Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
godzila's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


godzila's Content

There have been 80 items by godzila (Search limited from 01-January 08)



Sort by                Order  

#227768 persoana fizica autorizata

Postat de godzila on 03 July 2010 - 07:36 PM in Arhiva

Vezi postareamihairoxana, la Jun 29 2010, 11:13 PM, a spus:

Buna... Am autorizatie PFA cu cod CAEN 4631: COMERT CU RIDICATA AL LEGUMELOR SI FRUCTELOR din 2009. Am avut un control si mi s a spus ca imi trebuie casa de marcat...unii spun ca imi trebuie casa de marcat altii spun ca nu imi trebuie, nici nu eu nu stiu ce sa mai cred. Achizitionez marfa din UE si as dori sa stiu ce acte imi trebuie ca sa fiu in regula. Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Multumesc !
- Toti agentii economici care efectueaza tranzactii cu persoane fizice sunt obligati sa posede case de marcat fiscale. Daca lucrati doar cu persoane juridice, puteti emite facturi si chitante catre acestia fara a fi nevoiti sa cumparati casa de marcat.
- Nu aveti voie sa incepeti activitatea unui punct de lucru inainte de a avea fiscalizata casa de marcat.
- In termen de 24 de ore de la fiscalizarea casei de marcat trebuie sa va prezentati la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru, cu o Declaratie de Instalare eliberata de unitatea de service, pentru a vi se inregistra fiscalizarea.
- Bonurile emise catre clienti trebuie sa contina descrierea exacta a produselor sau a serviciilor platite. Asadar aveti obligatia de a avea memorate in casa de marcat toate denumirile produselor si serviciilor pe care le comercializati.
- Aveti obligatia de a efectua un raport zilnic de golire la sfarsitul fiecarei zile in care ati folosit casa de marcat (raport Z). Deasemenea lunar trebuie depus un raport fiscal la Administratia Financiara pentru totalul vanzarilor lunii precedente, raport care se scoate de catre personalul de service.
- Aveti obligatia de a avea afisat la vedere textul "Va rugam solicitati si pastrati bonul fiscal".
- Dupa incetarea activitatii unui punct de lucru aveti obligatia de a preda la Administratia Financiara, impreuna cu un reprezentant al unitatii de service, memoria fiscala a casei de marcat.



#227769 tva apartament

Postat de godzila on 03 July 2010 - 07:41 PM in Arhiva

Vezi postareaadriana 123, la Jun 29 2010, 07:01 PM, a spus:

Vezi postareaadriana 123, la Jun 29 2010, 07:48 PM, a spus:

Buna ziua la toata lumea.Rog daca se poate sa ma ajutati intr-o problema:
O firma neplatitoare de tva reevalueaza un apartament in luna noiembrie 2009.In raportul de evaluare este prezentat pretul fara tva(96000 lei echivalentul a 22.441 euro).In contabilitate trebuie inregistrat pretul cu tva.
Intrebare: Care este cvota tva pentru apartamente 5% sau 19%.
Va rog daca se poate raspuns urgent si va multumesc mult!
BA DA, DAR VALOAREA TREBUIE ACTUALIZATTA IN BALANTA PENTRU TAXE SI IMPOZITE si cred ca trebuie actualizata la valoaerea cu tva deoarece in raport se precizeaza ca" valorea reevaluata nu contine tva"
de ce trebuie inregistrat pretul cu tva? la o eventuala vanzare fa firmei dvs va fi fara tva ( sunteti neplatitor)



#227919 facilitati fiscale 6 luni daca angajam someri

Postat de godzila on 06 July 2010 - 02:56 PM in Arhiva

Vezi postareamihaci, la Jun 7 2010, 12:55 PM, a spus:

Vezi postareamihaci, la Jun 2 2010, 08:45 AM, a spus:

Firma a angajat un salariat care era somer si are peste 45ani, ma poate ajuta cineva cu nota contabila si cu modul de intocmire al declaratiilor, in ce rubrici trec scutirile? Care sunt sumele ce tb platite la salariul brut de 720 lei in acest caz, contributie salariat respectiv angajator? In SAGA pot configura asa ceva? Multumesc


Nu stie nimeni cum se intocmesc declaratiile de CAS, sanatate, fd concedii, somaj, AFP in aces caz?
-declaratiile nominale raman neschimbate
- pentru declatia 102- contributiile aferente persoanei angajate diminueaza obligatia de plata angajator
- contarea: 6451,6452,6453 aferent persoanei angajate este contata ca o plata ( 43xx= 74xx)
art1: .... scutire de la plata contributiilor de asigurari sociale pentru aceste persoane



