Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
viza declaratia 101 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


viza declaratia 101

183 replies to this topic

#41 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 27 November 2009 - 12:04 PM

contractul de "certificare" intocmit de expertii contabili nu e certificavre ci intocmire si se realizeaza dupa incheiarea anului dupa "filozofia" auditului.


cred ca consultantii fiscali vor aplica norme de audit privind impozitul pe profit.se mai tine seama si de faptul ca clientul-persoana juridica, care are de intocmit 101, aplica 1752(sau whatever cum se mai numeste acuma)astfel incat are o raspundere pt situatiile financiare intocmite.


se vorbeste de directiva EU privind comerciantii care au cifra de afaceri sub 1 mil. pare normal si natural ca asociatiile familiale, intr individuale, pfa etc sa-si tine scriptele in special pt scopuri fiscale. in italia,spania, germania,exista consultanta fiscala, consultantul e ca un notar care arhiveaza si prelucreaza datele primite pentru scopuri fiscale.



#42 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 27 November 2009 - 12:31 PM

Fiecare raspunde pentru felia lui ! (bineinteles fiecare trebuie sa stie care este felia lui in functie de legislatie) nu este obligatoriu ca fiecare sa isi deschida firma (daca contribuabilul respectiv realizeaza ca pentru a functiona prin firma "face fata cu greu fiscalitatii acerbe"), sunt si alte posibiliti legale pentru a desfasura o activitate economica si ramane la latitudinea acestuia sa aleaga forma sub care va functiona, avand in vedere marimea afacerii.
In alta ordine de idei, nu cred ca subiectul de baza al acestui topic se refera la posibilitatea consultantilor existenti de a certifica declaratia 101 pentru societatile ramase, cat, intrebarea retorica : ce face consultantul fiscal ca sa vizeze aceasta declaratie 101 ?!? avand in vedere aspectele prezentate de participantii la acest topic, inclusiv "aspectul "material" al problemei, care iar nu este de neglijat. pentru multe firme" - si care de fapt este problema cea mai arzatoare.
Referitor la lipsa de timp....cum am precizat anterior este o problema de organizare din partea firmelor pentru incheierea contractelor cu un consultant fiscal in ceea ce priveste asa mult discutata certificare a D 101. In mod sigur nu este problema consultantilor fiscali imposibilitatea depunerii D 101 in termenul legal, asta e legislatia in conformitate cu CE, noi avem obligatia de a o respecta doar, avem si dreptul de a contesta, de a modifica legile dar in timp util.
In ceea ce priveste ideea de baza a acestui topic : ce face consultantul fiscal ? si pentru ce se plateste ? Menirea consultantului fiscal nu se refera numai la certificarea acestei declaratii. Este doar of-ul ca se impune apelarea la un independent - care nu accepta presiuni din partea patronilor. Partea privata doreste doar facilitati fiscale, statul vrea sa verifice cum partea privata si-a exercitat dreptul de a beneficia de facilitatile respective.




#43 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 27 November 2009 - 02:38 PM

Vezi postareanemrac, la Nov 27 2009, 12:31 PM, a spus:

... statul vrea sa verifice cum partea privata si-a exercitat dreptul de a beneficia de facilitatile respective.
Si pentru asta pune firma sa plateasca, nu-i ajung cei 2 mil. de functionari ...



#44 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 27 November 2009 - 03:03 PM

Vezi postareanemrac, la Nov 27 2009, 12:31 PM, a spus:

Partea privata doreste doar facilitati fiscale, statul vrea sa verifice cum partea privata si-a exercitat dreptul de a beneficia de facilitatile respective.
cine beneficiaza de facilitati fiscale, de fapt..., care facilitati fiscale???
poate aceasta "minunatie" de forfetar pe care trebuie sa-l plateasca si cei care au pierdere, sau faptul ca de la 01.01.2010 toti vom face plati anticipate la impozitul pe profit...
scuze daca sunt :pullhair: dar prea ma "ambalez" cand vad cate idiotenii mai debiteaza guvernantii nostrii.

Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 27 November 2009 - 03:05 PM




#45 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 02 December 2009 - 09:12 AM

Vezi postareaFlorin_76, la Nov 26 2009, 10:13 PM, a spus:

De vizat declaratiile 101 la consultanti fiscali nu le dau decat daca imi verifica absolut toate actele firmei si raspunde pentru depunerea declaratiei 101. ( nu ca la bilanturi , unde ca economist nu am contract de munca ( si apelez la un expert , care stiind cum lucrez mi le vizeaza fara sa faca un semiaudit)).
Florin, nici auditul nu se face verificand absolut toate actele firmei! Ce spun normele de audit : "Auditul se realizeaza conform Standardelor Internaționale de Audit. Aceste standarde precizeaza ca auditul trebuie sa fie planificat și realizat în scopul de a obține o asigurare rezonabila ca situațiile financiare nu comporta anomalii semnificative. Un audit consta în a examina, pe baza de sondaje, elementele probante care sa justifice sumele și informațiile conținute în situațiile financiare. Auditul furnizeaza o baza rezonabilapentru exprimarea opiniei."
Auditul este obligatoriu pt. firmele care indeplinesc criteriile de marime precizate in Ord. 1752/2005 (inca in vigoare). Aceste firme nu au avut incotro in ceea ce priveste plata unui auditor/firme de audit pt. auditarea situatiilor financiare; pur si simplu au trebuit sa respecte legea! Asa cum vad eu lucrurile, este la fel si in cazul vizei pe declaratia 101 : daca exista o lege....O.K., recunosc ca diferentele sunt semnificative : auditarea se face in cazul firmelor mari, in timp ce vizarea declaratie 101 trebuie facuta de toate firmele, inclusiv cele pt. care aceasta este inca o povara financiara majora...Dar daca traim in Romania.... :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de mariana07: 02 December 2009 - 09:16 AM




#46 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 December 2009 - 10:20 PM

Stiu asta cum e cu auditul, dar ma deranjeaza enorm ca firmele sunt obligate sa suporte tot ce ii trece guvernului prin cap ca sa mai dea o lege, fiindca un consultat fiscal intre a refuza sa vizeze o declaratie si a nu primi bani pentru munca depusa si a viza declaratia 101 ca sa isi ia si bani nu stiu sigur ce ar alege ( exclud aici fraudele enorme din unele acte ci ma refer doar la micile " prostioare" care se mai baga pe firma ( un tv, congelator etc ( astea cu sume mai rezonabile )).



#47 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 07 December 2009 - 08:38 AM

Si de ce sa decontez televizorul, congelatorul ? ce daca au valori rezonabile ? in codul fiscal NU precizeaza ca sint deductibile DACA sint rezonabile CI DACA sint in scopul activitatii !!!!Aici e problema !



#48 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2009 - 11:14 AM

Legat de TV, adica cum sa nu-l recunosc ca si cheltuiala ,cand pt. el sunt chiar obligata sa platesc taxa lunar? In plus pot argumenta ca pt. relaxarea angajatilor in pauza de masa se uita la TV.
Am char cabinete stomatologica unde au TV pt. clienti



#49 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2009 - 01:28 PM

corect, Doina !

cu congelatorul e mai nasol, depinde de activitatea firmei. de regula, intr-o firma care nu are alim. publica, magazine alim., d-astea, un frigider si un aragaz pot fi lesne justificate prin faptul ca acolo isi tine personalul mancarea/pe el isi incalzeste mancarea de acasa, se face cafeaua, ceaiul. conditia majora e ca obiectul sa existe efectiv in firma si tipul/modelul de aragaz sa fie acelasi cu cel acte, astfel incat la o verificare sa nu fie nici un fel de diferenta din acest pdv.



#50 cornel1979

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 10 December 2009 - 03:45 PM

dragilor,

tocmai am primit raspunsul de la fisc. declaratia 101 aferenta anului 2009 trebuie vizata de catre un consultant fiscal.

sa vedem pe criza asta ce patroni vor mai dori sa mai plateasca si acest fee suplimentar :(



#51 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 December 2009 - 11:15 PM

Raspunsul imi apare in continuare neclar: declaratia trebuie semnata de un consultant fiscal sau doar de un consultant fiscal?
Ti-am fi recunoscatori daca ne-ai atasa raspunsul ca sa ne lamurim asupra exprimarii si sa putem s-o aratam clientilor nostrii.
Daca poti sa o scanezi si sa o atasezi. Daca nu, sa postezi doar continutul.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#52 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 11 December 2009 - 10:04 AM

Consultantul fiscal devine obligatoriu in 2010 [10-Dec-2009]


De anul viitor, firmele trebuie sa ia avizul unui consultant fiscal pentru declaratiile anuale pe profit, chiar daca acestea au fost intocmite sau verificate, in prealabil, de un expert contabil.
Dupa amanari succesive, prevederea care obliga toate persoanele juridice sa obtina certificarea declaratiei anuale pe profit, respectiv formularul 101, de catre un consultant fiscal va intra in vigoare din 2010, potrivit modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 52 din 2009. Astfel, peste 660 de mii de firme inregistrate ca platitoare pe profit vor trebui sa apeleze la serviciile a circa 2.000 de consultanti fiscali activi. Exceptie de la aceasta regula vor face companiile pentru care este obligatorie auditarea. In aceasta categorie intra societatile de interes public cum ar fi bancile, societatile de leasing, de asigurare, de valori mobiliare, dar si cele care indeplinesc cumulat criterii referitoare la un anumita valoare a activelor, cifrei de afaceri si numarului de angajati.
Potrivit reprezentantilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), scopul principal al acestei reglementari este sa reduca erorile din declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice. In acest mod, sunt evitate depunerea ulterioara a unor declaratii rectificative, dar si eventuale sanctiuni, cum ar fi majorarile de intarziere, amenzile contraventionale, in caz de completare eronata a declaratiei sau de depasire a termenului de declarare. Primul termen de depunere a declaratiilor fiscale anuale pe profit este 5 februarie. In aceasta prima etapa se incadreaza companiile care isi definitiveaza pana la aceasta data inchiderea exercitiului financiar anterior, organizatiile nonprofit. Insa, majoritatea firmelor depun declaratia anuala de impozit pe profit pana pe 15 aprilie.

Fara sanctiuni pentru lipsa avizului


Codul de procedura fiscala prevede sanctiuni pentru companiile care nu depun declaratiile, nu insa si pentru lipsa certificarii. Dar este posibil ca, la depunere, organele fiscale sa respinga formularele fara avize. Pe de alta parte, reprezentantii Fiscului spun ca, in acest moment, sunt necesare clarificari si proceduri de lucru referitoare la certificarea declaratiilor fiscale, precum si la raspunderea consultantului fata de informatiie contabile pe care le preia atunci cand recalculeaza obligatiile fiscale.

Servicii controversate

Certificarea declaratiilor fiscale anuale a fost introdusa pentru prima data in Codul de procedura fiscala in 2007, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2008. Intrucat masura a fost considerata controversata sau chiar abuziva, a fost amanata de cateva ori. Disputa pe marginea acestei reglementari a fost generata, pe de o parte, de nemultumirea companiilor, iar pe alta de cea a expertilor contabili.

Mediul de afaceri a cerut eliminarea prevederii, motivand ca Fiscul transfera, astfel, o parte din costurile sale - de verificare a declaratiilor - catre firme, desi acestea folosesc deja - contra cost, evident - serviciile contabililor si ale expertilor contabili. In acelasi timp, expertii contabili au justificat ca masura nu ajuta firmele, ci doar recent infiintata profesie de consultant fiscal, care ar avea nevoie de obiectul muncii.

Procedura de avizare a declaratiilor, limitele raspunderii pentru companie, expert contabil si consultant fiscal ar trebui lamurite pana la aplicarea acestei prevederi.

15 aprilie este termenul-limita pana la care societatile comerciale au obligatia sa depuna declaratia fiscala anuala, potrivit reglementarilor legale

Aceasta postare a fost editata de doiny: 11 December 2009 - 10:08 AM




#53 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 11 December 2009 - 10:13 AM

http://www.curierulnational.ro/Finante%20B...rtilor+contabil

Din cele de mai sus , rezulta ca
pentru depunerea declaratiilor on line, nu exista sanctiune pentru lipsa certificarii.



#54 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 11 December 2009 - 10:24 AM

Vezi postareacabinet, la Nov 27 2009, 12:03 PM, a spus:

Atatea certuri si controverse pentru ce? Eu nu sunt nici expert contabil nici consultant fiscal, doar slujbas. Am vazut cum vizeaza expertii contabili bilanturile (contract, ca intocmesc bilantul dupa balanta din 31.12.....bla bla =fara raspundere) . La fel o sa certifice si consultantii D 101 dupa D 100 si balanta = fara raspundere .
= bani sa faca amandoua categoriile = nu trebe sa va mai contrati , sunteti in aceeasi oala
se pare ce da....



#55 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 11 December 2009 - 06:40 PM

Vezi postareageorge_v, la Nov 27 2009, 12:04 PM, a spus:

contractul de "certificare" intocmit de expertii contabili nu e certificavre ci intocmire si se realizeaza dupa incheiarea anului dupa "filozofia" auditului.
cred ca consultantii fiscali vor aplica norme de audit privind impozitul pe profit.se mai tine seama si de faptul ca clientul-persoana juridica, care are de intocmit 101, aplica 1752(sau whatever cum se mai numeste acuma)astfel incat are o raspundere pt situatiile financiare intocmite.
Declaratiile fiscale anuale - Formularul 101 - vor fi certificate obligatoriu, de la 1 ianuarie 2010, de catre un consultant fiscal, arata Codul de procedura fiscala valabil pentru anul viitor.

Potrivit legii, consultantul fiscal nu poate fi tras la raspundere pentru corectitudinea sumelor declarate de firma pe care o serveste in acest sens, pentru ca, la fel ca oricare altfel de consultant, raspunde de rezultatul muncii lui numai in fata clientului. Astfel, aproape toate firmele din Romania vor plati (nimeni nu stie cat) o simpla semnatura, dar una obligatorie.

http://www.money.ro/intern-1/mai-mor-busin...ant-fiscal.html



#56 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 11 December 2009 - 07:03 PM

stie cineva detaliat cum functioneaza consultanta fiscala in spania/italia/germania?

cred ca e destinata acelor comercianti (persoane fizice dar si cu personalitate juridica) care au dimensiune mica si

NU au compartiment financiar.

Aceasta postare a fost editata de george_v: 11 December 2009 - 07:05 PM




#57 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 18 December 2009 - 12:43 PM

Cum scapi de obligația de a plăti un consultant fiscal



Internetul a ajuns o piedică în monopolul consultanților fiscali, cărora statul le-a dat pe mână, prin lege, afaceri de zeci de milioane de euro.

Din 2010, toate declarațiile privind impozitul pe profit depuse de firme trebuie să fie certificate de un consultant fiscal, potrivit modificărilor aduse în 2007 la codul de procedură fiscală. La 660.000 de firme plătitoare de impozit, cei 2.000 de consultanți fiscali ar putea avea venituri de 31 de milioane de euro pe an, în condițiile unui tarif de 200 de lei pentru avizarea unei declarații.

Însă, când a introdus obligația certificării de către consultanții fiscali, legiuitorii de la ANAF au pierdut din vedere un lucru: declarațiile se pot depune și online.

Depunerea online- portiță pentru ocolirea legii

Dacă hârtia suportă orice - în speță orice număr de semnături și ștampile inventate de birocrați-, documentele electronice nu suportă decât o singură semnătură electronică. Prin urmare, este aproape imposibil din punct de vedere tehnic ca declarațiile online depuse la Fisc să fie avizate de consultanți. Pentru depunerea online, se completeaza un formular PDF-editabil și se adaugă o semnătură electronică - a celui mandatat de contribuabil să depună declarațiile fiscale.

Prin urmare, Fiscul are de ales în 2010 între a permite depunerea electronică a declarațiilor, caz în care s-ar încălca obligațiile privind obținerea unui aviz de la consultanții fiscali și anularea sistemului de depunere online a declarațiilor fiscale. Astfel, ar arunca România cu trei ani în urmă - din punct de vedere al procedurilor administrative și ar încălca un alt act normativ, privind implementarea sistemului electronic național (HG 862/2009).

Reprezentanții ANAF nu au putut, nici după trei zile, să formuleze un punct de vedere oficial la o solicitare capital.ro privind depunerea electronică și avizul consultanților.

Angajații de la call-centerul pentru asistența contribuabilului din cadrul ANAF susțin însă că: “într-adevăr, declarațiile trebuie să aibă avizul consultantului fiscal, ceea ce nu se întâmplă în varianta online, dar, pe de altă parte, sistemul funcționează în continuare”. Aceștia ne-au sugerat să urmărim legislația în domeniu, deoarece ar trebui să apară modificări care să reglementeze incompatibilitatea dintre depunerea electronică a declarațiilor și obligativitatea unui aviz de la consultanți. “Dar până acum nu s-a auzit nimic”, a mai spus o angajată de la Asistența Contribuabililor.

Scăpări legislative- amenzi doar pentru autorități

Dacă vor opta pentru depunerea online a declarațiilor, firmele ar putea să economisească între 200 și 500 de lei, cât sunt onorariile consultanților fiscali pentru avizarea declarațiilor. În cazul contribuabililor care nu au certificarea de consultanții fiscali, nu sunt prevăzute sancțiuni. Singura posibilitate coercitivă este ca angajații de la administrația financiară să nu primească documentele, caz în care s-ar aplica amenzile pentru nedepunerea declarațiilor).

În varianta în care s-ar închide sistemul de depunere electronică a declarațiilor s-ar încălca prevederile unei hotărâri de guvern privind informatizarea administrației.

“Instituțiile și autoritățile administrației publice prevăzute în anexa nr. 2 au obligația de a accepta declarațiile depuse de către orice contribuabil prin Sistemul Electronic Național, ca singură modalitate legală de transmitere în format electronic a acestora”, se arată în HG 862/2009. În anexa 2, apare și Ministerul Finațelor, cu declarația privind impozitul pe profit. Actul normativ citat prevede și sancțiuni pentru instituțiile publice care nu se conformează: amenzi între 5.000 și 10.000 de lei.

Reamintim că, din 2010, toate firmele (cu excepția micro-întreprinderilor) sunt obligate să obțină avizul unui consultant fiscal pe declarația 101 privind impozitul pe profit, afererentă rezultatelor financiare din 2009. Termenul de depunere a declarației este 15 aprilie pentru majoritatea firmelor. Există și excepții: termen limită pe 15 februarie în cazul ONG-urilor și al firmelor care au finalizat închiderea exercițiului.



#58 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 18 December 2009 - 02:15 PM

Vezi postareadoiny, la Dec 18 2009, 12:43 PM, a spus:

Singura posibilitate coercitivă este ca angajații de la administrația financiară să nu primească documentele, caz în care s-ar aplica amenzile pentru nedepunerea declarațiilor).

Nu au voie sa nu primeasca declaratiile . Se cheama abuz in functie. Si nici formularul nu cere semnatura unui consultant fiscal.
vioreld



#59 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 18 December 2009 - 02:18 PM

Din cate tin eu minte, parca , la inceputul lui 2008 , nu se primeau la administratii declaratiile 101 pe acest motiv, lipsa viza consultant.
Sustineau ca asa au ordin de serviciu de la seful administratiei .



#60 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 21 December 2009 - 08:45 PM

Citeaza

Dacă hârtia suportă orice - în speță orice număr de semnături și ștampile inventate de birocrați-, documentele electronice nu suportă decât o singură semnătură electronică. Prin urmare, este aproape imposibil din punct de vedere tehnic ca declarațiile online depuse la Fisc să fie avizate de consultanți. Pentru depunerea online, se completeaza un formular PDF-editabil și se adaugă o semnătură electronică - a celui mandatat de contribuabil să depună declarațiile fiscale.
Ei, inventeaza ei un sistem si pentru declaratiile depuse online sub semnatura electronica si anume depunerea unui exemplar si pe hartie (cu numarul de inregistrare de la online si semnatura si stampila consultantului fiscal), ca intocmirea Declaratiei 101 se face obligator si pe hartie, ca inca nu au aparut reglementari noi referitoare la depunerea declaratiei, in cazul in care nu se proroga termenul de avizare.






Similar Topics Collapse

24 useri citesc topicul

0 membri, 24 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL