Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Lexiroxi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Lexiroxi's Content

There have been 1000 items by Lexiroxi (Search limited from 05-January 08)



Sort by                Order  

#206036 zile concediu de odihna

Postat de Lexiroxi on 02 July 2009 - 12:32 PM in Arhiva

CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL pe anii 2007-2010
Art. 56. - (1) Salariatii au dreptul in fiecare an calendaristic la un concediu de odihna platit, de minimum 21 de zile lucratoare.
Art. 59. (5) Orice conventie prin care se renunta total sau in parte la dreptul la concediul de odihna este interzisa.
Art. 60. - (1) Concediul anual de odihna va putea fi fractionat la solicitarea salariatului; una din fractiuni va trebui sa fie de cel putin 15 zile lucratoare. Cealalta parte va trebui acordata si luata pana la sfarsitul anului in curs.
(2) Cand din motive neimputabile salariatului, acesta nu si-a efectuat integral concediul de odihna pe anul in curs, restul de concediu se va acorda pana la sfarsitul anului urmator, in perioada solicitata de salariat.
Acest lucru inseamna ca pe perioada in care CM de munca nu este intrerupt ci suspendat de drept ca in cazul concediului medical (adica intrerupe temporar si independent de vointa partilor prestarea activitatii), caz in care se incadreaza in prevederile Contractului Colectiv de munca, nu se considera ca reduce zilele de CO. Depinde si de prevederile contractului colectiv de munca la nivel de unitate, cititi aici si raspunsul la intrebarea „Suspendarea contractului afecteaza durata concediului de odihna?”



#245931 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Lexiroxi on 12 November 2011 - 10:05 PM in Cum poti deveni contabil

Vezi postareaMares Stefan, la 12 November 2011 - 11:34 AM, a spus:

Scuzele mele , dar dacă a conduce contabilitatea firmei până la întocmirea balanţei, mai pricep, deşi de multe ori am auzit eu unul încă nu am reuşit să pricep ce înţelegeţi prin "contabilitate primară" ?!
Dictionar contabil conta.ro:
contabilitate primara : inregistrarea documentelor primare in conturile aferente operatiunilor unei companii



#245945 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Lexiroxi on 13 November 2011 - 08:16 PM in Cum poti deveni contabil

scuze ptr. omisiunea linkului
http://www.conta.ro/...%20primara.html"]http://www.conta.ro/...%20primara.html

http://www.conta.ro/...ra.php?litera=c"]http://www.conta.ro/...ra.php?litera=c
Contabilitate : stiinta economica, ce are ca obiectiv principal inregistrarea operatiunilor efectuate intr-o intreprindere, a rezultatelor acestora, in vederea determinarii randamentului si utilitatii economice a activitatii desfasurate.
contabilitate primara: inregistrarea documentelor primare in conturile aferente operatiunilor unei companii
contabilitate sintetica :oglindeste mijloacele,sursele si procesele economice in expresie valorica sub aspectul continutului lor.
Contabilitatea de gestiune :denumita si analitica sau interna ale carei obiective fundamentale suntá: furnizarea tuturor informatiilor care pot contribui la determinarea analitica a costurilor, a preturilor de vanzare si la controlul rentabilitatii lor, furnizarea informatiilor necesare controlului conditiilor interne de exploatare.

nu merg linkurile directe, dar da o cautare eventual cu google



#252721 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de Lexiroxi on 21 February 2013 - 06:09 PM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la 04 December 2012 - 10:41 AM, a spus:

sa abordam pbl. cu maturitate / profesionalism cerand repararea masurii acolo unde ea este defecta si nu eliminarea ei cu totul !
masura se repara- se modifica- se corecteaza :smile:
Oficial MFP: Eventuale corectii ale sistemului de TVA la incasare s-ar putea aplica de la 1 aprilie

http://www.agerpres....-1-aprilie.html

„Eventuale corectii ale sistemului de plata a TVA la incasarea facturii s-ar putea aplica de la 1 aprilie, a declarat joi, la Conferinta Directorilor Financiari, secretarul de stat in Ministerul Finantelor Publice (MFP), Dan Manolescu.”
,,Deocamdata exista doar in analiza eventuale corectii care ar trebui aduse in legislatie, corelate cu modul in care functioneaza sistemul de TVA la incasare. Semnalele din mass-media sunt ca acest TVA la incasare creeaza probleme si incercam sa identificam modul in care putem corecta acest sistem pentru a nu crea probleme agentilor economici, pentru care s-a dorit sa fie un avantaj acest nou sistem”, a spus oficialul MFP.

Vezi postareaLexiroxi, la 04 December 2012 - 03:26 PM, a spus:

cand mai micii (CA < 500.000 de euro) producatori, comercianti, prestatori de servicii vor disparea de pe piata, va fi ca si in cazul impozitului forfetar, va fi prea tarziu sa se mai indrepte ceva; ....caz de eliminare de pe piata va fi lipsa unor clienti care vor prefera sa nu faca afaceri cu ei; deocamdata „cei mari” au posibilitatea sa aleaga, discriminatoriu, cu cine fac afaceri- nu va mai conta „calitatea produselor” ci doar „sistemul” pe care il aplica furnizorul, avand in vedere ca „cei mari” –chiar daca nu platesc imediat, isi vor deduce imediat TVA-ul la data Facturii daca furnizorul nu face parte din sistemul „TVA la incasare”;
"El a mentionat ca mass-media a relatat despre cazul unor mari companii care au renuntat sa mai lucreze cu companii mici, pentru a nu avea probleme de cashflow din cauza noului sistem de TVA."



#252298 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de Lexiroxi on 05 February 2013 - 08:15 PM in Arhiva

Vezi postareagigi, la 02 February 2013 - 06:52 AM, a spus:

eu nu cred, totusi, ca sistemu' asta cu "la incasare" nu se va scoate (abroga) in cateva luni dupa ce, probabil, statul isi va fi facut plinul (atunci vor zice ca... "la cererea oamenilor... de afaceri" :laugh: ... pentru a "sprijini" imm-urile :laugh: )...
sistemul nu se scoate, dar se modifica - sa vedem cum
MFP analizează modificarea sistemului de plată a TVA

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) analizează mai multe variante de modificare a sistemului de plată a TVA la încasarea facturii, introdus din ianuarie 2013, după semnalele primite de la mediul de afaceri şi consultanţii fiscali privind problemele cu care se confruntă firmele în aplicarea noilor reglementări, a declarat marţi pentru AGERPRES, secretarul de stat în MFP Dan Manolescu.
El a precizat că sunt în analiză două variante de lucru - sistemul de TVA la încasare să fie opţional nu obligatoriu sau să fie extins termenul de 90 zile la care TVA devine exigibilă, chiar dacă factura nu a fost încasată. De asemenea, MFP analizează şi o combinaţie între cele două variante.

,,Deocamdată există doar în analiză eventuale corecţii care ar trebui aduse în legislaţie, corelate cu modul în care funcţionează sistemul de TVA la încasare. Semnalele din mass-media sunt că acest TVA la încasare creează probleme şi încercăm să identificăm modul în care putem corecta acest sistem pentru a nu crea probleme agenţilor economici, pentru care s-a dorit să fie un avantaj acest nou sistem', a spus oficialul MFP.

Referitor la pachetul de modificări ale Codului Fiscal, intrate în vigoare de la 1 februarie, Manolescu a afirmat că ordonanţa de Guvern privind modificarea Codului Fiscal va intra în procedură parlamentară de aprobare, prilej cu care pot fi corectate o serie de aspecte semnalate de mediul de afaceri.

http://www.agerpres....lata-a-TVA.html



#251236 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de Lexiroxi on 03 December 2012 - 07:40 PM in Arhiva

Vezi postareadannad001, la 29 November 2012 - 03:27 PM, a spus:

ce ti-as mai da un avertisment :biggrin: ... asa de la mine pentru tine.
HA, HA, :laugh: nu poti sa-i dai niciun avertisment pt. ca „ne-a dat papucii” –chestia cu pantofii e „mortala”

Otilia, daca esti de acord cu mine ca ideea este buna dar punerea ei in practica este ... cum este, nu trebuie sa fi asa de dura cu cei care au imbratisat ideea si acum, dupa ce au vazut-o aplicata n-o mai vor deloc sau o vor schimbata radical- in bine bineinteles. :blush:
Si mai am un comentariu de facut: in contabilitate si in programare se poate transpune orice, dar, trebuie „sa stii”, sa cunosti corect evenimentul de transpus, iar daca nu sti nici nu te poti gandi la contabilitate, iar programele nu te fac sa cunosti ... :sad:



#251253 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de Lexiroxi on 04 December 2012 - 03:26 PM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la 04 December 2012 - 10:41 AM, a spus:

in concluzie, ce v-am spus pana acum si v-o spun in continuare sperand ca macar de data asta sa fiu inteleasa corect si fara sensibilitati cand chiar nu-i cazul, este asta :
zau, dragilor :smile:, haideti sa fim oameni seriosi, sa abordam pbl. cu maturitate / profesionalism cerand repararea masurii acolo unde ea este defecta si nu eliminarea ei cu totul !
intrutotul de acord cu tine, dar, cand mai micii (CA < 500.000 de euro) producatori, comercianti, prestatori de servicii vor disparea de pe piata, va fi ca si in cazul impozitului forfetar, va fi prea tarziu sa se mai indrepte ceva; primul caz de autoeliminare de pe piata va fi plata unui TVA in valoare mai mare la 90 de zile prin nededucerea TVA-ului la aceiasi data in caz de neplata; al doilea caz de eliminare de pe piata va fi lipsa unor clienti care vor prefera sa nu faca afaceri cu ei; deocamdata „cei mari” au posibilitatea sa aleaga, discriminatoriu, cu cine fac afaceri- nu va mai conta „calitatea produselor” ci doar „sistemul” pe care il aplica furnizorul, avand in vedere ca „cei mari” –chiar daca nu platesc imediat, isi vor deduce imediat TVA-ul la data Facturii daca furnizorul nu face parte din sistemul „TVA la incasare”; si dupa cum bine stim, marea majoritate a contabililor nu lucreaza pentru „cei mari” si nici nu vor putea cere mariri de salarii pentru munca stufoasa pe care o vor desfasura, din moment ce posibilii clienti se vor imputina; pentru ce au votat contabilii sistemul „TVA la incasare” stiind sau intuind ca volumul de munca va fi mai mare (ingreunat excesiv acum) ? sunt sigura ca s-au gandit ca, din pct. de vedere financiar, situatia lor se va imbunatati si se va stabiliza odata cu facilitatile fiscale pe care le vor obtine clientii lor prin aplicarea acestui sistem; aici exista o sensibilitate , in acest sens.



#251205 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de Lexiroxi on 29 November 2012 - 02:13 PM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la 29 November 2012 - 11:59 AM, a spus:

sincera sa fiu, mi s-ar parea ciudat sa votam acum impotriva unei masuri pe care ne-am dorit-o mult :blink: , dovada stau voturile de acum 2 ani ... doar daca acceptam ca atunci n-am stiut ce vrem ... ceea ce nu prea ne-ar face cinste dpv profesional fiindca ar spune despre noi ca peste 250 de contabili din circa 290 care au votat n-au avut nici un dram de minte cand au optat pt. TVA la incasare :smile: ! altfel spus, peste 80 % dintre contabili n-au fost in stare sa analizeze si sa inteleaga toate implicatiile metodologice si fiscale ale unei asemenea masuri, adica s-au cam dus cu "oistea-n gard " ! :blush2:
O-HO-HO ce dura esti :laugh: :rolleyes:
Intr-o democratie nu poti incalca chiar Directivele europene pe care chiar trebuie sa le aplici, sa le transpui; daca nu s-a tinut cont de opinii cand „TVA la incasare” a fost in dezbatere publica, nu cred ca de acum incolo se mai poate schimba ceva; ca de obicei, ideea a fost extraordinara, dar punerea ei in practica (pe care nu au stiut-o cei care au votat-o) lasa mult de dorit.
Nu ne mai raman decat cursurile de perfectionare care sa elucideze numeroasele situatii care vor aparea in practica; in privinta programelor, contabilii trebuie sa stie sa rezolve toate situatiile din practica si apoi sa aiba cerinte, programele nu „gandesc” si mai ales „nu raspund” pentru aplicarea corecta a sistemului „TVA la incasare”.
http://economie.hotn...tva-ncasare.htm



#215522 viza declaratia 101

Postat de Lexiroxi on 21 December 2009 - 08:45 PM in Arhiva

Citeaza

Dacă hârtia suportă orice - în speță orice număr de semnături și ștampile inventate de birocrați-, documentele electronice nu suportă decât o singură semnătură electronică. Prin urmare, este aproape imposibil din punct de vedere tehnic ca declarațiile online depuse la Fisc să fie avizate de consultanți. Pentru depunerea online, se completeaza un formular PDF-editabil și se adaugă o semnătură electronică - a celui mandatat de contribuabil să depună declarațiile fiscale.
Ei, inventeaza ei un sistem si pentru declaratiile depuse online sub semnatura electronica si anume depunerea unui exemplar si pe hartie (cu numarul de inregistrare de la online si semnatura si stampila consultantului fiscal), ca intocmirea Declaratiei 101 se face obligator si pe hartie, ca inca nu au aparut reglementari noi referitoare la depunerea declaratiei, in cazul in care nu se proroga termenul de avizare.



#219598 viza declaratia 101

Postat de Lexiroxi on 18 February 2010 - 11:06 PM in Arhiva

Ordonanta de modificare a Codului de procedura fiscala nu a fost aprobata inca, dar CCF-ul a publicat pe siteul lor Hotararea nr.8 din 2010 privind Normele de certificare a declaratiilor fiscale anuale.

Art.1. Definitii
b) Certificarea - reprezinta verificarea exactitatii si realitatii datelor inscrise in declaratiile fiscale, in concordanta cu prevederile legale, pe baza documentelor si informatiilor financiar – contabile si fiscale solicitate de catre consultantul fiscal si furnizate de Companie, date ce sunt reflectate in evidenta contabila a Companiei.
Verificarea exactitatii si realitatii datelor inscrise in declaratia anuala de impozit pe profit se va face prin sondaj si in limita unui prag de semnificatie asa cum este definit in prezentele norme. Certificarea declaratiei anuale de impozit pe profit nu presupune oferirea de solutii de optimizare fiscala.



#215132 viza declaratia 101

Postat de Lexiroxi on 11 December 2009 - 06:40 PM in Arhiva

Vezi postareageorge_v, la Nov 27 2009, 12:04 PM, a spus:

contractul de "certificare" intocmit de expertii contabili nu e certificavre ci intocmire si se realizeaza dupa incheiarea anului dupa "filozofia" auditului.
cred ca consultantii fiscali vor aplica norme de audit privind impozitul pe profit.se mai tine seama si de faptul ca clientul-persoana juridica, care are de intocmit 101, aplica 1752(sau whatever cum se mai numeste acuma)astfel incat are o raspundere pt situatiile financiare intocmite.
Declaratiile fiscale anuale - Formularul 101 - vor fi certificate obligatoriu, de la 1 ianuarie 2010, de catre un consultant fiscal, arata Codul de procedura fiscala valabil pentru anul viitor.

Potrivit legii, consultantul fiscal nu poate fi tras la raspundere pentru corectitudinea sumelor declarate de firma pe care o serveste in acest sens, pentru ca, la fel ca oricare altfel de consultant, raspunde de rezultatul muncii lui numai in fata clientului. Astfel, aproape toate firmele din Romania vor plati (nimeni nu stie cat) o simpla semnatura, dar una obligatorie.

http://www.money.ro/intern-1/mai-mor-busin...ant-fiscal.html



#214356 viza declaratia 101

Postat de Lexiroxi on 23 November 2009 - 08:13 PM in Arhiva

Incepand cu 1 ianuarie 2010 este obligatorie certificarea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit de catre un consultant fiscal, cu exceptia societatilor pentru care este obligatorie auditarea. Codul de procedura fiscala nu prevede sanctiuni pentru depunerea fara certificare a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, dar s-ar putea sa nu se poata depune, organul fiscal sa respinga Declaratia, sau, daca este expediata prin posta – sa nu fie luata in considerare daca nu este certificata.



#217176 viza declaratia 101

Postat de Lexiroxi on 20 January 2010 - 02:30 PM in Arhiva

Am citit raspunsul MF din Adresa.pdf, care desi are data din noiembrie, este inca actual (nu s-a schimbat nimic pana la aceasta data). Va reamintesc ca este vorba despre intocmirea si depunerea Declaratiei 101 in anul 2010. Codul de procedura fiscala prevede ca Declaratia 101 intocmita incepand cu 1.01.2010 poarta viza consultantului fiscal, daca nu se amana iar termenul de intrare in vigoare.



#216208 viza declaratia 101

Postat de Lexiroxi on 09 January 2010 - 06:45 PM in Arhiva

Pentru cineva care si-a luat o pauza de intrat pe net, tot la faza de "poate" am ramas? Nu s-a mai clarificat nimic?



#218320 viza declaratia 101

Postat de Lexiroxi on 03 February 2010 - 09:20 PM in Arhiva

Certificarea declarațiilor fiscale de către consultant, doar pentru firmele mari și mijlocii
Sursa:Mediafax – 02.02.2010
Certificarea de către consultantul fiscal a declarațiilor anuale de impozit pe profit va fi obligatorie numai pentru companiile mari și mijlocii, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență elaborat de Ministerul Finanțelor.
"Ținând cont de iminența primului termen de depunere a declarațiilor fiscale anuale, prin prezentul proiect de ordonanță de urgență se propune introducerea obligativității certificării de către un consultant fiscal a declarațiilor anuale de impozit pe profit numai pentru contribuabilii mari și mijlocii, cu excepția celor pentru care este obligatorie auditarea situațiilor financiare", se arată în nota de fundamentare a proiectului, care ar urma să modifice și să completeze Codul de Procedură Fiscală.
Contribuabilii care au efectuat plăți trimestriale achită până la 25 ianuarie 2010 o sumă egală cu impozitul calculat și evidențiat pentru trimestrul trei din 2009, urmând ca plata finală a impozitului pe profit pentru anul trecut să se facă până la 25 aprilie 2010, data limită pentru depunerea declarației privind impozitul pe profit.
Prin excepție, companiile care își definitivează până la 25 februarie închiderea exercițiului financiar depun declarațiile până la această dată.
De la 1 august 2009, companiile mijlocii sunt acele firme care au o cifră de afaceri cuprinsă între 6,7 milioane lei și 70 milioane lei. Companiile mari sunt societățile cu afaceri de peste 70 milioane de lei.
"De asemenea, pentru acești contribuabili (mari și mijlocii - n.r.), se propune introducerea obligativității certificării de către un consultant fiscal a declarațiilor prin care se corectează impozite, taxe, contribuții și alte sume ce constituie venituri ale bugetului general consolidat, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, precum și a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată", se mai arată în nota de fundamentare.
Potrivit Ministerului Finanțelor, unul din avantajele introducerii acestei obligativități provine din faptul că este certificată de către un specialist corectitudinea stabilirii impozitelor și taxelor, consultantul fiscal fiind reprezentantul intereselor contribuabilului în aplicarea corectă și eficientă a reglementărilor fiscale.
Totodată, măsura protejează contribuabilii de eventuale sancțiuni datorate unor erori și omisiuni în declarare (majorări de întârziere, sancțiuni contravenționale)
Pe de altă parte, unul din dezavantaje este costul suplimentar în îndeplinirea obligațiilor declarative impuse de lege.
Obligativitatea certificării declarațiilor fiscale anuale de către un consultant fiscal înaintea depunerii la organul fiscal a fost inițial introdusă în 2007 printr-o ordonanță de urgență, însă în anul următor aplicarea dispozițiilor a fost amânată pentru 1 ianuarie 2010. Potrivit legislației actuale, măsura trebuie aplicată de către toate companiile.



#241426 viza decl. 101 / topic 2011

Postat de Lexiroxi on 19 May 2011 - 09:48 PM in Arhiva

Modificare de la Finante: Se va elimina declaratia anuala de impozit pe profit
Ministerul Finantelor Publice (MFP) intentioneaza sa elimine declaratia anuala de impozit pe profit, a declarat joi, la o conferinta pe teme economice, Doru Dudas, director in cadrul MFP.
Aceasta masura va fi prevazuta in ordonanta anuala care modifica Codul Fiscal, urmand sa intre in vigoare din ianuarie 2012.

'Vrem sa eliminam o serie de declaratii, prin contopire. Vor ramane doar declaratiile trimestriale de impozit pe profit, care eventual sa contina si alte elemente, suficiente pentru stabilirea obligatiilor fiscale, a aratat reprezentantul MFP.
Sursa:capital.ro



#236672 viza decl. 101 / topic 2011

Postat de Lexiroxi on 05 February 2011 - 02:34 PM in Arhiva

Codul de procedura fiscala
Art. 83
Depunerea declaratiilor fiscale
(5) Declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de catre un consultant fiscal, in conditiile legii, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea. (se suspenda pana la 1 ianuarie 2010).
Organele fiscale preiau Declaratia 101 necertificata – daca asa decide societatea comerciala sa o depuna, dar exista obligativitatea de a fi cerificata de catre un consultant fiscal, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea.



#235578 viza decl. 101 / topic 2011

Postat de Lexiroxi on 18 January 2011 - 10:04 PM in Arhiva

Vezi postareatorok mihaiela, la Jan 18 2011, 08:02 PM, a spus:

mai trebuesc vizate de un consultant fiscal , declaratiile 101 ? ...sau se primesc si fara viza .... multumesc
Daca depui Declaratia 101 on-line sigur nu o vizezi!



#240425 viza decl. 101 / topic 2011

Postat de Lexiroxi on 14 April 2011 - 02:14 PM in Arhiva

Declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de catre un consultant fiscal incepand cu 1 ianuarie 2013.
OUG 35/30.03.2011 pentru stabilirea unor masuri in domeniul realizarii programelor de interes. public sau social, al indeplinirii obligatiilor fiscale si al functionarii optime a institutiilor statului, precum si pentru aplicarea unitara a dispozitiilor legale, publicata in MO 253/1104.2011
Art. II. -
Aplicarea prevederilor art. 83 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda pana la 1 ianuarie 2013.



#259349 vinzare en gross si en detail in aceeasi locatie

Postat de Lexiroxi on 22 December 2013 - 01:25 PM in CONTABILITATE STOCURI

Vezi postareaxpt, la 20 December 2013 - 09:22 AM, a spus:

- comert en gros este " – activitatea desfășurată de comercianții care cumpără produse în
cantități mari în scopul revânzării acestora în cantități mai mici altor comercianți sau utilizatori profesionali și colectivi"
- comert en detail "– activitatea desfășurată de comercianții care vând produse, de regulă, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;"

Problema este: cum putem sa facem vinzari catre populatie dar sa existe in acelasi timp si posibilitatea de a negocia preturile ?
aplica discount pe Factura, reducand valoarea de vanzare



#246105 Verificare inregistrare contract individual de munca

Postat de Lexiroxi on 18 November 2011 - 08:07 PM in Arhiva

cf. HG500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal sau copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal. Termenul de eliberare a acestor documente este de cel mult 15 zile de la data solicitarii.



#181792 venituri si cheltuieli

Postat de Lexiroxi on 11 September 2008 - 09:21 AM in Arhiva

Vezi postareacristianamatache, la Sep 11 2008, 05:39 AM, a spus:

Eu am situatia asta la un produs. Una dintre colegele mele nu a stiut ca o factura reprezinta de fapt un produs, ci a crezut ca este o cheltuiala (de fapt asta si scria pe factura - programare cd produs). Acum trebuie sa stornez facturile din lunile iulie si august dar cu data de septembrie.
Se pot considera si servicii, daca aventi contract sau licenta pentru realizarea programelor:
Codul fiscal:
ART. 129
(3) Prestarile de servicii cuprind operatiuni cum sunt:
b) transferul si/sau transmiterea folosintei drepturilor de autor, brevetelor, licentelor, marcilor comerciale si a altor drepturi similare;
Norme metodologice:
(9) In sensul art. 129 din Codul fiscal, sunt considerate prestari de servicii urmatoarele:
a) furnizarea de programe informatice software standard prin internet sau prin orice alta retea electronica si care este in principal automatizata necesitand interventie umana minima, fiind un serviciu furnizat pe cale electronica, conform art. 1251 alin. (1) pct. 26 din Codul fiscal;
b) furnizarea de licente in cadrul unui contract de licenta privind programele informatice software, care permite clientului instalarea programului software pe diverse statii de lucru, impreuna cu furnizarea de programe software standard pe discheta sau pe un alt purtator de date, conform art. 129 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal.
c) furnizarea de programe informatice software personalizat, chiar si in cazul in care programul software este furnizat pe discheta sau pe un alt purtator de date. Programul software personalizat reprezinta orice program software creat sau adaptat nevoilor specifice ale clientilor, conform cerintelor exprimate de acestia.



#198319 Venituri inregistrate in avans cf contract

Postat de Lexiroxi on 02 April 2009 - 01:50 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Cred ca s-au referit la modul cum sunt evidentiate veniturile in balanta, probabil ca nu folosesti contul 411, evidenta fiecarui client pe analitice:
411=%
704
4427
ci folosesti inregistrarea
5311=%
704
4427

Sau nu ai intocmit in contabilitate Scadentarul pentru contracte, prevazut de Lg. 469/09.07.2002 MO 529/19.07.2002 privind unele masuri pentru intarirea disciplinei contractuale.



#248496 Venituri in avans

Postat de Lexiroxi on 13 March 2012 - 10:44 PM in Arhiva

pentru factura de prestari servicii in avans
411=%
419
4427
5121/5311=411
419=411 lichidarea avansului



#264019 venituri din freelancing

Postat de Lexiroxi on 28 August 2014 - 02:27 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

o modalitate este depunerea Declaratiei 201 – Declaratie privind veniturile din strainatate, care se depune de catre persoanele fizice romane cu domiciliul in Romania, care au obtinut in anul trecut venituri din strainatate, din activitati independente sub forma drepturilor de proprietate intelectuala – incadrarea activitatatii freelancer
declaratia se depune pana la 25 mai pentru veniturile realizate in anul precedent, insotita de documentele justificative din care sa rezulte incasarea veniturilor- extrasele de cont respective; Anaf intocmeste declaratia de impunere a impozitului pe venit de plata si calculeaza din oficiu impozitul de sanatate- CASS; ptr. pensii- CAS trebuie depusa Declaratia 600 – privind venitul asigurat la sistemul public de pensii

Codul fiscal
ART. 40 Sfera de cuprindere a impozitului
(1) Impozitul prevazut in prezentul titlu, denumit in continuare impozit pe venit, se aplica urmatoarelor venituri:
a) in cazul persoanelor fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, veniturilor obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei;




Cometa SQL