search

Ordinul nr. 209/2024: modificari si completari importante pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru Mediu

Coduri CAEN actualizate: De la 1 ianuarie 2025 va intra in vigoare editia revizuita a CAEN
Ordinul Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor nr. 209/2024 privind modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 122 din 13 februarie 2024.
 
Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu, contribuabilii pot folosi serviciul «eTAX - comunicare AFM online», disponibil pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.
 
Prin intermediul eTAX contribuabilii pot transmite Administratiei Fondului pentru Mediu declaratii, cereri sau alte documente.
 
Actele administrativ-fiscale si alte acte emise de Administratia Fondului pentru Mediu in executarea legii ce pot fi comunicate prin intermediul serviciului „eTAX — comunicare AFM online”
 
1. Decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii la Fondul pentru mediu
2. Titlu executoriu
3. Somatie
4. Decizie de incetare a masurilor de executare silita
5. Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu
6. Fise de declaratii si incasari
7. Raspunsul AFM la cererea de inregistrare in Registrul AFM-APR
8. Notificari
9. Informari
10. Anunturi

Cererea de inrolare pentru utilizarea serviciului eTAX

Depunerea electronica a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu in cadrul Serviciului "eTAX - comunicare AFM online" se poate realiza de catre urmatoarele persoane autorizate:
 
a) reprezentant legal, detinator al unei semnaturi electronice calificate;
b) imputernicitul reprezentantului legal, detinator al unei semnaturi electronice calificate.

Imputernicirea notariala trebuie sa cuprinda obligatoriu urmatoarele elemente:
 
a) datele de identificare ale contribuabilului;
b) datele de identificare ale reprezentantului legal;
c) datele de identificare ale persoanei fizice care va avea calitatea de imputernicit pentru utilizarea serviciului «eTax — comunicare AFM online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu;
d) adresa de e-mail la care se vor efectua notificarile referitoare la confirmarea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si comunicarea altor documente ori informari emise de Administratia Fondului pentru Mediu;
e) acordul privind primirea de informari prin posta electronica;
f) acceptul privind termenii si conditiile de utilizare a serviciul «eTax — comunicare AFM online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu.”
 
In cazul comunicarii prin serviciul «eTax — comunicare AFM online» a actelor administrativ-fiscale ori a altor acte emise de Administratia Fondului pentru Mediu in executarea legii, acestea se considera comunicate, respectiv indeplinite, in termen de 15 zile de la data punerii la dispozitia contribuabilului a documentului in eTAX. Acest termen incepe sa curga din ziua urmatoare datei punerii la dispozitia contribuabilului a documentului.



Foto: pixabay.com


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice