Anularea obligatiilor accesorii: care sunt avantajele si conditiile? - articole conta.ro
Contabilitate ïżœ Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Anularea obligatiilor accesorii: care sunt avantajele si conditiile?

Pentru a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii pot depune o notificare prin care instiiteaza organul fiscal cu privire la intentia acestora, iar dupa indeplinirea conditiilor, vor depune o cerere de anulare, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019.


Care sunt avantajele solicitarii anularii obligatiilor accesorii?


Principalul avantaj al unei astfel de facilitati fiscale il reprezinta anularea, in totalitate, a obligatiilor accesorii aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018.

De asemenea, in situatia in care notificati organul fiscal cu privire la intentia dumneavoastra de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, avantajele unei astfel de masuri sunt urmatoarele:

a) se amana la plata dobanzile, penalitatile si toate accesoriile, care pot face obiectul anularii, prin emiterea de catre organul fiscal a unei decizii;

b) nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita pentru obligatiile accesorii amanate la plata;

c) nu se sting obligatiile accesorii amanate la plata, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv, in cazul in care nu depuneti cerere de anulare a accesoriilor. In situatia in care nu notificati organul fiscal cu privire la intentia dumneavoastra de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, iar acestea au fost stinse, veti beneficia de restituirea sumelor care au fost achitate in contul acestora.

Anularea obligatiilor accesorii: care sunt conditiile?


Pentru a beneficia de anularea unor obligatii bugetare accesorii, aferente obligatiilor principale restante la data de 31.12.2018, trebuie sa fie indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 15 decembrie 2019 inclusiv pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

c) sunt depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

d) este depusa cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a) - c), dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.


Pot beneficia de anulare si obligatiile accesorii aferente urmatoarelor obligatii bugetare principale:

 a) cele stabilite prin declaratii rectificative, in conditiile art. 25 din O.G. nr. 6/2019;
b) cele cu termene de plata pana la data de 31 decembrie 2018 si stinse pana la aceasta data, in conditiile art. 26 din O.G. nr. 6/2019;
c) cele stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale, in conditiile art. 27 din O.G. nr. 6/2019;
d) cele esalonate la plata potrivit Codului de procedura fiscala, in conditiile art. 31 din O.G. nr. 6/2019.



Sursa: AJFP Teleorman


Examenul CECCAR 2020

100 de Subiecte rezolvate

- explicatii si temeiuri legale -

Click AICI >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Andrei Constantinescu - www.conta.ro
Data: 2019-11-26
Vizualizari: 1259


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-06-02
In Monitorul Oficial nr. 459 din 29 mai 2020 a fost publicata OUG nr. 92/2020. Acest act normativ introduce noi masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, dar modifica si cateva acte normative. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-05-28
Firmele care aplica pentru creditele garantate de stat in programul IMM Invest nu vor mai depune declaratii pe proprie raspundere prin care sa ateste ca au fost afectate de Covid 19, iar bancile nu vor mai institui ipoteca mobiliara asupra universalitatii bunurilor companiilor beneficiare, anunta Finantele intr-o postare de pe pagina de Facebook.  Citeste mai mult ...
postat la: 2020-05-26
Vom afla in continuare cum se procedeaza in cazul in care o societate a facut o achizitie de bunuri de la o firma din UE cu o factura cu TVA 19%. Specialistul nostru ne explica care este tratamentul declarativ al acestei achizitii intracomunitare, dar si cum poate societatea sa recupereze TVA-ul. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari in Codul Fiscal 2020. 12 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari in Codul Fiscal 2020. 12 Proceduri Contabile actualizate la zi



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services