Regasiti mai jos ordinul nr. 840/2017 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991
Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Constatarea contraventiei prevazute la art. 41 pct. 2 lit. f) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si aplicarea amenzii stabilite de art. 42 alin. (1) din acelasi act normativ se fac de persoanele cu atributii de inspectie fiscala si de persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara, asa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012, precum si de personalul altor directii din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 2. - (1) Se imputernicesc persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara sa constate si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, ai caror conducatori au calitatea de ordonator principal de credite, in baza sesizarilor transmise de Directia de metodologie contabila institutii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
(2) Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice si structurile teritoriale de inspectie economico-financiara din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor transmite Directiei de metodologie contabila institutii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice o copie a proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si instiintari in cazul in care sunt formulate plangeri impotriva proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor transmise.
(3) in cazul in care, in termen de 3 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (7)-(9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor lua urmatoarele masuri:
a) Directia de metodologie contabila institutii publice emite decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, ai caror conducatori au calitatea de ordonator principal de credite, care nu au depus situatiile financiare la termen;
b) Directia de metodologie contabila institutii publice transmite deciziile emise institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati Directiei generale control financiar-preventiv, Directiei generale de programare bugetara si Directiei generale trezorerie si contabilitate publica, dupa caz;
c) Directia generala control financiar-preventiv si Directia generala de programare bugetara restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite;
d) Directia de metodologie contabila institutii publice transmite lista autoritatilor si institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati Directiei generale regionale a finantelor publice a municipiului Bucuresti - Activitatea de trezorerie si contabilitate publica la care acestea au deschise conturile;
e) Directia de metodologie contabila institutii publice emite decizii de deblocare a deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati dupa depunerea situatiilor financiare, decizii care se comunica institutiilor publice si directiilor prevazute la lit. b) si d)
Art. 3. - (1) Se imputernicesc persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara sa constate si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 unitatilor administrativ-teritoriale in baza sesizarilor transmise de serviciul/biroul Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti.
(2) Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice si structurile teritoriale de inspectie economico-financiara din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor transmite serviciului/biroului Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti, o copie a proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si instiintari in cazul in care sunt formulate plangeri impotriva proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor transmise.
(3) in cazul in care, in termen de 3 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (10) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor lua urmatoarele masuri:
a) directiile generale regionale ale finantelor publice si/sau administratiile judetene ale finantelor publice emit decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale unitatilor administrativ-teritoriale care nu au depus situatiile financiare la termen;
b) serviciul/biroul Sinteza si asisten?a elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti, transmite deciziile emise pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati atat unitatilor administrativ-teritoriale, cat si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile;
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia <<