Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Otilia Alupei

Inregistrat la: 17 Aug 2004
Offline Ultimul click: Private
*****

Postari ale mele

In topicul:Amuzante

16 August 2018 - 10:56 AM

https://www.youtube....h?v=UMuMZ5iIjyk

Cutest And Sweet Cats Hugging And Cuddling Videos

In topicul:Case de marcat: facilitati, obligații, termene

13 August 2018 - 11:39 AM

Intrebare : Am o casa de marcat Datecs DP05 cu jurnal electronic. Cum pot afla daca modelul respectiv imi permite sa functionez dupa noile reglementari? Daca nu, exista o lista cu modele de case de marcat agreate de ANAF?

Raspuns : Dvs aveți posibilitatea de a accesa pe site-ul nostru, lista operatorilor economici distribuitori de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, autorizați în ședința Comisiei de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic din data de 24.05.2018. Aceasta poate fi accesată la următorul link: http://discutii.mfinante.ro/.../ListaDistribAutoriz290520...
______________________________________________________________

Intrebare : Daca la verificarea link-ului https://www.anaf.ro/Reg_AMEF/ casa de marcat apare inregistrata, mai trebuie intocmite alte formalitati?

Raspuns : Dacă sunteți utilizator al casei de marcat aveți obligația de a solicita eliberarea certificatului de atribuire a Numărului Unic de Identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale prin depunerea în format hârtie a Anexei 6 sau în format electronic a C801.
______________________________________________________________

Intrebare : La punctul de lucru al societatii, care urmeaza sa se inchida, s-a achizitionat o casa de marcat cu jurnal electronic. Ca si model, ea se afla pe lista postata de dvs mai sus. Nelamurirea mea: Pot muta casa de marcat de la pct de lucru la sediul societatii? Si daca da, care este procedura ?

Raspuns : Aparatul poate fi mutat la alt punct de lucru. Dumneavoastră informati organul fiscal competent cu privire aceasta schimbare prin completarea si transmiterea fomularului F4105, disponibnil la link-ul https://static.anaf....tii_R/4105.html
______________________________________________________________

Intrebare : Pentru incasarile cu card sau tichete de vacanta mai exista obligativitatea de a emite bon fiscal ?

Raspuns : în sensul art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin operatori economici se înţelege persoanele fizice şi juridice, întreprinderile familiale, precum şi orice alte entităţi, cu excepţia instituţiilor publice, care încasează, pe teritoriul României, inclusiv în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie. De asemenea, în sensul art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masă, voucherelor de vacanţă, tichetelor cadou şi tichetelor de creşă, tichetelor sociale, tichetului Rabla şi altele asemenea.
Având în vedere prevederile legale mai sus menționate vă informăm că trebuie să emiteți bon fiscal.

______________________________________________________________

Intrebare : Exista un termen limita pana cand cei care furnizeaza imprimante fiscale/casa de marcat cu jurnal electronic trebuie sa se autorizeze?

Raspuns : Cadrul legal in vigoare nu instituie o obligatie privind aprovizionarea distribuitorilor autorizati cu aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua) pana la un anumit termen, insa impune un termen limita pana la care pot fi comercializate case de marcat cu rola hartie, respectiv 1 august 2018.

Intrebare : Foarte rau, pentru ca am vorbit si eu la ICI si se pare ca undeva este un scurtcircuit...Din pacate nu putem cumpara orice imprimanta fiscala cu jurnal electronic, iar de la cei care trebuie nu sunt autorizati.

Raspuns : Pentru a putea comercializa aparate de marcat electronice fiscale, trebuie parcurse urmatoarele etape:
1. obtinerea avizului tehnic favorabil de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti;
2. obtinerea autorizatiei de distributie de la MFP.

Daca exista dificultati in aceste procese, institutiile abilitate vor initia demersurile necesare remedierii unor astfel de situatii.

______________________________________________________________

Intrebare : suntem o societate farmaceutica care are puncte de lucru pe trei judete, pentru depunerea declaratiei C801 in SPV trecem toate judetele sau cate o declaratie pentru fiecare judet ?

Raspuns : Veți depune un singur formular C801, chiar daca instalati aparatele de marcat in judete diferite. Daca cele trei judete apartin unor Directii Generale Regionale ale Finantelor Publice diferite, veti primi mai multe certificate de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale, in concordanta cu arondarea teritoriala.
Din acest motiv, va adresam rugamintea de a acorda atentie sporita completarii formularului, atat in ceea ce priveste seriile de fabricatie corespunzatoare aparatelor, cat si cu privire la punctele de lucru/activitatile in care urmeaza a fi utilizate.

______________________________________________________________

Intrebare : Care sunt sanctiunile pentru nedepunerea formularului C801?

Raspuns : Nedepunerea formularului C801 nu este o contraventie și nu se sancționează, ci este o facilitate de obtinere a NUI.
Menționam insa ca neîndeplinirea obligaţiei operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, achiziţionate
numai de la distribuitori autorizaţi sau unităţi acreditate pentru comercializare, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă constituie contraventie si se sanctioneaza.
______________________________________________________________


Intrebare : daca eu ca si pfa prestez servicii doar catre firme inclusiv pfa sunt obligata sa detin casa de marcat? Da sau nu. Ca nu mai inteleg nimic.

Raspuns : persoanele fizice şi juridice, întreprinderile familiale, precum şi orice alte entităţi, cu excepţia instituţiilor publice, care încasează, pe teritoriul României, inclusiv în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
______________________________________________________________


Intrebare : In ghidul de pe anaf.ro, la documentele necesare atribuirii nr. de ordine sunt enumerate: factura si OP, PV de sigilare, CI administrator, certificat de garantie, declaratie administrator, dar nu sunt cerute : copie certif constatator, copie certificat inreg mentiune, copie rezolutie, copie contract inchiriere, copie CUI, copie CIF, copie aviz de distributie, asa cum ne-au fost cerute pana acum. Ma puteti lamuri ce trebuie sa atasez la C801?

Raspuns : In Ghid au fost trecute documentele prevazute la alin. (1) art. 61 din HG 479/2003, mai putin actele care contin informatii disponibile in bazele de date ANAF sau care pot fi obtinute de la terti.
De asemenea, in temeiul alin (2) art. 61, potrivit car
uia "Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sau Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz, pot solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale şi alte documente necesare..." a fost solicitat certificatul de garanție al aparatului de marcat electronic fiscal, ca element de verificare a seriei de fabricatie corespunzatoare aparatului.

Solicitarii in format .pdf (C801) i se ataseaza aceleasi documente care insotesc cererea in format hartie (mentionate in HG si si in Ghid), mai putin "declaratia pe propria raspundere a utilizatorului", întrucât informațiile conținute de aceasta au fost cuprinse în formularul C801. Dupa validarea formularului, documentele scanate trebuie atasate in format .zip.

______________________________________________________________


Intrebare : Am un Tremol M20 pe care nu am apucat să îl fiscalizez, dar numărul fiscal îl am atribuit de la ANAF. Cum pot anula respectivul număr și să revând casa pe altă firmă? ( menționez că Tremolul încă nu e fiscalizat).

Raspuns : Potrivit art. 116 din HG 479/2003, "utilizatorii pot vinde aparatele de marcat electronice fiscale achiziţionate numai distribuitorilor autorizaţi sau unităţilor acreditate de aceştia, de la care au cumpărat aparatele respective."
In situatia in care veti vinde aparatul, aveti obligatia de informa organul fiscal comptent cu privire la instrainarea acestuia prin transmiterea formularului F4105.


Intrebare : Multumesc de raspuns. Cu numarul atribuit ce se intampla? La cele vechi puteam sa il anulez, acum nu mai este necesar?

Raspuns : Legislația prevede că la înregistrarea aparatului de marcat electronic fiscal, registrul alocă aleatoriu un număr unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, format din 10 cifre. Numărului i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal şi nu poate fi anulat/şters/realocat.
______________________________________________________________


Intrebare : cum se procedeaza in cazul in care arhiva zip este mai mare de 10 MB cat permite formularul C801 ? Si unde se depune C801 in SPV ( care este procedura) deoarece nu am gasit ?

Raspuns : Scanați la rezoluție mai mica
Se depune prin SPV cu ultima opțiune , stânga jos, Depunere declaratii. Utilizați Internet Explorer
______________________________________________________________

In topicul:Funcție greșită

10 August 2018 - 12:50 PM

Functia nu se schimba prin Revisal, el este doar o forma de raportare a datelor. Ceea ce da dreptul modificarilor in Revisal sunt actele intocmite, cele ce se raporteaza, adica CIM, acte aditionale, decizii.

Angajarea pe o functie sub nivelul de instruire nu este o problema dupa vechiul COR, ar fi putut fi o problema angajarea pe o functie peste nivelul de instruire, in niciun caz sub acesta cata vreme persoana angajata accepta asta prin semnarea CIM. Daca a semnat si nu s-a uitat ... ghinion ! :sad:

Cata vreme in CIM ai functia de contabil simplu si nu exista un act aditional din 2011 ( sau alta data) pt modificarea functiei in economist sau contabil-sef (daca postul de contabil-sef nu cumva era ocupat), nu se poate face nicio corectie in Revisal, nu ai baza legala (documentul necesar).

In topicul:Corectie revisal după un an

10 August 2018 - 11:52 AM

Fapta avand loc anul trecut, trebuie sa discutam pe HG 500/2001 si sunt 2 aspecte ale problemei : dpv al salariatului si dpv al angajatorului.

Nu se intampla nimic dpv al salariatului, corectia se va face in sistem cu data mentionata in corectie. Actul aditional de modificare a functiei exista la dosarul salariatei, deci este ok.
Pt angajator, respectiv persoana care transmite Revisal, cf. art. 9, alin 1), lit. e) completarea registrului cu date eronate sau incomplete; se sanctioneaza cf art. 9, alin. 2), lit c) cea prevăzută la lit. d- f şi i cu amendă de la 3.500 lei la 5.000 lei;

De mentionat ca prevederile art. 9 din HG nr. 500/2011 se completează cu dispoziţiile OG 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin L180/2002 , cu modificările şi completările ulterioare, unde exista un termen de prescriptie de 6 luni. :smile:
Articolul 13
(1) Aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 6 luni de la data savarsirii faptei.
(2) In cazul contraventiilor continue, termenul prevazut la alin. (1) curge de la data incetarii savarsirii faptei. Contraventia este continua in situatia in care incalcarea obligatiei legale dureaza in timp.


Cf DICCJ nr. 468/2010, "Astfel, din interpretarea art. 13 alin. (2) din ordonanţa anterior arătată, rezultă că in cazul contravenţiilor continue termenul de prescripţie curge de la data constatării faptei numai in situaţia in care aceasta nu fusese epuizată."
Prin urmare, corectia erorii care dureaza de 1 an duce la epuizarea faptei, ceea ce va face ca termenul de prescriptie sa curga de la data savarsirii faptei, nu de la data constatarii ei de catre organele de control, adica repar-o repejor si ai scapat. :smile:

In topicul:Program gestiune stocuri restaurant

09 August 2018 - 03:13 PM

Nu ti se poate recomanda vreun program fiindca ar fi reclama neautorizata. :sad: Imi pare rau, Simona ... scrie la Regulamentul forumului.
In locul tau, as suna chiar la Saga si i-as intreba ce program de gestiune tip POS este compatibil cu programul lor de conta. Stiu ca si ei au program de gestiune. Nu e mai bine asa ?

Topic inchis.

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii