Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 09-January 08)



Sort by                Order  

#164989 declaratie somaj

Postat de GeForce on 05 March 2008 - 11:10 AM in Arhiva

Pentru declaratii trimise online la somaj, mai trebuiesc trimise si cele pe suport hartie (listate la imprimanta) sau e de ajuns numai cele in format digital (electronic)?



#157103 Declaratii fiscale

Postat de GeForce on 07 January 2008 - 03:50 PM in Arhiva

http://www.afm.ro/main/venituri_stuf/infor...urse_mobile.pdf



#164190 Declaratii fiscale

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 08:52 PM in Arhiva

Ma scuzati ca intervin , insa termenul de depunere al D101 la Fisc este 15/02 sau 15/04, in functie de tipul de platitor de impozit pe profit!
Deasemenea pentru toti platitorii de impozit pe profit incepand din acest an, D100 si D102 se depun lunar! Numai platitorii de impozit pe venitul microintreprinderilor depun trimestrial! :tongue:



#147132 Dividende

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 10:39 PM in Arhiva

Ce legatura are faza aceasta cu 6 luni + penalitati cu problema abordata mai sus. Nu cred ca daca asociatul nu a dorit sa-si i-a dividendele sau nu a avut bani societatea ca sa ii plateasca aceste dividende, dupa ce s-a achitat impozitul pe dividende distribuite PF, sumele sa le lase la dispozitia societatii pana cand considera necesar sa le ridice.
Revenind la subiectul primei postari din acest topic, daca asociatul a luat diverse produse din firma si a decis de comun acord cu ceilalti asociati ca plata acestora sa fie efectuata din dividendele pe care le are de ridicat pe anul 2006 e corect si firesc din partea lui. Totusi treaba contabilului este putin mai complicata in sensul ca pentru acesta operatiune trebuie sa faca mai multe inregistrari contabile:
457=5311 - D.P. sau Stat de repartizare dividende, in care sa se specifica valoarea dividendelor distribuite respectivului asociat, care valoare trebuie sa fie egala cu valoarea de vanzare a produselor livrate acestuia;
4111=707 + 4427 - emiterea facturii pentru produsele livrate + TVA aferent acestora;
5311=4111 - incasare c-val. factura (pentru PF incasarile in numerar pot fi mai mari de 5000 lei, deoarece nu sunt PJ, si deci nu sunt limitate).



#148105 Dividende neachitate asociatilor

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 12:41 PM in Arhiva

Treci suma din 457 in 4551 si mai faci si documentatie pe care sa o trimiti la Oficiul pentru Spalarea Banilor, daca suma e mai mare de 10000 euro. Te complici mult. Lasa-i in 457 ca stau bine acolo si cand ai bani ii platesti fie din banca, fie din casa, pe etape.



#148159 Dividende neachitate asociatilor

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 07:37 PM in Arhiva

E bine si asa cu analitice. Eu nu folosesc analitice, ci la finalul anului, daca am dividende neridicate de asociati, virez impozitul pe dividende distribuite PF, la bugetul de stat, si las suma in ct. 457. Apoi in anul N+1, cand fac Declaratia 205, trec in ea persoanele care au luat dividende in anul N. :smile:
Problema referitoare la declararea tranzactiilor cu numerar mai mari de 10.000 euro catre Oficiul Spalarii Banilor, se referea la dividendele lasate de asociati si trecute ca aport in firma. Daca la momentul respectiv are in ct. 457 sume mai mari de 10.000 euro si decide printr-o decizie interna trecerea acestora in ct. 4551, ca si sume la dispozitia societatii lasate de asociat, in termen de 24 ore de la producerea acestei inregistrari, trebuie notificat Oficiul. La acest aspect m-am referit eu.



#155814 docum. necesare evidentei mijl. fixe

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:19 AM in Arhiva

Fisa mijlocului fix se gaseste la librarie - papetarie. Este un carton de dimensiuni A5, in care sunt trecute diverse elemente referitoare la mijlocul fix respectiv. :smile:
Amortizarea se calculeaza in baza unui scadentar intocmit la receptia mijlocului fix, pentru fiecare luna in parte. Acest scadentar se intocmeste avand la baza Codul Clasificatiei Mijlocelor Fixe, unde este trecuta durata de amortizare a mijlocului fix in functie de categoria la care se incadreaza. Amortizarea mijlocului fix incepe din luna imediat urmatoare celei in care a fost achizitionat.



#163835 Documente livrare bunuri prin intermediar

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 01:29 AM in Arhiva

Vezi postareanico_ro, la Feb 23 2008, 08:24 PM, a spus:

2. Intermediarul Z sa faca NIR in baza avizului ca sa se incarce in gestiune cu cantitatea totala iar apoi el sa livreze sa zicem in 4 transe saptamanale de cate 2.500 buc. catre Z pe baza de avize de insotire in care de asemenea sa se faca mentiunea ca "nu se factureaza" (la prima livrare din comanda Y primeste si factura emisa de X). Mentionez ca Z ii factureaza lui Y doar contravaloarea transportului si depozitarii temporare.
In aceasta ecuatie a ta ai omis faptul ca receptia unor produse pe baza de aviz se face atat cantitativ cat si valoric. NIR nu se poate face doar cantitativ sau doar valoric! OMFP 1850/2004



#163850 Documente livrare bunuri prin intermediar

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 01:29 PM in Arhiva

Proces verbal de predare-primire produse! Scrisoare de transport!



#163834 Documente livrare bunuri prin intermediar

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 01:20 AM in Arhiva

X ii emite lui Y la fiecare data cand livreaza marfuri (prin intermediul lui Z) Aviz de insotire a marfurilor. La sfarsitul lunii, in baza avizelor emise catre Y, X va intocmi factura pe toata cantitatea de produse livrate in perioada respectiva.



#157094 Drept de administrare si de semnatura

Postat de GeForce on 07 January 2008 - 03:26 PM in ONG

Da, desigur, in baza unei procuri din partea persoanei cu atributiuni de conducere. Procura trebuie sa fie autentificata de un notar, iar daca este in limba straina trebuie sa fie si tradusa de un traducator autorizat.



#164379 dreptul de a munci

Postat de GeForce on 28 February 2008 - 08:53 AM in Arhiva

Atat 1) cat si 2) se pot efectua de catre un contabil cu studii economice superioare, incadrat in firma, pe baza de contract individual de munca.
ART.10, Legea 82/1991. :tongue:
Nu am atestat de Expert contabil, auditor sau consultant fiscal si imi desfasor f. bine activitatea in continuare. Am studii superioare economice.



#139774 Dreptul la CO

Postat de GeForce on 14 August 2007 - 02:14 PM in Arhiva

Propun spre dezbatere o problema des intalnita in Romania, si anume dreptul angajatilor la concediu de odihna, conform Codului Muncii, actualizat. Daca intr-un an de zile calendaristic un angajat are dreptul la 21 de zile concediu, din care 15 zile trebuie sa fie concediu de odihna neintrerupt, de ce in Romania nu se respecta aceste drepturi ale angajatilor de catre patroni. Caz concret la o societate sa ii spunem Alfa: Desi prevederile codului muncii prevad perioada de concediu de 21 zile lucratoare in timpul unui an calendaristic de munca prestata, angajatorul acorda numai 5 zile de concediu de odihna angajatilor sai.
Un alt caz la societatea Beta sa spunem: Angajatorul nu acorda nici o zi de concediu de odihna pe an, desi angajatii aveau dreptul.



#146202 Factura achitata cu bon fiscal > 5000 lei?!?

Postat de GeForce on 02 October 2007 - 12:48 PM in Arhiva

Se poate emite o factura fiscala catre o persoana fizica intr-o zi pe o valoare de 25.000 lei? Plata acesteia se va face cu bon fiscal in aceiasi zi. Este legal?



#146214 Factura achitata cu bon fiscal > 5000 lei?!?

Postat de GeForce on 02 October 2007 - 01:17 PM in Arhiva

Chiar si pentru persoane fizice?



#146225 Factura achitata cu bon fiscal > 5000 lei?!?

Postat de GeForce on 02 October 2007 - 01:34 PM in Arhiva

Am gasit in OUG 15/1996, in Normele Metodologice publicate in MO 1224 din 20/12/2004, raspunsul:
La aliniatul 11, se prevad urmatoarele: " Persoanele fizice, persoanele fizice autorizate sau persoanele care exercita profesii liberale, producatorii agricoli, persoane fizice, nu intra sub incidenta prevederilor ordonantei".
Deci este posibil. Este perfect legal sa se incaseze de la persoane fizice facturi in numerar mai mari de 5000 lei.

Multumesc mult, topic inchis.



#164079 factura...nu ma ocolita, va rog!

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 12:52 PM in Arhiva

Receptia o poti face per total valoare asa cum rezulta din factura furnizorului sau pe unitatea de masura pe care le comercializezi. Atentie insa ca si pretul de intrare trebuie sa il faci tot pe unitatea de masura, iar in final sa iti corespunda cu valoarea de intrare a facturii!
Ex:
Deci daca ai un bax de polistiren, spre exemplu, la pretul de aprovizionare de 35 lei, iar in bax ai 10 bucati de placi de polisitren, atunci pretul de intrare al unei placi este de 3.5 lei. Si daca vinzi la bucata atunci faci NIR pe 10 bucati la pret unitar de 3.5 lei, rezultand in final 35 lei , exact asa cum a inscris furnizorul tau pe factura. :tongue:



#163365 facturare livrari de bunuri

Postat de GeForce on 20 February 2008 - 10:11 AM in Arhiva

Din ce am inteles eu pana acum este ca firma beneficiara este din Israel, insa aceasta are puncte de lucru (sucursale in Bulgaria si Romania). Factura este pentru firma din afara UE insa aceasta are sucursale in UE!
Am inteles eu gresit sau e vb despre 3 firme diferite?



#196288 Facturi catre persoane fizice

Postat de GeForce on 09 March 2009 - 09:07 AM in Arhiva

eu consider ca punctele 1 si 2 din articolul 1 sunt suficiente pentru cel care este nedumerit in privinta utilizarii bonurilor fiscale sau a chitantelor.



#172578 Facturi de 2 ani

Postat de GeForce on 16 May 2008 - 02:04 PM in Arhiva

Sa va faca furnizorul o copie de pe acea factura si sa o trimita prin fax sau mail. Ca sa vedeti despre ce anume e vb! Nu de alta, dar daca e sa platiti, sa stiti ce anume trebuie sa platiti. :thumbup:



#139528 formular 30-bilant

Postat de GeForce on 11 August 2007 - 12:21 AM in Arhiva

Foarte mult iti place sa te complici cu completarea formularului 30 din Raportari? Scrie la datorii restante ZERO astfel incat sa poti dormi linistit. :lostit (13):



#157595 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:34 AM in Arhiva

Vezi postareamonellu, la Jan 9 2008, 09:02 PM, a spus:

Am si eu o intrabare: am un magazin de electronice si un site - care tinde sa devina magazin virtual. In luna decembrie am facut o vanzare la un client persoiana fizica cu plata prin mandat postal si azi am primit banii. Cum se inregistreaza aceasta incasare? tai chitanta? o bat in casa de marcat? ce fac cu fc din decembrie cand chiar a plecat marfa?
Pai in coletul pe care l-ai trimis catre client, trebuia sa incluzi factura fiscala, certificat de garantie, manual de utilizare al produsului (in lb. romana) si chitanta sau bonul fiscal, dupa caz. De obicei se livreaza cu chitanta, iar in cazul ca se intoarce produsul inapoi, adica clientul nu accepta plata acestuia, atunci anulezi chitanta si factura aferenta produsului respectiv. :lostit (13):

Vezi postareariuliana002, la Jan 10 2008, 08:50 AM, a spus:

sal all
am si eu o intrebare : daca am o firma de inchirieri auto imi trebuie casa de marcat....precizez ca inchiriez masinile aproape numai persoanelor fizice. si cat e amenda daca nu am avut casa de marcat pana acum (functionez de 4 luni)?
multumesc anticipat
Da, iti trebuie casa de marcat, conf. OG 28/1999, actualizata.

Fisiere atasate




#147134 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 11:11 PM in Arhiva

Nu conteaza cate persoane fizice ai clienti. Nu numarul acestora e important, ci numai faptul ca ai si astfel de clienti te obliga conform noilor norme la achizitionarea unui aparat electronic fiscal :smile: Legea e facuta in interesul celor care comercializaeaza casele de marcat :sad:



#146722 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 09:48 AM in Arhiva

conform OUG 28/1999, modificata prin OG 47/2007, art. 2, se prevad exceptiile de a utiliza case de marcat fiscale, iar conform art.1 se prevede ca " operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale", si " au obligatia sa emita bonuri fiscale si sa le predea clientilor".
Se precizeaza undeva interzicerea emiterii chitantelor?



#146794 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 06:57 PM in Arhiva

Poate eu consider necesar sa dau bon celor care cumpara cu numerar in momentul livrarii bunurilor si cu chitanta celor care solicita factura si platesc peste o zi, o saptamana sau o luna. desemenea consider sa dau chitanta celor care imi platesc in avans pentru un anumit produs. La fel fac si cu cei care solicita factura si platesc numerar in momentul livrarii, insa achizitioneaza peste 20 de articole diferite. :smile:
Daca acord discount la factura pentru plata in momentul livrarii unei cantitati de bunuri, de o valoare apreciabila, in functie de valoarea cumparata, intocmesc chitanta.




Cometa SQL