Buna ziua,
Firma noastra achizitioneza de la o intreprindere individuala lemne de foc regulat de mai multi ani.
Facturile au fost intocmite fara tva, el nefiind platitor de tva.
Anul acesta, cu ocazia unei inspectii fiscale s-a constatat ca furnizorul a depasit plafonul de scutire de 220.000 lei in 2013, si el obligat la plata tva pentru toate facturile amise dupa data respectiva.
Acum furnizorul ne-a emis o factura cu TVA pentru perioada precedenta in care este specificat ca a fost emis dupa inspectie fiscala conf. 159 alin 3 din CF, si in care este stornat baza veche care era fara tva, si este adaugat aceasi baza, dar cu tva.
Este corect intocmit asa? Este normal ca sa fim obligati sa platim tva pentru cumparare de lemne de foc? Acesta fiind in conditii normale cu taxare inversa...
Va multumesc,
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: Nanty
Community Stats
- Grup: Members
- Postari: 42 (0.01 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (42 postari)
- Vizualizari: 2346
- Titlu User Membru junior
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
-
Location
Harghita
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Prieteni
Nanty nu a adaugat prieteni inca
Ultimii vizitatori
Postari ale mele
In topicul:TVA -lemne de foc
14 September 2015 - 02:25 PM
In topicul:Sediu firma + locuinta de serviciu la o societate de contabilitate
02 December 2010 - 07:59 AM
[quote name='doiny' date='Dec 1 2010, 05:52 PM' post='233776']
Se mai pune problema si deductibilitatii Tva-ului din facturile de achizitii materiale,
avand in vedere ca nu toata cladirea se utilizeaza in scopul obtinerii de venituri.
(ex locuinta de serviciu administrator sau contrct de comodat) .
Tva-ul este oke in momentul in care ai reusit sa treci de problema enuntata de mine (cel cu contractul de inchiriere). Indiferent cat de mic ar fi valoarea acestuia, societatea poate deduce cheltuielile cu amortizarea, inretinerea, functionarea, repararea, etc. deoarece, potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri (chiar daca aceste venituri sunt mult mai mici decat cheltuielile). Evident numai si numai in cazul in care te-ai incadrat in suprafetele construite conform Legii locuintei (L114/1996).
Se mai pune problema si deductibilitatii Tva-ului din facturile de achizitii materiale,
avand in vedere ca nu toata cladirea se utilizeaza in scopul obtinerii de venituri.
(ex locuinta de serviciu administrator sau contrct de comodat) .
Tva-ul este oke in momentul in care ai reusit sa treci de problema enuntata de mine (cel cu contractul de inchiriere). Indiferent cat de mic ar fi valoarea acestuia, societatea poate deduce cheltuielile cu amortizarea, inretinerea, functionarea, repararea, etc. deoarece, potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri (chiar daca aceste venituri sunt mult mai mici decat cheltuielile). Evident numai si numai in cazul in care te-ai incadrat in suprafetele construite conform Legii locuintei (L114/1996).
In topicul:reevaluare mijloc fix
30 September 2010 - 06:58 AM
In cazul in care o cladire afost reevaluat in trecut, are 105 creditor, si in intre timp acesta este vandut, reevaluarea lui se trece automat la 1065, prin formula contabila 105=1065. Acesta cum este privit din punct de vedere fiscal?
In topicul:impozitul minim
28 June 2010 - 01:00 PM
Nu rd. 39 se raporteaza pt. anul asta? Eu aici am -2000
Dar mi-a, dat seama intre timp, ca acesta suma se reporteaza, indiferent, cu s-a ajuns la acesta(cu sau fara imp. profit forfetar)
Multumesc frumos de raspunsuri
Dar mi-a, dat seama intre timp, ca acesta suma se reporteaza, indiferent, cu s-a ajuns la acesta(cu sau fara imp. profit forfetar)
Multumesc frumos de raspunsuri
In topicul:impozitul minim
28 June 2010 - 12:47 PM
In D101 din 2009 a fost o pierdere de 2000.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: Nanty
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
