Salt la continut


Otilia Alupei

Inregistrat la: 17 Aug 2004
Offline Ultimul click: Private
*****

Postari ale mele

In topicul:Drepturi de autor ... din strainatate

Ieri, 05:08 PM

Tu- PF simpla si tu - PFA sunteti, dpv juridic si fiscal, 2 entitati diferite. De aceea, lucrurile nu trebuie amestecate. :smile:
Din cate stiu, legea nu prevede obligatia existentei unui cont bancar pe PFA, dar in contul utilizat de PF in scop personal pot exista si venituri/cheltuieli care nu sunt aferente activitatii profesionale. Prin urmare, pt. o mai buna evidenta/ selectie si pt a elimina orice alte interpretari din partea Fiscului, e de preferat un cont bancar separat pt PFA. In plus, extrasul de cont lunar care este document justificativ pentru contabilitatea PFA si trebuie pastrat timp de cel putin 5 ani. De asemenea, veniturile din dobanzile la soldul lunar trebuie impozitate, iar eventualele popriri aferente PFA nu vor bloca contul personal, ci numai pe cel al PFA.

In topicul:cum aleg un contabil ?

Ieri, 03:58 PM

Vezi postareaLorem Ipsum, la 20 February 2018 - 03:37 PM, a spus:

Din pacate sunt la mana Google cu cautarea contabilului. :sad:

Nu chiar ! :smile:
De ex., avem un capitol unde poti posta o oferta de angajare ! http://www.conta.ro/...-contabilitate/
Cu siguranta, dintre noi, se vor ivi doritori. Chiar si eu iti pot face o recomandare, pe PM ! Posteaza cu date de contact si vei avea de unde alege.

Ref. la tarif, du-te mai degraba spre 1.000 lei, eu nu cred ca va fi de doar 200 lei, dar repet : depinde mult de volumul de acte si celelalte elemente pe care ti le-am spus deja. Oricum, 200 lei este un tarif mic.

In topicul:cum aleg un contabil ?

Ieri, 01:07 PM

Dupa parerea mea, exista mai multe aspecte de luat in seama, si anume :

1. Potrivire de personalitate / toleranta reciproca/ incredere.
Cel mai bine este sa iei un contabil recomandat de catre cineva pt care a mai lucrat. Astfel ai mai multa siguranta ca este o persoana integra, de incredere si iti poti da seama mai repede daca stilul de lucru/ personalitatea sa se potriveste cu felul tau de a fi. Vei vedea ca este esential ca voi sa puteti lucra impreuna lejer, sa aveti caractere cat mai apropiate fiindca asta va face colaborarea mult mai buna, fara "scantei".

2. Nivel profesional
Este absolut necesar sa te asiguri ca respectivul contabil cunoaste sectorul tau de activitate si contabilitatea PFA in sistem real ! Poti primi recomandari excelente pt un contabil, dar el sa aiba experienta/cunostintele necesare pe un alt fel de organizare juridica, deci posibil si alta fiscalitate aplicabila. Dupa cum medicii, avocatii , etc... sunt specializati pe o anumita arie, tot asa si contabilii pot fi specialisti pe un domeniu mai restrans. De fapt, eu nu cred ca exista vreun contabil care sa stie f bine toate domeniile de activitate, pt toate formele de organizare juridica - mi se pare absolut imposibil !

3. Dreptul de a tine evidenta contabila / atestate/ licenta studii
Va trebui sa te asiguri personal ca are atestarile profesionale necesare si valabile, adica fie este membru CECCAR activ, fie este economist (adica a absolvit, cu licenta, o facultate economica) - aceastea fiind cele 2 ipostaze care permit practicarea meseriei de contabil cu atragerea raspunderii depline asupra lucrarilor efectuate. In cazul unei firme, ea trebuie neaparat sa aiba acest obiect de activitate in mod oficial, iar asta nu se obtine decat daca macar unul dintre asociati este membru CECCAR si are cel putin 51% parti sociale (adica este asociat majoritar) sau asociatul unic este membru CECCAR. Oricum, la incheierea contractului, se va atasa acestuia acesta autorizare. In cazul economistilor, actul doveditor va fi, desigur, diploma de licenta care atesta studiile economice superioare - nu conteaza specialitatea economica absolvita.