#227988 tva in vama

Postat de godzila on 07 July 2010 - 10:05 AM in Arhiva

Vezi postareacornel bors, la Jul 7 2010, 09:52 AM, a spus:

Am o factura de la DHL care factureaza
-transport
-taxe vamale
-tva platit in vama pt marfa mea
Cum inregistrez TVA-ul ? 401 la..... :lnr (1):

Va multumesc anticipat
371= 401 invoice mf,
461 = 401 fa transport dhl
461= 401 txvamale ( plati in numele clientului)
4426 = 401 dhl tva in vama( plati in numele clientului)
371= 461 dhl ( in pretul marfii se inregistreaza transport si taxe vamale)



#227989 impozit la borderou de achizitie?

Postat de godzila on 07 July 2010 - 10:11 AM in Arhiva

Vezi postarearodia, la Jul 6 2010, 03:12 PM, a spus:

Un restaurant care mai cumpara sporadic din piata legume,trebuie sa vireze 2% impozit asupara sumei din borderoul de achizitie? :lnr (1):
Multumesc frumos.
vedeti actul atasat:

Fisiere atasate




#228064 decl. CAS / 2010

Postat de godzila on 08 July 2010 - 12:32 PM in Arhiva

Vezi postareavaraD, la Jul 6 2010, 08:15 PM, a spus:

Am si eu o problema la prg de CAS. Am introdus 14 zile CM si mi-a calculat CAS 99 lei la 382 lei minim ptr.14 zile.
Eu am calculat 79, ce am gresit? o solutie va rog! cum trimit declaratia?
14/22*600= 382 baza de calcul aferenta cm
asigurat, pentru 14 zile cm: 382*10.5%= 40
angajator, pentru 14 zile cm 382*20.8%= 79
restul pana la 22 zile?



#228311 Monografie avans

Postat de godzila on 13 July 2010 - 01:42 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareasimona34, la Jul 13 2010, 12:09 PM, a spus:

Buna,
am platit un avans la un furnizor pt o masina de spalat pt. hotel.
S-a inregistrat factura de avans 409=404 si 4426=404 dupa care s-a inregistrat in casa plata avansului 404=5311.
sunt corecte notele contabile?
va multumesc!
eu as folisi contul 232, si nu 4091, respectiv 4092



#228664 decl. 394 / 2010

Postat de godzila on 21 July 2010 - 11:29 AM in Arhiva

Vezi postareaconta007, la Jul 21 2010, 10:34 AM, a spus:

Am probleme la listarea decl.394,listeaza pagina pe jumatate.
Daca a mai avut cineva probleme de acest fel,si poate sa ma ajute cu o informatie?
Multumesc!!!!
verificare fisier, apoi printare



#230302 DECL. 390 / 2010

Postat de godzila on 24 August 2010 - 05:44 PM in Arhiva

Vezi postareademiankiki, la Aug 24 2010, 05:14 PM, a spus:

Buna ziua,

Daca ma poate ajuta cineva care s-a mai confruntat cu rectificativa pt 390 as fi recunoscatoare.
Am urmatoarea situatie: am preluat in luna iulie contabilitatea unei societati si in luna august la inregistrarea unei plati catre o soc din UE am constatat ca s-a inregistrat, si implicit declarat in 390, o valoarea mai mica decat era inscris pe factura.Mi-e clar ca trebuie reglata situatia dar nu stiu care ar fi pasii.Banuiesc ca trebuie platita si o amenda.

Va rog o indrumare!
Multumesc
rectificativa la 390 pentru luna respectiva, dar, atentie: trebuie corectat si decontul de tva



#231738 Speta INTRASTAT - 3 societati

Postat de godzila on 01 October 2010 - 07:41 AM in Arhiva

A - rectificativa pentru B si initiala pentru C



#236562 declaratia 112 / 2011

Postat de godzila on 04 February 2011 - 08:54 AM in Arhiva

Vezi postareacr1st1na, la Feb 3 2011, 05:30 PM, a spus:

Buna ziua dragi forumisti :P, am si eu o intrebare:....vreau sa listez anexa 1.1 si anexa 1.2. din decl 112, cum procedez. am fisier xml....acolo imi apar dar eu vreau pdf, :P. Multumesc ptr. ajutor....spor la treaba!!!!!!!!!!!!!! :thumbup:
file
print
print range: pages 6-8



#237907 declaratia 112 / 2011

Postat de godzila on 17 February 2011 - 06:52 PM in Arhiva

Vezi postareadrgsbrt, la Feb 17 2011, 03:25 PM, a spus:

Buna ziua,

Am si eu o intrebare? Cum introduc concediile medicale in declaratia 112.Stiu ca in sectiunea B si apoi din sectiunea B adaug concediile medicale.Dupa ce introduc concediu medical,nu imi apar numar zile lucratoare,etc.Va rog sa imi explicati.Multumesc.

Alta intrebare:
cum inregistrez la sectiunea C tip angajat: personal monahal culte?



#238043 viza decl. 101 / topic 2011

Postat de godzila on 19 February 2011 - 03:15 PM in Arhiva

Vezi postareachristina, la Jan 22 2011, 08:55 PM, a spus:

Buna seara,

Imi puteti spune daca D101 aferenta anului 2010 trebuie semnata de consultantul fiscal? In programul de la anaf nu exista rubrica...

Multumesc,
Cristina
- pentru 101-2009, am avut stampila consultant fiscal pe declaratie
- pentru 101-2010, am primit o nota de certificare, pe care cine doreste o poate consulta



#239008 verificare bilant finante

Postat de godzila on 03 March 2011 - 10:04 AM in Arhiva

Vezi postareatmary, la Mar 2 2011, 07:51 PM, a spus:

Buna ziua. Vreau sa va intreb daca ati avut de-a face cu functionarii de la finante la preluarea bilantului. As vrea sa stiu daca ei au competenta sa verifice modul de intocmire a bilantului. Eu i-l intocmesc si-l semnez deci eu raspnd pt asta.
Daca formularul meu e valid , fara erori ce treaba au ei de ex ca suma din 6811 nu bate cu total amortizare din formularul 40 (exista o explicatie logica dar numai eu care am facut balanta o stiu) . Pot sa-mi refuze inregistrarea bilantului pana nu corectez ce nu le place (de ce am sold in balanta pe 542) ? Nu sunt pusi acolo doar pt preluare trebuie sa si verifice anumite corelatii? repet daca formularul meu e valid fara erori.
multumesc
ORDIN Nr. 2374 din 12 decembrie 2007
privind modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, modificat si rasmodificat: ct 542 nu este cont bilantier, se transfera in 461



#241205 numarul preturilor de vanzare in comertul cu amanuntul

Postat de godzila on 12 May 2011 - 09:22 AM in Arhiva

Vezi postarealucian maxim, la 11 May 2011 - 07:42 AM, a spus:

Este posibil ca in cazul comertului cu amanuntul sa existe mai multe preturi de vanzare pe stoc pentru un singur articol?

Am cautat si intrebat in toate partile dar nu am gasit nimic in aceasta privinta. Poate ma ajuta cineva sa ma lamureasca.

Va multumesc.
pret de inregistrare= pret de vanzare afisat / la vanzarea cu amanuntul ai un singur pret
vezi si http://www.spetazile...tativ-valorica/



#244340 Monografie contabila service auto

Postat de godzila on 09 September 2011 - 08:59 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaBajinaru Ramona, la 12 November 2010 - 11:05 AM, a spus:

As dori sa ma ajutati cu o monografie contabila la un service auto de la intrarea pieselor in magazie, materialelor consumabile etc., pana la consumul acestora, manopera, facturare etc., inclusiv documentele contabile aferente. Am tot cautat in topic si nu am gasit raspunsul. In urma unor discutii cu diverse persoane care se ocupa de contabilitate mi s-a spus ca trebuie sa tin evidenta gestiunii cu amanuntul dar nu mi se pare corect pentru ca eu prestez servicii nu vand piese auto. Va multumesc anticipat!
in functie de sistemul informatic folosit, ar mai fi o varianta:
- piesele auto: desfacere cu amanuntul, o factura ( piese folosite pentru reparatii)
- partea de service: manopera, cu fisde lucru aferenta, alta factura
in cazul in care clientul vine cu piesele lui, se emite doar factura de manopera



#247210 inregistrare TVA cu titlu de depozit in vama

Postat de godzila on 18 January 2012 - 10:21 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaandur, la 17 January 2012 - 02:34 PM, a spus:

Buna ziua,
Am achizitionat un auto din Germania pentru care am platit TVA in vama. Mi s-a eliberat chitanta.
Cum inregistrez aceasta plata ?
Declar suma in 300 si cer rambrsarea ei ?
Va multumesc ptr disponibilitatea de a-mi raspunde !
inregistrare plata 461 analitic birou vamal
in momentul in care ai declaratie vamala inregistrezi in jurnalul de cump, respectiv in D300



#248582 declaratie 311

Postat de godzila on 20 March 2012 - 01:18 PM in Noutati legislatie

declaratie 311- proiect

Fisiere atasate




#249913 inregistrare in scopuri de tva pe Slovenia

Postat de godzila on 15 August 2012 - 10:45 AM in Arhiva

ce spuneti?

revin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: slo.jpg



#251767 Factura si chitanta 2013

Postat de godzila on 16 January 2013 - 08:43 AM in Noutati legislatie

(12) Dreptul de deducere a TVA aferente achizițiilor efectuate de o persoană impozabilă care aplică sistemul TVA la încasare conform prevederilor art. 1342 alin. (3) - (8) este amânat până în momentul în care taxa aferentă bunurilor și serviciilor care i-au fost livrate/prestate a fost plătită furnizorului/prestatorului său, chiar dacă o parte din operațiunile realizate de persoana impozabilă sunt excluse de la aplicarea sistemului TVA la încasare conform art. 1342 alin. (6). Aceste prevederi nu se aplică pentru achizițiile intracomunitare de bunuri, pentru importuri, pentru achizițiile de bunuri/servicii pentru care se aplică taxare inversă potrivit prevederilor art. 150 alin. (2) - (6), art. 1523 alin. (10) sau art. 160



#252206 probleme tehnice de sistem - decl. depuse online

Postat de godzila on 01 February 2013 - 12:18 PM in Arhiva

la transmiterea declaratiei s-a selectat( deh, oboseala) alt fisier
recipisa este ok, dar citind atent codul fiscal...



#252262 probleme tehnice de sistem - decl. depuse online

Postat de godzila on 04 February 2013 - 02:06 PM in Arhiva

pentru D112 ianuarie 2013, la accesarea recipisei pentru listare, se blocheaza pagina si apare
mesajul "Internet Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience."
??



#255689 Compensare creante/datorii, firma in lichidare.

Postat de godzila on 11 June 2013 - 08:01 AM in Arhiva

faceti compensare in trei ( daca exista datorii/ creante reciproce):
- ordinele de compensare trebuie sa aiba aceleasi sume, respectiv aceeasi data



#256165 bon fiscal ii

Postat de godzila on 06 July 2013 - 10:47 AM in Contabilitate I.I.

Bonul fiscal indica, de regula, o firma care vinde en detail. Cei care fac comert en gros cu persoane juridice nu au nevoie de casa de marcat.
Interdictia receptiei facturii insotita de bon fiscal ar rezulta din Legea 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite - actualizata pana la 22 iulie 2007:
Art. 1 Constituie activitati comerciale ilicite si atrag raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, fata de cei care le-au savarsit, urmatoarele fapte:
g) cumpararea de marfuri sau produse in scop de revanzare de la unitatile de desfacere cu amanuntul



#260857 declaratia 101- topic 2014

Postat de godzila on 22 February 2014 - 03:47 PM in Arhiva

comunicat de presa ANAF, (Agerpres) 22.02.2014

Începând cu data de 1 ianuarie 2014, ca urmare a încetarii suspendării dispusă prin Legea nr. 162/2012, devin aplicabile dispoziţiile alin. (5) al art. 83 din Codul de procedură fiscală care stabilesc că:
„(5) Declaraţiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de catre un consultant fiscal, în condiţiile legii, cu excepţia celor pentru care este obligatorie auditarea."
Faţă de prevederea legală susmentionata, precizam următoarele:
Codul de procedură fiscală nu prevede posibilitatea respingerii declaraţiei fiscale anuale în situaţia în care aceasta nu a fost certificată de către un consultant fiscal şi, de asemenea, nu prevede nici sancţiuni contravenţionale în caz de nerespectare a acestei obligaţii.
Declaraţiile fiscale depuse de contribuabili, chiar necertificate, se înregistrază la registratura organului fiscal, se procesează şi se utilizează pentru toate scopurile fiscale prevăzute de lege.
Organul fiscal competent, în virtutea rolului său activ prevazut de art. 7 alin. (1) si (5) din Codul de procedură fiscală, poate totuşi informa contribuabilii asupra neîndeplinirii obligaţiei de certificare a declaraţiei fiscale în vederea aplicării corecte a prevederilor legislaţiei fiscale.
Totodată, precizăm că, prin proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului pentru modificarea si completarea unor acte normative şi alte măsuri fiscal-bugetare, publicat şi pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, s-a propus, printre altele, abrogarea prevederilor art. 83 alin. (5) din Codul de procedură fiscală. De asemenea, prin acest proiect de act normativ a fost schimbat conceptul cu privire la certificarea declaraţiilor fiscale astfel că, certificarea declaraţiilor fiscale, inclusiv a declaraţiilor fiscale rectificative, a devenit opţională.




Cometa SQL