Situația 1: Eu (casă de expediții din RO), trebuie să facturez contravaloarea unui transport către un CLIENT (ce poate fi de 3 feluri: client din RO, din U.E. sau din afara U.E.), apoi (după încasarea facturii) COLABORATORUL (firma de transport care a efectuat transportul și care este din RO) trebuie să factureze și el către mine, serviciile prestate. Care și cum ne facturăm aici, ca să nu ne păcălim cu TVA-ul maică-sii...
Situația 2: Eu intermediez organizarea transportului, dar COLABORATORUL este cel care facturează către CLIENT. Aceeași întrebare și în acest caz...



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2021 - 06:19 PM

Vrei raspuns la 6 spete, de fapt ...
Nu ti-ai luat contabil(a)? El/ea ce zice ? Ca pe noi nu ne poti trage la raspundere daca gresim raspunsul ...



#5 kr13t14n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Petroșani

Postat 15 August 2021 - 02:57 PM

Am încheiat contract cu contabilă, doar că e la mare (vine joi) și am crezut că va dura mai mult organizarea la mine. Dar, surprinzător, ARR-ul s-a mișcat foarte repede și sunt gata de a începe.
Am preferat varianta forumului, în ideea să n-o deranjez din concediu, dar la nevoie, asta e...
Și nu cred că voi primi vreodată răspuns greșit de la un contabil )))) Asta chiar ar fi una...






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL