Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
kr13t14n - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


kr13t14n

Inregistrat la: 09 Jun 2009
Offline Ultimul click: Sep 13 2022 10:00 PM
-----

Topicele mele

Prestări servicii în U.E.

31 July 2022 - 06:51 PM

Salutare.
SRL 5229, neplătitor de TVA, voi începe în curând activitatea propriu zisă.
Este vorba despre intermediere de vehicule și capacități de transport. Am un contract de intermediere cu firme de transport prin care eu identific potențiali clienți pentru serviciile de transport oferite de aceste firme și în același timp, în numele lor, să negociez și să stabilesc termenii și condițiile desfășurării acelor servicii (practic partea de punere la dispoziție a capacităților de transport, NU organizarea transporturilor efective. Pentru alea se face contract de transport între expeditor și transportator)
Potențialii clienți sunt diferiți expeditori din U.E (plătitori de TVA)., cu care odată ajuns la un comun acord, firmele de transport vor încheia un contract de prestări servicii.
Situația se complică pentru că, parte a desfășurării serviciilor de transport sunt și eu (asigur în primul rând comunicarea, dar pot merge până la dispecerizare completă, cu planning, monitorizare, suport... tot ce implică)
Biroul meu e fix (spațiu comercial dedicat), închiriat în România. Toată munca mea o fac cu ajutorul calculatoarelor și a telefonului.
Circuitul banilor ar fi cam așa:
Expeditorul plătește factura de transport către transportator.
Expeditorul îmi plătește mie serviciul de intermediere (o sumă săptămânală, pe toată durata contractului)
Transportatorul îmi plătește mie serviciul de dispecerat (dacă îl solicită, că cei care au 1 - 2 camioane, nu au nevoie). Tot săptămânal.

Acuma... ce anume trebuie să am în vedere? Există ceva reguli care se aplică în această situație?

Contabilitate complexă

09 May 2021 - 10:04 AM

Salutare.
Nu am nici o legătură cu domeniul contabilității. Bine, știu că e o categorie profesională aparte și mai știu că fără contabili, orice afacere funcționa până la prima lipsă de bani cash...
Dar cum sunt pe cale să încep o afacere, inevitabil va trebui să intru mai adânc în tot ce înseamnă contabilitatea.
Afacerea mea este o casă de expediții, adică organizez transport de mărfuri, fără ca eu să fiu un transportator (CAEN 5229). Concret... eu preiau o comandă de transport de la un CLIENT (producător, expeditor sau orice altă entitate cu drept de dispunere asupra unei mărfi). Stabilim un preț și facem un contract. Apoi eu trimit acea comandă, spre execuție, unui transportator cu care am deja un contract de colaborare încheiat anterior (transportatorii sunt COLABORATORI). Ok, transportatorul livrează BENEFICIARULUI marfa, eu facturez către CLIENT costul agreat inițial, COLABORATORUL îmi va factura mie costul transportului, diferența dintre cât iau de la CLIENT și cât îi dau COLABORATORULUI, fiind profitul meu.
Știu că sună un pic ciudat, dar activitatea este una complet legală. Eu am o licență pentru desfășurarea de astfel de activități, de la A.R.R., iar obținerea ei e condiționată de deținerea unui manager de transport, a unei garanții de putere financiară (30000€ și 50000€ pentru transport național, respectiv internațional) etc... Plus că am mai dat și 3600 de lei pentru eliberarea ei!
Toată activitatea mea presupune:
- facturare către entități din UE, în diferite monede;
- plata facturilor în diferite monede;
- recuperări de TVA și accize de combustibil;
- achiziții de bunuri și servicii din UE;
Întrebarea mea este:
Se poate ''ține'' toată contabilitatea asta prin sistemul clasic, adică un contabil, terță parte? Sau trebuie să-mi angajez unul, cu achiziție de soft și tot ce presupune angajarea unui contabil. Întrebarea vine prin prisma volumului de muncă.

C.I.M. pentru șoferi

16 September 2012 - 07:15 PM

Bună ziua.
În urma unor probleme pe care le-am avut cu un angajator, de la care am și demisionat, m-am hotărât să-mi clarific câteva necunoscute legate de C.I.M., salarizare și timpul de muncă pentru un șofer.
Iată ce vreau eu să aflu:
1. Care este nivelul minim al salariului de încadrare (salariul brut ce trebuie trecut în C.I.M.) pentru ”șofer autocamion/mașină de mare tonaj” (C.O.R. 833201)?
2. Având în vedere că voi lucra exclusiv în U.E., ce trebuie trecut la ”locul muncii” (se poate trece Trafic rutier internațional)?
3. Care este nivelul minim al indemnizației de delegare zilnice (diurnei) pentru țările din U.E.?
4. Angajatorul este obligat să-mi acorde această diurnă?
5. Deși norma de muncă este de 8h/zi, în cazul șoferilor ea poate ajunge și la 15h/zi (10h de condus + 1h30' de pauză + 3h30' alte activități = 15h de program de muncă, restul de 9h fiind odihnă). Conform regulamentului 561 privind timpii de conducere și odihnă, este perfect legal, DAR ce trebuie trecut în C.I.M. la norma de muncă (rămâne 8h/zi, sau se trece ”Conform Regulamentului C.E. 561/2006”)?
6. În exemplul următor:
Salariu de încadrare brut: 1400 de lei;
Diurnă: 20lei/zi;(ori 30 de zile să zicem)
Total de încasat = 2000lei; Ce taxe vom plăti (atât eu cât și angajatorul) din suma asta? Din câte am înțeles eu, diurna o voi primi întreagă, iar din salariul de încadrare mi se vor opri contribuțiile și impozitul, e corect?
Nu în ultimul rând, orice sfat (sau pont) e bine venit, referitor la ce trebuie să am în vedere atunci când mă duc să semnez un C.I.M.
Vă mulțumesc pentru atenția dvs.

Cometa SQL