4. Disponibilitate
Accesul la informatia privind situatia contabila si fiscala a firmei tale este un factor important. Pt asta, contabilul ales trebuie sa aiba o atitudine pro-activa si o disponibilitate de comunicare ce satisface atat nevoia ta de informare, cat si puterea ta de absorbtie a infiormatiei specializate. Nu conteaza daca doresti sa tii legatura mai mult cu contabilul tau, nu conteaza nici daca (ipotetic vorbind !) ai nevoie sa-ti explice un lucru de mai multe ori sau sa iti tot aduca aminte de ceva - important este ca el sa fie dispus sa o faca fara sa va luati de guler. De asemenea, si tu trebuie sa-i permiti accesul la toate datele contabile, sa discuti cinstit ce vrei sa faci cu PFA (cu firma, in general) pt a gasi impreuna solutia fiscala cea mai convenabila INAINTE de a desfasura respectiva activitate si nicidecum dupa - cand poate fi prea tarziu sa se mai repare ceva.

5. Tariful
Tariful cerut pt activitatea prestata trebuie sa fie unul rezonabil. El se stabileste atat in functie de munca depusa pt tine (volumul de acte/salariati/complexitatea activitatii PFA/ colaborarea lejera sau anevoiasa cu tine/ nivelul de disponibilitate solicitat, etc ...), cat si de cheltuiala pe care o poti suporta efectiv in conditiile economice de la un moment dat. E pur si simplu o chestiune de negociere in care sunt atat variabile obiective, cat si subiective.

6. Ce alegi : firma de contabilitate sau PFA sau economist simplu ?
O firma de conta iti ofera o relatie contractuala de tip firma-firma, iar unii patroni se simt mai confortabil asa, insa asta poate implica costuri mai mari fiindca ele incuba cheltuieli pe care o pers. fizica nu le are neaparat (chirie si intretinere sediu firma, chelt. salariati, chelt. de asigurare si profitul patronului); in schimb, daca vei colabora cu o PF ai sanse bune sa platesti mai putin fiindca, de regula, ea lucreaza singura de acasa si vei suporta chelt. doar pt o pers. - ea fiind chiar "patronul". Un economist implica si mai putine cheltuieli, ele fiind numai cele de natura salariala (net + ctb. sociale), deci fara taxe si procent din cifra de afaceri datorate catre CECCAR.
Din experienta mea si altora, nicio firma nu isi poate permite sa aiba disponibilitatea pe care o are o PF si asta poate fi un factor important daca nu iti doresti restrangeri semnificative la acest aspect. In plus, PF iti ofera si continuitate pe per. contractuala, adica va fi aceeasi pers. cu care vei colabora pe tot timpul contractului si astfel iti stie mult mai bine istoricul, in vreme ce la o firma de conta se poate schimba destul de des pers. care iti tine conta.
Avantajul la firma de conta (sau PFA membra CECCAR) este ca are, aproape in mod cert, asigurare de malpraxis, in timp ce un economist simplu nu are pt ca pur si simplu nu isi poate face una (nu i-o da nicio companie de asig. - cel putin asa era pana relativ recent).
Cat priveste nivelul profesional, cele relatate/ vazute chiar si pe acest forum ne-au aratat ca un membru CECCAR nu este implicit/obligatoriu mai bine pregatit decat un economist cu mai multa experienta, desi parcurgerea intregului ciclu de obtinere a calitatii de membru CECCAR ar presupune un nivel profesional superior celui avut de catre un simplu economist specializat (de unul singur, ca sa zic asa) in contabilitate si fiscalitate. Din pacate, in realitate lucrurile pot sa nu stea asa (experienta poate face diferenta), insa cu siguranta cei mai multi membrii CECCAR au un nivel bun-f bun de pregatire in domeniu.

7. Raspunderea
Cat despre raspundere, ea este comuna !
Pe de-o parte, tu raspunzi pt ce/cat/cum si cand ii dai actele contabilului si ii comunici datele necesare priv. activitatea depusa pe PFA, iar de cealalta parte contabilul raspunde de modul in care iti tine evidenta contabila si fiscala a PFA, ambele potrivit legii şi prevederilor contractuale. De mentionat este si faptul ca pt membrii CECCAR exista parghii de sanctiuni chiar si de la acest organism profesional.

Legea contabilitatii

Articolul 1
- (5) Persoanele fizice care desfăşoară activităţi producătoare de venit, definite de Codul fiscal, şi ale căror venituri sunt determinate în sistem real au obligaţia să conducă evidenţa contabilă pe baza regulilor contabilităţii în partidă simplă sau, la opţiunea acestora, pe baza regulilor contabilităţii în partidă dublă, potrivit reglementărilor contabile emise în acest sens, cu excepţia situaţiei în care în legislaţia fiscală se prevede altfel.

Articolul 10
- (2) Contabilitatea se organizează şi se conduce, de regulă, în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul-şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare. Prin persoană împuternicită să îndeplinească funcţia de director economic sau contabil-şef se înţelege o persoană angajată potrivit legii, care are studii economice superioare şi care are atribuţii privind conducerea contabilităţii entităţii.
- (3) Contabilitatea poate fi organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.
- (4^1) În cazul persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (5), răspunderea pentru organizarea contabilităţii revine acestora. Conducerea contabilităţii se poate efectua de către aceste persoane, situaţie în care răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora. În cazul în care contabilitatea este condusă potrivit prevederilor art. 10 alin. (2) şi (3) sau pe bază de contracte/convenţii civile încheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestor persoane, potrivit legii şi prevederilor contractuale.

In topicul:Automate cafea

19 February 2018 - 02:56 PM

NU trebuie sa le argumentati dvs. despre acest PV/ decont de cheltuieli, fiindca ei stiu f bine ! Ca sa va faceti o idee cum trebuie intocmit, gasiti pe forum sau pe net (cu o cautare Google) modele ale decontului de cheltuieli.
Puteti intocmi un PV prin care se constata volumul vanzarilor si se accepta la plata suma aferenta, sau puteti intocmi direct un decont de cheltuieli pe care il semneaza ambele parti - important este sa cuprinda elementele obligatorii ale unui document justificativ.

E vb de Legea contabilitatii 82/1991 (art. 6), de OMFP 2634/2015 (anexa 1) - ambele cu referiri la documentele justificative.

Articolul 6
(1) Orice operaţiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.
(2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.
______________________________________________________

ANEXA 1
NORME GENERALE de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile

A. Aspecte generale

1. Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) - (4) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (denumite în continuare entităţi), consemnează operaţiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate (în jurnale, fişe şi alte documente contabile, după caz).
2. Documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele şi prenumele şi, după caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care întocmeşte documentul;
- numărul documentului şi data întocmirii acestuia; - menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (când este cazul);
- conţinutul operaţiunii economico-financiare şi, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
- datele cantitative şi valorice aferente operaţiunii economico-financiare efectuate, după caz;
- numele şi prenumele, precum şi semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operaţiunii economico-financiare.
3. În cuprinsul oricărui document emis de către o entitate trebuie să se menţioneze şi elementele prevăzute de legislaţia în domeniu, respectiv forma juridică, codul de identificare fiscală şi capitalul social, după caz.
4. Documentele care stau la baza înregistrărilor în contabilitate pot dobândi calitatea de document justificativ numai în condiţiile în care furnizează toate informaţiile prevăzute de normele legale în vigoare.
5. Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate.

In topicul:Drepturi de autor ... din strainatate

19 February 2018 - 02:35 PM

Vezi postareaMarisha, la 19 February 2018 - 12:51 PM, a spus:

Multumim pentru lamuriri. Unde ar trebui sa depun o asemenea cerere ? La Registratura la Anaful de care apartin ?

aici : https://www.anaf.ro/asistpublic/

ai mai intrebat asta si la alt topic, nu e permisa postarea repetata a unui mesaj cu acelasi continut - te rog sa citesti regulamentul.

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii