Pentru contabili, prevenirea si combaterea spalarii banilor este o preocupare extrem de importanta. Contabilii au un rol crucial in asigurarea ca societatile cu care lucreaza respecta legea nr. 129/2019.
Prevenirea si detectarea spalarii banilor reprezinta o responsabilitate importanta pentru contabili, iar nerespectarea legilor in acest sens poate avea consecinte grave, inclusiv sanctiuni legale si daune ale reputatiei. Sanctiunile in cauza sunt prevazute negru pe alb in Legea nr. 129/2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si sunt aplicate cu strictete de organul de control specializat: Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB).
Aveti acum 5 proceduri editabile specifice gata scrise, in concordanta cu cele mai noi modificari legislative introduse de Legea nr. 101/202 si de O.U. G. nr. 43/2021! Click aici pentru detalii >>
Este vorba despre documente care dovedesc ca ati luat toate masurile pentru diminuarea riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului, conform Legii nr. 129/2019 cu modificarile si completarile ulterioare.
Aveti la dispozitie aceste proceduri deja redactate!
Ele sunt scrise impecabil de un colectiv de experti si va sunt oferite in format editabil, gata pentru a fi completate cu datele specifice activitatii dvs.! Le gasiti pe toate in lucrarea pe stick:
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor.
IMPORTANT!
Aceste proceduri tin cont de modificarile introduse prin O.U.G. nr. 111/2020, Legea nr. 101/2021, O.U.G. nr. 43/2021. Printre aceste modificari se numara introducerea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare, tranzactiile cu criptomonede, obligatiile privind beneficiarul real etc.
Ce obligatii va aduce Legea nr. 129/2019?
In cazul unui control, cum dovediti ca le-ati indeplinit?
Sunt foarte multe obligatiile pentru dvs. pe care le aduce Legea nr. 129/2019:
Vi le prezentam in continuare pe cele mai importante:
1. Trebuie sa raportati catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor tranzactiile suspecte, daca aveti motive rezonabile sa credeti ca:
bunurile provin din savarsirea de infractiuni sau au legatura cu finantarea terorismului;
persoana sau imputernicitul/reprezentantul/mandatarul acesteia nu este cine pretinde a fi;
2. Trebuie sa raportati catre Oficiu tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro. Si asta independent de existenta unor suspiciuni sau motive rezonabile de suspiciune.
Important!
Modelele celor 2 rapoarte de mai sus au fost modificate prin Ordinul presedintelui ONPCSB nr. 191/2023. Ordinul a fost publicat in M. Of. in 10 iulie 2023, dar va intra in vigoare la 7 noiembrie 2023, ceea ce inseamna ca, incepand cu aceasta data, utilizarea noilor modele va fi obligatorie.
3. Trebuie sa depuneti declaratia privind beneficiarul real al persoanei juridice, obligatoriu la inmatricularea firmei si ori de cate ori intervine o modificare!
4. Trebuie sa desemnati persoanelor cu responsabilitati in aplicarea Legii nr. 129/2019 si sa comunicati numele lor Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.
5. Trebuie sa stabiliti norme interne, mecanisme de control intern si proceduri de administrare a riscurilor de spalare a banilor.
Mai sunt numeroase alte obligatii, cum ar fi:
a) Obligatia de a aplica masurile de cunoastere a clientelei (art. 10-17);
b) Obligatia de a tine evidenta documentata a masurilor luate in vederea identificarii beneficiarilor reali (19)
c) Obligatia pastrarii documentelor care atesta aplicarea procedurilor de cunoastere a clientelei (art. 21) etc.
Lucrarea
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor va permite sa va indepliniti obligatia vizata cu precadere de inspectorii ONPCSB, anume aceea de la punctul 5 de mai sus, care va impune stabilirea unor proceduri de administrare a riscului de spalare a banilor.
Aceste proceduri constituie primul lucru pe care il verifica inspectorii pentru ca ele dovedesc fara dubiu ca ati acordat atentie respectarii prevederilor Legii nr. 129/2019. Vi le oferim redactate impecabil!
Cum arata aceste proceduri solicitate de inspectorii ONPCSB?
Sunt documente care atesta preocuparea dvs. pentru administrarea riscurilor de spalare a banilor si finantare a terorismului si care includ cel putin urmatoarele elemente:
a) masuri aplicabile in materie de cunoastere a clientelei;
b) masuri aplicabile in materie de raportare, pastrare a evidentelor si a tuturor documentelor conform cerintelor din prezenta lege si de furnizare prompta a datelor la solicitarea autoritatilor competente;
c) masuri aplicabile in materie de control intern, evaluare si gestionare a riscurilor, managementul de conformitate si comunicare;
d) masuri aplicabile in materie de protectie a personalului propriu implicat in procesul de aplicare a acestor politici, impotriva oricaror amenintari ori actiuni ostile sau discriminatorii;
e) instruirea si evaluarea periodica a angajatilor.
In lucrare gasiti:
1) Procedura privind cunoasterea clientelei
2) Procedura de administrare a riscurilor
3) Procedura de control intern, comunicare, management de conformitate
4) Procedura de protectie a personalului propriu implicat in procesul de aplicare a acestor politici
5) Politici de instruire si evaluare periodica a angajatilor
Foto: pixabay.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia <<