Luand in considerare ca numarul cazurilor de infectare este intr-o continua scadere si ca tot mai multe persoane sunt vaccinate, mai multe firme au decis treptat revenirea la sediu a angajatilor care lucreaza de acasa.
Desi vestile in domeniul sanatatii sunt bune, totusi nu trebuie sa uitam ca, potrivit legislatiei, atat firmele, cat si angajatii trebuie sa respecte in continuare anumite reguli.
”Dupa o perioada restrictiva, generata de pandemia de COVID-19, care a avut un impact puternic in vietile tuturor, Romania se intoarce la munca in toate domeniile de activitate.
Ne dorim ca aceasta revenire la normalitate sa se realizeze in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori si sa fie tratata cu responsabilitate si seriozitate de fiecare angajat si angajator din Romania.
Inspectia Muncii intelege importanta acestui moment si vine in sprijinul tuturor actorilor implicati pe piata muncii incercand sa aduca solutii si recomandari pentru desfasurarea activitatii in conditii de siguranta, dar si masuri aplicabile in diverse situatii potentiale cu care acestia se pot confrunta la locul de munca. Inspectorii de munca din domeniul securitatii si sanatatii in munca vegheaza, in continuare, la buna desfasurare a activitatii la locurile de munca pe care le inspecteaza, dar vrem sa subliniem ca atentia noastra este directionata in primul rand pe informarea si indrumarea angajatorilor si lucratorilor cu cele
mai bune masuri pe care le pot lua in vederea prevenirii infectarii cu virusul SARS-COV-2 la locul de munca. Inspectorii de munca pot aplica si sanctiuni contraventionale acolo unde neconformitatea constata are un risc social ridicat, dar, asa cum am aratat si cu alte ocazii, amenda nu este un scop in sine, ci doar un mijloc de a-i indrepta pe cei certati cu legea. Mult succes in activitate!” - a precizat Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat.
Cateva reguli pe care angajatorul trebuie sa le respecte in vederea revenirii la locul de munca a lucratorilor:
- soseste la sediul companiei inainte de venirea angajatilor pentru a verifica implementarea masurilor de prevenire a raspandirii virusului SARS COV-2;
- delimiteaza culoarele de circulatie pentru evitarea aglomeratiei;
- dezinfecteaza spatiile comune si spatiile de lucru ale angajatilor, urmand ca acestia sa contribuie ulterior la mentinerea igienei spatiului de lucru;
- verifica aplicarea corecta a benzilor de marcare a distantei minime recomandate in unitatile unde se lucreaza cu publicul;
- asigura reinstruirea angajatilor ce revin la locul de munca dupa o intrerupere a activitatii mai mare de 30 de zile sau dupa o perioada in care si-a desfasurat activitate de acasa.
Angajatul, chiar daca in spatiu exterior a simtit efectele masurilor de relaxare, in special nepurtarea mastii, trebuie sa stie ca la locul de munca are, in continuare, o serie de obligatii, dintre care cele mai importante sunt:
- sa nu vina la serviciu daca are temperatura mai mare de 37,3 grade sau alte simptome ale infectarii cu SARS COV-2;
- sa poate masca de protectie tot timpul cat se afla la locul de munca;
- sa isi spele si dezinfecteze mainile ori de cate ori este necesar;
- sa aeriseasca constant incaperea in care isi desfasoara activitatea;
- sa dezinfecteze spatiul de lucru, obiectele si instrumentele cu care lucreaza;
- sa evite stationarea in spatiile comune si sa se deplaseze doar pe caile de circulatie asigurate de angajator.
Sursa: Inspectia Muncii
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<